Gå til innhold

Irriterende mennsker og deres væremåte


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg grenseløst på:

- naive mennesker som står bom fast på en mening om et tema de har NULL peiling på.

(Har du ikke peiling kan du bare holde kjeft, eller i det minste være tilbøyelig til og si at du "har ikke nok informasjon til å uttale deg så bastant")

- fotballidioter (jeg takler det bare ikke...)

- de som skal ha det moro på min bekostning. Det er selvfølgelig helt greit i noen tilfeller, mens i andre blir det bare helt for jævlig irriterende.

- de som babler non-stop (og i tillegg om helt utrolig kjedelige ting)

- personer som tygger tyggegummi mens de snakker... litt sånt "ja...*tygg* du vet han Per *tygg* .. som..*tygg*...". GRØSS.

- folk som smatter / fiser / raper i nærheten av meg, spesielt om jeg da kjenner lukten.. blaeeerh

- de som alltid har vondt et eller annet sted, og må prate om det hele tiden. Får meg bare til å tro de er hypokondere.. siden det alltid er et eller annet galt med dem

- de som kun hører på topp 20...

- de som henger seg opp i totalt uvesentlige ting, og tar seg nær av alt

- de som alltid må skryte av hvor perfekt liv de har på FB, eller de som trener da og da, selfies-dronninger, statuser om deres barn, - ja, i det hele tatt veldig kjedelige status oppdateringer, unødvendig skryt (som ikke stemmer overens med virkeligheten.. hvorfor fremstå som noe de ikke er?),.. Nei, det er en grunn til at jeg har fjernet en hel drøss mennesker fra "news feeden".




Kan vel i grunn holde på i evigheter.. og det er vel en grunn til at jeg velger å tilbringe tid med noen få uvalgte venner. Samt at jeg er singel. Ender alltid opp med å bli lei av alle når jeg får for store doser av dem.

Jeg irriterer meg forøvrig over meg selv også, til tider ;-)

Og jeg er ganske sikker på at mange irriterer seg over mange ting med meg også!

Men så lenge man ikke "dyrker" disse irritasjonene, men heller velger å fokusere på andre gode egenskaper slike personer eventuelt har, så går det som regel greit. Alle har jo gode/dårlige sider (men noen har dessverre flere dårligere enn gode... ;-) )



  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DOBBELTMORALSKE MENNESKER.

Hadde en venninne som hele tiden skulle kjefte på meg/snakke dritt om hvor sykt svak jeg var og dum, teit, idiot, evneveik osv som fortsatt hadde kontakt med eksen/lå sammen i blant. Ikke at det var en bra ting, men det var nå mitt valg. Jeg og eksen var igrunn venner og prøvde å finne en løsning på ting.

Når hun brått lå med eksen sin (som hun hadde "hatet" i nesten et år) så var det såååå deilig å få ordentlig pikk igjen, og det var så digg, og hihi, og kanskje de kunne bli sammen igjen og forresten så fant hun bildet av dem i en skuff så han hadde ikke kastet det og han var forresten litt snill da :pPp

Like girl, what...

- Overpositive mennesker. Skal se det positive i alt. Absolutt alt. "Katten min er død." SÅ FINT, da slipper du å tenke på pass når du skal bort :D "I dag er jeg skikkelig trøtt, sovet utrolig dårlig pga xxx" SLUTT OG TULL, TA DEG EN KOPP MED KAFFE, VERDEN ER HERLIG, RISE AND SHINE.. Faen hold kjeft.

- Positive mennesker som mener at folk som er mindre positive enn dem har problemer. At noe er "unormalt og irritere seg over og at man bør oppsøke hjelp".

Endret av Nuttery
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som ikke bare irriterer meg, men som gjør meg fly forbanna:

De som ikke stopper opp i sin Å Så Travle Hverdag for å hjelpe dyr i nød.

Hvis noen av dere som syklet fra Cecilienborg brua mot Byåsen i dag rundt kl 14 leser dette: Skam dere!!!!! Ikke F om de ikke så den skambitte måkeungen som satt midt på fortauet der de syklet forbi med 10 cm margin. Der satt det stakkars lille kreket med den istykkerbitte vingen slepende etter seg mens den skrek av sine lunges kraft. Ikke en jævla sjel stoppet!

Jeg forventer ikke at alle skal klare å slå en lite knøtt i hodet, det er jeg ikke i stand til selv. MEN, jeg prøvde å få tak i viltnevnda eller noen som kunne hjelpe. Til slutt sprang jeg bare over veien og huket tak i en hyggelig mann som var på jobb like ved. Han lovet å hjelpe meg med fuglen.

Så lite innsats skal det til for at stakkaren ikke skal måtte lide seg i hel!

Det der var bare hjerteskjærende :(

Jeg hadde definitivt stanset for den, jeg greier knapt gå forbi en forvillet mark på fortauet uten å plukke den opp og hive den tilbake til et mer markvennlig sted (selv om folk glaner og tror jeg er sprø :rodme: ).

