Gå til innhold

Hvofor er dere menn så kalde i forhold til oss kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå målte jeg nettopp temperaturen min, sånn for sikkerhets skyld, og sammenlingnet med temperaturen til kona. (Jeg har et sånt øretermometer. Det har små beskyttelsesdingser av plastikk som spretter av, når man klikke på en blå utløserknapp og da kan man bytte dem ut.)

Min var 36,9 og hun har 36, 6 selv om hun ligger i sengen under dyna og nesten sover. Så det er vitenskapelig bevist at jeg er varmere.

Hun mente det var sympatisk av meg å holde henne oppdatert om hva jeg leser og skriver på Kg og involvere henne i det jeg er engasjert i.

Så da ser jeg det som ettertrykkelig bevist at jeg er en sympatisk og varm fyr.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå målte jeg nettopp temperaturen min, sånn for sikkerhets skyld, og sammenlingnet med temperaturen til kona. (Jeg har et sånt øretermometer. Det har små beskyttelsesdingser av plastikk som spretter av, når man klikke på en blå utløserknapp og da kan man bytte dem ut.)

Min var 36,9 og hun har 36, 6 selv om hun ligger i sengen under dyna og nesten sover. Så det er vitenskapelig bevist at jeg er varmere.

Hun mente det var sympatisk av meg å holde henne oppdatert om hva jeg leser og skriver på Kg og involvere henne i det jeg er engasjert i.

Så da ser jeg det som ettertrykkelig bevist at jeg er en sympatisk og varm fyr.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forhold er der jeg som er kald, han er veldig følsom.

Jeg som kritiserer osv.

Så det er forskjellig :)

Anonymous poster hash: 52b1b...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal generalisere så er nok menn kaldere enn kvinner, men vi menn har en bedre utviklet rettferdighetssans.

Anonymous poster hash: 0100c...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Tror du har møtt på feil menn. Jeg treffer NESTEN bare gode og snille menn :) Finnes jo selvsagt unntak da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere menn kritiserer oss for de minste ting som vi gjør. Jeg begynner å bli lei av alle mannfolka nå. Dere er kalde og eier ikke sympati, men det gjør vi kvinner. Så hvofor er dere menn så kjølige?

Anonymous poster hash: 39a29...c47

Jeg har masse sympati/empati, men dere hater jo myke menn.

Anonymous poster hash: e9047...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Tell me who your friends are and I`ll tell you who you are"

Jeg mener og tror man kan si mye om ett menneske om man ser til vennene deres og hvilket forhold de har seg imellom.

Dette gjelder både som kvinner som for menn, dog, kvinner har som oftest en vid utvidet vennekrets og det er ekstremt normalt for oss å ha nære veninner, så det forteller mindre om oss enn om menn. Menn bør ta en titt på hva slags kvinner hans kjære har som venner, men det er sjelden noen tvil om at venninneforholdet ligger rundt "normalen".

For kvinner så bør man ikke bare se på hvem ens potensielle eller kjæreste har som venner men også hvordan de forholder seg til hverandre.

I 2001 lanseres Scrubs i USA, ett program basert på vennskapet til J.D. og Turk. På dette vis var den banebrytende m.t.p nære relasjoner mellom menn, menn som deler følelsene like intimt som kvinner.

Sangen Guy Love/Bromance-song er ett vakkert portrett av deres vennskap.

How I met your mother er også ett eksempel som viser frem ett slikt vennskap, Ted og Marshall. Begge to er ekstremt godt kjærestemateriale, i motsetning tll den følelseshemmede Barney med sin Bro-Code som gir retningslinjer for hvordan to menn skal "yte hverandre broderlig service".

Min ene venninnes mann har en vid omgangskrets, han er åpen og lett og prate med, og han har en bestevenn. De kan prate i timesvis (som hun og jeg også kan)

Deres kommunikasjon er åpen og flytende om alt fra kjærlighet, deres forholds-konstellasjoner, barneoppdragelse, sosiale emner og politikk. De prater om alt og deler på alt.

