Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡


missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ludodama

At det er misunnelse er jo helt naturlig, og jeg synes ikke det er grunn til å omtale de utslitte negativt. Det handler om å ha litt empati og forståelse- selv om jeg er helt enig i at det går an å spare sånne utsagn.

Samtidig kan man jo også spare seg selv for å komme med sure kommentarer selv.

Jeg hadde og en skikkelig soveunge på nattestid en periode, men jeg snakket ikke så mye om det. Jeg skjønte jo at det kunne være litt følsomt for noen som hadde tusen oppvåkninger, det er en tilstand man ikke kan forstå før man er der selv.

Forøvrig kan babyer fint ha godt sovehjerte lenge, og uansett ser jeg ikke poenget med at man skal grue seg til uviss fremtid. Nyt nåtiden uansett sier bare jeg, uavhengig av hva som måtte skje om X antall uker/måneder.

Høres innmari fint og stas ut med den nye i hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tittel :hoppe:

Jeg syns fortsatt gutten din er veldig pen :hjerte: Takk for at jeg fikk komme på besøk og takk for servering! :)

Takk for besøket! Veldig koselig :D

Å så blir ikke jeg invitert :grine::trist:

Joda, men jeg kan ikke ha alle på en gang, eller samme dag for den saks skyld! Tirsdag? :D

Misunnelige folk? Bare å nyte det! Lillebror er også en flink liten sovegutt, når han ikke får tenner eller er syk.

Så herlig med smil! :rodmer:

Vil tro det : ) Er sikkert litt hormoner gående også, siden jeg blir irritert av det.. hehehe. så kjekt med sovegutt hos deg også! :D

Vet du MissDior, jeg er helt enig med deg. Det må da faktisk (for fanden) være lov å nyte nuet med sovebabyen uten å være pålagt å grue seg til eventuelle endringer. Tror kanskje det er dårlig skjult misunnelse fra enkelte.

Jepp, garantert. Det er jo ikke verdens undergang, men når flere sier det, så blir jeg litt... betenkt. Er det SÅ ille å ha barn liksom.

Bare ignorer de! Her sov M godt på natta til hun bikka 3 mnd. Og kanskje din M sover godt helt til han er 8 år. Ingen som vet hva din baby kommer til og gjøre. De er bare misunnelige!

Hvordan sover hun nå da? Jeg er veldig forberedt på at disse fantastiske nettene kommer til å ende en dag, og prøver å nyte det til det fulle :D

Nyt tiden dere har nå! Er alltid noen som skal si slike ting.. Om det skjer eller ikke vet ingen:)

Det vil tiden vise! Kanskje jeg blir sånn jeg også ; )

Haha! Ikke hør på dem!! De er nok bare misunnelige! Fikk høre det hele tiden før jeg og, men har fremdeles en baby som er veldig veldig glad i å sove altså! :wink:

Så det ER håp!! :D

De er bare misunnelige. Frister nesten å be deg si"Æddabædda misunneligper :P"

Kos deg og nyt at du har en så fin start på å være mamma ❤️

Hehehe, jeg orker ikke svare noe til dem, jeg bare nikker og sier "jaja" : p Vi koser oss massemasse!! Mammarollen falt seg faktisk helt naturlig, og det er deilig : )

For noen er andres ulykke nesten bedre enn egen lykke :sukk: Det er vel gjerne litt sånn her i Norge at man skal ikke fremheve det bra, og andre skal trykke deg ned så du iallefall ikke føler at du har det bedre enn noen. Kos deg med sovebabyen din du! (og jeg håper at det er et tegn siden du også hadde en rolig baby i magen så er han rolig på utsiden og...kanskje min også blir sånn! :hoppe: )

Kanskje det duuu!! Har hørt at sovemønsteret ikke baserer seg på hvordan de var i magen, men jeg vet nå ikke! M har en veldig våken periode mellom 21-23, og det hadde han i magen også :D

Neeeei! Ikke si det da Min er jo helt rabiat og kjørte saltoer på UL'en!!!

Vil og ha sovebaby......

Er jo ikke sikkert da :D

Lillemor sover godt fremdeles. Øktene er kortere på dagen, men hun sover fra 19-8.30 ish. Noen netter får hun en tår rundt kl 6, men så sovner hun igjen. :)

Her fikk vi beskjed på OUL at hun var veldig aktiv, men hun var faktisk helt rolig og gav meg bare noen få spark i løpet av dagen (stressende for mor, men greit for ribbeina mine :P )

Det hørtes jo bare helt fantastisk ut! Håper M også er flink sovegutt når han er så stor.

