Gå til innhold

Hvordan ser dere på en mann som ikke finner noen å dele livet med og velger å gå til det steget å finne seg ei jente fra utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke uten videre at en jente fra en annen kultur vil bli behandlet som en norsk jente. Selv reagerer jeg ikke på at menn ikke holder dører åpne for meg, men jeg kjenner jenter fra andre land som opplever norske menn som respektløse.

Og er du villig til å flytte til hennes land da? Hvis ikke er det jo snakk om at du vil importere.

Anonymous poster hash: 314d0...4b9

Vel, altså. Jeg kommer nok ikke til å flytte til et land der jeg neppe får jobb. Når det gjelder det å være respektløs, så er i vertfall ikke jeg det. Jeg holder døra oppe for de fleste, og sier takk når andre gjør det for meg.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men igjen: HVORFOR tror du det vil være enklere å finne kjærligheten når du i tillegg må hanskes med språk- og kulturforskjeller?

Anonymous poster hash: 09ddd...80e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjerne innrømme at jeg ser litt ned på sånne menn. Jeg synes hele ideen om at man må finne seg en blir veldig feil, men jeg skjønner jo også at det kan være vanskelig å oppleve klaff hjemme. Det jeg har noe i mot er det å skulle importere en kvinne. En ting er å dra til utlandet for å oppleve andre kulturer og bli kjent med andre mennesker, men å drive en slags partnerjakt synes jeg lukter desperasjon, og det er utrolig usexy. I tillegg tror jeg at forutsetningen for at det kan bli et likeverdig forhold ikke er tilstede. Er mannen villig til å lære seg et nytt språk, flytte selv, tilpasse seg en ny kultur og kanskje en helt ny livsstil uten den materielle overfloden vi har her? Hvis ikke synes jeg det blir vel mye overherrementalitet og det har ingenting med kjærlighet å gjøre.

Anonymous poster hash: 314d0...4b9

Har inntrykk av at det er svært sjelden at mannen flytter og tilpasser seg konen.

Noen garantier har man jo aldri for at et forhold varer. Min mening (som mann) er at enhver står fritt til å "importere" den partneren man ønsker så lenge det dreier seg om noe begge har gått med frivillig på uten press. Noen internasjonale datingsider er seriøse mens andre nesten grenser mot menneskehandel og det er den siste kategorien som ofte får dekning i media.

Men jeg mener også at det å "importere" en kone er et stort ansvar og man har selv (som mann) et stort ansvar for å møte henne på halvveien når det gjelder kultur og språk. Men ønsker man det og er i stand til det så kan det være veldig berikende for begge parter. Man har også ansvaret for å gjøre sitt beste for å unngå sider eller konsepter som tydelig dreier seg om ren utnyttelse.

Anonymous poster hash: a5af1...cdc

Og akkurat dette er hovedgrunnen til at jeg ser på menn som importerer koner med endel skepsis

Jeg kan ramse opp flere tilfeller av ren og skjær import som ikke har noe med ekte kjærlighet å gjøre.

Det er ren utopi å tro at de damene der nede faller pladask for en utlenning på 14 dager, og går med på å gifte seg og flytte til et land så fjernt fra deres egen kultur. Det handler rett og slett om økonomi og sikkerhet for familien

Jeg vet om bare et tilfelle av alle de jeg kjenner til.

Han flyttet til østen i forbindelse med jobb. Etter et år hadde han en kjæreste der, og nå tre etter er de gift.

De bor der hos henne og han tilpasser seg de. Det er en naturlig prosess.

Jeg reagerer veldig på at mange menn ikke finner seg en dame her, og når jeg spør ( jeg gjør det jeg ser dere ) så har jeg ofte fått til svar; jeg gidder ikke engang prøve å få en norsk dame for de er så kravstore alle sammen. De kan ofte ikke svare på hva og hvordan jenter i Norge er kravstore.

