Gå til innhold

Hvordan ser dere på en mann som ikke finner noen å dele livet med og velger å gå til det steget å finne seg ei jente fra utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg tror ikke det at det handler om at de blir tiltrukket av særlig kvinner derifra. Men at de ble tiltrukket av akkurat de isåfall. Selv blir jeg tiltrukket av kvinner fra de fleste nasjoner, kanskje mer norske og skandinaviere enn andre, men de er litt vanskeligere tror jeg. Så er det nå slik at jeg sikkert kan finne ei flott og snill jente fra Russland, Filippinene eller et annet land håper jeg :)

Anonymous poster hash: ac356...eb4

På hvilket vis tror du at de norske kvinnene er vanskeligere enn russiske eller andre damer?

Og hva med økonomien og papirarbeidet? Tror du at du klarer alt dette? Og hva når inntekten din skal fordeles på husleie, mat, gaver og penger til familien hennes? Det kan fort bli opp til 1000 eller mer hver mnd rett ut til familien.

Endret av Evel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg tror ikke det at det handler om at de blir tiltrukket av særlig kvinner derifra. Men at de ble tiltrukket av akkurat de isåfall. Selv blir jeg tiltrukket av kvinner fra de fleste nasjoner, kanskje mer norske og skandinaviere enn andre, men de er litt vanskeligere tror jeg. Så er det nå slik at jeg sikkert kan finne ei flott og snill jente fra Russland, Filippinene eller et annet land håper jeg :)

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Tilgi meg for min dumhet, men hvorfor tror du at du ikke er istand til å "skaffe deg" en slik jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tsejG

Det finnes ingen større garantier for å lykkes med kjærligheten i andre land enn her hjemme i Norge, det er udiskutabelt. Derimot er kulturen ofte såpass annerledes at menneskene man treffer i f.eks. Thailand kan oppleves som lettere å komme i kontakt med, de møter deg med et hjertelig ekte smil (både menn og kvinner) og er oppriktig interessert i å omgås særlig folk fra vesten. Dette er først og fremst relatert mot nysgjerrighet på livet, kulturen og levesettet vi omgir oss med her, i et lite land de knapt har hørt om, de har rett og slett en eventyrlig og nærmest barnslig hang etter å få høre om vårt levesett.

Om man som singel mann reiser til f.eks. et sørøst-asiatisk land med det formål å feriere, oppleve kultur, se seg om og bli kjent med menneskene utenom turistmaskinene, er det nesten uunngåelig å ikke i en eller annen sammenheng (og da snakker jeg ikke om barene i Pattaya o.l. steder) ende opp med å treffe noen man ønsker å bli bedre kjent med. Hvorvidt dette resulterer i noe langvarig beror i høyeste grad på hvor god tid man har, om man er villig til å strekke dette ut i form av flere turer, få henne opp hit på et besøksvisum slik at hun også kan få muligheten til å vurdere om Norge faktisk er et land hun kan tenke seg å flytte til, og i siste omgang (etter å ha hatt i allefall 2-3 turer til bortover, besøkt hennes familie osv) invitere henne opp hit på et 6-måneders forlovelsesvisum, der dere da har denne tida på å finne ut om ekteskap er aktuelt.

Dette er etter mitt syn minstemålet på hvorvidt man skal "importere" (som så mange nedlatende, og feilaktig, kaller det) en kvinne fra et fremmedkulturelt land. Er man villig til å ofre opptil 2-3 år på denne prossessen, bruke masse flybillett-penger, rote med et berg av dokumenter, søknader, motbør fra UDI og andre offentlige kontorer i både inn og utland, pluss et hav av venting på evt. innfrielse på søknadene, da er man kaaaanskje å anse som en verdig kandidat for å bli en god ektemann for kvinnen som faktisk sier seg villig til å forlate sitt eget land, sin familie og venner for alltid... Hurtigmetoden med giftemål etter 14 dager i Patong gidder jeg ikke engang nevne i denne sammenhengen!