M var også megaaktiv på OUL, brukte jo over en time der for at de skulle få målt alt. Men jeg merka ikke noe til turboen i magen selv!

:klem: Drit i dem, er ikke siste gang du får råd fra folk med alt vettet.

Nei, det skal være sikkert og visst. Venter bare på alle rådene fra mamma/svigermor jeg! Hahaha.

Han er veldig fin Ikke mye våken når dere har besøk da, og han smilte vel ikke til meg heller, bare prøvde å tisse på meg

Duh! Gratulerer med to uker gammel bebis i går, forresten

Skjønner at det er litt skummelt å plutselig skulle være aleine :sjokkert: Men du er så flink, så dette går bare bra Så gleder jeg meg på dine vegne til du skal få mammabesøk

Æsj, at folk ikke bare kan glede seg på deres vegne for at dere har sovebaby? Ja, det er mulig at han slutter å sove så mye etterhvert, men det er jo også mulig at han fortsetter å sove så godt! Det blir litt á la de som driver og forteller skrekkhistorier til gravide også, at fordi de har hatt en dårlig opplevelse så må jo AAAALLE andre også få det Bare kos deg med den nydelige sovegutten, du, så kan de bare være misunnelige (Og det kommer nok jeg også til å være, for jeg har en følelse av at lillemor kommer til å være alt annet enn en rolig unge :fnise: )

Åneeei! Da får jeg en unge som går fra 0 til 100 på ett øyeblikk Kan for så vidt stemme ganske godt i forhold til hvordan mammaen hennes var

Skjønner ikke hvordan han timer sovingen til når vi har besøk jeg, han er en luring ; ) Og ja, hahaha, han traff deg nesten da!! to uker i dag daaa :D store gutten min!

det går overraskende fint å være alene altså, han er jo så rolig og grei å ha med å gjøre, og nå tar han seg en blund. håper han sover lenge nok til at jeg får tatt badet... : pp

håper din lillemor også sover mye!! det skylder hun faktisk mammaen sin nå ; )

Ah, alltid noen som er misunnelige og skal komme med sånne kommentarer. Vi fikk også mye sånt, men valgte å ignorere så godt vi kan. For det er faktisk veldig fint å ha sovebaby den første tiden, da blir man opplagt og får en god start, så er man klarfor uutfordringer som måtte komme. Men det trenger ikke å komme og det trenger ikke være så fælt som folk skal ha det til :)

Skjønner godt at det kan være litt skummelt og plutselig skulle være alene, jeg tenkte HVA skal jeg gjøre alene hvis hun gråter osv? Men det gikk jo strålende :) Kos deg videre med gutten din, nyt denne herlige tiden!

Prøver å ignorere, men som nybakt førstegangsmor føler man jo at alt man gjør er feil, så jeg funderer nesten på om det er feil å la han sove også nå! Hehehe.

Dagen går foreløpig veldig, veldig bra, så dette skal vi nok klare fint, jeg og M!

takk for det <3 vi nyter hvert minutt!

Nyyt at du har en sovegutt!! Ikke bry deg om hva de sier (hilsen misunnerlig)

.. Folk sier jo til meg "min er fortsatt våken om natten og er TO ÅR, så ikke forvent at det blir bedre!!!!!!!!", så her går jeg å håper at B skal begynne å sove litt lenger strekk om natten, mens folk bare IKKE TRO DET NEI.. Så jeg bare, eh!? alle barn er ikke like!

haha, jo ALLE BARN ER HELT LIKE, det skjønnerduvel. men nei, de er faktisk ikke det. og for alt vi vet så kan det jo snu på dagen, både ene og den andre veien. håper B tar til vettet og sover litt mer snart ; )

Bare la vær å bry deg om det. Det er nok en kombinasjon av at de er litt misunnelige som kanskje selv er/var ganske slitne, og at de føler de må "advare" deg for at du ikke skal få sjokk hvis sovebabyen plutselig ikke sover så mye lenger.

Spennende med første dag alene da. Husker første dagen med O gikk så fort. TV var avslått hele dagen, samme var radioen. Ikke var jeg på trilletur og ikke gjorde jeg husarbeid. Tiden bare fløy avgårde uten at vi egentlig gjorde noe spesielt.

