Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Han er en skikkelig mester ja :ler: Han sover enda veldig godt, men har nå en amming på natta, men det er jo helt ok. Ellers så har mamma kommet på besøk med alt det innebærer. Har ikke holdt ungen min siden hun kom, sånn bortsett fra når han spiser :ler: Også er vi litt uenige om hvor varmt han trenger å ha det... I dag på city nord så ble jeg skikkelig oppgitt, for han hadde på seg ullstrømpis, body og en merinoulldress i bilen, og i vogna har han ullpledd som FruN har strikka. Jeg tok halvveis av han dressen da vi kom inn på senteret, men det var jo barnemishandling for han kom til å fryse ihjel.. bah :ler:

Åå mamma og påkledning! ;)

En evig kamp ;) Koselig med oppslukt bestemor :hjerte:

Det er ingenting som tilsier at han ikke kan være sovebaby for alltid :) Man hører bare om babyer som ikke sover, men vet om flere som har sovebabyer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kommer nok aldri til å bli enige om påkledning :P

Jeg har til og med mine diskusjoner med svigermor ang. påkledning av frøkna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en skikkelig mester ja :ler: Han sover enda veldig godt, men har nå en amming på natta, men det er jo helt ok. Ellers så har mamma kommet på besøk med alt det innebærer. Har ikke holdt ungen min siden hun kom, sånn bortsett fra når han spiser :ler: Også er vi litt uenige om hvor varmt han trenger å ha det... I dag på city nord så ble jeg skikkelig oppgitt, for han hadde på seg ullstrømpis, body og en merinoulldress i bilen, og i vogna har han ullpledd som FruN har strikka. Jeg tok halvveis av han dressen da vi kom inn på senteret, men det var jo barnemishandling for han kom til å fryse ihjel.. bah :ler:

Haha, et velkjent fenomen! Svigermor pakket O skikkelig inn! Han hadde på seg inneklær og lå innpakket i et helseteppe. Da hun la han i kurven sin så la hun dundynen oppå der igjen! Stakkars O ble jo kjempesvett! :P Dette var da han var nyfødt. Selv satt jeg i t-skjorte, for vi har ganske grei temperatur inne. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det har noe med tidene i forandring, som Batnut sier. Husene før i tida var gjerne mer trekkfulle og man hadde ikke de samme oppvarmingsmulighetene :P Enige blir vi nok aldri nei ;) Mamma pakker han inn i ullpledd og legger han i senga med dyna oppå der igjen, selv klager hun på at det er så varmt i stua :klaske: Oh well..

Jeg har litt vondt i den høyre puppen min. Ikke sånn melkespreng vondt, bare litt ubehagelige stikkinger og vondter som kommer og går litt. Hva kan dette være? Det er ikke rundt selve brystknoppen, det er liksom inni puppen. Hmm..

I natt har jeg hatt to amminger! Nå godter vel de søvnløse seg :Knegg: Han sovna rundt 00.30, og våknet for mat litt før 04. Også våkna han for mat igjen nå 06.50. Jeg får jo spreng når det går såpass lang tid mellom, spesielt siden jeg ikke trenger å amme begge sidene hver gang. Stakkars lille M fikk melkespruten i ansiktet når a mor leita fram puppen :ler:

Har forgjeves prøvd å få mrdior til å stå opp siden 07, men han "er så trøtt". Ja, huff, stakkars :P Han sier hver dag at han sover sååå dårlig, men hver gang jeg ammer lillingen så ligger mrdior med rumpa ut av dyna og snorker. Så den kan han dra lenger ut på landet med! Ikke hører han katta på døra heller, så jeg må passe på to bebier om natta. M sover igjen nå, og det skal jeg også gjøre snart, men tør ikke før mrdior kommer seg opp av senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaa..Svigermor har nok selv vokst opp med trekkfulle hus, men både jeg og samboer har vokst opp i hus som er mindre trekkfullt enn vårt eget hus, som tross alt er fra 1953. :P Men ja, før i tiden var man livredd for trekk og trodde det var livsfarlig. I realiteten så er jo faktisk varmen verre for de små, da det er det som er assosiert med større risiko for krybbedød.

Er det når du ammer at det stikker? Kjennes det feks ut som at det kommer piggtråd ut av puppen din? Kan i så fall være sopp. Brystbetennelse blir mer en verkende smerte i tillegg til at brystet blir hardt og ømt.

Og hurra for tre uker. :)

Og jeg tviler på at de søvnløse godter seg, for det er vel usannsynlig at de har ment noe vondt med det når de har sagt at du burde nyte det så lenge det varer. :) De færreste i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ømme punkter inne i brystet, som klumper liksom? Da kan det være begynnende tette melkeganger som er forløper til brystbetennelse. Dersom det er dette ville jeg holdt brystet varmt, massere de ømme punktene og generelt sørge for at brystet tømmes godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 uker! :hoppe: Det går så fort!

