@lfakrøll Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #421 Del Skrevet 2. mars 2006 Hei hei Da er prinsen allerede 1 uke gammel Han er en meget bestemt, men fornøyd liten fyr. Etter et par dager med liten matlyst på sykehuset skal jeg si han har tatt igjen det forsømte. Han spiser som en gal - og blir aldri fornøyd. Nesten aldri iallefall.... Og å ligge alene å sove i vogn/vugge - DET er oppskrytt det. Vi koser oss verre - selv om jeg må innrømme at jeg blir litt sliten av all puppingen. Inatt gikk ting litt bedre - så vi ser lyset i tunellen. Men, for all del - han er stort sett en meget fornøyd liten junior - og vi var jo forberedt. Kan ikke si annet enn at jeg er veldig glad for at Krøllemannen er hjemme nå heller Her er forresten prinsen http://www.fotoknudsen.no/archive30/110920...yP8W5jRi6pp.JPG http://www.fotoknudsen.no/archive30/110920...u3FI2GXJH1V.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. mars 2006 #422 Del Skrevet 2. mars 2006 en nydelig prins. Gratulerer! Dette hr dere fortjent. Joda, det er nok litt styr, særlig i begynnelsen, og trøtt og sliten er det lov til å bli selv om man var forberedt. Som du sier, det er fint at dere er hjemme begge to. Kos dere med denne lille prisnen, det har dere definitivt fortjent *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 2. mars 2006 #423 Del Skrevet 2. mars 2006 Å, så skjønn han er!! Masse mørkt hår også!!! Ja, det er litt styr i begynnelsen, men ting roer seg snart skal du se!!!! Kos dere videre!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 3. mars 2006 #424 Del Skrevet 3. mars 2006 Så skjønn han er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 3. mars 2006 #425 Del Skrevet 3. mars 2006 Han er så fin, lille prinsen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #426 Del Skrevet 6. mars 2006 Da har han skjønt at det er ganske så OK å ligge alene i bagen til vogna å sove iallefall Iallefall på dagtid.... 2 netter på rad nå så har han fått mat ca. halv to - også har vi sovet til halv syv første morningen og halv åtte idag. Kan ikke klage på det vel Vi nyter ellers de siste to dagene som pappa'n er hjemme. Tror Krøllepappa synes det er litt trist å måtte reise på jobben igjen - men sånn er det nå engang.... Vi får heller være flinke til å besøke han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2006 #427 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Ja, vær flinke til å besøke ham. Det er koselig. Her jeg jobber er det mang som har fått babyer, og i de tilfellene det er mamma'n som jobber her, så får vi jo se babyen fra tid til annen. Men når det er pappa'n som jobber her, så får vi nesten ikke se dem. Og babybesøk er jo koselig Og det synes nok krøllemannen også, som sikkert savner dere forresten, en gang når du får tid, signaturen din kunne kanskje fortjene en oppdatering? Endret 6. mars 2006 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 8. mars 2006 Forfatter #428 Del Skrevet 8. mars 2006 FØDSELSRAPPORT Onsdag 22.februar våknet jeg som mange morgener tidligere. 5 dager på overtid utfra beregnet termin. Kjente litt på kroppen, og kunne konstatere at nei, ingen spes. vondter som skilte seg noe ut fra de ”vanlige”. Sto opp, fikset meg og ordnet meg frokost. Hadde time hos jordmor kl. 10 denne dagen – og som mange dager før var det snø og glatt ute. Bestemte meg derfor for å reise så jeg hadde litt god tid. Var derfor hos jordmor kl. 09.45. Iogmed at jeg var første ”kunde” den dagen og hun allerede var på plass fikk jeg komme inn med engang – ikke meg imot. Jordmor startet som vanlig med å ta blodtrykket – det var helt fint. Sytet og klagde litt og spurte også om ikke hun kunne sjekke om det var modent i det hele tatt. Hun så gjorde, og kunne konstatere at her var det 2 cm åpning, men litt lang livmorhals. ”Nå skal jeg ikke være noe snill med deg” sier hun plutselig, og river nesten hele underlivet mitt ut. Iallefall føltes det nesten sånn. Idet hun da tar fingerne ut igjen ser hun, og jeg kjenner, at det renner noe varmt og vått mellom bena på meg. Hun kikker forskrekket på meg ”Gikk vannet nå?” Jeg lo og fikk nå frem at ”Jeg tror ikke jeg tisset på meg – jeg håper iallefall ikke det” Nei, fostervannet gikk !! Klart fint fostervann konstaterte jordmor, før hun ringte til sykehuset og meldte