Gå til innhold

er dette en OK pakkeliste til syden for en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På flyet får du låne pledd så det er ingen fare ;)

Absolutt ikke alltid. Sjeldent faktisk, på de flyene jeg har flydd. Med mindre det er ut av Europa er det aldri pledd.

Pakkelisten til TS ser ganske så lik ut som min, og jeg har aldri opplevd å få overvekt. Jeg ligger ikke mange kiloene under, men aldri over ;)

Jeg synes listen ser okei ut. Å droppe BH'er og kun ta med 3-4 truser når du skal være borte en hel uke hadde ikke vært et alternativ for min del. Jeg hadde nok tatt med 10 stk selv da det ikke er helt umulig at jeg tar meg en ekstra dusj, og jeg liker da å ta på nytt undertøy. Synes også det er unødvendig å skulle kjøpe så mye der nede om man har det hjemme og har plass i bagasjen.

ja enig med deg. Har man hjemme ta det heller med enn å bruke penger på noe du allerede har. Det er greit med ekstra undertøy og, det er ikke det som tar mest plass.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, men da må du sitte å vente på at toppen tørker, før du kan ta den på deg, og evt dra ut for å spise middag.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Du, kan ikke du slutte med den trollingen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

De fleste anbefaler deg ikke å drikke vannet i syden. Nå har jeg ikke prøvd å vaske trusene mine i det, men funker sikkert.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Jeg skrev ikke noe om å drikke vannet, men å bruke det til vasking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke bare én topp med deg?

En bikinitopp, jo.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste anbefaler deg ikke å drikke vannet i syden. Nå har jeg ikke prøvd å vaske trusene mine i det, men funker sikkert.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Å ok, du dusjer ikke du da mens du er der. Litt sjøbad, med all den kloakken som renner uti det tar du ikke skade av, men du kritiserer vannet i dusjen, og vannet som vasker bestikket og tallerkenen du spiser av der nede?

Herregud så latterlig.... :laugh:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være så kresen på det. Hva skal du der å gjøre da? Herlighet..

Hva man skal der å gjøre da, eh.. man kan vel leve helt likt som man gjør i Norge? Skal jo ikke til Afrika og bo i slummen akkurat.

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ok, du dusjer ikke du da mens du er der. Litt sjøbad, med all den kloakken som renner uti det tar du ikke skade av, men du kritiserer vannet i dusjen, og vannet som vasker bestikket og tallerkenen du spiser av der nede?

Herregud så latterlig.... :laugh:

Fordi jeg ser helst at truser blir vasket ordentlig, men det er hver sin smak

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke alltid. Sjeldent faktisk, på de flyene jeg har flydd. Med mindre det er ut av Europa er det aldri pledd.

Jeg har fått pledd på fly utenfor Europa. Men så må du spørre etter det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pledd på fly utenfor Europa. Men så må du spørre etter det også.

Har de ikke så har de ikke. Tror de fleste skjønner at man kan spørre.

Og det er kun på fly utenfor europa at jeg har fått pledd. Ikke i Europa.

Endret av pinar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ser helst at truser blir vasket ordentlig, men det er hver sin smak

Anonymous poster hash: e8dde...261

Du er jo morsom du. :fnise: Så, om kofferten din blir full av maur og småkryp, som legger egg i undertøyet/klærne dine under oppholdet ditt der, hva gjør du da? Kjøper nye klær? For du syns vannet er for skittent til at det kan bli rent NOK....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo morsom du. :fnise: Så, om kofferten din blir full av maur og småkryp, som legger egg i undertøyet/klærne dine under oppholdet ditt der, hva gjør du da? Kjøper nye klær? For du syns vannet er for skittent til at det kan bli rent NOK....

jeg hadde benyttet meg av en vaskemaskin

Anonymous poster hash: e8dde...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man skal der å gjøre da, eh.. man kan vel leve helt likt som man gjør i Norge? Skal jo ikke til Afrika og bo i slummen akkurat.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Vel det er du som fremstiller det som om det er Afrika. Med alt ditt snakk om skittent vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seg slik at jeg skal til sydenland! derfor har jeg laget en pakkeliste.

Ser dette greit ut? Noie jeg har glemt? Blir borte en uke!