I motsatt fall kan du som andre anbefaler deg gjøre noe med din egen selvtillit, og muligens finne deg en aldeles super norsk kone. Valget er ditt. Bare ikke tro at å finne seg utenlandsk livsledsager er noen som helst form for kjapp, billig snarvei, med garantier av noe slag.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen større garantier for å lykkes med kjærligheten i andre land enn her hjemme i Norge, det er udiskutabelt. Derimot er kulturen ofte såpass annerledes at menneskene man treffer i f.eks. Thailand kan oppleves som lettere å komme i kontakt med, de møter deg med et hjertelig ekte smil (både menn og kvinner) og er oppriktig interessert i å omgås særlig folk fra vesten. Dette er først og fremst relatert mot nysgjerrighet på livet, kulturen og levesettet vi omgir oss med her, i et lite land de knapt har hørt om, de har rett og slett en eventyrlig og nærmest barnslig hang etter å få høre om vårt levesett.

Om man som singel mann reiser til f.eks. et sørøst-asiatisk land med det formål å feriere, oppleve kultur, se seg om og bli kjent med menneskene utenom turistmaskinene, er det nesten uunngåelig å ikke i en eller annen sammenheng (og da snakker jeg ikke om barene i Pattaya o.l. steder) ende opp med å treffe noen man ønsker å bli bedre kjent med. Hvorvidt dette resulterer i noe langvarig beror i høyeste grad på hvor god tid man har, om man er villig til å strekke dette ut i form av flere turer, få henne opp hit på et besøksvisum slik at hun også kan få muligheten til å vurdere om Norge faktisk er et land hun kan tenke seg å flytte til, og i siste omgang (etter å ha hatt i allefall 2-3 turer til bortover, besøkt hennes familie osv) invitere henne opp hit på et 6-måneders forlovelsesvisum, der dere da har denne tida på å finne ut om ekteskap er aktuelt.

Dette er etter mitt syn minstemålet på hvorvidt man skal "importere" (som så mange nedlatende, og feilaktig, kaller det) en kvinne fra et fremmedkulturelt land. Er man villig til å ofre opptil 2-3 år på denne prossessen, bruke masse flybillett-penger, rote med et berg av dokumenter, søknader, motbør fra UDI og andre offentlige kontorer i både inn og utland, pluss et hav av venting på evt. innfrielse på søknadene, da er man kaaaanskje å anse som en verdig kandidat for å bli en god ektemann for kvinnen som faktisk sier seg villig til å forlate sitt eget land, sin familie og venner for alltid... Hurtigmetoden med giftemål etter 14 dager i Patong gidder jeg ikke engang nevne i denne sammenhengen!

I motsatt fall kan du som andre anbefaler deg gjøre noe med din egen selvtillit, og muligens finne deg en aldeles super norsk kone. Valget er ditt. Bare ikke tro at å finne seg utenlandsk livsledsager er noen som helst form for kjapp, billig snarvei, med garantier av noe slag.

Godt svar! Der skrev du alt jeg ikke engang orket å ta med....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Min erfaring er at norske damer ikke er vanskeligere å ha med å gjøre enn utenlandske,finner bra og dårlige damer overalt, bare en myte at norske damer er så veldig kravstore osv i forhold til andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg for min dumhet, men hvorfor tror du at du ikke er istand til å "skaffe deg" en slik jente?

Har ikke det til nå i vertfall. Mister fort litt motet kanskje, etter så lite interesse fra kvinner. Jeg har jo uansett ikke bestemt at jeg skal selvsagt, men om jeg ikke finner noen. Er det jo ganske positivt for begge parter.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På hvilket vis tror du at de norske kvinnene er vanskeligere enn russiske eller andre damer?

Og hva med økonomien og papirarbeidet? Tror du at du klarer alt dette? Og hva når inntekten din skal fordeles på husleie, mat, gaver og penger til familien hennes? Det kan fort bli opp til 1000 eller mer hver mnd rett ut til familien.

