Gå til innhold

er dette en OK pakkeliste til syden for en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På flyet får du låne pledd så det er ingen fare ;)

Det spørs litt hva slags fly man drar med. Jeg har holdt på å fryse meg kvekk ihjel både på Norwegian og på Cimber Air. På SAS har jeg fått låne pledd og overlevd :P Og jeg mener man bør ha ett sett ekstra klær i håndbagasjen fordi det er kjekt å ha i tilfelle kofferten roter seg bort på turen og kommer frem et døgn senere.

Ellers er jeg enig i mye av korrigeringene dine, jeg ville kjøpt både solkrem, shampo, balsam, bodylotion og den slags på feriestedet, ingen grunn til å dra med seg på flyet masse flasker med ting som potensielt kan bli ødelagt av trykkforskjellene og lekke. Parfyme ville jeg også droppet på sydenferie, med mulig unntak av en bittebitteliten flakong på noen få milliliter til kveldene.

Anonymous poster hash: e713e...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal hun ikke ta med betakaroten?? Man blir fortere brun av de, spiller ingen rolle om du er i Oslo eller Syden..

Og ørepropper er vel kjekt å ha om man vil høre på musikk??

3-4 truser på en uke i syden hvor du tar på en ny hver kveld? og man går ikke i bh på kvelden og da vil man vel gjerne pynte seg med feks en klokke også? Min erfaring er at jeg bruker fler truser enn dager, fordi man somregel skifter litt mer ;)

Solkrem er dyrt i syden.



Anonymous poster hash: e8dde...261
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke parfyme... digg å stinke hele kvelden da.

Er ikke noe problem å rette håret heller, men det blir ikke like bra..

Sorry, men syntes dine korrigeringer ble litt rare... man får plass til mye i en koffert



Anonymous poster hash: e8dde...261
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller si at håndkle er noe man kjøper på sydenferie, det tar litt mer plass.



Anonymous poster hash: e8dde...261
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv til syden er det vekt krav til koffert og håndbagasje. Jeg har reist en del så akkurat det har jeg litt erfaring på.

Pakkelisten til TS ser ganske så lik ut som min, og jeg har aldri opplevd å få overvekt. Jeg ligger ikke mange kiloene under, men aldri over ;)

Jeg synes listen ser okei ut. Å droppe BH'er og kun ta med 3-4 truser når du skal være borte en hel uke hadde ikke vært et alternativ for min del. Jeg hadde nok tatt med 10 stk selv da det ikke er helt umulig at jeg tar meg en ekstra dusj, og jeg liker da å ta på nytt undertøy. Synes også det er unødvendig å skulle kjøpe så mye der nede om man har det hjemme og har plass i bagasjen.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs litt hva slags fly man drar med. Jeg har holdt på å fryse meg kvekk ihjel både på Norwegian og på Cimber Air. På SAS har jeg fått låne pledd og overlevd :P Og jeg mener man bør ha ett sett ekstra klær i håndbagasjen fordi det er kjekt å ha i tilfelle kofferten roter seg bort på turen og kommer frem et døgn senere.

Ellers er jeg enig i mye av korrigeringene dine, jeg ville kjøpt både solkrem, shampo, balsam, bodylotion og den slags på feriestedet, ingen grunn til å dra med seg på flyet masse flasker med ting som potensielt kan bli ødelagt av trykkforskjellene og lekke. Parfyme ville jeg også droppet på sydenferie, med mulig unntak av en bittebitteliten flakong på noen få milliliter til kveldene.

Anonymous poster hash: e713e...841

Jeg har som regel alltid en tynn jakke med meg, så jeg redder meg. Men jeg drar aldri med meg et ekstra klesskift i håndbagasjen. Det skjer kun dersom jeg reiser uten koffert til innsjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og ikke parfyme... digg å stinke hele kvelden da.

Er ikke noe problem å rette håret heller, men det blir ikke like bra..

Sorry, men syntes dine korrigeringer ble litt rare... man får plass til mye i en koffert

Anonymous poster hash: e8dde...261

Stinke? Du dusjer jo og bruker deo hver dag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ser jeg heller vitsen med å kjøpe hårpynt/smykker der nede om man har noe hjemme man vil bruke fra før av. Det tar like mye plass og få med seg det kjøpte hjem igjen.



Anonymous poster hash: e8dde...261
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stinke? Du dusjer jo og bruker deo hver dag.

Regner med du skjønte hva jeg mente.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du skjønte hva jeg mente.

