Focklop Skrevet 3. august 2014 #381 Del Skrevet 3. august 2014 Er det bare jeg som ikke klarer å kjenne forskjell på soppinfeksjon og UVI...? Urinprøven viste antydningen til UVI, noe jeg har slitt mye med tidligere. Men blir usikker på om det er UVI siden det ikke ser ut til at penicillin har funger tidligere. Har ingen svie, det er bare ubehgelig der oppe, samt mer utflod... Kanskje ikke rett tråd for dette, men det var det siste jeg ønsket nå!! En soppinfeksjon eller UVI er vel ikke farlig for barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. august 2014 #382 Del Skrevet 3. august 2014 Er det bare jeg som ikke klarer å kjenne forskjell på soppinfeksjon og UVI...? Urinprøven viste antydningen til UVI, noe jeg har slitt mye med tidligere. Men blir usikker på om det er UVI siden det ikke ser ut til at penicillin har funger tidligere. Har ingen svie, det er bare ubehgelig der oppe, samt mer utflod... Kanskje ikke rett tråd for dette, men det var det siste jeg ønsket nå!! En soppinfeksjon eller UVI er vel ikke farlig for barnet? Jeg har hatt sopp ved et par anledninger, å det klør!! Blir raskt bedre ved behandling med canesten, om dette kan brukes som gravid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. august 2014 Forfatter #383 Del Skrevet 3. august 2014 Canesten kan fint brukes ja, men ikke bruk den der "innskytnings"-dingsen til vagitoriene. Før de forsiktig inn med fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 3. august 2014 #384 Del Skrevet 3. august 2014 (endret) Hvis det er soppinfeksjon vil det kanskje komme bakterier fra skjeden i urinen, og som da vil vise seg som UVI på en urinprøve? Aner ikke, men jeg begynner heller å tro at jeg har sopp og ikke UVI Merker også at sambo blir sår og prikkete på junior når jeg selv er plaget der nede... så det er iallefall noe ulumskheter. Har heldigvis canesten, så det skal testes ut! Endret 3. august 2014 av Focklop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Skrevet 4. august 2014 #385 Del Skrevet 4. august 2014 Hei. Jeg melder meg inn her jeg etter at jeg fant ut i går at jeg var gravid for førstegang. Har ikke helt gått opp for meg enda siden jeg ikke merker noe på kroppen bortsett fra at det er stramt på høyre side under Hoften. Har googlet alt mulig på nettet etter at jeg fant det ut:p og har skjønt at man burde søke tidlig om fødeland om man bor i Oslo?!? Det er liksom ikke helt i tankene med en gang man har funnet det ut, men er anbefalt å søke før uke 8:/ Når ringer man fastlegen sin? Og hvor bestilte dere første ul-time? Og hvor langt var dere på vei? Jeg er 4 og 2 dager i dag i følge babyverden suppen. Dette er foreløpig litt fjernt, selv om det er den lykkeligere nyheten vi kunne få på ferie. Vi er i en annen tidssone, så jeg var egentlig redd for at det var tidssoner som tullet med mensen;) egentlig har jeg lyst til å fortelle alle sammen at jeg er gravid, men føler jeg bør vente til nærmere tolv uker før vi forteller noen det:/ redd for at det skal skje noe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 4. august 2014 #386 Del Skrevet 4. august 2014 Gratulerer så mye, Disney! Hvis du skriver opp informasjonen din i terminlista, kan jeg legge deg inn Jeg hadde tidlig ul da jeg selv trodde jeg var 9+1, og første legetime to dager før det. Legen sa at vi ikke trengte å gjøre noe før legetimen ca uke 12, men han skrev opp at jeg ville til Ullevål. Om du vil ha tidlig ul anbefaler jeg Oslo City legesenter Har ingenting å sammenligne med, men var i alle fall veldig fornøyd selv! Siden du er på ferie anbefaler jeg deg å lese helseråd for gravide i det landet så du ikke spiser noe som ikke er bra for den lille. Fortsatt god ferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #387 Del Skrevet 4. august 2014 I natt drømte jeg sykeste ting! Plutselig våknet jeg av at det sprutregnet ute. Før det, så drømte jeg om et spill, og når jeg våkna, så var jeg sikker på at jo, det spillet, det het Focklop. Hahaha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 Forfatter #388 Del Skrevet 4. august 2014 I natt drømte jeg sykeste ting! Plutselig våknet jeg av at det sprutregnet ute. Før det, så drømte jeg om et spill, og når jeg våkna, så var jeg sikker på at jo, det spillet, det het Focklop. Hahaha! Haha! Jeg drømmer også mye rart. Natt til i går drømte jeg at jeg fødte en liten jente alene på et bad. Plutselig var hun på størrelse med en 4 mnd. gammel baby, og jeg skulle kle på henne en knallrød tyllkjole. Hun nektet og var dritsur. Plutselig var denne babyen min, den avdødde hunden min, og HAN kledde jeg på den røde tyllkjolen. Så skulle jeg jo vise fram denne nye babyen til folk, men da var det plutselig en eske med bilde av en dukke på jeg holdt i hendene mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #389 Del Skrevet 4. august 2014 Haha! Jeg drømmer også mye rart. Natt til i går drømte jeg at jeg fødte en liten jente alene på et bad. Plutselig var hun på størrelse med en 4 mnd. gammel baby, og jeg skulle kle på henne en knallrød tyllkjole. Hun