min ankomst. Jaja, da var det bare å sette seg i bilen og kjøre hjem igjen da – med et bind mellom bena. Ringte til mannen og ba han komme hjem. DET var en som fikk fart på seg..... Kom hjem og pakket ned tingene i bagen, fikk ordnet og ryddet litt, tømt oppvaskmaskin etc... også kom den første rien ! Som bestilt.... Da mannen kom pakket han sin bag (vi hadde planer om familierom) før vi kjørte avsted til Tønsberg. Ankom Tønsberg ca. kl. 12.00 Ble henvist til en fødestue – her var det dobbeltseng, bad med dusj og badekar. Mannen innstallerte tingene våre i skapene mens jeg fikk noen skikkelig rier igjen. Jordmor satte akupunktur for å bedre kvaliteten på riene, og jammen gjorde det det. Fra 4 minutter mellom riene og at de varte alt fra 30sek til 1 min fikk jeg nå 2 min mellom rier og de varte fra ett til halvannet minutt. Jordmor syntes dette ble litt vel røft – så hun tok nålene ut igjen etter 20 min. Kroppen stabiliserte seg da tilbake til 4 min mellom riene – men nå var de MYE kraftigere. Jordmor sjekket åpning ca. kl. 14 igjen – hadde da gått opp til 3 cm, og mye kortere livmorhals. Det var vaktskifte ca. kl. 15 og inn døra kom verdens nydeligste jordmor Hun skrøt veldig av pusteteknikken min og måten jeg tok riene på. Hun var sikker på at vi hadde gått på svangerskapskurs, noe vi ikke har... men pustingen falt seg egentlig helt naturlig inn. Jeg merket at blodsukkeret mitt ble lavere og lavere – utrolig med energi man bruker under en fødsel egentlig. Siden det nærmet seg middagstid fant vi ut at vi skulle gå bort på barsel for å se om vi fikk i oss noe middag. Kan vel ikke si at det gikk fort – avbrutt av rier der jeg gikk. Men, vi fikk hentet oss middag – og optimisten meg satt meg ned i kantina for å spise. Fant fort ut at vi heller fikk ta med oss maten inn på fødestua igjen....For nå gjorde det mer og mer vondt. Vel inne på rommet vårt igjen sjekket jordmor for åpning, nå var den 4 cm og livmorhalsen helt flatet ut. Jammen godt at disse riene var godt for noe. Selv om jeg hadde håpet at det skulle gå litt fortere. Riene ble nå enda mer intense – og jeg hadde følelsen av å måtte på do hele tiden. Fikk satt klyx, men allikevel hadde jeg følelsen av å måtte på do konstant. Fikk i etterkant av fødselen høre at jordmor på dette stadiet forsto at dette utviklet seg raskt fra nå av. Åpning ble sjekket på ny, halvannen time etter 4 cm. åpning. NÅ var den plutselig 9 cm ! Ikke rart at jeg hadde vondt som jordmor sa.... Jordmor loset meg gjennom riene, og lovet meg akupunktur som smertelindring – bare ta 3 rier til sa hun. Og det var veldig greit å vite hva man har å forholde seg til Jeg pustet meg gjennom 3 rier. Nålene ble satt, 1 i panna – 1 midt på hodet – 3 stk. foran på magen – 1 i hver hånd og 1 i hvert ben. Akupunktur hadde en kjempeeffekt for min del – og når jeg i tillegg fikk tilbud om å komme i badekar var det som å kommet til himmelen. Riene ble helt annerledes, og mer ”tålbare”. Plutselig kjente jeg en skikkelig pressetrang, klarte ikke holde igjen. Presset på, og jordmor pushet meg på også. Ikke noen grunn for å holde igjen.... Husker ikke antall pressrier, men fra pressriene startet 19.45 iflg. jordmor og til Johan ble født i vann tok det 19 min. Å føde i vann var en helt utrolig opplevelse, også for pappa’n ! Han hadde hele tiden ytret ønske om å oppleve det, men jeg forsøkte å si til ham at man kan ikke bestille en fødsel. Men jammen fikk vi ikke den fødselen vi håpte på .... Jordmor og barnepleier + barnepleierstudent skrøt masse av meg og mannen etterpå. Sjelden hadde de førstegangsfødende inne som fødselen utviklet seg så flott og gikk så stille for seg. Selv om jeg mener nå å ha gitt litt lyd fra meg ... Morsomt for barnepleier og studenten også som aldri hadde vært med på vannfødsel tidligere. Vi koste oss på familierom i 3 netter før vi reiste hjem med vårt lille mirakel – kan absolutt anbefales. Vi kranglet nesten om å skifte bleier og kose med lille Johan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. mars 2006 #429 Del Skrevet 8. mars 2006 Åhhh.... en fin opplevelse... unner dere virkelig dette underet. Kos deg som babymamma. De vokser fort, de små, før du vet ordet av det har du en fjortiss i hjemmet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 8. mars 2006 #430 