Gå til innhold

Betty`s humoristiske betrakninger.

Diaz

Anbefalte innlegg

Du i all verden så varmt det var her nede................. :o

Er nå iferd med og renne bort, men snart er herren på vei hjem og da blir det middag på fjorden :P

For og komme tilbake til vår ferie, har vi som sagt hatt en herlig uke på fjellet.

Vi har bl.a hatt en liten tur ned i Helvete, og det kan anbefales (for fjellgeiter :ler: )

Helvete er noen enorme gjette gryter som ligger i Espedalen, et fantastisk sted.

Junior fikk selvølgelig Helvete caps og da var både den og neste dag reddet, for det er jo ikke mange 8 åringer som allerede har befunnet seg lang ned i helvete :ler: .....

Videre har vi frekventert diverse setere og smakt et utall rømmevafler, og det er skikkelige rømmevafler :sjarmor:

De beste tror jeg vi fikk Sikkelsdalen, der var det meget bra mat, ja :wink:

Herren har etter fiskestang knekken og en alvorlig brist i selvtilliten brukt tiden på og løpe i fjellet, her skulle formen opp og jeg må nesten si jeg har til tider blitt litt imponert.

Så om stanga er knekt :wink: er hvertfall gubben i toppform :ler::ler:

Nei , na skal jeg forbrede kylingsalat til båtturen og se og få kommer meg ut av denne varmegryta det er blitt i heimen :sjarmor:

Ship o`hoi her kommer fruen snart i badeantrekk :sjarmor::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikker bare såvidt innom for å tyvsmake på spekepølser .. og ønske deg nok en deilig varm dag i solen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hilsner, ja Helvete kan karnsje både være stedsnavnet og utrykk for hvordan det var og komme seg ned dit ja :ler::ler:

Idag har fruen montert sin elektriske vifte omtrent på ryggen.............har funnet ut at skal man overleve varmen må slikt utstyr være i nær berøring av hode og overkropp :ler:

Må jo si at det faktisk var nesten behagelig og ligge ute og sole seg nå med viften stående 5 cm fra hårtustene :sjarmor:

Et godt råd til alle som ikke liker og stekes bort på solseng...............kjøp vifte og dra skjøteledningen ut i hagen :wink::ler:

Egentlig er jeg ikke spesielt glad i og ligge ute i solen når det er så varmt, men hva gjør man ikke for litt farge :oops:

I kveld skal damduk og pumpe kjøpes inn, og prosjektet forhåpentligvis sluttføres om ikke så lenge....

Må nok innrømme at kroppslig arbeid i solsteken ikke frister akkurat nå, men nattarbeid er jo en mulighet :sjarmor::ler:

I denne varmen er det kun is som kan inntaes, derfor setter jeg frem kjølebagen med litt mango sorbet og litt hjemmelaget vanlijeis med mint sjokolade i til damene :)

Ha en fortsatt forfriskende dag, med eller uten vifte og is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fighter

Is og sorbet høres gost ut. Tusen takk.

Her nord har vi ofte en naturlig vifte. De dagene den ikke er her på sommeren kan det bli veldig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet er som solbrenthet og sommervarme :oops: , har selvfølgelig klart og bli solbrent og det er jo kjempebehagelig nå i varmen :roll:

Føler meg nå nærmest som en ferdigkokt hummer, og ser vel igrunn sånn ut også :sjarmor:

Ja-ja imorgen er jeg forhåpentligvis glidd mer over til brunfarge.........håper jeg :ler:

Siden det sikkert er noen i sanmme situasjon som meg ikveld, setter jeg frem litt lindrende after sun og en kjølende fet body lotion :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAR I MOT AFTERSUN MED STOOOOR TAKK! :Nikke:

Det er hett om dagen, gitt...og heter skal det bli, for på lørdag vender jeg nesa mot Spaniens land, og etter det jeg har hørt, så er det ikke VELDIG mye mildere der nede... :kul:

Det er godt jeg får forberedt meg litt - hadde blitt tøffere å gå fra 10-12 pluss 40 pluss der nede, enn det blir å gå fra 30 pluss til 40...Det utgjør ikke store forskjellen, gjør det vel?

God kveld, Betty!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Her har vi hatt naturlig vifte og sunblock i dag. Så jeg trenger ingen aftersun. Ellers takk.

Håper du har hatt en fin dag, Betty på tross av solbrentheten.

God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg tilbake fra deilig hyttetur! Håper du også har hatt det fint! Og takk for gratulasjon. :) Jeg passet på at Soulmannen husket det. :sjarmor: Tok ingen sjanser hehe.

Nå må jeg snart finne senga tror jeg...

God natt og sove godt Betty! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen (eller formiddag...) Betty! Håper solbrentheten er bedre i dag, ellers så høres jo vifte og is ut som en fin ting! :sjarmor: Vifte har jeg, men tar gjerne litt is... :sjenert:

Sender deg en stor flaske solkrem og litt aloe vera slik at du igjen kan nyte sola og heten!

Kos deg! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødfargen er nu kledelig gått over til litt brunskjær, så det var nok ikke så store solbrentheten jeg hadde nei.....

Takker for hilsner damerl, alltid like hyggelig og se innom boken min og finne masse koselige klemmer og ord.

TUSEN TAKK :klem:

Idag har fruen tilbraket dagen i hagen med graving i bed og den siste finjusteringen av dammen før damduk skal trekkes i.

Det må jeg vel kunne kalle en forholdsvis varm affære :ler:

Jeg har svettet ut flere liter og alt av plagg på kroppen var gjennomvåte.....dette er jo rene saunaen :sjarmor:

Men nå har hagen fått friseert seg litt igjen etter ferien og det trengtes visst.

Håper ¨på og kunne legge duk underlag og selve damduken ikveld, hvis det ikke blir alt for varmt :kul:

Var og kjøpte pumpe og duk i går kveld så nå er alt i hus.

Det er utrolig hva man kan få kjøpt av stæsj til dam, igår så jeg en alligator-etterligning til og plassere i dammen....den så så virkelig ut at jeg flyttet meg noen meter da jeg fikk øye på den :ler:

Kjente da at dette kunne bli en vinner i min dam også.............tenk når junior kommer med kompisene og finner en alligator gjemt inni i sviet i dammen :sjarmor::ler: .

Det kan bli et syn for guder, ja.....og mye latter for undertegnede :hoho::hoho:

Vel, først må duk og vann og pumpe på plass, så får vi se hva fruen finner på :sjarmor:

Siden varmen holder fortsatt takert i våre breddegrader, detter jeg frem litt is-te, og litt forfriskende ostekake :)

Forsyn dere og ha en fortsatt sol-slapp dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...