Gå til innhold

Hun er gravid og jeg er ikke klar for barn!

Gjest SoccerPlayer

Anbefalte innlegg

Bare ved å les overskriften:

Det burde du ha tenkt på, før du hadde ubeskyttet sex.

Herregud..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om en mann OG kvinne VIRKELIG ikke er klar for ansvaret det er å bringe et barn til verden - er det deres ansvar å forsikre seg helt... Det er mang måter: eks: Ppiller og kondom. Om en kun går på ppiller så burde en ta jevnlige tester for å finne ut om en er gravid..

Uansett. Poenget er. Det burde vært diskutert for lengst hvordan de stiller seg til en uventet/uplanlagt graviditet.

Herremin, han kunne tatt alle mulige forhåndsregler, men dette kunne fortsatt ha skjedd. De er kjærester, og glade i hverandre, og det vil alltid være en fare for å bli gravid uansett hvor mye de beskytter seg. Om du leser tråden, så ser du at TS er usikker og redd, og jeg syns ikke at det grunn nok til at du skal stemple han som en idiot av den grunn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå må du gi deg. Dette er et forum. Skjerp deg.

Unnskyld? Hva skal jeg skjerpe meg for?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange kvasse folk det var her da. Jeg tror TS selv vil finne ut hva som er rett i denne saken. Uventede graviditeter kan skje, selv om en bruker beskyttelse. I denne saken hadde også paret brukt beskyttelse, så det er feil å komme med det kortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes folk er unødig krasse med TS. Han sier jo at han ikke vil presse henne, fremstår sympatisk og bare genuint bekymret for hvordan han vil takle dette. At han personlig ønsker abort er jo greit nok så lenge han ikke er jævlig med dama, og det er det ingenting som tyder på.

Det er lett å slenge dritt, slik mange her gjør, men det er jo ingen grunn til det her. Selvsagt kunne han tatt ytterligere forholdsregler, men han har ikke gjort seg fortjent til kjefting og smelling og harselas fra en haug med tullinger.

Anonymous poster hash: 03438...dfa

Nå er det dessverre slik på KG at dersom en mann er skeptisk til å få barn når dama er gravid, fordi han føler han ikke er klar (uavhengig av om de brukte dobbel prevensjon, eller "bare" enkel) så blir han dømt nord og ned.

Anonymous poster hash: cf58a...de5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei nå må du gi deg. Dette er et forum. Skjerp deg.

Går an å oppføre seg uansett ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin, han kunne tatt alle mulige forhåndsregler, men dette kunne fortsatt ha skjedd. De er kjærester, og glade i hverandre, og det vil alltid være en fare for å bli gravid uansett hvor mye de beskytter seg. Om du leser tråden, så ser du at TS er usikker og redd, og jeg syns ikke at det grunn nok til at du skal stemple han som en idiot av den grunn!

Hvor skrev jeg at han var en idiot? Jeg mener ikke at TS er en idiot, jeg mener bare at det ikke vil hjelpe å være "etterpåklok" nå og det frmstår som lite ansvarlig å ha sex om du ikke er klar for konsekvensene, eller i det minste har en plan for eventuelle konsekvenser. :)

Ønsker for all del TS masse lykke til. Jeg tror det vil ordne seg og at hans instinkt vil slå inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går an å oppføre seg uansett ;)

Haha. Har jeg ikke oppført meg? Bare ved å påpeke det åpenbare? Mente ikke å fornærme TS, på ingen måte. Ble bare provosert av overskriften og trakk for fort i avtrekkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Hva skal jeg skjerpe meg for?

Beklager. Ble feil å skrive "skjerp deg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skrev jeg at han var en idiot? Jeg mener ikke at TS er en idiot, jeg mener bare at det ikke vil hjelpe å være "etterpåklok" nå og det frmstår som lite ansvarlig å ha sex om du ikke er klar for konsekvensene, eller i det minste har en plan for eventuelle konsekvenser. :)

Ønsker for all del TS masse lykke til. Jeg tror det vil ordne seg og at hans instinkt vil slå inn ;)

Ved å skrike ut hva TS burde ha gjort, uten å ha lest tråden, så virker det iallfall som du dømmer TS som en idiot.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du tenkt på før du fikk henne gravid :fnise:

Endret av The Tardis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytter jo ikke å fortelle han at han skulle brukt kondom når "skaden" allerede er skjedd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er man ikke klar for at kvinnen kan bli gravid, så er det jo kun en ting som med 100% sikkerhet fungerer.. 0 sex. Jeg er av den oppfattning at man må regne med at det kan skje om man har sex med noen, det er ingen garanti for at det ikke skjer.

Du kan ha så beskytta sex du bare vil, jeg kjenner flere som har fått p-pillebarn, eller et barn som er unnfanget selv om prevensjon er brukt. Ergo Ingen sex = ingen graviditet. Simple ass that.