Anonymous poster hash: e8dde...261

+ at det spørs om du lukter så godt om du bytter truse så sjeldent og går i en bikinitopp du har brukt på stranda hele dagen

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ at det spørs om du lukter så godt om du bytter truse så sjeldent og går i en bikinitopp du har brukt på stranda hele dagen

Anonymous poster hash: e8dde...261

Herregud så tåpelig du er. Vann og såpe fjerner det meste. Har du ikke hørt om å vaske trusene for hånd? :sjokkert:

Endret av Evel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

+ at det spørs om du lukter så godt om du bytter truse så sjeldent og går i en bikinitopp du har brukt på stranda hele dagen

Anonymous poster hash: e8dde...261

Du vet at det går an å skylle opp bikinier og undertøy i vasken/servanten?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har seg slik at jeg skal til sydenland! derfor har jeg laget en pakkeliste.

Ser dette greit ut? Noie jeg har glemt? Blir borte en uke!

Håndbagasje:

  • Våtservietter
  • Antibac
  • Pass
  • Kamera
  • Lommebok
  • Biletter
  • Kopi av viktige dokumenter
  • Ørepropper
  • Shorts og en tskjorte + en ren truse
  • Solbriller

Koffert:

  • 10 truser/string (du trenger nok bare rundt 7, kan være godt med et ekstra par så ta gjerne 8)
  • Shortser
  • Bikinier
  • Topper (singlet, tskjorte whatevah)
  • Sokker (pass på å kke overdriv antall sokker, husk at du mest sannsynlig kommer til å bruke sandaler mest)
  • Genser e (skal du til et sted med varmt vær trenger du nok bare 1, spesielt når du har en cardigan også)
  • Bh’er
  • Cardigan
  • Sko (sandaler, ballerina, converse)
  • Langbukse/thights

Toalettsaker:

  • Ppiller
  • Betakaroten
  • Allergipiller
  • Paracet/ibux
  • Solkrem (lurt, dette er ofte dyrt i syden!)
  • Sminkefjerner
  • Bodylotion (med mindre du har noen spesielle preferanser kan du kjøpe det der nede, det er ofte billig også)

Diverse:

  • Mobillader + kameralder
  • Deo
  • Hårbørste
  • Håndkle (dette tar mye plass, og kan kjøpes der nede, men mange fortrekker fortsatt å ha med hjemme ifra)
  • Leppepomade
  • Sminke
  • Rettetang
  • Hårbøyle
  • Blomsterkrone (ikke nødvendig, men veier da verken mye, eller tar stor plass, så ønsker du å ha det med, så kjør på)
  • Tannbørste + tannkrem
  • Smykker (kjeder, øredobber) (du trenger ikke så mange, kanskje?)
  • Parfyme (husk å ikke bruke dette før du drar på stranden, da det kan føre til skader på huden, det er også en fare for at det blir ødelagt i bagasjen, spesielt om det er på glassflaske, hva med å fylle på en sånn her?)
  • Klokke

Anonymous poster hash: 1cc24...d18

Anonymous poster hash: ca480...0b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så tåpelig du er. Vann og såpe fjerner det meste. Har du ikke hørt om å vaske trusene for hånd? :sjokkert:

Joda, men det skrev du ingenting om, og og et par truser som er rene ekstra er nok et bedre anternativ en halvvaska truser i skitten sydenvann :)

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at det går an å skylle opp bikinier og undertøy i vasken/servanten?

Joda, men da må du sitte å vente på at toppen tørker, før du kan ta den på deg, og evt dra ut for å spise middag.

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Joda, men det skrev du ingenting om, og og et par truser som er rene ekstra er nok et bedre anternativ en halvvaska truser i skitten sydenvann :)

Anonymous poster hash: e8dde...261

Hva slags "møkkahoteller" er du vant til å bo på, som ikke har rent ferskvann i springen?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags "møkkahoteller" er du vant til å bo på, som ikke har rent ferskvann i springen?

De fleste anbefaler deg ikke å drikke vannet i syden. Nå har jeg ikke prøvd å vaske trusene mine i det, men funker sikkert.

Anonymous poster hash: e8dde...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men det skrev du ingenting om, og og et par truser som er rene ekstra er nok et bedre anternativ en halvvaska truser i skitten sydenvann :)

Anonymous poster hash: e8dde...261

Snakk om å være så kresen på det. Hva skal du der å gjøre da? Herlighet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Joda, men da må du sitte å vente på at toppen tørker, før du kan ta den på deg, og evt dra ut for å spise middag.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Du har vel ikke bare én topp med deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...