Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei sånn skal det ikke være! :klemmer: Klart du er sliten, det er jo bare en uke til termin (!). Han er nødt til å stille opp, både med husarbeid og annet. Greit nok om han ikke "ser" det selv, sånn er min samboer i alle fall, men han må få ræva opp fra sofaen når du spør om han kan hjelpe deg. :klemmer:

Angående hans interesse for sånt som å fylle ut bok, snakke om graviditet etc. så er han nok ikke så unik. Min samboer og de kompiser jeg/vi har som er far/kommende far, er på samme måten. Det interesserer dem bare ikke. Men de har alle vært flinke med ungen når den har kommet ut. :):klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stå på krava, MissDior. Han får ikke lov å sluntre unna lenger. Han er ikke ungkar, og skal være pappa resten av livet. Er han redd kanskje? Er han egentlig helt klar for det som straks skal skje?

Stooor klem :klem:

Nei, han burde ikke få lov til det! Han gjør det jo sikkert hvis jeg bare maser nok, men da blir det iallefall dårlig stemning og han blir dritsur. Jeg lurer på om du ikke har rett. Han har vært så alt for avslappa hele veien, tror han kan komme til å få seg en skikkelig knekk når babyen har kommet. Snakket litt med broren min om det også, og han tror at mrdior bare har skjøvet alt av bekymringer og tanker bakerst i hodet... :sukk:

Skrevet

:hjerte:

Så dumt at det ble sånn missdior. Jeg håper han skjerper seg og ser at du trenger hvile og ro. Er det noe jeg kan gjøre for deg?

Skrevet

Nei sånn skal det ikke være! :klemmer: Klart du er sliten, det er jo bare en uke til termin (!). Han er nødt til å stille opp, både med husarbeid og annet. Greit nok om han ikke "ser" det selv, sånn er min samboer i alle fall, men han må få ræva opp fra sofaen når du spør om han kan hjelpe deg. :klemmer:

Angående hans interesse for sånt som å fylle ut bok, snakke om graviditet etc. så er han nok ikke så unik. Min samboer og de kompiser jeg/vi har som er far/kommende far, er på samme måten. Det interesserer dem bare ikke. Men de har alle vært flinke med ungen når den har kommet ut. :):klemmer:

:klemmer: Han ser det veldig godt, han bare gidder ikke gjøre noe med det.. Det er det som er problemet, for han har ingen problemer med å vasse i smuler og dritt på kjøkkenet. Så for hans del skal det bare ligge, og DET irriterer vettet av meg. Jeg er kanskje dårlig til å be om hjelp, men når jeg har spurt han tusen ganger om han kan ta med seg tallerkene på kjøkkenet og han svarer "mmm, snart" så klikker det for meg. Samme med støvsugingen, han skulle gjøre det på mandag, og så på tirsdag... Han syns det er en fin ordning at jeg rydder og tørker støv, så støvsuger han. Men han klarer ikke det engang.. Baaah :sukk:

Nei, det tror ikke jeg heller! Jeg vet jo at han gleder seg, men mannfolk generelt driter vel i det aller meste som har med graviditet å gjøre :P Eneste grunnen til at jeg tenkte han ville like det med boka i går var at vi fylte ut den siden som heter "tegn i tiden", og der fyller man ut hva slags bil man har, hvilke mobiler mor og far har, den mest populære norske musikken, hvem som er verdensledere osv. Så det er jo ikke babyting direkte. Blir bare så skuffa når han ikke kan late som han bryr seg engang. Føler på en måte at jeg har vært litt alene i svangerskapet. Menmen, heldigvis snart ferdig, og da håper jeg av hele mitt hjerte at han trår til og er den faren jeg tror han kan være :hjerte:

Skrevet

Så dumt at det ble sånn missdior. Jeg håper han skjerper seg og ser at du trenger hvile og ro. Er det noe jeg kan gjøre for deg?

Nei, ikke egentlig. Du gjør nok med å være så god og snill som du er! :)

Skrevet

Han fortjener en real bitchslap!

:klem: til deg!

• Liker 1
Skrevet

Mange klemmer til deg! :klemmer: Har null og nada tips til hvordan få ting bedre, her er det jo totalt kaos :ler:

Skrevet

Signerer denne!

• Liker 1
Skrevet

original.jpg

Syntes denne er passende nå! :ler:

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor lar du bare ikke vær å gjøre noe? Sett deg med beina og drit i alt. Helt seriøst; det gir jo ikke noe fremgang med masing. Ei heller har du godt av å stresse med alt det der nå.

Så; take aways og beina på bordet. Og så føder du og sier klart fra om at huset skal være spotless til du kommer hjem.

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor lar du bare ikke vær å gjøre noe? Sett deg med beina og drit i alt. Helt seriøst; det gir jo ikke noe fremgang med masing. Ei heller har du godt av å stresse med alt det der nå.

Så; take aways og beina på bordet. Og så føder du og sier klart fra om at huset skal være spotless til du kommer hjem.

Jeg har prøvd å si det flere ganger men hun har vært flink i dag og ikke gjort så mye.

Som jeg sa her om dagen; selvom det bør gjøres, så det ikke gjøres.

Skrevet

I utgangspunktet enig med Silfen her. Foruten at jeg ikke hadde klart og ikke gjøre noe da. ;)

Leser han denne dagboka? Vis han noen av svarene, kanskje han tar til fornuft??

Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert :sjenert: får lyst til å kjefte på ham sjæl.. Å ligge på sofaen og se på sin høygravide kjæreste gråte av smerte mens hun rydder? Ikke greit. Håper dere har blitt venner igjen nå og at han skjerper seg.. :/ Det er jo egentlig du som skal ligge på sofaen og se på han rydde på denne tiden her ;) er du som er høygravid..

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde klikket vinkel for lenge siden. Det gror et menneske inni deg!!!! Han får for faen ta i et tak! Kjenner jeg blir skikkelig sinna på dine vegne.

Be han skjerpe seg å bli en ekte mann!

❤️❤️❤️❤️❤️ Til deg❤️❤️❤️❤️❤️

• Liker 3
Skrevet

Takk for klem! <3

Mange klemmer til deg! :klemmer: Har null og nada tips til hvordan få ting bedre, her er det jo totalt kaos :ler:

Takk for det <3 Vel, hva kan man si? Mannfolk... ; )

Fordi det ser helt gørrjævlig ut når jeg ikke gjør det, for han gjør det nemmeligen IKKE :sukk: I dag har jeg bare bretta klær og hengt opp nyvasket tøy, så syns jeg har vært veldig flink til å gjøre lite. Nå ligger jeg på sofaen med en kopp lakrisrot-te og ser på TEVE! :lol:

Jeg har prøvd å si det flere ganger men hun har vært flink i dag og ikke gjort så mye.

Som jeg sa her om dagen; selvom det bør gjøres, så det ikke gjøres.

Jada masa :hjerte:

I utgangspunktet enig med Silfen her. Foruten at jeg ikke hadde klart og ikke gjøre noe da. ;)

Leser han denne dagboka? Vis han noen av svarene, kanskje han tar til fornuft??

Det er jo det som er problemet, jeg klarer bare ikke la vær! For jeg blir så innmari irritert når det går fire timer fra han sier han skal gjøre det, til han gjør det.. Kjemper i mot akkurat nå, for han tok på seg ansvaret for å vaske opp etter tacoen, og det står enda på benken på kjøkkenet, og nå nærmer det seg tre timer siden jeg rydda av.......... :sjenert:

:klem: til deg

Takk for klem <3

Jeg kjenner jeg blir provosert :sjenert: får lyst til å kjefte på ham sjæl.. Å ligge på sofaen og se på sin høygravide kjæreste gråte av smerte mens hun rydder? Ikke greit. Håper dere har blitt venner igjen nå og at han skjerper seg.. :/ Det er jo egentlig du som skal ligge på sofaen og se på han rydde på denne tiden her ;) er du som er høygravid..

Vårt største problem i forholdet er at vi begge to er så inn i det grønne stae. Jeg gir meg ikke selv om det er vond, og han gir seg ikke selv om han ser at jeg har vondt. VI har ordna opp i det, men han forstår fortsatt ikke essensen i det hele. Han bare sier at han har aldri bedt meg om å gjøre tingene for han, for han skal jo gjøre det. Det er bare jeg som ikke orker å se på skitten oppvask i tre dager...

Ja, skulle ønske jeg bare kunne slække på sofaen forever akkurat nå!

Jeg hadde klikket vinkel for lenge siden. Det gror et menneske inni deg!!!! Han får for faen ta i et tak! Kjenner jeg blir skikkelig sinna på dine vegne.

Be han skjerpe seg å bli en ekte mann!

❤️❤️❤️❤️❤️ Til deg❤️❤️❤️❤️❤️

Jeg er ganske på kanten nå, og det skal fryktelig lite til for å tippe meg over, det må jeg innrømme. Han har sagt han skal rydde kjøkkenet i dag, så vi får se om han er mann nok til det ;)

Takk for gode ord <3

Skrevet

Nå ligger jeg som sagt på sofaen og slækkern! :) Drikker lakrisrot-te som jeg kjøpte på helsekosten i dag... :ler: Samtalen gikk slik:

m = meg

a = ansatt

m= helå! har du noe som starter fødselen?

a = eh, jaa, vi har lakrisrot-te som skal være veldig effekti..

m = da tar vi den, takk, farveeel!

og der stod han og lo av meg. Høh! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Enig med Silfen! Min var ikke engasjert i min graviditet men gjorde iallfall hva jeg sa. Her er egentlig problemet motsatt, jeg ser ikke hva som må gjøres alltid. Men jeg er ikke så ille som det høres ut at din mr er. Men når mini kom ut så ble mannen kjempe engasjert, han var forresten interessert under de to ul vi hadde, så trur at mannfolk må se babyen før de kan føle noe. En voksende mage er ikke visuelt nok. Men å ikke ville rydde tallerkenen og la deg gjøre alt er meget feil. Skal du gjøre alt husarbeidet med babyen hengende på puppene? Nesj, skjerpings mrdior!

Skrevet

Men hvem BRYR seg om det ser jævlig ut! Helt seriøst, hvor mye kan to voksne mennesker grise?

Så rydd opp etter deg selv da. La alt hans stå, oppvask, klær, rot, whatever. Make a point, woman! Slutt og nag og vis heller hva som skjer når han ikke tar sitt.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Nå får du mye gnål, stakkar, men jeg tror det er veldig viktig at dere setter dere ned og snakker om dette før babyen kommer. Ellers er jeg redd det blir mye konflikter om ikke mannen skjerper seg.. :klem:

Endret av Maneo
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...