Kanskje vi byttet natt? Jeg har for én gangs skyld ikke trengt å amme mellom tolv og fem, så jeg fikk sove dødslenge! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan få noen underlige vondter i ene brystet. Pleier å hjelpe med ull. Jeg bruker Janus sine, de er store og gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 uker alt? :daane:

Høres ut som dere koser dere! Pass på puppene, så det ikke blir tett og utvikler seg til betennelse. Ullinnlegg er gull, sørg for å hold deg varm på beina og få tømt puppene godt.

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bestemødre og påkledning. Min mor insisterte på å pakke inn lille i både helseteppe og dyne, selv om han allerede hadde på både body og bukse. Dette var midt i den verste heteperioden i sommer, stakkar B smeltet jo nesten :fnise:

Og hvis det er sånn stikkevondt, og ikke sånn ømt-vondt, så kan det høres litt ut som sopp ja. Har M noe belegg i munnen? Kan være litt vanskelig å skille fra melk, men hvis det er sopp så er det litt tykt og lar seg ikke så lett skrape bort med en q-tips f.eks.

Hvis ja til belegg, bestill time til legen på mandag og få resept på Mycostatin, sånn at det ikke utvikler seg videre. Da blir det voooooondt! :(

Hvis det er ømt, sørg for at M spiser godt og hold boobsa varme. For tro du meg, brystbetennelse er også voooondt. Amming ass :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er han tre uker allerede? Tida går fort altså! :)

Mannen her er akkurat som mr Dior, når han har klaget på dårlige netter har jeg gjerne vært våken fem ganger og han har sovet like godt hver gang. Menn ass :fnise: Lillemann var forresten ofte våken på natta, men vi lå jo gjerne og dro oss til halv elleve de første månedene. Fikk jo nesten for mye søvn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaa..Svigermor har nok selv vokst opp med trekkfulle hus, men både jeg og samboer har vokst opp i hus som er mindre trekkfullt enn vårt eget hus, som tross alt er fra 1953. Men ja, før i tiden var man livredd for trekk og trodde det var livsfarlig. I realiteten så er jo faktisk varmen verre for de små, da det er det som er assosiert med større risiko for krybbedød.

Er det når du ammer at det stikker? Kjennes det feks ut som at det kommer piggtråd ut av puppen din? Kan i så fall være sopp. Brystbetennelse blir mer en verkende smerte i tillegg til at brystet blir hardt og ømt.

Og hurra for tre uker.

Og jeg tviler på at de søvnløse godter seg, for det er vel usannsynlig at de har ment noe vondt med det når de har sagt at du burde nyte det så lenge det varer. De færreste i alle fall.

Tror nok egentlig at bestemødrene bare er veldig glad i småingene våre! <3 Nei, det stikker ikke nå lenger. Hadde en amming i går kveld som var kjempevond, men etterpå har det ikke vært vondt. Har vært flink til å lufttørke puppene!

Neida, vet jo at de ikke mener noe vondt med det, og det er ikke de som sier at jeg skal nyte det jeg sikter til når jeg er litt frekk hehehe, det er de som hugger til med sure kommentarer :Knegg:

Er det ømme punkter inne i brystet, som klumper liksom? Da kan det være begynnende tette melkeganger som er forløper til brystbetennelse. Dersom det er dette ville jeg holdt brystet varmt, massere de ømme punktene og generelt sørge for at brystet tømmes godt.

Nja, ikke klumper ! Var mer som en stikkende, øm smerte som kom nå og da. Jeg har vært flink til å lufttørke det siste døgnet, og har sovet uten bh (med bleier på puppene... hehehe... er du klar over at den der change indicatoren ble BLÅ i løpet av natta?! hahaa) og nå har jeg ikke vondt lenger, heller ikke ømt og stikkingene er borte. Kan jo være at det var begynnelsen på brystbetennelse eller noe? M har heller ikke noe belegg i munnen så!

Hurra for 3 uker! :hoppe: Det går så fort!

Kanskje vi byttet natt? Jeg har for én gangs skyld ikke trengt å amme mellom tolv og fem, så jeg fikk sove dødslenge! :nigo:

Det går syyyykt fort! Syns han har blitt så stor, han nærmer seg 4 kg med stormskritt :D Lille, store finingen <3

Det kan være vettø! Men i natt var vi tilbake til vanlig gjenge, han sovna rundt 00.30, amma han klokka 05 og 08, så sov vi til 11 :D

Jeg kan få noen underlige vondter i ene brystet. Pleier å hjelpe med ull. Jeg bruker Janus sine, de er store og gode.

Kanskje det bare er sånn det er i blandt? Jeg har ullinnlegg fra apoteket, og har hatt de på meg siden i går! Haha :D

Hurra for 3 uker!

Jaa, og hurra for 14 uker hos deg!! Så FORT tiden går! :D

Skal vi dra på Aga en dag?

Jaaa, det kan vi godt :D

Hurra for tre uker

:D :D :D

3 uker alt?

Høres ut som dere koser dere! Pass på puppene, så det ikke blir tett og utvikler seg til betennelse. Ullinnlegg er gull, sørg for å hold deg varm på beina og få tømt puppene godt.

God helg! :klem:

Tiden går syyykt fort. Vil nesten at han skal slutte å vokse.. men bare nesten..