Det er jo det at jeg ikke finner noen, og at det blir sagt at det er mange som faktisk kunne tenke seg å bli sammen med meg i andre land. F.eks. der de har problemer med å finne en mann, i vertfall en som kan brøfø familien.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Jeg har kjennskap til et par menn som havnet med dame i thailand. Deres forklaring var enkel. De hadde bare lyst å ha en mer god "gammeldags" type kvinne i livet sitt. De var gått lei denne "karrierekvinnen" som satte sin karriere over familie og barn. Generasjonen før oss har nok vokst opp med litt andre kjønnsroller enn oss, så de savner nok den mer "stelle for huset og familien sin" husmor damen i livet sitt. Så kan man bitche rundt med masse svada omkring dette var idiotisk tankegang eller ikke....bare de har det bra så er vel det godt?

Jeg tror faktisk det er grunnen til at så mange litt "eldre" herremenn setter nesa i kurs østen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjennskap til et par menn som havnet med dame i thailand. Deres forklaring var enkel. De hadde bare lyst å ha en mer god "gammeldags" type kvinne i livet sitt. De var gått lei denne "karrierekvinnen" som satte sin karriere over familie og barn. Generasjonen før oss har nok vokst opp med litt andre kjønnsroller enn oss, så de savner nok den mer "stelle for huset og familien sin" husmor damen i livet sitt. Så kan man bitche rundt med masse svada omkring dette var idiotisk tankegang eller ikke....bare de har det bra så er vel det godt?

Jeg tror faktisk det er grunnen til at så mange litt "eldre" herremenn setter nesa i kurs østen.

Å de er så dumme de mennene som tror at de bringer med seg et godt koneemne hjem som skal ta vare på mennenes gamle verdier. Flere av damene er ikke interessert i å sitte hjemme og stelle hus og hjem. De vil jobbe, de vil ha karriere, og de vil ha status å vise frem til familien i hjemlandet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Å de er så dumme de mennene som tror at de bringer med seg et godt koneemne hjem som skal ta vare på mennenes gamle verdier. Flere av damene er ikke interessert i å sitte hjemme og stelle hus og hjem. De vil jobbe, de vil ha karriere, og de vil ha status å vise frem til familien i hjemlandet sitt.

Jepp...Tror nok mange av dem blir skuffet ja ;) Men han ene av dem jeg snakker om her har vært lykkelig gift i flere år nå. Han har iallefall vært heldig. Hun er den klassiske "husmor" type dame...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...Tror nok mange av dem blir skuffet ja ;) Men han ene av dem jeg snakker om her har vært lykkelig gift i flere år nå. Han har iallefall vært heldig. Hun er den klassiske "husmor" type dame...hehe

Nåja, jeg ville ikke tatt det for god fisk. Kanskje hun har ønsker om å kløyve han i småbiter? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Nåja, jeg ville ikke tatt det for god fisk. Kanskje hun har ønsker om å kløyve han i småbiter? ;)

Ja eller koke suppe på han? Mmmmmmmmmffffff :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja eller koke suppe på han? Mmmmmmmmmffffff :fnise: :fnise:

Ja hvem vet om ikke vi har spist noen forsvunne mennesker opp igjennom årene på diverse utenlandske spisesteder i Norge? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emnetittelen sier vel alt. Hvordan ser dere på en mann som ikke finner noen å dele livet med og velger å gå til det steget å finne seg ei jente fra utlandet?

Greit nok at en ikke skal bry seg om hva andre tenker, men igjen, gjør man ofte det likevel.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

En jente fra utlandet kan da være så mangt. Så nei, emnetittelen sier egentlig svært lite. I motsetning til hva enkelte nordmenn liker å tro, så er ikke alle mennesker i det store landet "utlandet" fattige, ei heller fra asia (som jeg da antar regnes som en region i "utlandet").

