Gå til innhold

skravletråd mars/april 2015

Teriyaki

Anbefalte innlegg

Ah! Nei, jeg søkte selv på ABC-klinikken, da de sa jeg kunne det. Men Ullevål søkte legen for meg :) Så om du får godkjent fødeplass på Ullevål, så kan du sende søknad på mail til abc-klinikken :)

Supert! da venter jeg bare på svar fra Ullevål og i mellomtiden gir jeg det en ekstra tanke! :) takk for svar!

Edit: skrivefeil bare

Endret av Ulzzang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah! Nei, jeg søkte selv på ABC-klinikken, da de sa jeg kunne det. Men Ullevål søkte legen for meg :) Så om du får godkjent fødeplass på Ullevål, så kan du sende søknad på mail til abc-klinikken :)

Men hvor langt var du på vei når legen søkte? Når hadde du første legitime? Jeg har lest at man ikke får time hos legen før uke 9-12 og da er det for sent sier mange når man bor i Oslo. Kan søke til ABC via Mail?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor langt var du på vei når legen søkte? Når hadde du første legitime? Jeg har lest at man ikke får time hos legen før uke 9-12 og da er det for sent sier mange når man bor i Oslo. Kan søke til ABC via Mail?:)

Jeg søkte via epost, men hør med legen. Jeg vet ikke om det har noe å si at jeg fikk plass på Ullevål først. Jeg skrev helsekort i uke 8 hos min fastlege, hun synes det burde gjøres tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 10 dager til 12 uker nå. Blir en koselig milepæl å nå. :)

Vi skal si det til sønnen vår om en ukes tid. Gleder meg veldig til å si det. :) Har knapt klart å vente med å si det hittil, så tenker det er greit å si det når jeg er 12 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte fødeplass selv. Legen viste meg et skjema på nettet man kunne printe og sende per post. Dette var Rikshospitalet, hvor man visstnok må søke tidlig. Fikk svar i posten ila en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 10 dager til 12 uker nå. Blir en koselig milepæl å nå. :)

Vi skal si det til sønnen vår om en ukes tid. Gleder meg veldig til å si det. :) Har knapt klart å vente med å si det hittil, så tenker det er greit å si det når jeg er 12 uker. :)

Jaaaaa! vi har samme dag til og med <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, syke drømmer på gang ser jeg! :fnise:

Legen sa jeg ikke fikk begynne å skrive helsekort før uke 12 :/ Han skrev ned at jeg ville til Ullevål selv om jeg sokner til Hausten, men jeg vet ikke om han sendte inn noe. Bør jeg ringe og sjekke at det er søkt? Har legetime for ca 12 uker om ti dager, kanskje det går greit å vente til da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, syke drømmer på gang ser jeg! :fnise:

Legen sa jeg ikke fikk begynne å skrive helsekort før uke 12 :/ Han skrev ned at jeg ville til Ullevål selv om jeg sokner til Hausten, men jeg vet ikke om han sendte inn noe. Bør jeg ringe og sjekke at det er søkt? Har legetime for ca 12 uker om ti dager, kanskje det går greit å vente til da?

Hvorfor sier han det? For en teit ting å si! Du kan absolutt fylle ut helsekort før uke 12. Er vel fordi han ikke gidder, da? I tilfelle du mister? tror det uansett går greit å vente. :) Du søker jo uansett tidlig, så er rart om du ikke skulle få plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) har ett spørsmål :) er det noen som har stikkninger i nedre del av magen?:) sånn spesielt når man har sittet litt lenge eller snur seg for brått? Er 4+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hei :) har ett spørsmål :) er det noen som har stikkninger i nedre del av magen?:) sånn spesielt når man har sittet litt lenge eller snur seg for brått? Er 4+2

Det er helt normalt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt

Så bra:) ble litt redd for at det var noe galt, etter 2 spontan aborter og 1 MA i februar såhåper jeg at denne gangen så sitter den ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt ja :)

Jeg hadde faktisk så sensitiv livmor at jeg begynte å blø bare ved å ta meg en gåtur. Rundt uke 4 - 7 var verst for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra:) ble litt redd for at det var noe galt, etter 2 spontan aborter og 1 MA i februar såhåper jeg at denne gangen så sitter den ❤️

Håper det går bra denne gangen :klem:

Du høres forresten ut som en kandidat for ekstra oppfølging og tidlig ul. Har du bestilt legetime ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Da har jeg også vært på ul. En Sprell levende liten sak😍 ble satt frem til 8+3 av jordmor. Jeg er stup forelsket i den lille saken😍

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til "drikke-mat"? Er så kvalm nå for tiden at jeg ikke klarer å ha i meg fast føde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ul. En Sprell levende liten sak ble satt frem til 8+3 av jordmor. Jeg er stup forelsket i den lille saken

Så koselig! vi er nesten like langt på vei! :hoppe:

Noen som har tips til "drikke-mat"? Er så kvalm nå for tiden at jeg ikke klarer å ha i meg fast føde :(

Da er vi to!!! teller ned dagene til uke 12, og håper at denne teite kvalmen gir seg til da. Føler meg bare helt ubrukelig.

Jeg har prøvd med yogurt og kaster den opp rett etterpå. Suppe har gått greit, og... asiatisk mat faktisk! har liksom aldri lyst på mat nå lengre, men når jeg er sulten tenker jeg kun på asiatisk.

Ja, trenger noen tips til mat jeg og :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig! vi er nesten like langt på vei! :hoppe:

Da er vi to!!! teller ned dagene til uke 12, og håper at denne teite kvalmen gir seg til da. Føler meg bare helt ubrukelig.

Jeg har prøvd med yogurt og kaster den opp rett etterpå. Suppe har gått greit, og... asiatisk mat faktisk! har liksom aldri lyst på mat nå lengre, men når jeg er sulten tenker jeg kun på asiatisk.

Ja, trenger noen tips til mat jeg og :(

Jeg spiste asiatisk på søndag, og jeg som egentlig elsker maten klarte så vidt å tygge den! Har spist svært lite de siste dagene, og når jeg først får i meg noe blir jeg kjempekvalm og dårlig i magen. Har aldri spist så dårlig med mat, og jeg er veldig småspist fra før. Huff, blir så bekymret...

Lettet humøret litt ved å bestille time til ultralyd i dag! 13 august blir det en tur inn til Trondheim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste asiatisk på søndag, og jeg som egentlig elsker maten klarte så vidt å tygge den! Har spist svært lite de siste dagene, og når jeg først får i meg noe blir jeg kjempekvalm og dårlig i magen. Har aldri spist så dårlig med mat, og jeg er veldig småspist fra før. Huff, blir så bekymret...

Lettet humøret litt ved å bestille time til ultralyd i dag! 13 august blir det en tur inn til Trondheim :)

Jeg og... spiser veldig lite for tiden, får nesten litt dårlig samvittighet.

koselig med ul, jeg har ul den 14! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også vært på ul. En Sprell levende liten sak ble satt frem til 8+3 av jordmor. Jeg er stup forelsket i den lille saken

Åh! Så koselig! :blomst:

Det er virkelig betryggende å se en liten krabat i magen sånn! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...