MEN å dra ned dit, kjøpe seg en kone, ta seg av hele familien, bygge hus til svigers, forsørge søsken... Ja det kan de....

Edit. skrivefeil

Endret av lillbilly
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det viser ett litt desperat bilde av en mann. Spesielt dersom hele formålet er å finne en kvinne å dele livet med og dersom hun liksom skal sørge for at mannen har mat på bordet. Jeg tror at dersom du reiser til Thailand og sier "Hei, jeg leter etter kvinnen i mitt liv" (kjærlighet) så vil du måtte lete like lenge der som her, da ikke alle der ser på kjærlighet som det viktigste når muligheten byr seg for å komme seg vekk fra all elendigheten og få mer penger til familien....

Vil gå så langt som å si at for 90% av de som kommer til Norge for å gifte seg med nordmenn så er det det som er grunnlaget for at de kommer, ikke kjærlighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer veldig på at mange menn ikke finner seg en dame her, og når jeg spør ( jeg gjør det jeg ser dere ) så har jeg ofte fått til svar; jeg gidder ikke engang prøve å få en norsk dame for de er så kravstore alle sammen. De kan ofte ikke svare på hva og hvordan jenter i Norge er kravstore.

MEN å dra ned dit, kjøpe seg en kone, ta seg av hele familien, bygge hus til svigers, forsørge søsken... Ja det kan de....

Ja, det er litt morsomt. Greit å være kravstor på penger, men ikke holdninger?

Anonymous poster hash: 09ddd...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

De jeg vet om som har gjort dette, har fort gått skoene av seg! I tillegg til språk- og kulturforskjeller, som i seg selv er utfordrende nok, får de en kone som er mye mer kravstor, egen og bestemt på hvordan ting skal være enn noen norsk kvinne jeg vet om. Norske kvinner er mer innstilt på at et forhold er et samarbeid, en relasjon hvor begge skal og må bidra på alle plan for at det skal fungere.

Mange utenlandske damer, spesielt thai og russiske, styrer hus og hjem med jernhånd, de konkurrerer med venninnene sine om å ha det beste og fineste av materielle goder, og de virker ikke spesielt glade i mannen de har giftet seg med. For de fleste av dem er han bare en billett ut av fattigdom og elendighet.

99% av mennene i disse forholdende er menn som aldri har hatt et forhold til noen kvinne før, fordi de er veldig lite attraktive, både utseendemessig og sosialt. Mange av dem er brutale drittsekker i tillegg.

Dagens mest generaliserende innlegg, men dette er det jeg observerer i mitt nærmiljø.

Jeg kjenner en mann hvor faren er norsk og moren er russisk. Han sier selv at han aldri vil inngå noe forhold med noen fra et annet land. Språket i seg selv er nok til at han styrer unna dette, for som han sa, nyansene forsvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er litt morsomt. Greit å være kravstor på penger, men ikke holdninger?

Anonymous poster hash: 09ddd...80e

Ja, det er jo det .

Og med tanke på at de fleste norske jenter også hadde laget middag, vasket klær osv som naturlig er, så blir det litt dumt å si at norske jenter er kravstore.

Derimot så kjenner jeg en som har fått så stor forsørgerbyrde etter han giftet seg der nede at han ikke har råd til å ta seg ferie engang! Det er ikke tull, det er helt sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emnetittelen sier vel alt. Hvordan ser dere på en mann som ikke finner noen å dele livet med og velger å gå til det steget å finne seg ei jente fra utlandet?

Greit nok at en ikke skal bry seg om hva andre tenker, men igjen, gjør man ofte det likevel.

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Ser virkelig ingenting galt i det. Er ikke vi alle forskjellige?

Anonymous poster hash: e8da1...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg vet om som har gjort dette, har fort gått skoene av seg! I tillegg til språk- og kulturforskjeller, som i seg selv er utfordrende nok, får de en kone som er mye mer kravstor, egen og bestemt på hvordan ting skal være enn noen norsk kvinne jeg vet om. Norske kvinner er mer innstilt på at et forhold er et samarbeid, en relasjon hvor begge skal og må bidra på alle plan for at det skal fungere.