Jeg tror for eksempel det for den gjennomsnittelige nordmann vil være vanskeligere å lande en amerikansk dame alt annet likt, enn en norsk en. Samme med kvinner fra endel andre i-land. For de som "går til det steget" å skaffe seg en latino-berte som har vært med i miss venezuela vil jeg nok si thmubs up og good for you. For de som skaffer seg en gammelfeit russisk babuska, vil jeg si bedre lykke neste gang.

Poenget her er at alt avhenger av konteksten. Hvordan sosioøkonomisk bakgrunn vedkommende har er veldig mye mer relevant enn hvilket land vedkommende er fra. Det er ingen grunn til å tro at en thaliandsk lege fra en rik familie skal være noe lettere å lande for en nordmann med mindre hun har en spesiell preferanse for europeere.

Hvis det du ønsker å diskutere er nordmenn som henter fattige thaidamer som er vokst opp på landsbygda, så får du skrive det. Men det er altså en marginal del av "utlandet" (skjønt kanskje ikke i forhold til innflytting til Norge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon: Hvis man ønsker å gjøre det vanskelig, så for all del.

Også har du de useriøse, som bare tenker på seg selv og ikke på kjærlighet mellom 2 mennesker.



Anonymous poster hash: 2bae9...ffc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg flere slike ekteskap i nær relasjon. I familie, kollegaer og venner. Og jeg synes det er synd at folk skal tenke så mye negativt om disse parene. Hadde norske damer blitt behandlet halvparten så bra som disse damene blir, så hadde det ikke vært så mange tråder om teite menn på KG garantert. Ingen har sprikende aldersforskjell (ikke snakk om 50 åringer som har hentet opp en thai dame på 19), og de er fra flere forskjellige land og kontinent. Par av familiene jobber kun han fordi han har økonomi til at hun går hjemme med barna når de er små, andre har kona gjort en bedre karriere her i landet enn mannen.

Det ene paret traff hverandre på ferie. Han ble så forelsket, troppet opp utenfor hotellet hennes og sang til hun kom ut. De har vært gift i over 40 år nå.

Men kanskje jeg bare kjenner hyggelige folk på det området. :)

Men så viser tall nå at flere og flere norske menn ender som ufrivillig barnløs nå, og at damene bare bytter på hverandres menn for tiden (og man får hele den reglen med dine barn, mine barn og våre barn). For menn er det ikke bare å droppe kondom og finne seg ei dame å ligge med, eller dra til en klinikk i Danmark for å få seg en unge. Og de velger å prøve denne type familier. Det er en del som snakkes lite om, at fler og fler menn ender som ufrivillig barnløse. Og det er jo et resultat av hvordan ekteskap/samboerforhold foregår idag. Ikke at man skal gifte seg av veldedighet, men i eldre tider var det ikke snakk om å overta andres gubber, eller gå fra hverandre for alt og ingenting.

For meg er det viktigste at folk har et bra liv sammen. Om partneren kommer fra Asia, Afrika, Europa eller bygda man bor i i Norge er ikke viktig. Men kanskje jeg er "farget" i dette siden jeg har gode erfaringer med dette i nær relasjon.

Anonymous poster hash: de075...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Emnetittelen sier vel alt. Hvordan ser dere på en mann som ikke finner noen å dele livet med og velger å gå til det steget å finne seg ei jente fra utlandet?

Greit nok at en ikke skal bry seg om hva andre tenker, men igjen, gjør man ofte det likevel.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Jeg anser han for å være temmelig velstående.

Det er mange av disse i de nye leilighetene på Fornebu.

Det koster litt å ta inn en person som ikke kan Norsk, ikke har kontakter i Norsk arbeidsliv etc.

Millionlønn er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev dette I januar 2013:

Har du passert 35 og ønsker en seriøs partner for å stifte familie?
Synes du at det er vanskelig å finne oppegående norske kvinner uten for mye ballast og for mange kilo?
Har du et stabilt liv og er trygg på deg selv?
Har du litt erfaring med kvinner og en smule intelligens mellom ørene?
Kan du tenke med det riktige hodet idet du blir blendet av det motsatte kjønn?