Anonymous poster hash: 2cf13...cfd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikke ha en "plan for eventuell konsekvenser" som mann. Dersom damen blir gravid ligger ALL makt hos henne. Den eneste planen man kan ha er å følge strømmen og se hva dama bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å skrike ut hva TS burde ha gjort, uten å ha lest tråden, så virker det iallfall som du dømmer TS som en idiot.

Det sier jo seg selv at jeg ikke kan dømme han spesifikt siden jeg ikke har lest alt grundig, så jeg dømmer egentlig bare generelt alle som har sex uten å være forberedt på konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke ha en "plan for eventuell konsekvenser" som mann. Dersom damen blir gravid ligger ALL makt hos henne. Den eneste planen man kan ha er å følge strømmen og se hva dama bestemmer.

Så om en kvinne blir gravid, så ligger alt ansvar hos henne ?

It takes two to tango

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så om en kvinne blir gravid, så ligger alt ansvar hos henne ?

It takes two to tango

Ikke gå rundt grøten med tull. Jeg gav deg et konkret svar på din "plan for eventuelle kosekvenser" -> dette er bare pisspreik for å si det mer "rett frem" så du tar poenget, som jeg nettop forklarte.

Dersom du mener at alt ansvar ligger hos kvinnen dersom hun blir gravid får det være din sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå rundt grøten med tull. Jeg gav deg et konkret svar på din "plan for eventuelle kosekvenser" -> dette er bare pisspreik for å si det mer "rett frem" så du tar poenget, som jeg nettop forklarte.

Dersom du mener at alt ansvar ligger hos kvinnen dersom hun blir gravid får det være din sak.

Når sa jeg at det kun er kvinnen som har ansvaret?

Jeg mener at vi som voksne mennesker har et enormt ansvar for å ikke sette uønskede barn på denne kloden. Det er faktisk mulig å gjøre, om ikke foreldrene er totalt uforberedt og bare har lyst på sex.

I denne situasjonen, ser jeg jo at forhåndsregler er tatt - men likevel føler ikke mannnen seg klar. Det er jo ikke en ønskelig situasjon, men jeg tror de vil klare seg kjempefint. Where there is a will, there is a way. Jeg bare påpeker at det kunne vært lurt å ha tatt "samtalen" om hva en eventuelt ville gjort om det skulle oppstå en uventet graviditet (mtp spml om abort eller ikke).

Abort er totalt opp til kvinnen, men da ville mannen iallefall visst hvordan kvinnen stiller seg til spørsmålet. Er hun for abort, så kan han i utgangspunktet senke skuldrene (eller?) og om hun er i mot abort, burde han kanskje være med forsiktig og påpasselig med prevensjon (type: bruk ppille og kondom osv) for å unngå en evt situasjon hvor kvinnen blir gravid.

I dette tilfellet har allerede dama blitt gravid, noe jeg håper går kjempefint for ts. Det er ikke alle ansvar vi kan forberede oss på. Alle ting har en første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når sa jeg at det kun er kvinnen som har ansvaret?

Jeg mener at vi som voksne mennesker har et enormt ansvar for å ikke sette uønskede barn på denne kloden. Det er faktisk mulig å gjøre, om ikke foreldrene er totalt uforberedt og bare har lyst på sex.

I denne situasjonen, ser jeg jo at forhåndsregler er tatt - men likevel føler ikke mannnen seg klar. Det er jo ikke en ønskelig situasjon, men jeg tror de vil klare seg kjempefint. Where there is a will, there is a way. Jeg bare påpeker at det kunne vært lurt å ha tatt "samtalen" om hva en eventuelt ville gjort om det skulle oppstå en uventet graviditet (mtp spml om abort eller ikke).

Abort er totalt opp til kvinnen, men da ville mannen iallefall visst hvordan kvinnen stiller seg til spørsmålet. Er hun for abort, så kan han i utgangspunktet senke skuldrene (eller?) og om hun er i mot abort, burde han kanskje være med forsiktig og påpasselig med prevensjon (type: bruk ppille og kondom osv) for å unngå en evt situasjon hvor kvinnen blir gravid.

I dette tilfellet har allerede dama blitt gravid, noe jeg håper går kjempefint for ts. Det er ikke alle ansvar vi kan forberede oss på. Alle ting har en første gang.

Jeg er i utgangspunktet enig med deg i at man burde ha denne samtalen tidligere. Problemet med dette er at det hjelper nada og nix å ha denne samtalen tidligere, da mannen likevel ikke har noe han skulle ha sagt om saken. (Man bør faktisk ha denne praten). Mannen burde uavhengig ALDI senke skuldrene bare fordi damen sier hun er for abort, eller går å P-piller.

Håper det løser seg for TS.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...