Mange utenlandske damer, spesielt thai og russiske, styrer hus og hjem med jernhånd, de konkurrerer med venninnene sine om å ha det beste og fineste av materielle goder, og de virker ikke spesielt glade i mannen de har giftet seg med. For de fleste av dem er han bare en billett ut av fattigdom og elendighet.

99% av mennene i disse forholdende er menn som aldri har hatt et forhold til noen kvinne før, fordi de er veldig lite attraktive, både utseendemessig og sosialt. Mange av dem er brutale drittsekker i tillegg.

Dagens mest generaliserende innlegg, men dette er det jeg observerer i mitt nærmiljø.

Jeg kjenner en mann hvor faren er norsk og moren er russisk. Han sier selv at han aldri vil inngå noe forhold med noen fra et annet land. Språket i seg selv er nok til at han styrer unna dette, for som han sa, nyansene forsvinner.

Og med anekdoter kan man generalisere i vilden sky....

Anonymous poster hash: e8da1...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg vet om som har gjort dette, har fort gått skoene av seg! I tillegg til språk- og kulturforskjeller, som i seg selv er utfordrende nok, får de en kone som er mye mer kravstor, egen og bestemt på hvordan ting skal være enn noen norsk kvinne jeg vet om. Norske kvinner er mer innstilt på at et forhold er et samarbeid, en relasjon hvor begge skal og må bidra på alle plan for at det skal fungere.

Mange utenlandske damer, spesielt thai og russiske, styrer hus og hjem med jernhånd, de konkurrerer med venninnene sine om å ha det beste og fineste av materielle goder, og de virker ikke spesielt glade i mannen de har giftet seg med. For de fleste av dem er han bare en billett ut av fattigdom og elendighet.

Hvor glad kan du bli i en mann av å treffe han og gifte deg på 14 dager?

99% av mennene i disse forholdende er menn som aldri har hatt et forhold til noen kvinne før, fordi de er veldig lite attraktive, både utseendemessig og sosialt. Mange av dem er brutale drittsekker i tillegg.

Dagens mest generaliserende innlegg, men dette er det jeg observerer i mitt nærmiljø.

Det er ikke min erfaring, men greit nok.... generalisering er generalisering :)

Jeg kjenner en mann hvor faren er norsk og moren er russisk. Han sier selv at han aldri vil inngå noe forhold med noen fra et annet land. Språket i seg selv er nok til at han styrer unna dette, for som han sa, nyansene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er greit så lenge han ikke utnytter dama

Hva tror du da det er?

Det er menneskehandel satt i system, godkjent av myndighetene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Hva tror du da det er?

Det er menneskehandel satt i system, godkjent av myndighetene

Tror de utnytter hverandre i mange tilfeller,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Whitestripes

Og med anekdoter kan man generalisere i vilden sky....

Anonymous poster hash: e8da1...6ad

Ja, og det sa jeg jo også. Samtidig er dette det jeg observerer i mitt nærmiljø, så det er nok ikke så langt fra sannheten, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns enkelte her opererer med prosenter som ikke ligner grisen. Jeg kjenner selv flere par der kona er fra feks. Russland, Philipinene og Thailand. Ingen av disse damene valgte mannen kun basert på penger, og ingen av mennene var menn som ikke kunne ha fått norske damer. Det står ikke på utseendet der i gården. Det som er felles derimot er at alle disse mennene faktisk tiltrekkes av damer med annen hudfarge, ansikttrekk og språk.

Så kjærligheten kan finnes, men ts bør være kritisk til sine valg dersom det skal være kjærlighet i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de utnytter hverandre i mange tilfeller,

ja selvfølgelig, det sier jo jeg og, men jeg syns ikke det blir noe bedre av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Jeg tenker at om han finner seg en thaidame at hun egentlig ikke er så glad i han, men at hun er sammen med han fordi hun kan få et fint liv i Norge med en del mer penger osb. At hun altså ikke har så mye valg. Jeg vet det jeg sier nå er ekstremt generaliserende og at det selvfølgelig finnes menn som finner kjærligheten med noen som ikke er norske uten at det trenger å være noe mer.