Del Skrevet 8. mars 2006 For en fantastisk ting å lese, jeg griner i bøtter og spann! Overraskende, ikke sant? *rødmer* Jeg er så glad det er "over". Vi klarte det tilslutt alle tre, du, jeg og Angel! Nå er "vi" i mål. og velsignet til tusen! *klemmer på @lfakrøll og Angel* Tenk at lille Johan er her, han er virkelig her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. mars 2006 #431 Del Skrevet 8. mars 2006 Så utrolig flott, får tårer i øynene her jeg sitter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 8. mars 2006 #432 Del Skrevet 8. mars 2006 *klemmer tilbake på @lfakrøllen og Qlio* For en flott fødselsopplevelse da!!!!!! Håper jeg får oppleve noe liknende!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 9. mars 2006 Forfatter #433 Del Skrevet 9. mars 2006 Bading er litt skremmende, men ganske OK etterhvert..... Sjekk han tisser også da... http://www.fotoknudsen.no/archive30/110920...JCcc5pNK96W.JPG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 9. mars 2006 #434 Del Skrevet 9. mars 2006 :grine2: Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. mars 2006 #435 Del Skrevet 9. mars 2006 Nydelig bilde, rett og slett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 9. mars 2006 #436 Del Skrevet 9. mars 2006 hihi, så skjønt!! Hvor stor var han?? har ikke fått med meg det jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 14. mars 2006 Forfatter #437 Del Skrevet 14. mars 2006 Idag har jeg vært på barselpoliklinikken med Johan - for ny hørselstest, iogmed at det venstre øret ikke passerte sist. Nå derimot gikk det fint :oki: MEN, har de siste dagene hatt en mistanke om at junior ikke får i seg nok mat. Basert på at han ikke har bæsjet på 17 dager (normalt at det kan gå lenge mellom), at jeg ikke har hatt melkespreng som "alle" har, at han aldri blir fornøyd - uansett hvor lenge han har puppet.... Jordmor der veide han, og mistanken min stemte.... Johan veide idag 3300g, dvs. 45g mindre enn da vi reiste hjem fra sykehuset for 17 dager siden... Så idag har jeg fått akupunktur for å stimulere produksjon, og Johan har fått tillegg. Så nå sover en fornøyd liten pode ved min side her.... Skikkelig mett for første gang på en ukes tid. Stakkar liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. mars 2006 #438 Del Skrevet 14. mars 2006 Huff da... men fint å få sjekket opp mistanken og få orden på sakene da, så lillemann blir mett i magen, for det fortjener han selvsagt. Håper du får orden på melkeproduksjonen, men det blir folk av de som får tillegg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 14. mars 2006 #439 Del Skrevet 14. mars 2006 Dette takler du fint, du er kjempeflink og i den grad jeg kan si at jeg er stolt av noen er jeg det av deg! Du løper ikke med en gang du er litt nervøs, men prøver og feiler slik vi alle gjør hele tiden. Det er det vi lærer av, og slik lærer vi også våre barn å kjenne. La INGEN si noe annet til deg, enn at du gjør en K J E M P E J O B B ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 15. mars 2006 Forfatter #440 Del Skrevet 15. mars 2006 Fikk beskjed om å gi han 100 ml morgen og kveld etter amming. Begynte igår ettermiddag, fikk i han 60ml - MEN store deler kom opp igjen. Mulig pga. litt stort hull i flaska ... Forsøkte på nytt igår kveld - 40 ml og mindre hull. Kom ikke opp mer enn normalt gulping.... Poden sov som en stein fra 20.30 til 03.30. Jeg pumpet derfor ut litt ved midnatt. Da han våknet fikk han pupp( for første gang har jeg opplevd å ha litt antydning til harde pupper som følge av melk i puppen - og da jeg klemte litt på brystet sto spruten....), sovnet igjen og sov til 07.30. Ga da pupp igjen, + 40 ml. på flaske. Dette kom mer eller mindre opp igjen Han er helt tydelig sulten, så i formiddag har han hengt litt i puppen. Litt mageknip også - og plutselig eksploderte det i bleia på han. Endelig kom den etterlengtede bæsjen Han har nemlig ikke bæsjet siden vi kom hjem fra sykehuset for 18 dager siden .... Skiftet, vasket og ga pupp igjen - påfulgt av flaske med 30 ml. MME - Nok en gang kom det opp igjen. På igjen med bading og skifting. Begynner nesten å mistenke at han ikke tåler NAN jeg Skal på helsestasjon imorgen, så jeg får høre om de kan få sjekket ut dette event. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå