Gå til innhold

er det normalt at gutter barberer seg nedentil?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på alder og hvilken generasjon man tilhører.

Anonymous poster hash: 682b1...c43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke å kverulere, men når var du i midten av 20 årene?

Jeg var russ i 86 og på den tiden var det uvanlig å se en glattbarbert mus ( hvor alt var borte ), men ikke så uvanlig at det ble noe "styr" av det.

De jeg kjenner som var tjue før dette sier at barbering kom på åttitallet, syttitallet var bare full busk, utover åtti- og nittitallet ble det mer og mer vanlig å trimme og barbere, og fra tusenårsskiftet omtrent ble det sjeldent å se noe annet enn fartsstriper og full shave.

Anonymous poster hash: 308e1...861

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske så vanlig ja, og de fleste trimmer i hverfall litt.

Anonymous poster hash: 59de4...816
  • Liker 2
Skrevet

Hehe....jeg er en slags feminist og var det hvertfall da - men hisset meg ikke opp altså. Tror jeg mest synes undertøyet(og kroppen hennes minus silikonen forsåvidt) var fint og posituren litt teit. Ikke noe jeg har adoptert i seksuelle settinger siden, så ingen traumatiske ettervirkninger der heldigvis.

Anywho; har iallefall tilgode å se kvinner over 45-50 glattbarberte i garderobene jeg vanker i. Føler det er en mest sånn 18-40+ greie blant kvinner iallefall.

OT!

Synd jeg ikke greier å poste det innlegget mitt som du redigerte, men argumentere mot det vil jeg gjøre likevel :)

Først så klipper jeg inn et sitat fra KK, Sex og reklame til deg :

"Raffinert undertøy

Det skjønte Hennes & Mauritz da de fikk massiv oppmerksomhet ved å plassere bilder av lettkledde modeller på enorme reklametavler landet rundt på 90-tallet.

Elle Macpherson, Cindy Crawford og Anna Nicole Smith var blant skjønnhetene som ble avbildet i H&M-undertøy.

Feministene raste mens menn kjørte av veien.

Massemediene boltret seg i artikler om, for og mot plakatene.

På et tidspunkt ble det seriøst diskutert om ikke reklamekampanjen var trafikkfarlig.

Nattetid konkurrerte unge gutter med sinte kvinner om å komme til plakatene, de førstnevnte ville tapetsere veggene med dem, mens de sistnevnte forsøkte å male over kvinnekroppene.

Det ble en snakkis av dimensjoner, og Hennes & Mauritz var på alles lepper.

Det som ble antydet allerede da, og som synes åpenbart i dag, er at det hele var et velkalkulert markedsføringstriks fra ende til annen."

klikk.no/mote/detnye/article438161.ece ( hmm, fikk ikke linken ikke-klikkbar)

Dette sto altså "på trykk"

23.03.09

Jeg var som du skjønner 25 år når plakatene med Anna Nicole Smith kom, jeg var politisk aktiv og veldig på det som var dagsorden. Plakatene ble fort det.

Jeg klarte aldri å oppspore en mann som kjørte av veien pga plakatene, ikke annet enn det Ottar påstod menn hadde gjort. Ingen kunne noen gang føre et skikkelig bevis for det. Og tro meg, det ble virkelig forsøkt å føre bevis.

Derimot så man veldig den holdningen at:"Fjern plakatene, ellers kjører mannen min av veien!"

Noe denne artikkelen vel på mange vis illustrerer.

Det var den gangen også et "sentralt østland" problem, siden de store kjedebutikkene ikke hadde spredd seg skikkelig utover landet.

Jeg vil derfor hevde med rimelig stor sikkerhet at media og feministene bar H&M sin reklamekampanje bedre enn noen kunne forutsi.

Det som ikke var en markedsmessig genistrek var alle plakatene som ble revet ned av Ottar og unge gutter. Jeg kunne ved flere anledninger ved selvsyn se dette.

Av samme grunn hevder jeg at korrigeringen du gjorde på innlegget mitt ikke har rot i virkeligheten.

Om en skulle diskutert dette veldig seriøst burde man skilt på Ottar og feministene. Personlig mener jeg man godt kan være feminist uten å være så rød at man får medlemskap i Ottar. Nuff said :)

Skrevet

De jeg kjenner som var tjue før dette sier at barbering kom på åttitallet, syttitallet var bare full busk, utover åtti- og nittitallet ble det mer og mer vanlig å trimme og barbere, og fra tusenårsskiftet omtrent ble det sjeldent å se noe annet enn fartsstriper og full shave.

Anonymous poster hash: 308e1...861

Jeg er enig med deg der, og jeg kjente mange den gangen ( inkl meg selv ) som lot håret gro når det var tid for kontroll hos gynekologen. I 92 fikk jeg første barnet mitt, og selvsagt lot jeg håret gro, men av ulike årsaker så ble det ikke lenge nok. På føden sto jordmora klar med høvelen og skulle ta hårveksten.

Så kom det en tørr kommentar om at det ikke var nødvendig...

Det opplevdes veldig ubehagelig og det føltes som et overtramp.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for noen drittunger som er her inne. Er skoleferien begynt altså?