Jeg jobber iherdig med det, men lurer på om jeg har litt barselshormoner eller noe, for det går litt innpå meg! : p

Ja, jeg har heller ikke hatt på tv, men så stod jo vi opp for bare noen timer siden, og siden har han sovet og jeg gjort husarbeid. Skal spise frokost nå liksom! Hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk vet å si akkurat de riktige tingene, asså! :ler::sinnatagg:

Jupp!! :ler:

At det er misunnelse er jo helt naturlig, og jeg synes ikke det er grunn til å omtale de utslitte negativt. Det handler om å ha litt empati og forståelse- selv om jeg er helt enig i at det går an å spare sånne utsagn.

Samtidig kan man jo også spare seg selv for å komme med sure kommentarer selv.

Jeg hadde og en skikkelig soveunge på nattestid en periode, men jeg snakket ikke så mye om det. Jeg skjønte jo at det kunne være litt følsomt for noen som hadde tusen oppvåkninger, det er en tilstand man ikke kan forstå før man er der selv.

Forøvrig kan babyer fint ha godt sovehjerte lenge, og uansett ser jeg ikke poenget med at man skal grue seg til uviss fremtid. Nyt nåtiden uansett sier bare jeg, uavhengig av hva som måtte skje om X antall uker/måneder.

Høres innmari fint og stas ut med den nye i hus :)

Det er helt klart at man ikke skal snakke negativt om de som sliter, men nå er det nå en gang slik at dette er den eneste kanalen jeg kan "ta det ut på", og da blir det gjerne sånn når man er litt irritert. Hadde skjønt kommentarene om det var jeg som tok opp sovingen hans, men det er det ikke. Det virker som om det er de som har slitt med søvnen til baby som er mest interessert i å vite hvordan andres babyer sover, og deretter fortelle om hvor fælt det kommer til å bli. Hun ene som har "advart" meg startet samtalen med "nå er du vel helt utslitt, du som har nyfødt baby. han sover vel lite på natta?" og da kan jo ikke jeg lyve til henne og si at "ja, vettø hva ellah, han baaare hyler og sover", i tilfelle hun sliter med å få barnet sitt til å sove? jeg svarer jo bare som sant er at, nei, jeg er ikke sliten, for han sover hele natta. og DA er det unødvendig å komme med "åja, han gjør det ja. bare nyt det, det snur snart, trøst mi, jeg har vært gjennom det før... alle barn er ikke like!!

jeg har ingen intensjoner om å gni det i trynet på noen som helst at ungen min sover mye, men da kan jo andre drite i å brette ut om hvor lite deres barn sover, for det gir meg dårlig samvittighet. såe! :sukk:

men ja, jeg er dødsheldig som har en liten en som sover så mye, han sover jo så mye at mora våkner før han og kjeder seg!!! :ler:

Jeg mente forresten i dag, ikke i går :fnise: Gratulerer med to uker gammel bebis i DAG :nigo:

takktakk!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan han timer sovingen til når vi har besøk jeg, han er en luring ; ) Og ja, hahaha, han traff deg nesten da!! to uker i dag daaa :D store gutten min!

det går overraskende fint å være alene altså, han er jo så rolig og grei å ha med å gjøre, og nå tar han seg en blund. håper han sover lenge nok til at jeg får tatt badet... : pp

håper din lillemor også sover mye!! det skylder hun faktisk mammaen sin nå ; )

Ja, jeg har heller ikke hatt på tv, men så stod jo vi opp for bare noen timer siden, og siden har han sovet og jeg gjort husarbeid. Skal spise frokost nå liksom! Hahah.

