Gå til innhold

Hetsen bloggere opplever fra KG-brukere og andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.hegnar.no/kvinner/artikkel506428.ece

Er dette noe KG-brukerne er stolte av?

Sophie Elise Isachsen er en blogger som får mye hets. Hun får blant annet høre at hun ikke er et godt forbilde.

- Og at jeg er stygg, så klart. Stygg nese, stygt hår, uren hud, har lagt på meg, gått ned i vekt, for store pupper, for små, for brun, for store lepper...listen er lang.

Isachsen legger til at det aller verste hun opplever er drapstrusler.

Bloggeren Susanne Aabel forteller til Dagbladet at hun også er utsatt for netthets, gjerne fra damer.

- Jeg opplever mye hets fra utrolig aggressive damer, og i noen tilfeller har det bikket over til stalker-tendenser. Enkelte har virkelig plaget meg med telefoner, mailer og meldinger.



Anonymous poster hash: 5ac44...ff5
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som lager disse "hva syns du om X blogger" trådene her inne er vell på de listene der kan jeg tenke meg. Hvorfor i allverden ser man på bloggene om man missliker personen som er der? Hva i allverden er vitsen? Det blir som å hate Mcdonalds for så å gå dit for å spise en burger hvor man i ettertid roper ut at man hater det til folk. Idiotisk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnstorm

Jeg kommer aldri til å forstå behovet for å rakke ned på disse bloggerne i den grad det foregår her på KG. Det er ikke tvil i min sjel at det er noen veldig forstyrra folk her inne, og det er litt skummelt å se hvor mye tid og energi de er villige til å bruke for å få noe å snakke om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forskjell på å si at noen ikke er et godt forbilde, og ren drittslenging som går på utseende...

Jeg er kritisk til rosablogging som fenomen, men det betyr ikke at jeg støtter kommentarene som handler om utseende, eller de direkte ekle kommentarene.

Selv er jeg ikke fast leser av noen av disse bloggene, men jeg synes det er ganske skremmende hvor mye påvirkning de kan ha, spesielt hos unge jenter, men også blant voksne...



Anonymous poster hash: c1887...ad8
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ordentlig skumle kvinner her inne, som jeg ærlig talt tror er litt mentalt syke.

Jeg regner med at dette er kvinner som er psykisk ustabile og derfor ikke er i jobb, og pga dette er de bitre og har all tid i verdenen til å sitte på kg og spre ondskapen sin. Sykelig besatte blir nok mange og.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at enkelte gidder å bruke så mye tid på en person de hater så sterk! Det må jo ta ganske lang tid å scanne både tekst og kommentarfelt, og zoome inn på alle bilder for å finne feil!

Og hadde dette vært en jeg-hater-fotballfrue-tråd så hadde den allerede vært på 10 sider nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk bør holde seg for gode til å diskutere utseendet til bloggerne. Å kalle dem stygge, komme med drapstrusler (!), stalke dem, kontakte familiemedlemmer etc hører ingen steder hjemme.

Men bloggernes gjerninger er det etter min mening fritt frem for å kritisere om man ønsker det. Manglende merking av reklame f.eks, eller det å kjøpe seg underernærte kattunger i en utenlandsk dyrebutikk, og mene at det er en god gjerning.



Anonymous poster hash: f254e...181
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at enkelte gidder å bruke så mye tid på en person de hater så sterk! Det må jo ta ganske lang tid å scanne både tekst og kommentarfelt, og zoome inn på alle bilder for å finne feil!

Og hadde dette vært en jeg-hater-fotballfrue-tråd så hadde den allerede vært på 10 sider nå.

Det er fordi de ikke har noe annet å gå til/gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ordentlig skumle kvinner her inne, som jeg ærlig talt tror er litt mentalt syke.

Jeg regner med at dette er kvinner som er psykisk ustabile og derfor ikke er i jobb, og pga dette er de bitre og har all tid i verdenen til å sitte på kg og spre ondskapen sin. Sykelig besatte blir nok mange og.

Enig med deg. Jeg vet ikke hva diagnosen på disse er, men tvangstanker har de vedr diverse bloggere.

Det er ingen friske personer som holder på med å oppsøke personer/blogger som de hater som pesten. Det at de sier de er "bekymret" over signalene disse bloggerne sender ut, burde få disse kvinnene til å tenke seg om, da signalene til disse damene med stalker-tendenser (ja nettopp) til å gå i seg selv og innse at alt hatet og ryktene de setter ut, gjør de til verre forbilder enn bloggerne selv.

Anonymous poster hash: 1833a...907

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til rosablogger og den posisjonen de har.

Jeg leser en del her inne når det kommer til kritikken men selvom jeg har lite til overs for disse damene føles det helt feil og skrive det.

Og om jeg i fremtiden skulle finne på å skrive noe håper jeg det blir holdt konstruktivt og saklig.

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ordentlig skumle kvinner her inne, som jeg ærlig talt tror er litt mentalt syke.

Jeg regner med at dette er kvinner som er psykisk ustabile og derfor ikke er i jobb, og pga dette er de bitre og har all tid i verdenen til å sitte på kg og spre ondskapen sin. Sykelig besatte blir nok mange og.

Jeg tror nok en del av de verste nok har både hus, barn og full jobb og god helse. Da er det nok verre med mobbementaliteten enkelte legger opp i dagen.

