Gå til innhold

er dette en OK pakkeliste til syden for en uke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bruk ferien til å komme på andre måter å stelle håret. Det er ikke bra å bruke rettetang uansett.

For en merkelig kommentar.

Jeg syns ikke pakkelista ser så ille ut, eneste jeg ville ha droppet er mange par sokker og alt av kremer/shampo/parfyme. Det får man kjøpt på taxfree eller dit man skal.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes lista di ser helt grei ut jeg. Har selv med meg ekstra mange truser, for det er greit å ha noen ekstra i tilfelle. Gidder ikke bruke bikini(har forøvrig med meg 5-6 sett bikinier også) på kveldstid, underdelen blir jo bare "klumpete" under kjoler. Og truser tar jo MINIMALT med plass.

Har også med meg sokker, men det er fordi jeg må bruke det i joggeskoene da jeg trener hver dag på ferie.

Solkrem er det lurt å ta med hjemmefra, evnt kjøpe på taxfree. Solkremen i varmere strøk står gjerne ute i solsteika hele dagen, noe som ikke er bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er i syden, så er jeg på ferie, ikke for å stå de siste 4 dagene å vaske tøy for hånd. Tar heller med meg ekstra undertøy, gjerne 10 stk. Sokker derimot har jeg bare tatt med når jeg reiser fra Norge på vinteren å må ha sokker i skoene når jeg reiser, ellers har det bare vært overflødig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Når jeg er i syden, så er jeg på ferie, ikke for å stå de siste 4 dagene å vaske tøy for hånd. Tar heller med meg ekstra undertøy, gjerne 10 stk. Sokker derimot har jeg bare tatt med når jeg reiser fra Norge på vinteren å må ha sokker i skoene når jeg reiser, ellers har det bare vært overflødig.

Du må jammen ha med deg mye overflødig tøy, dersom du regner med at du ville måtte bruke 4 dager på å vaske alt, hvis du skulle ha vasket plaggene for hånd :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må jammen ha med deg mye overflødig tøy, dersom du regner med at du ville måtte bruke 4 dager på å vaske alt, hvis du skulle ha vasket plaggene for hånd :fnise: .

Hun mener vel å bruke tid på det hver dag de siste 4 dagene, ikke å stå hele dagen i 4 dager. Ikke gjør deg dummere enn du er.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Hun mener vel å bruke tid på det hver dag de siste 4 dagene, ikke å stå hele dagen i 4 dager. Ikke gjør deg dummere enn du er.

Anonymous poster hash: 6bfe7...4a6

Hvorfor mener du deg berettiget til å uttale deg om min intelligens? Jeg er ikke dum. Hvorfor mener du din tolkning er mer sannsynlig enn min? Det tar bare et par minutter å skylle opp et par truser hver kveld.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal være vekke en uke på sol-og-badeferie har jeg med:

7 truser

2 bher

3 par sko

2 shortser

3 kjoler

3 topper

2 skjørt

1 strandkjole

Mascara

Lipgloss

Øyenskygge

Smykker (et par øredobber og et smykke f.eks)

Nattøy

2 bikinier

Klokke

Ipad

Mobil

Lommebok

Billetter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det jeg mener er om man tar med seg 3 truser som nevnt ovenfor, så er jo de brukt opp på 3 dager, da er jeg jo nødt den 4 dagen å starte og vaske (altså bruke noen minutter pr dag å vaske slik at jeg har rent undertøy-ikke å stå hele dagen å vaske). Og når jeg er på ferie så gidder jeg rett og slett ikke, med mindre det er totalt krise og å gå naken er det eneste alternativet ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har seg slik at jeg skal til sydenland! derfor har jeg laget en pakkeliste.

Ser dette greit ut? Noie jeg har glemt? Blir borte en uke!

Håndbagasje:

• Våtservietter
  • Antibac
  • Pass
  • Kamera
  • Lommebok
  • Biletter
  • Ørepropper
  • Shorts og en tskjorte
  • Solbriller

Koffert:

• 10 truser/string
  • Shortser
  • Bikinier
  • Topper (singlet, tskjorte whatevah)
  • Sokker
  • Gensere
  • Bh’er
  • Cardigan
  • Sko (sandaler, ballerina, converse)

Toalettsaker:

• Ppiller
  • Betakaroten
  • Allergipiller
  • Paracet/ibux
  • Solkrem
  • Sminkefjerner
  • Bodylotion

Diverse:

• Mobillader + kameralder
  • Deo
  • Hårbørste
  • Håndkle
  • Solbriller
  • Leppepomade
  • Sminke
  • Rettetang
  • Hårbøyle
  • Blomsterkrone
  • Tannbørste + tannkrem
  • Smykker (kjeder, øredobber)
  • Parfyme
  • Klokke

Anonymous poster hash: 1cc24...d18

Hva skal fdu med betakaroten i syden?

2 par fottøy er nok. Strandsandaler kjøper du billig i sfyden

Hva er en blomsterkrone?

Parfyme passer dårlig i solen.