Hehe, det var kanskje like greit, for jeg syns det var kjempeskummelt å holde han den lille stunden du tørket badegulvet :hoho: Blir nok noe annet når det er min egen jeg skal holde :)

Jeg var bra lur som stod langt bort, for det var vel snakk om 5-10 cm unna at han traff :ler: Store, lille gutten din :nigo:

Godt å høre at det har vært greit å være aleine :) Det er vel kanskje verre for MrDior som må være borte fra lillegutt? :P Hehe, hadde kanskje vært kjekt, ja ^^

Enig! Men utifra hvor røver hun har vært så langt, så bryr hun seg vel ikke om at hun "skylder" meg det :dry::P

Ble det noe godt til frokost? ^^ Jeg spiste nettopp lunsj, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aah, FREDAG! hehe, ikke det at jeg merker forskjell... :fnise:

I natt sov M fra 00 ca til 07, og da vekte vi pappaen hans så han kom seg tidlig på jobb på sin første dag etter permisjonen. M fikk maaat, og sovnet med puppen i munnen og grisa ut både seg selv og mora si med masse melk :ler: Så titta han opp på meg, serverte meg verdens fineste fisesmil og trøkka til. Ekslplåsjååån i bleia, så da måtte vi opp og skifte på han. Han smiler så mye på stellebordet, tror han trives naken :jepp: Etter dette fikk han litt mer mat, og sovnet som en stein i senga si litt før halv ni. Så purka vi begge videre, og jeg våknet halv elleve og kjeda meg til han våkna en time etterpå.

Nå sover han igjen, og jeg skal rydde litt på badet! Vi har fortiden en liten kraisi med vaskemaskinen, for den slangen som skyller ut vannet har hoppa ut av sporet sitt i ett rør. så når maskinen skyller ut vann så spyler den ned hele badet... Må forske litt på det der..

GOD HELG :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aah, FREDAG! hehe, ikke det at jeg merker forskjell... :fnise:

I natt sov M fra 00 ca til 07, og da vekte vi pappaen hans så han kom seg tidlig på jobb på sin første dag etter permisjonen. M fikk maaat, og sovnet med puppen i munnen og grisa ut både seg selv og mora si med masse melk :ler: Så titta han opp på meg, serverte meg verdens fineste fisesmil og trøkka til. Ekslplåsjååån i bleia, så da måtte vi opp og skifte på han. Han smiler så mye på stellebordet, tror han trives naken :jepp: Etter dette fikk han litt mer mat, og sovnet som en stein i senga si litt før halv ni. Så purka vi begge videre, og jeg våknet halv elleve og kjeda meg til han våkna en time etterpå.

Nå sover han igjen, og jeg skal rydde litt på badet! Vi har fortiden en liten kraisi med vaskemaskinen, for den slangen som skyller ut vannet har hoppa ut av sporet sitt i ett rør. så når maskinen skyller ut vann så spyler den ned hele badet... Må forske litt på det der..

GOD HELG :sol:

Hehe, PappaDior var vel strålende fornøyd med å bli vekt og sendt av gårde tidlig? :ler:

Exploooosiiiiooooon! :fnise: Hvem trives vel ikke best naken? :fnise:

Flinka som skal rydde bad! Kjedelig når sånt skjer, håper dere får ordnet det snart :)

Masse god helg til dere :) Skal dere ha noe godt til middag i helga? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksplosjon i bleia er et kjent fenomen ;) Her tør jeg foreløpig ikke å la henne sove til hun våkner, i tilfelle hun våkner midt på natta og ikke sovner igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var kanskje like greit, for jeg syns det var kjempeskummelt å holde han den lille stunden du tørket badegulvet Blir nok noe annet når det er min egen jeg skal holde

Jeg var bra lur som stod langt bort, for det var vel snakk om 5-10 cm unna at han traff Store, lille gutten din

Godt å høre at det har vært greit å være aleine Det er vel kanskje verre for MrDior som må være borte fra lillegutt? Hehe, hadde kanskje vært kjekt, ja ^^

Enig! Men utifra hvor røver hun har vært så langt, så bryr hun seg vel ikke om at hun "skylder" meg det :dry::P

Ble det noe godt til frokost? ^^ Jeg spiste nettopp lunsj, jeg :fnise:

Det blir det nok! Jeg syns det er ufattelig skummelt å holde amdre sine babyer, men min egen; null stress!

tror absolutt han syns det er verre ja. vi har jo ikke mange timene alene, fire-fem kanskje (altså, siden vi sover til 11-12 :ler: ) så det går heeelt fint med oss. jeg får så god tid til å gjøre husarbeid og sånt også, så det er veldig kjekt. Nå MÅ lillemor komme ut altså, noe annet er ikke mulig :D

spiste cornflakes i går, og brødskive med gulost i dag :D

Hehe, PappaDior var vel strålende fornøyd med å bli vekt og sendt av gårde tidlig?

Exploooosiiiiooooon! Hvem trives vel ikke best naken?