Min andre veninne har ett barn med en som tidligere var en ordentlig bråkmaker. Hans kamerater var drikke-kompiser og han var ofte borte hos dem og drakk øl eller festet. Han var følelsesmessig utilgjengelig for henne, hun kunne ikke ta opp en ting med ham og om hun så gjorde ble hun feid bort, han gjorde som han ville.

Hun flyttet og han fikk seg en skikkelig oppvekker når hjemmet hun hadde holdt for ham forsvant med henne.

Hun satte så krav, de diskuterte i lang tid før hun flyttet hjem igjen og prøvde på ny. Han kvittet seg med alt av rølpe-venner. I dag har han en betraktelig mindre omgangskrets. Han drar sjelden bort til andre, deres hjem har blitt ett samlingspunkt.

Han er ikke av typen til å "føle for mye", han er en praktisk mann som enda og for alltid vil ha ett litt macho-image, men han har nå gode kompiser han drar på fisketur med, kjører crossbil etc og koser seg med noen øl uten å bli snydens.

Hans følelsesmessige bånd til min venninne har også endret seg. For det første, der kjærlighet før bare ble utvist med sex så utbasunerer han nå gjerne på FB at han elsker henne over alt.

Sammen har de oppdratt hans sønn. Sønnen har ADHD og barnemoren ville bruke ritalin, noe hans far var svært lite begeistret for. Han har sett mye dop og anser ritalin for å være ekvivalent til amfetamin og ønsket ikke sin sønn på slikt. Vi så en gutt som ble mager og som ble dratt i ansiktet fordi han ikke sov godt og riktig.

Når dette eksploderer mellom barnemor og min venninnes mann så har hun nettopp kommet hjem. Jeg tror også hans sønn var en faktor til endring. Han måtte forholde seg til sønnens følelser og brukte mye av sin tid på å aktivisere ham fysisk for å få ut energien istedet for at han skulle ta piller.

Denne gutten har vokst opp med to foreldre med ett godt forhold etter at de fikk skværet opp. De har vært svært positive rollemodeller for ham. Han har vokst opp med meg tilstede og, vi har ett nevø/tante-forhold.

Han og hans venner klemmer hverandre eller på annen måte fysisk hilser hverandre, som en klapp på skulderen når de møtes. Om en av dem har kjærlighets-sorg, så slår de ring om hverandre, prater, spiller spill, ser film eller drar ut i marka.

Han er ett fantastisk kjæreste-emne.

Han ble sammen med en jente som ville isolere ham fra alt og alle. Jeg skal ikke dra denne klassiske historien så lang, om en total-kontrollerende kjæreste, ett eksempel er nåk, han måtte til og med slette søsteren sin på FB i tilfelle det var noen fine jenter i hennes vennekrets han kom til å like. (Han er 21, hans søster 13)

Han gjorde alt hun sa for det var hans første forhold og han ville være den beste kjæreste.

Min egen ex er en innesluttet mann. Hans kamerater består kun av drikke-kamerater. Han var også emosjonelt utilgjengelig for meg. Å, det manglet ikke på "Jeg elsker deg", det var bare det at de fløyt på vinden, ikke sammen med handling.

Om jeg noensinner skulle vurdere å ha ett forhold igjen vil jeg ta en ekstremt nøye kikk på hvilke venner mannen har og hvilket forhold de pleier.



Anonymous poster hash: 8e161...881
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn har et mindre sensitivt "følelsesapparat". Følelsessvingningene er langt færre enn hos kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn har et mindre sensitivt "følelsesapparat". Følelsessvingningene er langt færre enn hos kvinner.

Du går for ren biologi, sosiologi er ikke noe du tar hensyn til. Når man kommer med en biologisk eller sosoilogisk påstand må man underbygge denne med forskningsresultater som viser til konklusjoner på det man påstår.

Vennligst vis til forskningen, det er interessant om din påstand har hold, å kunne vite det. Jeg, og forhåpentligvis andre tar ikke deg, Anonym, som sannhet uten bevis.

Anonymous poster hash: 8e161...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg føler bare at dere menn ikke er så omsorgsfulle som oss kvinner. Dere er mer opptatt av å tenke på dere selv.

