Gå til innhold

Hun er gravid og jeg er ikke klar for barn!


Gjest SoccerPlayer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hun sagt noe om hva hun ønsker? Er hun 100% innstilt på at hun skal beholde barnet? Det beste (og fineste) kjæresten gjorde for meg i den situasjonen var å si: Jeg kommer til å være der for deg uansett hva du velger, og ta konsekvensene av det!



Anonymous poster hash: 64836...6cd
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en klok dame sa til meg "du vil aldri bli klar... beste er å sterilisere seg" done finito ferdig med den diskusjonen :)



Anonymous poster hash: c2c8f...550
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaida

Jeg synes det må være lov å være ærlig med partner enten man ønsker eller ikke ønsker seg barn. Det er en av de største hendelsene i livet, da synes jeg det er ganske viktig å kunne snakke om det. Jeg hadde i alle fall ønsket å få vite min partners ærlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 19år når jeg fikk min første, og følte meg på i gen måte kar. Hadde ikke peiling og jeg var vettskremt. Var jo på ingen måte planlagt, men når jeg fant det ut ble jeg jo glad i babyen(ja det er et foster) Jeg har etter jeg ble mer voksen fått flere barn. Selv om det ikke er planlagt og er skremmende så kan det være starten på noe kjempe bra. Viktigste av alt, snakk sammen! Hun er kanskje redd for det samme som deg. Kanskje dere føler det ganske likt, eller kanskje du får et litt nytt syn på ting...

Anonymous poster hash: fa9c1...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Men jeg hadde aldri klart å sagt til hun jeg elsker at hun må ta abort. Vil jo ikke si til jenta i mitt liv at hun må fjerne det livet. Er jo frekt. Så hva gjør jeg? Flaut å si men jeg er ikke flink med barn. Har aldri byttet bleie en gang. Dessuten orker jeg ikke tanken på å få barn enda. Andre som har vert i samme situasjon? Jeg må vel bare prøve å venne meg til det?

Ikke direkte, men se deg rundt. Hvor mange planla ned til minste detalj det å få barn? Hvor mange drev å øvde på bleieskift i årene før graviditeten var et faktum?

Jeg var heller rikke flink med barn. Om barn sa hei til meg så så jeg en annen vei og forsvant så fort som overhode mulig. Om jeg ikke kunne flytte meg, fordi jeg var på en bus eller lignende, så satte jeg opp en virkelig sur mine slik at foreldrene følte trang til å beskytte ungene mot en sånn fæl sur person som meg. Sannheten var et jeg på innsiden hadde full panikk.

Så kom egne unger og jeg fikk tid til å bli kjent med disse småkrypene. De første ukene var lite spennende. De var bare rare og jeg var distansert. Etter hvert så begynte de å respondere med smil. de søkte kontakt. Og etter enda noe tid så snakket de. Mer givene opplevelser har jeg aldri hatt i livet mitt.

Slapp av og la erkjennelsen over at du skal bli far synke inn. Vær der for din kjære og du vil få en belønning du ikke vil forstå rekkevidden av før om noen år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du mååå si ifra om dette.

Å få barn forandrer livet ditt, jeg tror at siden du føler det nå og ikke føler "jaja, det går da bra at det skjer nå", så er du ikke klar for det, og i Verste fall ender det med brudd en stund etter at barnet er født da. Og du må betale :D

Sier ikke at det MÅ bli slutt nei, men syns det skjer veldig mange nå for tiden.

Det der er viktig at du føler får bra nå .. snakk med henne.

Kjærester skal vel kunne snakke om alt?

Nettopp dette skjedde typen min med eksen skjønner du. Sa hun ikke på ppiller, poff, 4 måneder inn i forholdet var hun gravid, hun forandret seg totalt, han ble for barnets skyld, skilte lag, han angrer hver dag, hater å må ha kontakt med henne osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om hvor langt på vei hun er?

Om dere velger å beholde barnet, så er det bare å søke på YouTube etter how to change diapers, og/ eller how to bath a newborn baby og lignende. Det tar ikke lang tid å lære seg det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ikke beskyttelse for hun sa hun gikk på p-piller ;S

ops, du falt for det eldste trikset i boka verpesyke kvinner bruker

Anonymous poster hash: cfbb7...109

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Fra barnet blir født har du resten av livet til å være pappa på. Du lærer underveis. Ingen andre pappaer har begynt på pappaopplæring før barnet ble født. Dette går seg til litt etter litt, dag etter dag, akkurat som for mammaene. Og så kan dere spille hverandre god. Finn trygghet i hverandre, altså du og barnets mor, ta utfordringene sammen.