Det er jo ikke slik at jeg går rundt og tenker mye på det eller ser spesielt ned på slike menn, men vil man være sammen med noen som er sammen med deg for pengene og ikke fordi at hun liker deg for den du er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg syns enkelte her opererer med prosenter som ikke ligner grisen. Jeg kjenner selv flere par der kona er fra feks. Russland, Philipinene og Thailand. Ingen av disse damene valgte mannen kun basert på penger, og ingen av mennene var menn som ikke kunne ha fått norske damer. Det står ikke på utseendet der i gården. Det som er felles derimot er at alle disse mennene faktisk tiltrekkes av damer med annen hudfarge, ansikttrekk og språk.

Så kjærligheten kan finnes, men ts bør være kritisk til sine valg dersom det skal være kjærlighet i bildet.

Du har helt rett i det du skriver. TS må passe seg for at han ikke får seg en dame som egentlig ikke oppriktig er glad i han

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns enkelte her opererer med prosenter som ikke ligner grisen. Jeg kjenner selv flere par der kona er fra feks. Russland, Philipinene og Thailand. Ingen av disse damene valgte mannen kun basert på penger, og ingen av mennene var menn som ikke kunne ha fått norske damer. Det står ikke på utseendet der i gården. Det som er felles derimot er at alle disse mennene faktisk tiltrekkes av damer med annen hudfarge, ansikttrekk og språk.

Så kjærligheten kan finnes, men ts bør være kritisk til sine valg dersom det skal være kjærlighet i bildet.

Som jeg sa også, så kan kjærligheten finnes, men det tror jeg ikke er flesteparten av tilfellene.

En jeg kjenner var i Thailand, sjekket ut forholdene, kom hjem 3 uker etterpå, skulle gifte seg....

Så ble det noe problemer med papirer osv og dama ble droppet. Han dro tilbake 6 mnd etterpå, fremdeles på konejakt, kom hjem 14 dager etter, giftemål planlagt.

2 mnd etter dro han ned og giftet seg og var der i 3 uker til sammen, en uke før gifting, og ca 2 etterpå.

Ingen kan overbevise meg om at de to elsker hverandre, ingen!

Nå går det stakkars mennesket her i et land hun ikke kjenner noen, ikke kan språket, ikke har jobb, ikke kan kulturen, ikke har venner og familie, OG er fullstendig prisgitt han.

På den annen side har hun gjort jobben sin, hun har sørget for familien sin der nede.

Jeg liker det ikke, og ingen kan overbevise meg om at alle de som kommer, kommer av kjærlighet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns enkelte her opererer med prosenter som ikke ligner grisen. Jeg kjenner selv flere par der kona er fra feks. Russland, Philipinene og Thailand. Ingen av disse damene valgte mannen kun basert på penger, og ingen av mennene var menn som ikke kunne ha fått norske damer. Det står ikke på utseendet der i gården. Det som er felles derimot er at alle disse mennene faktisk tiltrekkes av damer med annen hudfarge, ansikttrekk og språk.

Så kjærligheten kan finnes, men ts bør være kritisk til sine valg dersom det skal være kjærlighet i bildet.

Nei, jeg tror ikke det at det handler om at de blir tiltrukket av særlig kvinner derifra. Men at de ble tiltrukket av akkurat de isåfall. Selv blir jeg tiltrukket av kvinner fra de fleste nasjoner, kanskje mer norske og skandinaviere enn andre, men de er litt vanskeligere tror jeg. Så er det nå slik at jeg sikkert kan finne ei flott og snill jente fra Russland, Filippinene eller et annet land håper jeg :)

Anonymous poster hash: ac356...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...