Svarer du ja på dette synes jeg du bør vurdere en partner fra østeuropa.
Der kan du (om du er mann for det) "velge" en kvinne som er vesentlig yngre og vakrere enn du kan finne her hjemme. En kvinne i midten av tyve årene har sjelden ballast og ofte ikke fått barn enda.

Og det aller viktigste for meg; jeg kunne finne en med de personlig egenskapene jeg setter høyest.

Ikke tro på halvparten av det du hører eller leser om dette emnet.
Det er ikke mulig å generalisere om mennesker.
Men de er kvinner og responderer positivt på det samme som andre kvinner.
Omtanke, kjærlighet og oppmerksomhet, hvis ikke vil det ikke vare.

Anbefalt fremgangsmåte etter min mening er noen enkle brev og telefonsamtaler for så å møte 1-3 kvinner i løpet av en helg. OBS! Begge parter må beherske et felles språk, som oftest engelsk.

Dette vil åpne øynene dine og gjøre deg istand til å legge en strategi for å finne din rette i løpet av det kommende året.

Noen liker å skrive, andre foretrekker telefon og noen inviterer de utvalgte hit for å bo her en stund.
Personlig synes jeg en kombinasjon av all mulig kommunikasjon og møter er svært viktig.
Dette kan være et av de viktigste valgene du kommer til å gjøre i ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev dette I januar 2013:

Har du passert 35 og ønsker en seriøs partner for å stifte familie?

Synes du at det er vanskelig å finne oppegående norske kvinner uten for mye ballast og for mange kilo?

Har du et stabilt liv og er trygg på deg selv?

Har du litt erfaring med kvinner og en smule intelligens mellom ørene?

Kan du tenke med det riktige hodet idet du blir blendet av det motsatte kjønn?

Svarer du ja på dette synes jeg du bør vurdere en partner fra østeuropa.

Der kan du (om du er mann for det) "velge" en kvinne som er vesentlig yngre og vakrere enn du kan finne her hjemme. En kvinne i midten av tyve årene har sjelden ballast og ofte ikke fått barn enda.

Og det aller viktigste for meg; jeg kunne finne en med de personlig egenskapene jeg setter høyest.

Ikke tro på halvparten av det du hører eller leser om dette emnet.

Det er ikke mulig å generalisere om mennesker.

Men de er kvinner og responderer positivt på det samme som andre kvinner.

Omtanke, kjærlighet og oppmerksomhet, hvis ikke vil det ikke vare.

Anbefalt fremgangsmåte etter min mening er noen enkle brev og telefonsamtaler for så å møte 1-3 kvinner i løpet av en helg. OBS! Begge parter må beherske et felles språk, som oftest engelsk.

Dette vil åpne øynene dine og gjøre deg istand til å legge en strategi for å finne din rette i løpet av det kommende året.

Noen liker å skrive, andre foretrekker telefon og noen inviterer de utvalgte hit for å bo her en stund.

Personlig synes jeg en kombinasjon av all mulig kommunikasjon og møter er svært viktig.

Dette kan være et av de viktigste valgene du kommer til å gjøre i ditt liv.

Dette er ikke noe mindre harry enn å skaffe seg dame fra Thailand eller noe. Og ikke rart du er lite populær hos norske damer når du vil ha dem yngre og vakrere.

Overflatisk og kvalmt.

Anonymous poster hash: 314d0...4b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det til nå i vertfall. Mister fort litt motet kanskje, etter så lite interesse fra kvinner. Jeg har jo uansett ikke bestemt at jeg skal selvsagt, men om jeg ikke finner noen. Er det jo ganske positivt for begge parter.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Du får prøve litt til og ikke miste motet, du er sikkert ung ennå og har tiden for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...