Takk for gode råd! Har hatt på ullinnlegg det siste døgnet og har tømt begge puppene skikkelig ved hver amming, og nå er det ikke vondt lenger! :)

Takk det samme <3

Haha, bestemødre og påkledning. Min mor insisterte på å pakke inn lille i både helseteppe og dyne, selv om han allerede hadde på både body og bukse. Dette var midt i den verste heteperioden i sommer, stakkar B smeltet jo nesten :fnise:

Og hvis det er sånn stikkevondt, og ikke sånn ømt-vondt, så kan det høres litt ut som sopp ja. Har M noe belegg i munnen? Kan være litt vanskelig å skille fra melk, men hvis det er sopp så er det litt tykt og lar seg ikke så lett skrape bort med en q-tips f.eks.

Hvis ja til belegg, bestill time til legen på mandag og få resept på Mycostatin, sånn at det ikke utvikler seg videre. Da blir det voooooondt! :(

Hvis det er ømt, sørg for at M spiser godt og hold boobsa varme. For tro du meg, brystbetennelse er også voooondt. Amming ass :laugh:

Hehehe, godt det ikke bare er vi som sliter med det ;) I dag fikk jeg gjennom vilja mi om å la han ha på seg body, bukse, ullsokker, ullue, ullvotter, ulljakke og ingenting mer i dunposen i vogna. Det er 5 grader her og sol, så han trengte IKKE mer for å si det sånn. Kunne lett ha droppa ulljakka !!

Se svarene over, hehe! Det var nok begynnende tette melkeganger eller noe, for det har ikke vært vondt i dag i det hele tatt. OG han hadde ikke noe belegg på tunga. Men nå er jeg oppmerksom på sympotomene så skal følge med! Tusen takk for alle tips og råd <3 Dere er gull verdt!

Herregud, er han tre uker allerede? Tida går fort altså! :)

Mannen her er akkurat som mr Dior, når han har klaget på dårlige netter har jeg gjerne vært våken fem ganger og han har sovet like godt hver gang. Menn ass :fnise: Lillemann var forresten ofte våken på natta, men vi lå jo gjerne og dro oss til halv elleve de første månedene. Fikk jo nesten for mye søvn :ler:

Jepp!! Tiden forsvinner virkelig.

Haha, godt å høre at det ikke bare er min mann som er litt...... dramatisk : p OG ja, samme her, har slitt med hodepine en stund, og plutselig sa mamma at kanskje du sover for mye? OG jeg bare.. jaa... sover jo i 10 timer liksom :P

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine pga for mye soving med en baby på tre uker?! Da snakker vi luksusproblem, hehe. :) Skal du kutte ned på sovingen din da? :klo:

Så bra at det har gått seg til med puppene. :) Brystbetennelse er ikke spesielt godt, så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine pga for mye soving med en baby på tre uker?! Da snakker vi luksusproblem, hehe. :) Skal du kutte ned på sovingen din da? :klo:

Så bra at det har gått seg til med puppene. :) Brystbetennelse er ikke spesielt godt, så.. :)

Ja, det er luksusproblem altså, uansett egentlig men spesielt med nyfødt i hus :ler: Jeg må nok kutte ned på min egen soving ja, komme meg opp litt tidligere og få med meg dagen. Vi er jo aldri ferdig stelt og klar for dagen før klokka er over 12, og da er jo nesten hele "alenedagen" gått allerede.

Er sjeleglad for at puppene er bra igjen ja! Haha. Fant også ut at jeg har et par bher som er alt for stramme rundt! Har ikke tenkt over det, men det kan jo være med på å tette igjen kanskje? Har lagt de bort nå. Hadde også min første natt uten BH i natt! Hadde masse bleier på nattbordet som jeg brukte ved ammingene, siden den puppen som ikke ammes blir sjalu og gråter (ifølge mrdior :skratte:) Og seriøøøst, den change indikatoren blir BLÅ fordi jeg lekker sånn!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro mamma hjem, og det var nesten litt trist. Har vært utrolig fint å ha henne her, og vi har snakka masse sammen om alt mulig, deriblant om pappaen min som ingen av oss har noe godt forhold til, og om broren min. det føltes godt å få letta litt på tankene :) i går var vi ute og trilla tur med M, ble vel nesten 4 km tilsammen, så ikke noen lang tur, men lang nok til at jeg fikk gnagsår på småtågan! mamma kjøpte nemlig nye sko til meg på fredag :nigo: savner mamma allerede jeg.. :sjenert: godt å tenke på at vi skal på besøk til henne om bare 25 dager. gruer meg litt til flyturen da, men satser på at M sover seg gjennom det hele. har begynt å øve meg på å amme med han på armen (jeg bruker pute når jeg sitter og ammer) for det kan være kjekt når vi er på flyet. har også begynt å bruke cabooen (takk favole!! :nigo:) og han elsker den! sovner med en gang :)

ellers kan jeg melde om at M sovner ved puppen når jeg ammer i stua om kveldene. tror det er litt varmt her... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...