Gå til innhold

Servering av sukker i ukedagene hos besteforeldre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært din mor eller svigermor hadde jeg også stappet ungene dine fulle av sukker bare på pur f.Makan til hysteri! Anonymous poster hash: edbb6...5a4

Så fordi du ikke liker holdningene til ts, ville du hevnet deg på henne ved å ødelegge kostholdet til barna? Misliker du en person, så ha guts nok til å konfrontere henne, ikke i det skjulte gjøre noe mot uskyldige barn som kan være til skade for dem resten av livet!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jørild

Hvorfor kan de ikke gi ungene snop etter middag? Smaker snopet noe mindre og får de mindre bestemorpoeng? Det virker som de gjør det på pur faen og det hadde irritert meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besteforeldre er besteforeldre og mor/far er mor/far. (Hvorfor har man besteforeldre/barnebarn til?? For å gå imot mødrene/ foreldrene sine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Har ennå ikke noe nytt, ikke hatt kontakt med besteforeldrene ennå. Om det passer for alle parter skal vi møtes for en prat neste helg.

Hvorfor kan de ikke gi ungene snop etter middag? Smaker snopet noe mindre og får de mindre bestemorpoeng? Det virker som de gjør det på pur faen og det hadde irritert meg.

Nettopp.

Besteforeldre er besteforeldre og mor/far er mor/far. (Hvorfor har man besteforeldre/barnebarn til?? For å gå imot mødrene/ foreldrene sine ;)

Hmm...?



Anonymous poster hash: 547ed...f1d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Har ennå ikke noe nytt, ikke hatt kontakt med besteforeldrene ennå. Om det passer for alle parter skal vi møtes for en prat neste helg.

Nettopp.

Hmm...?

Anonymous poster hash: 547ed...f1d

Det var for humor, husker min bestefar sa det til meg, når jeg og min søster var liten. Når vi fikk ting vi ikke fik lov av mamma og pappaen vår, men av besteforeldrene våres. Som vi lo og jeg gjør forsatt det enda av den teksten. :D Jeg har barn sjøl så jeg vet hvordan det er.

Endret av jessica90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei, det er absolutt ikke greitt. I den alderen som ungen er i så skal det heller ikke mye sukker til før han blir mett/får vondt i magen og ikke får i seg de næringsstoffene han egentlig trenger. Synes besteforeldrene rett og slett oppfører seg respektløst når dere har gitt beskjed. Det burde ikke være så vanskelig å forstå at barnet ikke skal proppes med sukker før middag og at godteri skal holdes til lørdagen. Dette handler så visst også om rutiner og helse.

Hva kan en gjøre? Ikke enkelt når de kommer uanmeldt på besøk, og det er vel ikke så gunstig å overvåke de i ukedagene. At de ler det bort er ikke et godt tegn. Det er ingen i slekta som har en viss autoritet ovenfor de, som kunne tatt den praten?

Frukt i små mengder er OK, men forstår godt frustrasjonen om det serveres sammen med mye juice. Mengden blir mye fruktsukker til sammen, og det er ikke bra det heller. Kommer dessuten ann på hvilken juice som serveres, enkelte juicer, f.eks. tropisk fruktjuice, har enormt mye sukker i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var for humor, husker min bestefar sa det til meg, når jeg og min søster var liten. Når vi fikk ting vi ikke fik lov av mamma og pappaen vår, men av besteforeldrene våres. Som vi lo og jeg gjør forsatt det enda av den teksten. :D Jeg har barn sjøl så jeg vet hvordan det er.

Jeg forsto ikke hva du skrev. beklager :fnise:

Anonymous poster hash: 547ed...f1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...