Flinka som skal rydde bad! Kjedelig når sånt skjer, håper dere får ordnet det snart

Masse god helg til dere :) Skal dere ha noe godt til middag i helga?

er jo kjekt det, for da kan han komme tidligere hjem :D herregash jeg savner å sove naken... truse og bh suger : p

vel, vi har enda ikke ordna det, for du vet nå hvordan mannen min er.. sjukt treig : p men'! vi har fiksa en foreløpig løsning som funker veldig greit, så vi får vaska klær og slipper å spyle ned badet :5:

i helga var vi kjedelige... hadde korma på fredag, hjemmelaget pizza på lørdag og pai i går : p

Jaaaa. Det er så flott å høre om at M er en snill baby, og bæsjehistoriene haha.

hehe, bæsjehistoriene begynner å bli mange!

Eksplosjon i bleia er et kjent fenomen ;) Her tør jeg foreløpig ikke å la henne sove til hun våkner, i tilfelle hun våkner midt på natta og ikke sovner igjen :P

Søvn avler søvn! Nyfldte sover i gjennomsnitt 16-18 timer i døgnet, så jeg tror du trygt skal la henne sove til hun våkner :jepp:

Bæsj er et godt tegn! Alltid ;)

absolutt!!! er bare litt kjipt når man akkurat har tatt av bleia, vaska han ren, snur seg og får bæsj på armen... herregud så langt han "skyter" ! :skratte:

Høres ut som dere koser dere masse som fersk familie. Herlig lesning! :)

Vi koser oss supermasse! Herregud som jeg nyter dagene med lillingen <3 Han er så god og søt, og er bare helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Natten forløp seg med to amminger! En klokka 05 og en klokka. Er vel kanskje ikke natt da lenger, menneeeh... :sjenert: Fikk sendt mrdior på jobb litt før 08 i dag, tror han er glad vi har ei søt vekkerklokke ;)

Vi var på helsestasjonen i dag for å veie M, og han har gått opp til 3600gram! Og var 53 cm lang. Han vokser jo som et uvær. 310 gram opp siden 13.februar :hoppe: Nå sover han litt etter å ha puka ut seg sjøl og mora. Jeg skal brette klær og shine stua, også håper jeg å få begynt på middagen før han våkner ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natten forløp seg med to amminger! En klokka 05 og en klokka. Er vel kanskje ikke natt da lenger, menneeeh... :sjenert: Fikk sendt mrdior på jobb litt før 08 i dag, tror han er glad vi har ei søt vekkerklokke ;)

Vi var på helsestasjonen i dag for å veie M, og han har gått opp til 3600gram! Og var 53 cm lang. Han vokser jo som et uvær. 310 gram opp siden 13.februar :hoppe: Nå sover han litt etter å ha puka ut seg sjøl og mora. Jeg skal brette klær og shine stua, også håper jeg å få begynt på middagen før han våkner ;)

Herlig med en liten sovebaby :)

Så godt at han legger på seg så bra :) Flink du er med husarbeidet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige dager. :) Gleder meg til min baby kommer ut også..!

Skal si han er mester på å tisse og bæsje på dere. :fnise: Hadde aldri det "problemet" med O. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gullet vårt forsøker også å tisse og bæsje på oss, men har foreløpig kun tisset på meg. Men hun får toppkarakter for forsøkene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og en soveunge og fått høre flere ganger at det går over, men bryr meg ikke om hva folk sier for er ikke de som bestemmer hva som skjer. Vi har hatt våkennetter vi og, han er jo snart 1,5 år. Men man må bare ta det sånn som det kommer, takle det slitsomme om det kommer :)

Dere har så fin gutt :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en skikkelig mester ja :ler: Han sover enda veldig godt, men har nå en amming på natta, men det er jo helt ok. Ellers så har mamma kommet på besøk med alt det innebærer. Har ikke holdt ungen min siden hun kom, sånn bortsett fra når han spiser :ler: Også er vi litt uenige om hvor varmt han trenger å ha det... I dag på city nord så ble jeg skikkelig oppgitt, for han hadde på seg ullstrømpis, body og en merinoulldress i bilen, og i vogna har han ullpledd som FruN har strikka. Jeg tok halvveis av han dressen da vi kom inn på senteret, men det var jo barnemishandling for han kom til å fryse ihjel.. bah :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...