Gå til innhold

ønskebarnet har ankommet! ♡

missdior

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, bare at det er is. Den har samme størrelse og form som gigant, sjokoadetrekket har sånne puffet-kjeks-kuler i seg, isen er blanding av sjokolade- og vaniljeis med en stor og good karamellkjerne, kjempegod kjeks og mer karamell neders i kjeksen. :) Snickers liker jeg ikke, for det inneholder peanøtter. :P

Ja jeg drakk mye sjokolademelk sist også. Denne gangen begrenser jeg meg litt mer. :P

Har sett den isen men spsite megmlei på Lionsjokolade i tenårene og det har ikke gått over. Bra man har forskjellig smak så de kan tjene på det :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett den isen men spsite megmlei på Lionsjokolade i tenårene og det har ikke gått over. Bra man har forskjellig smak så de kan tjene på det :P

Hehe, ja :)

Vurderer å la meg sprekke i kveld :fnise: Skal på butikken snart, så tenker jeg kjøper en til meg og R til etter at O har lagt seg.. :P Bare å få det ut av systemet. Jeg smakte den for første gang søndag forrige uke, men det var bare en smak siden det var R sin is, så derfor har jeg drømt om den siden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer på etterskudd!!

Og hurra for 13 uker!! Veloverstått første kontrolltime!!

Takk, takk, takk :nigo:

Er det ikke bare å hente pakkene når det er uner 3 mnd igjen til forrige termin? Ikke alle får stor babymage så du kan skylde på det. Noen av pakkene får man bare en gang og vet ikke om de kan avbestilles. Jeg måtte ikke vise leg og det skjemaet man må ha med til de apotekpakkene så jeg kunne like godt ikke ha bestilt de :P Og jeg hentet de ut to ganger :nigo:

Jamen, forrige termin var i forrige uke... :sjenert: Kanskje jeg kan hente de nå da? Kan jo nettopp ha født liksom :nigo:

Hatt en liten KG pause, derfor jeg ikke har vært innom på en stund, har i hvertfall ikke glemt deg! Gratulerer så mye med overstått fine missdior :blomst::hjerte:

Og jippi for fullførte 12 uker :strix:

Skjønner at det kan være mange vanskelige tanker, med godt at det hjelper å få snakket om det. Det hjelper som oftest på alt :klemmer:

Velkommen tilbake! :strix: Takk for det! Ser nå på FB at du har det fint om dagen, så en KG-pause var kanskje lurt? :nigo:

Jaa, tenk!! Er jo snart 14 uker :bond: Hvor blir tiden av???

Alt påvirker blodsukkeret :opplyser: (og jada, jeg vet dere vet det :P )

Greit å holde litt oversikt, men tror det viktigste er å ligge unna de absolutt selvfølgelige sukkerbombene.

Og reagerer blodsukkeret på vannmelon? Gubben er diabetiker, og reagerer ikke noe særlig på det.. :klo:

Har aldri tenkt at man må begrense fruktinntaket! Men nå er jeg ikke noen stor fruktspiser heller da :fnise:

Friske gravide skal selvsagt spise frukt. Masse frukt om de ønsker. Gravide som har eller er i faresonen for diabetes skal styre unna alt ettersom hva de har behov for.

Jeg er nok sikkert i faresonen for diabetes... Eller, alle prøvene mine var fine, og legen sa ikke noe om det. Men siden jeg er såpass overvektig som jeg er liksom? :bond: SÅÅÅÅ mye å tenke på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har dere snakka for mye om sjokkis... Dårlig gjort :snurt: Og den styrk melka smaker jo.. melk? :sjenert: Nå skal jeg ruse på postkontoret og poste pakken til FruN, også skal jeg se videre på FRIENDS. Er så heldig at mrdior lovte at han skulle rydde opp etter middagen og tømme oppvaskmaskinen siden jeg lagde middag. Foreløpig har han og pusi hatt en nesten 1t30 min lang middagslur, der de har snorka i kor. Åååh, disse barna ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok sikkert i faresonen for diabetes... Eller, alle prøvene mine var fine, og legen sa ikke noe om det. Men siden jeg er såpass overvektig som jeg er liksom? :bond: SÅÅÅÅ mye å tenke på :ler:l

Du er ikke i faresonen for diabetes fordi du er feit. Du vil i så fall være i faresonen for diabetes dersom prøvene dine indikerer at du er det. Nå har jeg ikke tall på hvor mange overvektige som får diabetes under svangerskap, men det er iallfall ikke slik at brorparten overvektige får det.

