Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utslag på leukocytter kan ganske enkelt bare være forurensning av prøven, trenger ikke bety noe som helst, men kan også være indikator på infeksjon. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har "samlet" urinen litt feil. Leukocytter i urinen på 0-3 er normalt, men prøven bør helst være negativ.

Om du har fått 3+ så er det tydelig tegn på infeksjon, ikke nødvendigvis uvi. Ekstra prøver skal vise hva slags infeksjons det er.

Høy nivå av leukocytter i urinen er for det meste resultat av dårlig hygiene. Før morgen urinen samles bør en gjennomføre grunndig vask. Trenger ikke såpe, det holder med bare varm vann. Da blir ikke morgen urinen blandet med bakterier som har samlet seg i løpet av forige dag/natt.

La de første dråpene av urinen gå og så samler du litt etter det. Da kommer du til å få negativ resultat så lenge det ikke er noe infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk sove! Jeg sover til 12 hver dag jeg :sjenert:

Og så kjekt at den nye jordmoren var hyggelig! :)

Heldiggris! Jeg bryter alle rekorder når jeg sover så lenge, er som regel oppe før 09 :ler:

Veldig fornøyd med henne ja! Snakka om vekt igjen, og hun var mer enn overlykkelig for at jeg gikk opp i det hele tatt. Har nå runda 3 kg blank opp fra startvekt :) Hun sa at mange overvektige nesten utviklet spiseforstyrrelser pga mye press på vekt, og hun var ikke særlig blid da jeg kom dit på tom mage klokka 12.30.. Men til mitt forsvar hadde jeg jo akkurat stått opp :nigo:

Nå får du bare nye dagene og julen og kose deg masse :) ❤️

Takk det samme! :klemmer:

Godt å høre at du sover litt bedre nå, og at den nye jordmora var trivelig :)

Skal du på treffet i morra, forresten? :)

Litt misunnelig på dere som sover lenge, altså :P Jeg var sååå stolt når jeg sov til klokka 9 en dag :fnise:

Jepp!

Og ja, vi har en date ;)

Så bra at du fikk sove ut! Og at den nye jordmora var hyggelig, det er viktig :)

Hva betyr egentlig +3 på "leuk"? Er det proteiner i urinen eller noe slikt?

Den gamle var også hyggelig, hadde bare hørt diverse om den nye, men hun var virkelig alle tiders :5:

Ser du har fått forklaring :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har "samlet" urinen litt feil. Leukocytter i urinen på 0-3 er normalt, men prøven bør helst være negativ.

Om du har fått 3+ så er det tydelig tegn på infeksjon, ikke nødvendigvis uvi. Ekstra prøver skal vise hva slags infeksjons det er.

Høy nivå av leukocytter i urinen er for det meste resultat av dårlig hygiene. Før morgen urinen samles bør en gjennomføre grunndig vask. Trenger ikke såpe, det holder med bare varm vann. Da blir ikke morgen urinen blandet med bakterier som har samlet seg i løpet av forige dag/natt.

La de første dråpene av urinen gå og så samler du litt etter det. Da kommer du til å få negativ resultat så lenge det ikke er noe infeksjon.

Vet du, jeg gnikka sikkert det der miniglasset oppi dåsa da jeg tok prøven :ler: ble litt stress siden jeg forsov meg! Hahha. De sendte prøven til dyrking, så skulle de ringe meg. Har ingen indikatore på at noe er galt, så er sikkert bare bakterier :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sov til 10 i dag, men lå oppe til nesten tre i natt, så det gikk vel opp i opp med gårdagen :fnise: Idag har jeg pakket inn den siste julegaven (halleluja!) og ryddet bort gavestyret. Herregud så mange poser det ble med gaver, heldigvis skal vi på utdelingsrunde i helgen. Må begynne å pynte litt her nå altså, ser så glissent ut... Har heldigvis masse julepynt! :hoppe: Oooog neste fredag kommer mamma+stefar :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av legen min for å tisse feil på glasset. Visstnok skal man bruke midtstrålen også skal man skille leppene, så de ikke berører glasset. Å, som man lærer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kjeft av legen min for å tisse feil på glasset. Visstnok skal man bruke midtstrålen også skal man skille leppene, så de ikke berører glasset. Å, som man lærer! ;)

Hahah, men hvem er SÅ treffsikker, spesielt på de der urinprøveglassene?? :klo: Kanskje man kan tisse i en plastkopp først også helle over? :ler: (velkommen til graviditetsdagbøkene mine venner :ler. )

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, men hvem er SÅ treffsikker, spesielt på de der urinprøveglassene?? :klo: Kanskje man kan tisse i en plastkopp først også helle over? :ler: (velkommen til graviditetsdagbøkene mine venner :ler. )

Haha, glasset mitt er forøvrig verdens minste og jeg ender med å tisse ned hele hånda mi! ALLTID.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, glasset mitt er forøvrig verdens minste og jeg ender med å tisse ned hele hånda mi! ALLTID.