Mann deg opp, du klarer dette like godt som alle andre i hele verden som ønsker det.

Den som vil får til ! Du blir en super pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om hvor langt på vei hun er?

Om dere velger å beholde barnet, så er det bare å søke på YouTube etter how to change diapers, og/ eller how to bath a newborn baby og lignende. Det tar ikke lang tid å lære seg det. :)

Venninnen min skiftet bleie for første gang på en bamse i baby-showeren sin. Det var ca 1 mnd før termin. Tror det er ganske vanlig å ikke ha gjort det før. Min samboer har aldri holdt en baby før. Men barn blir der jo en eller annen gang uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren er stor for at når du ts, holder den nye lille bylten i armene dine, inntil brystet og dere to får de første samtalene i gang sammen, så vet du at dette er din førstefødte, det er ditt vakre barn og du blir stolt som en hane! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren er stor for at når du ts, holder den nye lille bylten i armene dine, inntil brystet og dere to får de første samtalene i gang sammen, så vet du at dette er din førstefødte, det er ditt vakre barn og du blir stolt som en hane! :jepp:

eller ikke

tror ofte det er slik kvinner som lurer menn til graviditet rettferdiggjør den uretten de gjør

Anonymous poster hash: cfbb7...109

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allergikeren

ops, du falt for det eldste trikset i boka verpesyke kvinner bruker

Anonymous poster hash: cfbb7...109

Hvis det faktisk var et triks da, vel å merke. Der er jo faktisk en mulighet for at hun ble gravid på tross av korrekt p-pillebruk. Når selv steriliserte menn klarer å gjøre konene sine gravide, i følge en tråd om det her inne for et (drøyt?) år siden, på tross av negative sædprøver gjennom flere år(i følge ts i den tråden ble farskapet bekreftet gjennom DNA-prøver, og ingen leger kunne forklare hvordan dette kunne skje), er det da så utrolig at p-pillene heller ikke er idiotsikre?

Det skulle du tenkt på før du hadde sex!!

Det burde hun også. Det står egentlig ingenting om hva hun føler om dette i HI. For alt vi vet, var ikke hun heller klar for dette, men nå som hun er i situasjonen, er hun rådvill likevel. Så vidt jeg vet, er ikke abort et fornøyelig inngrep, det heller. Så da står man der og må velge mellom noe som i verste fall føles som to onder; et barn man ikke er klar for, og et inngrep man heller ikke føler seg klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BræikingBæd

Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om hvor langt på vei hun er?

Om dere velger å beholde barnet, så er det bare å søke på YouTube etter how to change diapers, og/ eller how to bath a newborn baby og lignende. Det tar ikke lang tid å lære seg det. :)

Men nå er ikke akkurat det største utfordringen med å få barn da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Awzm me

Si til kjæresten din at du ikke er klar for barn og ikke har lyst på det, men at du ikke vil presse henne til å ta abort heller.

Å være ærlig er ofte det beste :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Du trenger ikke si til henne at hun MÅ ta abort. Men du kan fortelle henne at du er bekymret for hvordan dette skal gå og hvorfor du føler det slik.

På den annen side er det mange som får barn uten å være "klar". For hva vil det egentlig si å være "klar" for å få barn. De fleste har nok bekymringer.

Å bytte en bleie lærer du fort. Og tenk at dette jo kommer til å være ditt barn, som du får bli kjent med. Du trenger ikke være flink med barn generelt sett for å være flink med ditt eget barn. Dette kommer jo ikke til å bli på samme måte som når du treffer folk med barn du ikke kjenner.

Det kan være du endrer mening om hva du orker tanken på første gang barnet kaller deg pappa. Det er heller ikke slik at alt som er gøy i livet ditt er over når du får barn, selv om du må prioritere annerledes enn før. Men det kan være du faktisk ønsker å prioritere annerledes også.

Lykke til

Enig i denne :)

Lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ved å les overskriften:

Det burde du ha tenkt på, før du hadde ubeskyttet sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 18 ukers abortfrist i Sverige, og 24 i England.

Det er fortsatt mulig å unngå slavearbeid i 18 år fremover!



Anonymous poster hash: 1ed65...b0a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...