Et par artikler; http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314975 og http://www.forskning.no/artikler/2013/april/353847

Jeg påpeker:

De viktigste risikofaktorene viste seg å være høy alder hos mor, å være flergangsfødende, å ha lav utdanning, å ha nære slektninger med diabetes, men også å ha lav kroppshøyde.

Dvs at er du dum, lav og med slektninger med diabetes, så er risikoen større. Men av en eller annen grunn har helsepersonell hengt seg fullstendig opp i vekt, omtrent som å ha skylapper på.

En fitte, og jeg sier ikke engang unnskyld uttrykket, av en overlege på KK hadde følgende å melde til meg; jaaaa, nå mååååå du komme inn for glukosebelastning (dette var ETTER barnet var født) om et par måneder. Nei, sier jeg, det er det strengt tatt ikke behov for. Jooooda, sier hun, plutselig kan du få det. Ærlig talt, sier jeg, du er ikke engang villig til å teste barnet (stort, 4800+), jeg HAR allerede gjennomgått en glukosebelastning som var DØNN normal og alle andre prøver i svangerskapet er normale. Du VET at dersom diabetes oppstår nå, så blir baby ogsåpåvirket, likevel er du ikke villig til å ta forholdsregler når det gjelder baby. Hvorpå bitchen stod på sitt om at aaaaallle overvektige kunne få det i etterkan. Noe som er fullstendig pisspreik og er bare et eksempel på hvor vektfikserte de er. Er man SUNN i svangerskapet så har man gjort det man kan, om man er tynn eller feit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har dere snakka for mye om sjokkis... Dårlig gjort :snurt: Og den styrk melka smaker jo.. melk? :sjenert: Nå skal jeg ruse på postkontoret og poste pakken til FruN, også skal jeg se videre på FRIENDS. Er så heldig at mrdior lovte at han skulle rydde opp etter middagen og tømme oppvaskmaskinen siden jeg lagde middag. Foreløpig har han og pusi hatt en nesten 1t30 min lang middagslur, der de har snorka i kor. Åååh, disse barna ;)

Pakke! :hoppe:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha sånne pakker. Kan jeg fake en gravidmage?

Du trenger ikke fake noenting. Du kan bare skrive dato om at fødselen akkurat har vært. Du kan hente de så og så lenge etter fødsel. Det er nemlig ikke påkrevd å ha med baby ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke i faresonen for diabetes fordi du er feit. Du vil i så fall være i faresonen for diabetes dersom prøvene dine indikerer at du er det. Nå har jeg ikke tall på hvor mange overvektige som får diabetes under svangerskap, men det er iallfall ikke slik at brorparten overvektige får det.

Et par artikler; http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314975 og http://www.forskning.no/artikler/2013/april/353847

Jeg påpeker:

De viktigste risikofaktorene viste seg å være høy alder hos mor, å være flergangsfødende, å ha lav utdanning, å ha nære slektninger med diabetes, men også å ha lav kroppshøyde.

Dvs at er du dum, lav og med slektninger med diabetes, så er risikoen større. Men av en eller annen grunn har helsepersonell hengt seg fullstendig opp i vekt, omtrent som å ha skylapper på.

En fitte, og jeg sier ikke engang unnskyld uttrykket, av en overlege på KK hadde følgende å melde til meg; jaaaa, nå mååååå du komme inn for glukosebelastning (dette var ETTER barnet var født) om et par måneder. Nei, sier jeg, det er det strengt tatt ikke behov for. Jooooda, sier hun, plutselig kan du få det. Ærlig talt, sier jeg, du er ikke engang villig til å teste barnet (stort, 4800+), jeg HAR allerede gjennomgått en glukosebelastning som var DØNN normal og alle andre prøver i svangerskapet er normale. Du VET at dersom diabetes oppstår nå, så blir baby ogsåpåvirket, likevel er du ikke villig til å ta forholdsregler når det gjelder baby. Hvorpå bitchen stod på sitt om at aaaaallle overvektige kunne få det i etterkan. Noe som er fullstendig pisspreik og er bare et eksempel på hvor vektfikserte de er. Er man SUNN i svangerskapet så har man gjort det man kan, om man er tynn eller feit.

Takk for link, og for at du er så ærlig og rett fram! Jeg tror ikke jeg er dum, er 170 høy sånn ca og ingen i familien har diabetes, så da er jeg vel trygg så lenge prøvene ikke sier noe annet. Det eneste legen påpekte om vekten var bare at jeg måtte inn til glukosebelastning.