Kudos til deg for at du hjalp måkeungen! :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Irriterer meg grenseløst over folk som når de skal beskrive noe som skjedde for leenge siden så beskriver det det som 18 pil og bue. De brukte ikke pil og bue på 1800 tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg grenseløst over folk som når de skal beskrive noe som skjedde for leenge siden så beskriver det det som 18 pil og bue. De brukte ikke pil og bue på 1800 tallet.

Haha! Jeg på min side irriterer meg over folk som pirker på slikt! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Haha! Jeg på min side irriterer meg over folk som pirker på slikt! ;)

haha. Det er ikke bare det at jeg pirker. Det er bare at hele uttrykket er bare... teit. Kan man ikke si i gamle dager?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Personer som avbryter ofte, spesielt om de avbryter for å fnise og fjase. Slikt gjør meg ordentlig irritert.

- Konsekvent negative mennesker.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-folk som avbryter når andre folk prater. Er jeg den eneste som syns dette er vanvittig frekt?

-folk som skal toppe alle andre, uansett om det gjelder sykdom, morsomme historier eller hva det er. Blir bare kleint.

-folk som har en mening og mener denne er rett UANSETT! Og som selvfølgelig må si absolutt alt de mener.

-folk som gjør selv dummere enn det de er.

-folk som kun snakker om ett emne, spesielt den slemme typen de aldri gjør det slutt med.

-folk som ikke kan godta at jeg ikke liker alt som de liker, f.eks karuseller o.l. Nei, jeg vil ikke bli med i tømmerrenna, jeg driter i hvor gøy du synes det er, for meg er det helt jævlig.

-folk som blir sure for alt.

-folk du ikke aner hvor du har.

-folk som absolutt skal kommentere alt som har med mine valg å gjøre. "Du har nok tattoveringer nå" er ett godt eksempel.

-og folk som legger ut bilder på Facebook uten å spørre, som det er helt tydelig at du ikke vil ha der. Fra nach f.eks... Gjerne også de folkene som nekter å slette bilde selv om du spør! "Men du var jo så fiiiiin"

Anonymous poster hash: 586e8...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte folk som smatter/ snakker med mat i munnen. Jeg er ikke interessert i å se din ferdig tyggede mat. Du sier ikke noe som er sååååå interessant heller at det ikke kan vente til du har tygget opp.

Anonymous poster hash: 586e8...bb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert noen blant de du kjenner som du synes er irriterende. Hva er det som gjør at du ser på dem som irrterende? Hva slags væremåte har de?

Kan begynne med en person. Han er en person som er en såkalt "verdensmester", og tror han er så mye bedre enn gjennomsnittet. En type som er meget flink til å skryte av seg selv, er høy på pæra og skal bestandig være så "vittig" på andres bekostning. Skal alltid ha rett, og tror han har fasiten på enhver sak. Han er flink til bemerke andres feil, selv om han er tusen ganger verre på samme område selv.

Jeg tror det der er en egen personlighetstype. For jeg har møtt på og kjent flere av dem gjennom livet og de oppfører seg bemerkelsesverdig likt. Vil anslå at de er ca 1% av befolkningen etter egen erfaring og gjetting.

Og selvskrytet og hyppig lyving går nesten alltid hånd i hånd.

Anonymous poster hash: 1e7a1...fb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ligger 10-20 km/t under fartsgrensa irriterer meg stort. Og når jeg bodde i Nordnorge var campingbiler den store plagen. De kjørte kjempe sakte der hvor det var svingete og uforsvarlig å kjøre forbi, og gasset på når man kom til et område hvor man kunne kjøre forbi. Og ALDRI om de slipper folk forbi slik som yrkessjåfører gjør. Også tror de at de kjører en 3 meter brei 15 meter lang semitrailer tydeligvis for de ligger ofte langt over midtlinja og kutter over begge felt i hele veibanen når de skal svinge.



Anonymous poster hash: 1e7a1...fb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

- Overpositive mennesker. Skal se det positive i alt. Absolutt alt. "Katten min er død." SÅ FINT, da slipper du å tenke på pass når du skal bort :D "I dag er jeg skikkelig trøtt, sovet utrolig dårlig pga xxx" SLUTT OG TULL, TA DEG EN KOPP MED KAFFE, VERDEN ER HERLIG, RISE AND SHINE.. Faen hold kjeft.

- Positive mennesker som mener at folk som er mindre positive enn dem har problemer. At noe er "unormalt og irritere seg over og at man bør oppsøke hjelp".

Hahahaha! det er jeg enig i....Alle folk har vel tider på døgnet hvor ikke allt bare er positivt og gøy? Å bli prakket på at allt bare er morro og lyst når en selv er på en mørk plass er bare bitchy :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Folk som ligger 10-20 km/t under fartsgrensa irriterer meg stort. Og når jeg bodde i Nordnorge var campingbiler den store plagen. De kjørte kjempe sakte der hvor det var svingete og uforsvarlig å kjøre forbi, og gasset på når man kom til et område hvor man kunne kjøre forbi. Og ALDRI om de slipper folk forbi slik som yrkessjåfører gjør. Også tror de at de kjører en 3 meter brei 15 meter lang semitrailer tydeligvis for de ligger ofte langt over midtlinja og kutter over begge felt i hele veibanen når de skal svinge.