Folk bør holde seg for gode til å diskutere utseendet til bloggerne. Å kalle dem stygge, komme med drapstrusler (!), stalke dem, kontakte familiemedlemmer etc hører ingen steder hjemme.

Men bloggernes gjerninger er det etter min mening fritt frem for å kritisere om man ønsker det. Manglende merking av reklame f.eks, eller det å kjøpe seg underernærte kattunger i en utenlandsk dyrebutikk, og mene at det er en god gjerning.

Anonymous poster hash: f254e...181

Enig. Det må gå an å påpeke saklig kritikk og holde seg for god til å henge seg opp i utseende osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ordentlig skumle kvinner her inne, som jeg ærlig talt tror er litt mentalt syke.

Jeg regner med at dette er kvinner som er psykisk ustabile og derfor ikke er i jobb, og pga dette er de bitre og har all tid i verdenen til å sitte på kg og spre ondskapen sin. Sykelig besatte blir nok mange og.

Jeg synes i grunnen din kommentar er på grensen til å være ondskapsfull også.

Anonymous poster hash: 409a4...f1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen din kommentar er på grensen til å være ondskapsfull også.

Anonymous poster hash: 409a4...f1f

Det er jo bare fakta.

Anonymous poster hash: 5ac44...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som lager disse "hva syns du om X blogger" trådene her inne er vell på de listene der kan jeg tenke meg. Hvorfor i allverden ser man på bloggene om man missliker personen som er der? Hva i allverden er vitsen? Det blir som å hate Mcdonalds for så å gå dit for å spise en burger hvor man i ettertid roper ut at man hater det til folk. Idiotisk.

Helt enig. Unngå dem i stedet. Noen av dem er helt på bærtur, og det er åpenbart at de ikke skjønner noen ting, men så godt det går så unngår man dem. Da har man også en rett til å slippe tullet noen av dem kommer med også. Nett-vett.

Anonymous poster hash: 5275d...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i grunnen din kommentar er på grensen til å være ondskapsfull også.

Anonymous poster hash: 409a4...f1f

Nå snakker jo jeg om de verste stalkerne, og de tror jeg seriøst det er noe galt med ja. Normale mennesker holder ikke på sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen ordentlig skumle kvinner her inne, som jeg ærlig talt tror er litt mentalt syke.

Jeg regner med at dette er kvinner som er psykisk ustabile og derfor ikke er i jobb, og pga dette er de bitre og har all tid i verdenen til å sitte på kg og spre ondskapen sin. Sykelig besatte blir nok mange og.

Helt enig. Uten å ha møtt disse kvinnene, er jeg helt sikker på at dette er individer med altfor mye fritid og som kanskje ikke stod først i køen når utseende ble utdelt. Det er en kjent sak at det som regel er mennesker med dårlig selvtillit som snakker nedsettende om andres utseende. Dette har jeg observert i det virkelige liv også. Det er sjelden de jentene som ser bra ut og er fornøyd med seg selv og sin tilværelse. Trist.

Det er liksom om å gjøre å trykke ned de som har fått til noe. Personlig er jeg ingen stor fan av disse bloggerne, da jeg ikke finner noen inspirasjon i det de skriver eller gjør. Jeg har da likevel ikke noe behov for å kritisere alt de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ironisk nok er det mange brukere på KG som sitter slik å rakker ned på andre brukere på KG også.

Svare i denne tråden at de mener "kvinner" på KG er mentalt ustabile osv.

Er det noe bedre enn disse påståtte "kvinnene" som snakker ned på bloggere?

Drittsnakk om andre er uansett lite ugunstig uansett hvor og til hvem det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Uten å ha møtt disse kvinnene, er jeg helt sikker på at dette er individer med altfor mye fritid og som kanskje ikke stod først i køen når utseende ble utdelt. Det er en kjent sak at det som regel er mennesker med dårlig selvtillit som snakker nedsettende om andres utseende. Dette har jeg observert i det virkelige liv også. Det er sjelden de jentene som ser bra ut og er fornøyd med seg selv og sin tilværelse. Trist.

Det er liksom om å gjøre å trykke ned de som har fått til noe. Personlig er jeg ingen stor fan av disse bloggerne, da jeg ikke finner noen inspirasjon i det de skriver eller gjør. Jeg har da likevel ikke noe behov for å kritisere alt de gjør.

I og med at også du snakker nedsettende om andres utseende, hører vel du til den gruppen med dårlig selvtillit som ikke stod først i køen da utseende ble utdelt? Eller gjelder teorien din alle andre enn deg selv?

Anonymous poster hash: 409a4...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det er fordi de ikke har noe annet å gå til/gjøre.

Også psykiske problemer. Alle har tilgang til internett i dag. Og det er også synd i slike mennesker synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at også du snakker nedsettende om andres utseende, hører vel du til den gruppen med dårlig selvtillit som ikke stod først i køen da utseende ble utdelt? Eller gjelder teorien din alle andre enn deg selv?

Anonymous poster hash: 409a4...f1f

Jeg har ikke snakket nedsettende om noens utseende, så nei, jeg går ikke under den kategorien. Det kan godt være jeg har kommet med konstruktiv kritikk, men dette er noe helt annet enn å rakke ned på enkeltindividers urene hud, vektoppgang/vektnedgang, klesstil og sette spørsmålstegn ved ALT de skriver og gjør. Get your facts right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...