Gå til innhold

Bruker du smertestillende når du har mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg hadde mensen så fikk jeg helt sinnsyke smerter, det roet seg ikke med vanlige p-piller, men den forsvant helt på minipille. Nå har jeg p-stav og slipper mensen så det er ganske greit :fnise:

Jeg fikk faktisk paralgin forte når det var på sitt verste, fikk en del andre som var reseptfrie og på resept, men det fungerte ikke..
Voltaren og paralgin var det eneste som fungerte, voltarenen ikke like bra som paralgin da men.

Skjønner ikke at man kan få forbanna vondt av noe man skal ha en gang i mnd? Har brukket 3 ribbein en gang, da tok jeg nesten ikke smertestillende overhodet..

Hadde regna med at sånne ting gjorde vondere liksom :glare:

Ikke så kult å bli sengeliggende og krype til doen for å kaste opp i 7 dager akkurat.. Og i tillegg ha en foss av blod mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Klarer knapt å stå oppreist om jeg ikke tar smertestillende. Så vondt gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Cataflam finnes kun i 50 mg, i følge felleskatalogen, så da er det noe annet du har. Cataflam er forøvrig det samme som Voltaren (diclofenac). Og det anbefalles aldri så høye doser som 500 mg. Anonymous poster hash: 0b96b...bf7

Ja, fant ut det :) beklager sent svar, men jobber _mye_ for tiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk 500mg paracet første dag, med en gang jeg kjenner smerten. To-tre timer senere tar jeg 2 stk 500mg paracet. Så tar jeg 1stk 500mg paracet alt ettersom. Innimellom kombinerer jeg det med ibux. Det er bare helst dag 1 jeg gjør dette, også tar jeg litt mindre på dag 2, og ingenting mer. Anonymous poster hash: b1113...f07

Du tar altfor høye doser Paracet. Man kan skade leveren. Mange tror Paracet er harmløst, frodi det selges reseptfritt, men sannheten er at det er et av de legemidlene der det er minst slingrinsmonn mellom normal dose og skadelig dose.

Om du tar 1000 mg Paracet må du vente 4-5 timer før du tar en ny dose, maks 8 tabletter (500 mg) i døgnet.

Anonymous poster hash: 9ad19...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en del når jeg var yngre, da hadde jeg virkelig vondt. Husker jeg aldri ble trodd på skolen og de mente jeg løy om dette for å skulke skolen/slippe gym :fnise: Dytta i meg 800mg+ ibux på en dag for å i det hele tatt kunne sitte oppreist. Husker jeg pleide å spy en del også..

Nå som jeg har blitt eldre har jeg heldigvis ikke mensensmerter lengre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sagt at man får magesår av Paracet

Du sa man kunne få magesår av mange typer smertestillende, men det er kun NSAID's som Ibux og Voltaren (Cataflam, Dickofenac) som kan gi magesår.

Anonymous poster hash: 9ad19...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du sa man kunne få magesår av mange typer smertestillende, men det er kun NSAID's som Ibux og Voltaren (Cataflam, Dickofenac) som kan gi magesår.

Anonymous poster hash: 9ad19...771

Av flere typer smertestillende sa jeg. Sa ikke at man får det av paracet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...