Gå til innhold

er dette en OK pakkeliste til syden for en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvordan det er i andre land i Syden, men i Hellas er både Zyrtec og smertestillende mye billigere enn i Norge. F.eks. koster 16 Panadol Extra (tilsatt koffein så man bare trenger å ta én av gangen – drikker du mye kaffe eller te, er det nok bedre å velge den vanlige varianten) 2,20 eller 2,30, altså i underkant av 20 kroner. Jeg husker ikke helt prisen på Zyrtec, men man får det iallfall i 20-pakninger til, om jeg ikke tar helt feil, 4-5 euro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal hun ikke ta med betakaroten?? Man blir fortere brun av de, spiller ingen rolle om du er i Oslo eller Syden..

Og ørepropper er vel kjekt å ha om man vil høre på musikk??

3-4 truser på en uke i syden hvor du tar på en ny hver kveld? og man går ikke i bh på kvelden og da vil man vel gjerne pynte seg med feks en klokke også? Min erfaring er at jeg bruker fler truser enn dager, fordi man somregel skifter litt mer ;)

Solkrem er dyrt i syden.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Og hvor er dette landet/stedet "Syden" der solkrem er dyrt?

Anonymous poster hash: 8d62c...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vedkommende som foreslo 3-4 truser til 7 dager :hakeslepp:

Mye heller 10, om ikke fler. Man blir svett i varmen, og det er ekkelt å ta på seg brukt truse etter å ha dusjet.

Og angående antibacen ville jeg ikke kuttet ut den. Fint å ha på flyet.

Anonymous poster hash: 014aa...754

Mange flere truser enn bare ti altså, for én uke, men bikini er det ikke så nøye med? Det greier seg med én bikinitopp? Se innlegg 44 og 56. Forresten har ikke TS skrevet noe om bikiniunderdel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det skrev du ingenting om, og og et par truser som er rene ekstra er nok et bedre anternativ en halvvaska truser i skitten sydenvann :)

Anonymous poster hash: e8dde...261

Skittent sydenvann???

Hvilken/hvilket Syden har skittent vann i kranene?

Er det så fryktelig vanskelig (både for TS og for mange av dere andre her i tråden) å skrive hvor dere skal reise til? Det er veldig stor forskjell på landene, prisene - og mye annet - i det såkalte Syden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel noen ørepropper som heter sov i ro? Hvorfor skal ikke hun ta med seg det? Jeg har alltid med meg haugevis og gir bort både på flyreisen og under oppholdet. Alltid kjekt å ha i veska/toalettveska.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

Ørepropper er veldig lurt å ha med, både til fly og eventuelt annet nattestøy. Tar ikke akkurat mye plass heller.

Og hvor er dette landet/stedet "Syden" der solkrem er dyrt?

Anonymous poster hash: 8d62c...7eb

Solkrem er faktisk overaskende dyrt i andre land etter min erfaring og, og mindre flasker. Men det er nok ikke likt overalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha med skikkelige joggesko/gåsko i tilfelle! Gnagsår er ekstra kjedelig i syden



Anonymous poster hash: c2af6...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke gidda å ta med så mange som ti truser, eller bikinier (i flertall).

Jeg hadde også hatt med så få verdisaker som mulig. Klokke har du på mobilen. Smykker osv er bare styr med mye bading osv uansett.

Anonymous poster hash: 9c10b...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg syns det var mye dilldall på lista til TS, og veldig mange truser. Men hvis TS ikke får overvekt, og ikke skal kjøpe seg noe der nede, så går det jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Altså, truser tar jo minimalt med plass da, er jo bare å stappe de innimellom de andre klærne, så jeg skjønner ikke at det skal være noe å reagere på. Jeg hadde hvert fall ikke tatt med meg mindre truser enn dager jeg skal være der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Altså, truser tar jo minimalt med plass da, er jo bare å stappe de innimellom de andre klærne, så jeg skjønner ikke at det skal være noe å reagere på. Jeg hadde hvert fall ikke tatt med meg mindre truser enn dager jeg skal være der.

Færre mener du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

Jeg er vel særing jeg da som alltid pakker dobbelt så mange truser som jeg trenger. De tar ingen plass, kan presse dem ned i sko osv. Heller 10 truser enn 3 genser

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var mye dilldall på lista til TS, og veldig mange truser.

Eg forstår ikkje kvifor folk heng seg så mykje opp i det å ha med seg litt for mange truser. Ein treng som regel ei truse til kvar dag, så å ha med tre truser ekstra er ikkje spesielt mykje. Særleg ikkje med tanke på at truser er lette og tek minimalt med plass.

Anonymous poster hash: bd2dd...87f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Eg forstår ikkje kvifor folk heng seg så mykje opp i det å ha med seg litt for mange truser. Ein treng som regel ei truse til kvar dag, så å ha med tre truser ekstra er ikkje spesielt mykje. Særleg ikkje med tanke på at truser er lette og tek minimalt med plass.

Anonymous poster hash: bd2dd...87f

Nåja, kan hende jeg er vant til å reise litt lettere enn TS tydeligvis er. Men har Ts plass, og ikke har tenkt å kjøpe noe der, så går det jo som jeg skrev helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Listen min pleier å være ganske lik TS sin.

Jeg pleier å ha med 14 (nå får jeg sikkert høre det av noen av dere) eller flere. En til dagtid, en til kveldstid. Dusjer alltid før vi skal ut å spise på kvelden og da vil jeg ha ren truse på meg etterpå. Jeg kan innrømme at jeg er litt sær og pleier å ha string under bikinien. Har flere ganger sett at jenter har kommet opp fra vannet med gjennomsiktig bikinitruse og da tar jeg heller forhåndsregler.

Tar alltid med 10-20 t-skjorter/singletter/topper. Jeg liker å ha litt å velge mellom og reiser alltid hjem med noe ubrukt, men det plager ikke meg.

Rettetang har jeg også med, joda noen steder er det mye luftfuktighet, men med en god rettetang (ghd) holder håret seg rett uansett.

Håndkle har jeg også med meg hjemmefra, og kjøper gjerne et til mens jeg er på ferie.

Og ja, ofte handler jeg masse på ferie. Jeg har aldri hatt overvekt. På chartertur er det varmt, og klærne er lette. Ingen tjukke gensere osv som veier mye.

Syns forresten at det er gøy at en pakkeliste klarer å lage en så stor diskusjon, folk er forskjellige og pakker forskjellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettetang er helt unødvendig å ha med på en såpass kort ferie. Aldri i verden om jeg ville ha hatt med det, tar bare unødvendige mye vekt ut av bagasjen. Kremer og slikt burde bli kjøpt ned der for å unngå lekasje og unødvendig vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettetang er helt unødvendig å ha med på en såpass kort ferie. Aldri i verden om jeg ville ha hatt med det, tar bare unødvendige mye vekt ut av bagasjen. Kremer og slikt burde bli kjøpt ned der for å unngå lekasje og unødvendig vekt.

For deg kanskje, men andre bruker kanskje rettetangen hver dag?

Jeg retter ut håret fordi jeg svært sjeldent er fornøyd med håret uten å rette det ut. Man vil jo gjerne se litt fin ut på ferie, også på håret =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For deg kanskje, men andre bruker kanskje rettetangen hver dag?

Jeg retter ut håret fordi jeg svært sjeldent er fornøyd med håret uten å rette det ut. Man vil jo gjerne se litt fin ut på ferie, også på håret =)

Bruk ferien til å komme på andre måter å stelle håret. Det er ikke bra å bruke rettetang uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...