Anonymous poster hash: 39a29...c47

:blomst: Sender deg en blomst, med ønske om en riktig god helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KnightOwl

Fordi menn har et mindre sensitivt "følelsesapparat". Følelsessvingningene er langt færre enn hos kvinner.

Det har vi ikke. Vi snakker bare ikke så mye som kvinner og maser ikke om alt vi føler hvert sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gre alle under samme kam da. Alle er forskjellige. Finnes sikkert mange kalde kvinner også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg føler bare at dere menn ikke er så omsorgsfulle som oss kvinner. Dere er mer opptatt av å tenke på dere selv.

Anonymous poster hash: 39a29...c47

Jeg er mindre omsorgsfulll enn x-kona mi. Kanskje det er litt forskjell?

Allikevel er jeg mest enig med Guybrush. Det er forskjell på menn , og vil du ha en omsorgsfull en, så velger du en slik.

Problemet er at mange kvinner velger ego-mennene, og forelsker seg i disse, fordi egoistene er de mest framgangsrike økonomisk, og skiller seg ut som litt mer attraktive.

Menn i omsorgsyrker er gjerne mer omsorgsfulle enn forretningsmenn, men hvilken kvinne vil ha en mannlig omsorgsarbeider i stedet for en millionær?

Det kan være vanskelig for begge parter å akseptere at mannen er nederst på lønnsstigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Dere menn kritiserer oss for de minste ting som vi gjør. Jeg begynner å bli lei av alle mannfolka nå. Dere er kalde og eier ikke sympati, men det gjør vi kvinner. Så hvofor er dere menn så kjølige?

Anonymous poster hash: 39a29...c47

Dette her er like dumt som når slitsomme gubber lager tråder om hvor fæle kvinner er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg gav faktisk en mann en kraftig ørefik fordi at han prøvde å tafse på meg på fest. Da ble han rasende. Jeg liker igjennom ikke menn sånn generelt sett.Anonymous poster hash: 39a29...c47

Jeg har også blitt tafset på av kvinner på fest (jeg er kvinne selv). Skal jeg da lage en tråd om at alle kvinner er ekle og tafsete osv? :P

Du må rett og slett ta deg sammen. Kom deg ut i verden så vil du se at menn flest er snille og gode. Selv om min kjæreste er mann f.eks og jeg er kvinne så er han mye mer romantisk enn det jeg er og sier hver eneste dag at jeg er verdens beste og at han er kjempeglad i meg osv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har vi ikke. Vi snakker bare ikke så mye som kvinner og maser ikke om alt vi føler hvert sekund.

Jo, flere studier som har vist dette. Menn har like store "følelsesutbrudd", men har de langt sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

Dere menn kritiserer oss for de minste ting som vi gjør. Jeg begynner å bli lei av alle mannfolka nå. Dere er kalde og eier ikke sympati, men det gjør vi kvinner. Så hvofor er dere menn så kjølige?

Anonymous poster hash: 39a29...c47

Det finnes ca 3,5 milliarder menn i verden og i følge deg er vi alle helt like............

Kanskje på tide at visse mennesker får det inn i hodet at menn er ulike akkurat som kvinner er ulike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KnightOwl

Jo, flere studier som har vist dette. Menn har like store "følelsesutbrudd", men har de langt sjeldnere.

Nemlig. Følelsesutbrudd ->Gir uttrykk for det man føler.

Gi uttrykk for følelser er en ting mannen altså gjør mye skjeldnere.

Forskningen sier ikke at menn ikke føler det samme.

Bare at de snakker mye mindre om hva de føler.

Hivs du skal vise til forskning bør du helst forstå den først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Følelsesutbrudd ->Gir uttrykk for det man føler.

Gi uttrykk for følelser er en ting mannen altså gjør mye skjeldnere.

Forskningen sier ikke at menn ikke føler det samme.

Bare at de snakker mye mindre om hva de føler.

Hivs du skal vise til forskning bør du helst forstå den først.

Hva er det du babler om? Det var jo akkurat det jeg skrev først. Kanskje du bør lese hva jeg skriver, før du dummer deg ut.

Endret av tom1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...