De to sistnevnte ting ville jeg kuttet ut i tillegg til betak. og det 3. peret med fottøy. Støtter de som sier at du ikke trenger mange truser for 1 ukes tgurf

Anonymous poster hash: 7f4af...604

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det jeg mener er om man tar med seg 3 truser som nevnt ovenfor, så er jo de brukt opp på 3 dager, da er jeg jo nødt den 4 dagen å starte og vaske (altså bruke noen minutter pr dag å vaske slik at jeg har rent undertøy-ikke å stå hele dagen å vaske). Og når jeg er på ferie så gidder jeg rett og slett ikke, med mindre det er totalt krise og å gå naken er det eneste alternativet ;)

Du må jo dusje allikevel sant? Ta med deg den ene skitne trusen i dusjen og vask med såpe og vann. Enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du må jo dusje allikevel sant? Ta med deg den ene skitne trusen i dusjen og vask med såpe og vann. Enkelt.

Er du aldeles gal? Ifølge hygienefanatikerne her inne må bakteriebefengte truser vaskes på minst 60 grader med dertil egnet vaskepulver, må du forstå :sarkasme:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du aldeles gal? Ifølge hygienefanatikerne her inne må bakteriebefengte truser vaskes på minst 60 grader med dertil egnet vaskepulver, må du forstå :sarkasme:

Ok, stikker innom hotellets varmtvannstanker og stiller temp på 60 grader og stjæler litt vaskemiddel i samme slengen. Og later som ingenting når alle hotellets kunder kommer ut av dusjen som noen rosa griser.. Nøff nøff.. :ninja:

Jeg vasker selv mine truser på 90 grader hjemme, men på en en-ukes-ferie??? Holder med en god vask i dusjen...

Endret av Evel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Hvorfor med vilje ta med seg for lite truser? Når de tar så liten plass? Vaske klær gjør jeg nok av hjemme, på ferie vil jeg helst slippe.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det flere som mener TS bør legge igjen klokka hjemme bare fordi det er klokke på mobil? Eller hvorfor er den i det hele tatt med som bagasje, klokka har man vel stort sett på armen, og det er enklere å sjekke den der. Jeg lurer også på om alle dere som mener ting og tang bør kjøpes i utlandet for å spare plass, kaster dere det før hjemreisen? Eller er det bare på utreisen dere vil spare?

Anonymous poster hash: b1543...c92
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor er det flere som mener TS bør legge igjen klokka hjemme bare fordi det er klokke på mobil? Eller hvorfor er den i det hele tatt med som bagasje, klokka har man vel stort sett på armen, og det er enklere å sjekke den der. Jeg lurer også på om alle dere som mener ting og tang bør kjøpes i utlandet for å spare plass, kaster dere det før hjemreisen? Eller er det bare på utreisen dere vil spare?

Hvorfor dra med seg en klokke når man allerede drar med seg mobilen?

Anonymous poster hash: edee1...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Har seg slik at jeg skal til sydenland! derfor har jeg laget en pakkeliste.

Ser dette greit ut? Noie jeg har glemt? Blir borte en uke!

Håndbagasje:

• Våtservietter
  • Antibac
  • Pass
  • Kamera
  • Lommebok
  • Biletter
  • Ørepropper
  • Shorts og en tskjorte
  • Solbriller

Koffert:

• 10 truser/string
  • Shortser
  • Bikinier
  • Topper (singlet, tskjorte whatevah)
  • Sokker
  • Gensere
  • Bh’er
  • Cardigan
  • Sko (sandaler, ballerina, converse)

Toalettsaker:

• Ppiller
  • Betakaroten
  • Allergipiller
  • Paracet/ibux
  • Solkrem
  • Sminkefjerner
  • Bodylotion

Diverse:

• Mobillader + kameralder
  • Deo
  • Hårbørste
  • Håndkle
  • Solbriller
  • Leppepomade
  • Sminke
  • Rettetang
  • Hårbøyle
  • Blomsterkrone
  • Tannbørste + tannkrem
  • Smykker (kjeder, øredobber)
  • Parfyme
  • Klokke

Anonymous poster hash: 1cc24...d18

wow! jeg skulle kommentere at 10 truser kanskje var litt lite, men alle sier det er mye?!

1 truse etter man har dusjet (før middagstid) også en truse før man legger seg? Men så måå jeg bruke stringtruse om dagen og boxer om kvelden, så det er vel derfor 10 ikke virker mye.

Synes uansett 10 truser er bra, de tar ikke stor plass og veier så lite som luft, så det skader ikke.

Aloevera, om det ikke har blitt nevnt. Eller kjøp det heller i syden - billigere. Det er det beste mot solbrenthet! Det er kjempe kjølende!

Gnagsårplaster - kjøp i syden, da vet du og om du får brukt for det

Pleier ha med meg bassenghåndkle, men kan kjøpe det i syden og

Anonymous poster hash: bac20...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal fdu med betakaroten i syden?

2 par fottøy er nok. Strandsandaler kjøper du billig i sfyden

Hva er en blomsterkrone?

Parfyme passer dårlig i solen.

De to sistnevnte ting ville jeg kuttet ut i tillegg til betak. og det 3. peret med fottøy. Støtter de som sier at du ikke trenger mange truser for 1 ukes tgurf

Anonymous poster hash: 7f4af...604

Betakaroten gjør at man får en jevnere brunfarge som varer lenger:)

Anonymous poster hash: 2a3ee...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man drar ikke klokka med seg, den sitter på armen til null bryderi. Hvem gidder ta frem mobilen hver gang man skal sjekke klokka? Noe annet er hvis TS mener vekkerklokke, men jeg pleier alltid ta med en liten en. Er ikke alltid mobilen er til å stole på.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss liker å gå med klokke. Ikke tar den så veldig mye plass heller akkurat. Nå skal det sies at den jeg reiser med er vanntett ned til 50 m dyp.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...