Håndbagasje:

  • Våtservietter
  • Antibac
  • Pass
  • Kamera
  • Lommebok
  • Biletter
  • Kopi av viktige dokumenter
  • Ørepropper
  • Shorts og en tskjorte + en ren truse
  • Solbriller

Koffert:

  • 10 truser/string (du trenger nok bare rundt 7, kan være godt med et ekstra par så ta gjerne 8)
  • Shortser
  • Bikinier
  • Topper (singlet, tskjorte whatevah)
  • Sokker (pass på å kke overdriv antall sokker, husk at du mest sannsynlig kommer til å bruke sandaler mest)
  • Genser e (skal du til et sted med varmt vær trenger du nok bare 1, spesielt når du har en cardigan også)
  • Bh’er
  • Cardigan
  • Sko (sandaler, ballerina, converse)
  • Langbukse/thights

Toalettsaker:

  • Ppiller
  • Betakaroten
  • Allergipiller
  • Paracet/ibux
  • Solkrem (lurt, dette er ofte dyrt i syden!)
  • Sminkefjerner
  • Bodylotion (med mindre du har noen spesielle preferanser kan du kjøpe det der nede, det er ofte billig også)

Diverse:

  • Mobillader + kameralder
  • Deo
  • Hårbørste
  • Håndkle (dette tar mye plass, og kan kjøpes der nede, men mange fortrekker fortsatt å ha med hjemme ifra)
  • Leppepomade
  • Sminke
  • Rettetang
  • Hårbøyle
  • Blomsterkrone (ikke nødvendig, men veier da verken mye, eller tar stor plass, så ønsker du å ha det med, så kjør på)
  • Tannbørste + tannkrem
  • Smykker (kjeder, øredobber) (du trenger ikke så mange, kanskje?)
  • Parfyme (husk å ikke bruke dette før du drar på stranden, da det kan føre til skader på huden, det er også en fare for at det blir ødelagt i bagasjen, spesielt om det er på glassflaske, hva med å fylle på en sånn her?)
  • Klokke

Anonymous poster hash: ca480...0b0

Jeg syntes denne var bedre :)

Anonymous poster hash: ca480...0b0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg små reiseflasker på H&M til shampo osv.

Kjøp deg en liten norsk spansk lommeparlør.

Hvorfor får hun ikke lov å ta med seg ørepropper?

Avhengig av hvor langt du skal og når tid på døgnet du skal reise så anbefaler jeg også nakkepute og sovemaske til flyturen. Det har jeg alltid med uansett i tilfelle forsinkinger osv. Har også alltid bikini og minst et klesskift i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndkle ville jeg droppet, det tar mye plass.

Adapter er lurt om du skal til et land hvor de ikek har samme stikkkontakt som oss.

Jeg ville droppet masse smykker og sånt, ikek fordi det tar så mye plass men når det er veldig varmt og sånn blir det ofte ikke brukt. Pluss at det likevel er noe ekstra som du må huske på å pakke tilbake og.

Mange sokker er heller ikke nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

En bikinitopp, jo.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Den går du med hele uken, innsauset med saltvann og solkrem? Hva gjør du med underdelen, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor får hun ikke lov å ta med seg ørepropper?

Avhengig av hvor langt du skal og når tid på døgnet du skal reise så anbefaler jeg også nakkepute og sovemaske til flyturen. Det har jeg alltid med uansett i tilfelle forsinkinger osv. Har også alltid bikini og minst et klesskift i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

Jeg trodde det var sov i ro hun mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det skrev du ingenting om, og og et par truser som er rene ekstra er nok et bedre anternativ en halvvaska truser i skitten sydenvann :)

Anonymous poster hash: e8dde...261

Joda, men da må du sitte å vente på at toppen tørker, før du kan ta den på deg, og evt dra ut for å spise middag.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Jeg er enig med dere. Når jeg reiser så har jeg alltid med meg nok undertøy og enda litt til. Når jeg har kun et par dager i sydenland så gidder jeg ikke å bruke tid på å vaske tøy og tørke, og det er ikke alle hoteller som tilbyr vask heller og så må man gå rundt og lete etter et vaskeri. Men skal jeg 3 uker til Thailand så pakker jeg ikke truser for 3 uker, da vasker jeg selvsagt, men skal jeg bare være borte noen dager eller en uke så tar jeg med en truse til hver dag + noen til.

Og angående tepper så er det ikke alltid at man får, det er rett og slett ofte at de ikke har nok pledd til alle, så jeg sørger alltid for at jeg har mulighet til å både kle av og på meg etter hvor varmt det er på fyet. Synes også alltid det er kaldere på vei tilbake, vet ikke om det er fordi jeg har blitt vant til varmen eller hva det er.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var sov i ro hun mente.

Ja det er vel noen ørepropper som heter sov i ro? Hvorfor skal ikke hun ta med seg det? Jeg har alltid med meg haugevis og gir bort både på flyreisen og under oppholdet. Alltid kjekt å ha i veska/toalettveska.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende som foreslo 3-4 truser til 7 dager :hakeslepp:

Mye heller 10, om ikke fler. Man blir svett i varmen, og det er ekkelt å ta på seg brukt truse etter å ha dusjet.

Og angående antibacen ville jeg ikke kuttet ut den. Fint å ha på flyet.



Anonymous poster hash: 014aa...754
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...