Anonymous poster hash: 1e7a1...fb2

Og hvorfor dukker disse menneskene opp BARE når jeg har dårlig tid og skal rekke jobben?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg spør en person om tips til noe, får et forslag, men sier pent at det ikke passet meg/er aktuelt eller lignende. LIKEVEL fortsetter personen å diskutere, forklare og syte i en evighet om at jeg må gjøre det sånn han/hun sa, selv om det er åpenbart at "DET SKJER IKKE. Så hold kjeft" :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Når jeg spør en person om tips til noe, får et forslag, men sier pent at det ikke passet meg/er aktuelt eller lignende. LIKEVEL fortsetter personen å diskutere, forklare og syte i en evighet om at jeg må gjøre det sånn han/hun sa, selv om det er åpenbart at "DET SKJER IKKE. Så hold kjeft" :kjempesinna:

hvorfor spør du da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor spør du da?

I håp om å få et godt forslag som faller i smak vel. Det er ikke sånn at jeg avviser de på en frekk måte eller noe nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raptuza

Folk som tror at du er tankeleser omtrent og så blir sur for at du ikke vet hva de glemte å kommunisere...hjølp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Jeg har en venninne som ikke klarer å ta en eneste liten avgjørelse, alt er bare "samma for meg".

Et eksempel: En gang jeg traff henne så var hun veldig sulten, imens jeg hadde spist, men ble gjerne med et sted og tok meg et glass vin eller noe. Så spør jeg hvor hun har lyst å gå. "Samma for meg". Men hva har du lyst å spise da? "Vet ikke". Burger, pizza, sushi, smørbrød, indisk, kinesisk..?? "Samma for meg". Så ender det jo til slutt med at jeg bare plukker et tilfeldig sted i nærheten, og spør vil du gå her. Og da trekker hun bare på skuldrene og rynker litt på nesen og sier "vi kan godt det" akkurat som hun ikke har lyst og gjør det for min skyld eller noe! Så sier jeg at vi går jo selvsagt en annen plass om den ikke så fristende ut, hvorpå hun svarer "samma for meg, vi kan godt det hvis du vil"..

Hun er sånn ganske ofte, det er satans irriterende. Jeg skjønner at det ofte er nøyaktig det samme for henne hva som skjer, det er jo ofte det er samma for meg også, men man må for fanden klare å ha et snev av en mening om ting eller bare ta en forbanna avgjørelse i sånne situasjoner.

Endret av Hooty McOwlface
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generell unodvendig hensynsloshet. Kanskje mest fordi det ligger naturlig for meg og det koster så lite.

Som et eksempel - hvis jeg går rundt i en leilighet/et hus og jeg VET at noen andre ligger og sover så tar jeg hensyn til det. Det koster da ikke mye.

Har en roommate som må bråke uansett hva hun gjor. Kommer sent hjem og "BAM" igjen med doren. Rosker ut skuffer, stabler opp bestikk, dunker i skapdorer. Er det etter et visst tidpunkt er det naturlig å tenke at andre har lagt seg. Og om så de ikke har det, hva vinner du på å bråke? Kanskje greit forst som sist og ikke slite ut hele leiligheten med aggressivt bruk.

Det samme gjelder generelt i dagliglivet. Du trenger ikke bruke hele fortauet og gå på rekke horisontalt, spesielt om du er saktegående.

Mulig jeg er atypisk her, men noen mennesker ser ut til å tro at du går alene rundt på kloden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Mennesker som tuller med å være frekke. Hadde en venninne som var sånn, hun kom konstant med negative bemerkninger om andre og kalte andre stygge ting, og forventet at de skulle synes det var morsomt. Når noen kommenterte det, eller når hun fikk høre at noen mislikte henne, sa hun bare "herregud, folk må jo skjønne at jeg bare tuller." Trenger ikke forklare hvorfor vi ikke er venner lenger :P

- Mennesker som avfeier ufyselig oppførsel fra smågutter med at "gutter må jo få lov til å være gutter"

- Som vegetarianer irriterer jeg meg veldig over de som absolutt må kommentere det og ikke skjønner at én vits er nok, eller at jeg ikke vil ha kjøtt dyttet opp i trynet. Ofte er det kommentarer som "du må jo spise skikkelig mat" eller "dyret er jo allerede dødt, hvorfor gidder du?" Og hvis jeg hadde kommet med tilsvarende utsagn hadde jeg blitt beskyldt for å presse matvalgene mine på andre. Ved å takke nei til kjøtt inviterer jeg ikke automatisk til en diskusjon om vegetarianisme, jeg blander meg ikke opp i hva andre spiser og hadde satt veldig stor pris på om andre heller ikke gjorde det... :)

- Mennesker som ikke evner å planlegge overhodet, er ubesluttsomme og ombestemmer seg hele tiden. Og hvis du har lagt en plan med dem, finner de plutselig noe morsommere å gjøre og avlyser i siste sekund. Typ at jeg har avtalt tid og sted for å møte noen ute, og når jeg kommer dit og ringer og spør hvor de er, er de plutselig på vors på andre siden av byen :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...