Anonymous poster hash: 95888...0a2
Skrevet

Herregud for noen drittunger som er her inne. Er skoleferien begynt altså?

Anonymous poster hash: 95888...0a2

Jeg vet ikke annen råd enn at du får lage en tråd med et voksent og viktig tema å diskutere....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trimmet over staken og hvis han vil at skal slikke hans/ ta kulene i munn bør det ikke være mye hår der.

- setter samme standard for meg selv.

Anonymous poster hash: 0fbd0...d1d
Gjest BræikingBæd
Skrevet

OT!

Synd jeg ikke greier å poste det innlegget mitt som du redigerte, men argumentere mot det vil jeg gjøre likevel :)

Først så klipper jeg inn et sitat fra KK, Sex og reklame til deg :

"Raffinert undertøy

Det skjønte Hennes & Mauritz da de fikk massiv oppmerksomhet ved å plassere bilder av lettkledde modeller på enorme reklametavler landet rundt på 90-tallet.

Elle Macpherson, Cindy Crawford og Anna Nicole Smith var blant skjønnhetene som ble avbildet i H&M-undertøy.

Feministene raste mens menn kjørte av veien.

Massemediene boltret seg i artikler om, for og mot plakatene.

På et tidspunkt ble det seriøst diskutert om ikke reklamekampanjen var trafikkfarlig.

Nattetid konkurrerte unge gutter med sinte kvinner om å komme til plakatene, de førstnevnte ville tapetsere veggene med dem, mens de sistnevnte forsøkte å male over kvinnekroppene.

Det ble en snakkis av dimensjoner, og Hennes & Mauritz var på alles lepper.

Det som ble antydet allerede da, og som synes åpenbart i dag, er at det hele var et velkalkulert markedsføringstriks fra ende til annen."

klikk.no/mote/detnye/article438161.ece ( hmm, fikk ikke linken ikke-klikkbar)

Dette sto altså "på trykk"

23.03.09

Jeg var som du skjønner 25 år når plakatene med Anna Nicole Smith kom, jeg var politisk aktiv og veldig på det som var dagsorden. Plakatene ble fort det.

Jeg klarte aldri å oppspore en mann som kjørte av veien pga plakatene, ikke annet enn det Ottar påstod menn hadde gjort. Ingen kunne noen gang føre et skikkelig bevis for det. Og tro meg, det ble virkelig forsøkt å føre bevis.

Derimot så man veldig den holdningen at:"Fjern plakatene, ellers kjører mannen min av veien!"

Noe denne artikkelen vel på mange vis illustrerer.

Det var den gangen også et "sentralt østland" problem, siden de store kjedebutikkene ikke hadde spredd seg skikkelig utover landet.

Jeg vil derfor hevde med rimelig stor sikkerhet at media og feministene bar H&M sin reklamekampanje bedre enn noen kunne forutsi.

Det som ikke var en markedsmessig genistrek var alle plakatene som ble revet ned av Ottar og unge gutter. Jeg kunne ved flere anledninger ved selvsyn se dette.

Av samme grunn hevder jeg at korrigeringen du gjorde på innlegget mitt ikke har rot i virkeligheten.

Om en skulle diskutert dette veldig seriøst burde man skilt på Ottar og feministene. Personlig mener jeg man godt kan være feminist uten å være så rød at man får medlemskap i Ottar. Nuff said :)

Kall det hva du vil - unaturlige kroppsidealer har vel vært like tilstede da som før som nå. Unntaket med Smith, bortsett fra de giga silikonboobsa og hjerne som et sukkerspinn due to generell dumbness og aaaaltformye kokain og gudene vet ikke hva hun derre ikke puttet i seg etterhvert var at hun ikke var anorektisk.

Så selv om vi jentene fortsatt måtte ose sex i blikket, så trengte vi hvertfall ikke spy opp maten i tillegg :P

Så da er det store spørsmålet; hadde hun glattbarbert hoohah?

Skrevet

Det kommer an på alder og hvilken generasjon man tilhører. Anonymous poster hash: 682b1...c43

Nei, det handler vel mer om at man lever i 2014, og det er relativt vanlig at begge kjønn barberer seg uansett alder?
  • Liker 1
Skrevet

Kall det hva du vil - unaturlige kroppsidealer har vel vært like tilstede da som før som nå. Unntaket med Smith, bortsett fra de giga silikonboobsa og hjerne som et sukkerspinn due to generell dumbness og aaaaltformye kokain og gudene vet ikke hva hun derre ikke puttet i seg etterhvert var at hun ikke var anorektisk.

Så selv om vi jentene fortsatt måtte ose sex i blikket, så trengte vi hvertfall ikke spy opp maten i tillegg :P

Bare hun ikke barberte seg selv - det tror jeg kunne blitt messy!

Skrevet

Må si at det ikke er alle verdensproblemer jeg har rukket å reflektere over :fnise:

Gjest BettyBoop
Skrevet

HALO I LUKEN. Jeg trodde faktisk du var litt mer moden enn som så. Skjerpings.

jeg tulla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...