Men for ei drittkjerring du møtte på KK!! Er helt enig med deg at det er mye som er veldig svart/hvitt når det gjelder vektrelaterte ting i svangerskapet, og ellers også. Det er jo ekstremt sårende, og ikke minst skremmende for ei nybakt mor å bli bedt om dette, og at de IKKE ville teste babyen... Æsj, folk er så ufordragelige!

Pakke! :hoppe:

Nå er den sendt! Så du har den... på fredag? :hoppe:

Ja prøv å hent de ut ;)

Hva i pakken?? :)

Skal gjøre det :nigo: Garn! FruN skal strikke et mor aase-teppe til minidor :hjerte: Også er det en liten overraskelse til henne også oppi der ;)

Jeg vil også ha sånne pakker. Kan jeg fake en gravidmage?

Haha! Ja, tror ikke du er nødt til å være gravid egentlig... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest så mye av tråden her, men vil bare si GRATULERER :) Husker at du begynte å prøve ikke så lenge etter oss, og det er så koselig å se at det endelig har klaffet. Gled deg! Hilsen en litt sliten mamma med en hjerteknuser på 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest så mye av tråden her, men vil bare si GRATULERER :) Husker at du begynte å prøve ikke så lenge etter oss, og det er så koselig å se at det endelig har klaffet. Gled deg! Hilsen en litt sliten mamma med en hjerteknuser på 3 mnd.

Takk for det!! :strix: Ja, jeg begynte prøvingen i februar 2013, så det er deilig at det endelig klaffet for oss!! Ååh, kos deg masse med bebisen :hjerte:

Mor Signe! :ler:

Mor Aase er garn man får kjøpt på Rema :fnise:

Overraskelse??? :nigo:

Og fredag er perfekt! :jepp:

Vet jo det da... Har ikke gravidhjerne i allefall :plystre: SEFF, overraskelse må til! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Så hvis man ikke har fått beskjed om det slipper man unna denne fæle sukkerdrikken? :fnise:

Jeg fikk tilbud om samtale rundt eventuelle svangerskapsdepresjoner og kartlegging av hvor jeg ligger an der, i uke 28. Ha ha, men det er kanskje vanlig å få det tilbudet også?

Om legen finner høy sukkerinnhold i blodet ditt så blir du henvist til ekstra undersøkelse og blod prøve. Ikke ellers. Bare pass på å ikke spise noen kaker, drikke te med sukker, brus og lignende kvelden før og den dagen du skal ha en time hos legen.

Noen har høy sukkernivå fra før og da er det selvfølgelig viktig å følge opp. Om du er frisk til å begynne med, bare ungå sukker før timen hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om legen finner høy sukkerinnhold i blodet ditt så blir du henvist til ekstra undersøkelse og blod prøve. Ikke ellers. Bare pass på å ikke spise noen kaker, drikke te med sukker, brus og lignende kvelden før og den dagen du skal ha en time hos legen.

Noen har høy sukkernivå fra før og da er det selvfølgelig viktig å følge opp. Om du er frisk til å begynne med, bare ungå sukker før timen hos legen.

Åååja, slik ja. Takk for info, da skal jeg være flink til å ikke kaste i meg alt jeg vil kvelden før jeg skal dit :plystre::icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!! :strix: Ja, jeg begynte prøvingen i februar 2013, så det er deilig at det endelig klaffet for oss!! Ååh, kos deg masse med bebisen :hjerte:

Rettelse: Da begynte vi samtidig, kanskje det er derfor jeg husker deg så godt ;)

Så dere snakket om sånne babypakker tidligere i tråden. Vi fikk en skikkelig god pysj i den fra Barnas Hus, finnes på mammabox.no. Beklager hvis den har blitt nevnt fra før, har som sagt ikke lest alt som står her. Men det skader vel ikke å bli tipset dobbelt opp heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse: Da begynte vi samtidig, kanskje det er derfor jeg husker deg så godt ;)

Så dere snakket om sånne babypakker tidligere i tråden. Vi fikk en skikkelig god pysj i den fra Barnas Hus, finnes på mammabox.no. Beklager hvis den har blitt nevnt fra før, har som sagt ikke lest alt som står her. Men det skader vel ikke å bli tipset dobbelt opp heller :)

Helt sikkert :nigo:

Åh, den så bra ut! Skal bestille den 1.august, så kan vi hente den på Barnas Hus sørpå når vi skal på ferie :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert :nigo:

Åh, den så bra ut! Skal bestille den 1.august, så kan vi hente den på Barnas Hus sørpå når vi skal på ferie :jepp:

Lite tips: Ha på en alarm eller noe kl 12 hvis du har like god hukommelse som meg ;) De boksene forsvinner på et blunk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...