Hahaha, jeg og :5:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hun hørtes ut som en fornuftig dame! Må være deilig for deg og endelig få litt skryt og ikke kjeft..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får da plastkopp på sykehuset å tisse på først
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med hele prøven jeg om dagen... Ser ikke noe pga magen er i veien :sjenert: fikk minimalt oppi glasset på mandag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å gjøre alt riktig første gang med vask på forhånd, spre leppene og å tisse litt først og deretter i koppen. Har aldri sølt så mye som da, og ble bare superstressa, så jeg ble glad da legen ikke fant noe rart på neste prøve. Den tok jeg nemlig "normalt": stå opp, tisse litt i koppen, tisse ferdig og sette koppen i kjøleskapet til jeg skal dra.

Tar den som regel en av gangene jeg våkner om natta, når det har gått minst fire timer, så jeg er jo helt i ørska :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Hun hørtes ut som en fornuftig dame! Må være deilig for deg og endelig få litt skryt og ikke kjeft.. :)

Jepp, det føltes skikkelig godt! Gikk derfra med en god følelse i kroppen :)

Jeg lar strålen "komme i gang" skikkelig først. Da er det lett å bare plassere glasset under strålen. :P

BARE du lissåm :ler:

For noe pisspreik det var her inne da! :P

Hahaha! :skratte:

Får da plastkopp på sykehuset å tisse på først

Men jeg satt jo på do hjemme :)

Sliter med hele prøven jeg om dagen... Ser ikke noe pga magen er i veien :sjenert: fikk minimalt oppi glasset på mandag :fnise:

DET tror jeg på! Er jo risikosport å gå på do i det hele tatt når man blir høygravid (IIIK, det er jo jeg om under to uker :bond: ) Jeg fikk heller ikke ut så mye, men det var fordi jeg kom på at jeg måtte ha med urinprøve etter jeg hadde tissa ferdig. Ble litt dansing og shaking på badet, men hjalp lite!

Jeg prøvde å gjøre alt riktig første gang med vask på forhånd, spre leppene og å tisse litt først og deretter i koppen. Har aldri sølt så mye som da, og ble bare superstressa, så jeg ble glad da legen ikke fant noe rart på neste prøve. Den tok jeg nemlig "normalt": stå opp, tisse litt i koppen, tisse ferdig og sette koppen i kjøleskapet til jeg skal dra.

Tar den som regel en av gangene jeg våkner om natta, når det har gått minst fire timer, så jeg er jo helt i ørska :P

Det skal ikke være lett å tisse på kopp ;) Jeg var jo dritgod til det ja jeg enda var prøver, da fylte jeg elegant plastkoppene uten å grise, men nå... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg og Lilleninja på et lokalt graviditetstreff, og det var utrolig hyggelig! :) Utrolig hvor godt det gjør å bare komme seg litt ut av huset :jepp:

Trodde jeg var ferdig med julegavene, but nooo. Har fått TRE smser i dag om hva jeg ønsker meg, så da ble det plutselig tre navn til på lista. Irriterende, men koselig på samme tid :fnise: Lille i magen har sparka som en gærning i dag, og ved flere anledninger har det nesten gjort vondt, så hardt har han sparka! Lille bebisen min, som jeg gleder meg utrolig mye til å treffe :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg gnikka sikkert det der miniglasset oppi dåsa da jeg tok prøven :ler: ble litt stress siden jeg forsov meg! Hahha. De sendte prøven til dyrking, så skulle de ringe meg. Har ingen indikatore på at noe er galt, så er sikkert bare bakterier :nigo:

For et mentalt bilde! :ler:

sov til 10 i dag, men lå oppe til nesten tre i natt, så det gikk vel opp i opp med gårdagen :fnise: Idag har jeg pakket inn den siste julegaven (halleluja!) og ryddet bort gavestyret. Herregud så mange poser det ble med gaver, heldigvis skal vi på utdelingsrunde i helgen. Må begynne å pynte litt her nå altså, ser så glissent ut... Har heldigvis masse julepynt! :hoppe: Oooog neste fredag kommer mamma+stefar :hjerte:

Ååh, så godt det blir å få mammaen din og stefaren din hit :nigo:

HAHAHAH, hvordan skal dette gå til?! :P Har du mannlig lege? :P Jeg har problemer nok med å FINNE kjønnsleppene for tida, og jeg ikke skal sikte mens jeg holder i dem :fnise: #BigBellyProblems :P

Jeg slet nok med å tisse i engangskopp i dag :ler: Skjønner ikke hvordan noen kan treffe disse reagensrørene til legene :P For å treffe glasset i dag måtte jeg sette meg laaangt bak på do sånn at jeg faktisk så strålen, og bare manøvrere deretter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...