nektet og var dritsur. Plutselig var denne babyen min, den avdødde hunden min, og HAN kledde jeg på den røde tyllkjolen. Så skulle jeg jo vise fram denne nye babyen til folk, men da var det plutselig en eske med bilde av en dukke på jeg holdt i hendene mine.. HAHAHA whaaaaat! Sykeste drømmene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #390 Del Skrevet 4. august 2014 Yay! Fått godkjent fødeplass på ABC-klinikken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 4. august 2014 #391 Del Skrevet 4. august 2014 Yay! Fått godkjent fødeplass på ABC-klinikken Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 4. august 2014 #392 Del Skrevet 4. august 2014 Jippiii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 Forfatter #393 Del Skrevet 4. august 2014 Yay! Fått godkjent fødeplass på ABC-klinikken Oi, så tøff du er! Jeg vet ikke om jeg hadde turt det På "mitt" sykehus har de kun ett "miljørom" hvor det er badekar, men da kan man ikke få f.eks epidural hvis man trenger det, så i frykt for at de andre rommene blir opptatt og jeg trenger det likevel, så tørr jeg ikke å prøve meg i badekar først.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #394 Del Skrevet 4. august 2014 Oi, så tøff du er! Jeg vet ikke om jeg hadde turt det På "mitt" sykehus har de kun ett "miljørom" hvor det er badekar, men da kan man ikke få f.eks epidural hvis man trenger det, så i frykt for at de andre rommene blir opptatt og jeg trenger det likevel, så tørr jeg ikke å prøve meg i badekar først.. Jeg har veldig lyst på badekar og evt. føde stående om det går. Selvsagt det jeg har sett for meg, du vet vel aldri hva som kommer til å skje. Men hjelpes! Uten drugs... ÆÆÆÆÆ! Jeg tror kroppen er laget for å klare det, så jeg prøver meg på det Vil gjøre alt for å tilrettelegge for en god fødsel. Har hørt flere si at å føde på sterilt rom er som å føde på samlebånd. Har fått inntrykket av at man blir tatt godt vare på på ABC-klinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 Forfatter #395 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg har veldig lyst på badekar og evt. føde stående om det går. Selvsagt det jeg har sett for meg, du vet vel aldri hva som kommer til å skje. Men hjelpes! Uten drugs... ÆÆÆÆÆ! Jeg tror kroppen er laget for å klare det, så jeg prøver meg på det Vil gjøre alt for å tilrettelegge for en god fødsel. Har hørt flere si at å føde på sterilt rom er som å føde på samlebånd. Har fått inntrykket av at man blir tatt godt vare på på ABC-klinikken Det var ikke min opplevelse i alle fall. Følte meg veldig godt ivaretatt på føderommet. God stol til samboer var det også der. Men atmosfæren er selvsagt bedre på et rom som på ABC. Jeg prøvde så godt jeg kunne uten epidural sist, men jeg klarte det ikke. Skal se om jeg klarer å mestre smertene bedre denne gangen, i så fall vil jeg gjerne klare meg uten, men er veldig kjipt om jeg kommer til det punktet hvor jeg ikke holder ut mer, også får jeg det ikke fordi jeg er på "feil" rom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 4. august 2014 #396 Del Skrevet 4. august 2014 (endret) Men hvordan søkte du deg dit Malicious? Sendte du brev eller e-post? tok det lang tid før du fikk svar? Endret 4. august 2014 av Ulzzang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. august 2014 Forfatter #397 Del Skrevet 4. august 2014 Men hvordan søkte du deg dit Malicious? Sendte du brev eller e-post? tok det lang tid før du fikk svar? Legen som søker om fødeplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #398 Del Skrevet 4. august 2014 Legen som søker om fødeplass. Men hvordan søkte du deg dit Malicious? Sendte du brev eller e-post? tok det lang tid før du fikk svar? Legen som søker om fødeplass. Jeg søkte først ullevål og fikk plass der (som er vegg-i-vegg med ABC), men ombestemte oss litt, så jeg kontaktet ABC-klinikken. Fikk et oppsett på mail som jeg skulle ha med, så kunne jeg søke til de direkte. Søkte fredag - fikk svar i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 4. august 2014 #399 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg søkte først ullevål og fikk plass der (som er vegg-i-vegg med ABC), men ombestemte oss litt, så jeg kontaktet ABC-klinikken. Fikk et oppsett på mail som jeg skulle ha med, så kunne jeg søke til de direkte. Søkte fredag - fikk svar i dag Jeg har søkt på ullevål ikke fått noe svar, så må nok vente. Men det kom kanskje ikke så klar frem om du økte om ABC selv eller om legen gjorde det? (kanskje bare jeg som leser feil hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 4. august 2014 #400 Del Skrevet 4. august 2014 Jeg har søkt på ullevål ikke fått noe svar, så må nok vente. Men det kom kanskje ikke så klar frem om du økte om ABC selv eller om legen gjorde det? (kanskje bare jeg som leser feil hehe) Ah! Nei, jeg søkte selv på ABC-klinikken, da de sa jeg kunne det. Men Ullevål søkte legen for meg Så om du får godkjent fødeplass på Ullevål, så kan du sende søknad på mail til abc-klinikken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå