Gå til innhold

er dette en OK pakkeliste til syden for en uke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette ville jeg tatt med for ei uke i varmere strøk:

Kofferten

-7 truser

-2 stk bh (bruker bare på kveldstid, så rekker ikke å bli møkkete)

-2 bikinier

-1 strandkjole eller sarong (liker ikke å gå i bare bikini hvis jeg skal på do eller i strandkiosken)

-1 shorts

-2 bluser

-2 tskjorter/topper

-2 sommerkjoler

-2 skjørt

-1 treningstights, 2 treningstopper og 2 sportsbher (bruker å ta en joggetur om morgenen)

-1 pocketbok

-standveske

-sandaler og flipp-floppere

-solkrem (foretrekker å ta med fra Norge, da jeg har en uheldig opplevelse med å kjøpe gammel solkrem som ikke funket og gjorde meg solbrent. Dessuten er solkrem ofte dyrt der man reiser til)

-miniførstehjelpsskrin (plaster, pinsett, myggspay, kortisonkrem i tilfelle insektsbitt og solbrenthet, strips i tilfelle kutt og sår, smertestillende, idoform, imodium i tilfelle diare).

-ladere

-solhatt

Toalettsaker (linser, shampo, balsam, såpe, bodylotion, barberhøvel og skum,nattkrem, deo, tannkrem, tannkost og flux, parfyme)

Sminke (mascara og solpudder. Bruker minimalt med sminke når jeg er på ferie)

Hårføner og rettetang legger jeg igjen hjemme.

I håndbagasjen:

-truse

-et par ekstra linser

-Ipod og øretelefoner

-håndkrem

-bok

-Mac

-paracet

-solbriller

-tyggis

-pass, vaksinasjonskort (hvis jeg skal utenfor Europa), og forsikringskort

Reiser i joggesko, topp/t-skjorte, tynn bomullscardigan, og ei tynn bukse.

Ser kanskje mye ut, men er ikke så mye likevel :) Kofferten er iallefall langt under 20kg-grensa :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Betakaroten gjør at man får en jevnere brunfarge som varer lenger:)

Anonymous poster hash: 2a3ee...e23

Du må ta betakaroten over tid, det vil si noen måneder. Det har ikke noe for seg å begynne med dette på feriestedet. Det får du ingen dypere brunfarge av.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Betakaroten gjør at man får en jevnere brunfarge som varer lenger:)

Anonymous poster hash: 2a3ee...e23

Hørtes akkurat ut som reklamen på TV.

Og du blir ikke brun av betakaroten, men en gul/oransje farge..

Betakaroten legger seg i underfettet som farges gult, men gjennom huden kan det virke brunt og fargen varer lengre..(Fordi underfettet i huden din er farget)

Men hey...your body love

Anonymous poster hash: b9178...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor det er BH-er og truser dere skal kutte i? Det veier ingenting, og tar ingen plass. Jeg har reist til syden i 22 år, og har aldri hatt overvekt. Da har jeg alltid hatt med meg det jeg har "lyst til". Mulig det er bare meg, men bikinitopper blir ikke spesielt fint under vanlige klær, og de lukter gjerne saltvann, svette og solkrem. Ja, man kan skylle de i vasken, men ser ingen grunn til det når en vanlig BH tar så lite plass. Er også enig i en kommentar om at jeg vasker nok ellers, på ferie vil jeg helst slippe det. En annen ting er at 3-4 truser er altfor lite for 7 dager? Man må jo minst ha èn pr. dag, noe annet er ekkelt.

Og alle kommentarer om å kjøpe ting overalt, når man kommer frem.. Det er ikke spesielt økonomisk å kjøpe alt underveis hvis man har det hjemme. Noen er nødt til å tenke litt økonomisk også, selv om det er ferie.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er du aldeles gal? Ifølge hygienefanatikerne her inne må bakteriebefengte truser vaskes på minst 60 grader med dertil egnet vaskepulver, må du forstå :sarkasme:

:) Jeg lurer av og til på hvordan vi blir rene nok på kroppen ( med tanke på vaskehysteri ang truser), da kroppen ikke kan vaskes i 60 grader, da 60 grader er så varmt at en skålder huden ( får hudskader). Jeg leste om en alvorlig ulykke der noen ble badet i for varmt vann, så det er ikke noe å prøve.

Anonymous poster hash: 7f4af...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste anbefaler deg ikke å drikke vannet i syden. Nå har jeg ikke prøvd å vaske trusene mine i det, men funker sikkert.

Anonymous poster hash: e8dde...261

Folk har utrollg mye rart for seg ! Hva tror du folk som bor i syden vasker klær i? Flaskevann?? Hva tror du håndklærne og sengetøyet på hotellet ditt er vasket i?? Og hva dusjer du i? Eller tror du dusjvannet er renere enn vannet fra vasken?? Herregud! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dra med seg en klokke når man allerede drar med seg mobilen?

Anonymous poster hash: edee1...b92

Man har vel ikke med seg mobilen på stranda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Morsomste tråden på lenge...

...jeg sitter i "syden" og venter på at trusa skal tørke...lol :strix:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Morsomste tråden på lenge...

