Gå til innhold

Bruker du smertestillende når du har mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tar som regel ibux/paracet et par ganger om dagen de første to dagene. Har vært et par tilfeller jeg har måtte dratt hjem fra jobb fordi jeg har hatt så vondt, klarer så vidt å gå bortover. Funker litt dårlig når du jobber i butikk,skal gå masse rundt og være blid mot kunder.



Anonymous poster hash: ec88f...68f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endo og cyster i kombinasjon med mens er ikke behagelig. Jeg ha smertestillende hele uka og gjerne et par-tre dager i forkant også. I tillegg tar det enda et par dager før smertene helt slipper taket, men da holder det som regel med 1 ibux om dagen. Har (heldigvis) ikke mens så mange ganger i løpet av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk 500mg paracet første dag, med en gang jeg kjenner smerten. To-tre timer senere tar jeg 2 stk 500mg paracet. Så tar jeg 1stk 500mg paracet alt ettersom. Innimellom kombinerer jeg det med ibux. Det er bare helst dag 1 jeg gjør dette, også tar jeg litt mindre på dag 2, og ingenting mer.



Anonymous poster hash: b1113...f07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt det to ganger. Men kunne sikkert klart meg uten. Bruker normalt sett ikke å ha menssmerter, men de to gangene jeg har tatt så har det vært ganske vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tar Ibux den første og noen ganger andre dagen også. Ibuprofen funker bedre på ledd, muskelsmerter og menssmerter enn paracetamol, paracetamol passer bedre til febernedsettende og hodepine til dere som lurte på det:) og Ibuprofen sliter mer på magen, så lurt å spise noe samtidig som du tar dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg går på p piller som nå har jeg mye mindre smerter. Tar 1ibux+1paracet tre ganger om dagen de første to dagene. Da kjenner jeg ikke mye! Kombinasjonen av ibux+paracet er best syns jeg :)

Anonymous poster hash: 76358...b66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så mye vondt i ryggen når jeg haddr mensen da jeg var 11, så da måtte jeg ellers var det bare gråting og umulig å sove.

Siden jeg var 14 har jeg ikke tatt noen ting øot menssmerter, det gikk seg til på en måte.

Begynte på p-piller som 18-åring, siden da har det så vidt vært litt ubehag hver gang.

Anonymous poster hash: 19bff...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de to første dagene som regel, av og til dag tre hvis det er en ekstra ille omgang. Da kombinerer jeg ibux og paracet, dvs 2 tabeletter 3 ganger daglig. Mens er vondt! Og er den ikke vond en månede så er eggløsningen dødsvond istedet (da foretrekker jeg menssmerter altså)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Hadde aldri noe særlig smerter i forbindelse med mensen tidligere, men det siste året har dette endret seg. Nå tar jeg som regel Ibux/Paracet den første dagen og noen ganger den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 2 Paralgin Forte...3 ganger i døgnet.
Heldigvis har jeg bare smerter i ca 24timer (kanskje 2, men dag 2 er ikke ille)
Grunnen at jeg får det er at jeg ødela ryggen da jeg var 18 og smertene i korsryggen blir 10 ganger værre under menstruasjon :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok du tabletter som inneholder en god del mindre dose i seg enn det jeg har. I den jeg har er det 500 mg i hver :)

http://www.felleskatalogen.no/medisin/cataflam-novartis-547293

"Total daglig dose må ikke overstige 150 mg"

Jeg har sjelden mensen, hopper over med p-piller. Har mye plager, og må ha smertestillende i 2-3 dager, synes en blanding av ibux og paracet fungerer best.

Endret av Duckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har nok du tabletter som inneholder en god del mindre dose i seg enn det jeg har. I den jeg har er det 500 mg i hver :)

Cataflam finnes kun i 50 mg, i følge felleskatalogen, så da er det noe annet du har.

Cataflam er forøvrig det samme som Voltaren (diclofenac). Og det anbefalles aldri så høye doser som 500 mg.

Anonymous poster hash: 0b96b...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hulderjenta

Nei, aldri. Kjenner kun litt svak murring og noen små stikk innimellom den første eller de to første dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri.

Hvor mange mg er det i hver Ibux du tar? Pass på, du kan ødelegge leveren din. Utenom leverskade så er nok ikke Ibux bra for kroppen i det hele tatt, vi er ikke laget for å innta det.

http://www.dinside.no/852010/pass-paa-pillemengden

Ibux går ikke på leveren, så der er hun nok trygg. Det gåt derimot på magen og spiserøret. Jeg har fått ibux-forbud og sliter nå under menstruasjon. Er enten pinexforte, som jeg ikke kan bruke på jobb, eller å ha det vondt.

Anonymous poster hash: 7706b...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde enorme smerter i noen dager under mensen før, så ille at smertestillende ikke hjalp.slukte i meg maxdose av all smerterstillende jeg kunne, og fortsatt var det uutholdelig. naproxen hjalp litt. men ikke nok til at det funka. så var ofte vekke fra skolen når jeg hadde mensen. kaldsvetta, og hiksgråt på det værste. rett og slett et enormt mareritt. det eneste som hjalp var å gå å gå å gå å gå. og de sier at fysisk aktivitet hjelper, og ja,sant det. men for meg, så hjalp det mens jeg gikk,men så fort jeg stoppet. så var det uutholdelig igjen. masasje på magen funka også. korsryggen gjorde vondt. fikk vondt nedover beina også.

jeg starta etterhvert på p-piller, og menssmertene roet seg ned. men det er ofte jeg fortsatt må ta smertestillende. hvor mye varierer etter hva slags smerter det er. og er oftest ibux, da ikke paracet hjelper. eller naproxen om jeg har det i hus. det er det beste.



Anonymous poster hash: 02a8b...708
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg først fikk mensen hadde jeg kraftige mensensmerter og kastet opp i to dager, ingenting hjalp. Fikk p-piller (var da 12 år) og det hjalp endel, klarte meg uten smertestillende etter det. Det siste året har jeg begynt å få smerter igjen da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke nå lenger.

Før jeg fikk barn tok jeg mye paracet den første dagen, men etter at jeg fikk barn er det ikke nødvendig. Merker det knapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av de dagene jeg har mensen tar jeg kanskje 1-2 paracet 1000mg. Tok ingenting før, da p-pillene roet ned mensensmertene, men etter jeg byttet til p-ring er smertene blitt mye verre, så da tar jeg paracet og det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...