...jeg sitter i "syden" og venter på at trusa skal tørke...lol :strix:

Regner med du har tatt med en liten snor og to klesklyper? :P

Jeg derimot var akkurat i "syden" og brukte samme short hver dag. Hadde jeg visst det på forhånd skulle jeg droppa alt det andre :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 siden med svar på et spørsmål om pakkeliste til syden!

:sjokkert:

Jammen godt noen klarer å pakke sjøl, uten assistanse!

47812122.jpg

Anonymous poster hash: ae1cc...bab
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg skjønner ikke hvorfor det er BH-er og truser dere skal kutte i? Det veier ingenting, og tar ingen plass. Jeg har reist til syden i 22 år, og har aldri hatt overvekt. Da har jeg alltid hatt med meg det jeg har "lyst til". Mulig det er bare meg, men bikinitopper blir ikke spesielt fint under vanlige klær, og de lukter gjerne saltvann, svette og solkrem. Ja, man kan skylle de i vasken, men ser ingen grunn til det når en vanlig BH tar så lite plass. Er også enig i en kommentar om at jeg vasker nok ellers, på ferie vil jeg helst slippe det. En annen ting er at 3-4 truser er altfor lite for 7 dager? Man må jo minst ha èn pr. dag, noe annet er ekkelt.

Og alle kommentarer om å kjøpe ting overalt, når man kommer frem.. Det er ikke spesielt økonomisk å kjøpe alt underveis hvis man har det hjemme. Noen er nødt til å tenke litt økonomisk også, selv om det er ferie.

Merkelig det du sier der, da (det uthevede). Jeg har tre ganske store skuffer fylt med undertøy + en del utenom. Det er pent brettet sammen. Jeg har aldri veid undertøyet mitt, men tror nok det veier mer enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig i syden, TS? Kom du helskinnet igjennom, eller måtte du betale overvekt grunnet for mange truser?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du ikke ha med deg en liten veske med plass til f.eks. mobil og bankkort? :-)

Har seg slik at jeg skal til sydenland! derfor har jeg laget en pakkeliste.

Ser dette greit ut? Noie jeg har glemt? Blir borte en uke!

Håndbagasje:

• Våtservietter
  • Antibac
  • Pass
  • Kamera
  • Lommebok
  • Biletter
  • Ørepropper
  • Shorts og en tskjorte
  • Solbriller
Koffert:
  • 10 truser/string
  • Shortser
  • Bikinier
  • Topper (singlet, tskjorte whatevah)
  • Sokker
  • Gensere
  • Bher
  • Cardigan
  • Sko (sandaler, ballerina, converse)
Toalettsaker:
  • Ppiller
  • Betakaroten
  • Allergipiller
  • Paracet/ibux
  • Solkrem
  • Sminkefjerner
  • Bodylotion
Diverse:
  • Mobillader + kameralder
  • Deo
  • Hårbørste
  • Håndkle
  • Solbriller
  • Leppepomade
  • Sminke
  • Rettetang
  • Hårbøyle
  • Blomsterkrone
  • Tannbørste + tannkrem
  • Smykker (kjeder, øredobber)
  • Parfyme
  • Klokke
Anonymous poster hash: 1cc24...d18

Anonymous poster hash: 9b0b8...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig det du sier der, da (det uthevede). Jeg har tre ganske store skuffer fylt med undertøy + en del utenom. Det er pent brettet sammen. Jeg har aldri veid undertøyet mitt, men tror nok det veier mer enn ingenting.

Det er jo ikke snakk om å ha med alt sammen, men 1-2 BH-er og 3-4 truser er ikke akkurat det som "velter lasset".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kom hjem fra Spania i går, hadde med meg ti truser og det holdt akkurat :). Som flere har sagt her, så blir det ofte et truseskift på ettermiddagen og så, hvis man tar seg en dusj før man skal ut på kvelden. Jeg hadde med meg 7 kjoler, noen til dagbruk og noen til kvelden. to shorts, fire singletter, to ermeløse bluser, to jakker, to bikinier, to bh-er og to par sko og toalettsaker. Kofferten veide 13,5 kg ved avreise.

Anonymous poster hash: 01e31...ccd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg skal også snart 1 uke til syden. Har pakket 10 stringtruser og 10 hipstere/boksere/bestemortruser til natta:D Jeg må da være gal?;)

Anonymous poster hash: 8fbc9...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal også snart 1 uke til syden. Har pakket 10 stringtruser og 10 hipstere/boksere/bestemortruser til natta:D Jeg må da være gal? ;)

Anonymous poster hash: 8fbc9...f43

Akkurat det jeg alltid pakker! Jeg skifter truse 2 ganger om dagen, til tross for at jeg bruker bikini om dagen.

Anonymous poster hash: bac20...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner argumentet om at en kan kjøpe ditt og datt av solkrem og shampoo etc., i syden. Jeg for min del er supersær på solkremen. Bruker ikke butikksolkremene med alle mulige slags rare ingredienser. Kjøper GreenPeople sin på Vita ;)

Ellers burde jo reiseforsikring og imodium være en naturlig del av bagasjen. Jeg tar i tillegg med kredittkortet mitt og ekstra mobillader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg alltid pakker! Jeg skifter truse 2 ganger om dagen, til tross for at jeg bruker bikini om dagen.

Anonymous poster hash: bac20...75b

Hvordan går det an?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...