Gå til innhold

De som "låner ut gratis til familier som ikke har råd til ferie med barna"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med å sette prisene NED i disse overbetalte parkene?? For ikke snakke om spin off produktene til blodpriser. 5 dl vann 30 kr, man er gjerne en fam på 5-6. Hva med vanndunker GRATIS i hele parken. Synes slike parker bare er blodsugende og mister all sin skjerm når det koster fra 400 kr å komme pr. pers.

Så var det valgene folk tar i livet sitt, utdanning og jobb. Valg av partner, hvor mange barn de får? Alle kan faktisk få en bra jobb ogg tjene godt, hvis man velger rett.



Anonymous poster hash: 7593d...1c3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen parker deler ut gratisbilletter til de som bruker et bestemt firma, for eksempel får LOS-kunder fribilletter til Kristiansand dyrepark og, og det samme får barn som har sparekonto hos Sparebanken Sør.



Anonymous poster hash: a8c59...497
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan faktisk få en bra jobb ogg tjene godt, hvis man velger rett.

Anonymous poster hash: 7593d...1c3

Nei, i et samfunn kan ikke alle tjene godt i en bra jobb. Noen må ut å feie gater, bekjempe rotteinvasjon, tømme søpla, stake tette doer, vaske inkontinente oldinger osv. Trodde det bare var selvforherligende arrogante børsspekulanter som tror at alle kunne blitt rike (i et samfunn) om man bare ville.

Kanskje er enkelte gavmilde kun for å vise seg frem, men hva så? Tror de fleste som gir bort nok faktisk gjør det fordi det føles rett - eller har samvittighet om man vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Jeg syns det er beundringsverdig at folk gjør noe så bra for andre mennesker. Skulle ønske jeg hadde greid å vært like sjenerøs og uselvisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra noen fant på enda en måte å kritisere mennesker som prøver å gjøre noe positivt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pluviophile

TS har garantert aldri vært en fattig forelder...

Det er ikke alltid selvforskyldt at man ender opp med dårlig råd, og det smerter å vite at ens egne barn føler seg utenfor fordi man ikke har hatt råd til å oppleve noe annet enn å være hjemme i en hel ferie.

Ja, det er mye hyggelig å finne på som er nesten gratis, men når man lever under eksistensminimum er alt utenfor rekkevidde. Selv bussbilletter til en fin badestrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fotballflue

Herlighet da.. De prøver bare å være snille å hjelpe andre som ikke har råd til ferier. Isteden for å sitte å surmule over det, kan du vel heller i det miste prøve å glede deg på andres vegne. Skjerpings!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic, men huset deres er helt nydelig :rodmer:



Anonymous poster hash: bee2e...9ac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keljo

Det var da også noe å irritere seg over?

I jobben min møter jeg mange barn som gruer seg til første skoledag, fordi da kommer enten spørsmålet "Hva har dere gjort i ferien?", klassen får beskjed om å tegne sommerferien sin eller skrive om ferien med familien. Ikke like gøy å tegne at de stort sett har vært inne i leiligheten der barnet deler rom med tre andre søsken, og fått vært litt ute på lekeplassen. I familier med dårlig økonomi har de også mange tilleggsutfordringer som gjør at hverdagene blir slitsomme og uforutsigbare, og de har en konstant bekymring om fremtiden som barna får føle på kroppen og merker på stemningen i hjemmet. Gjennom jobben min søker vi Ferie For Alle gjennom Røde Kors og andre ferietilbud til familier med dårlig økonomi og andre utfordringer i livet. Jeg har jobbet der i 4 år, og det er en familie jeg søkte dit til alle ferier, men som alltid fikk avslag. Det er en alenemor med 6 barn. I fjor fikk de plass, og jeg har aldri sett de små barneøynene lyse sånn av glede, og jeg har aldri sett den deprimerte moren smile av ren og skjær glede før da.

Om noen skulle få litt ekstra oppmerksomhet av å være gavmilde, so what? Flere burde bli inspirert til å gjøre det samme som de, ikke vær så smålige at dere tror alle gjør det for oppmerksomhet. Heldigvis finnes det fortsatt gode mennesker her i verden.

Endret av Keljo
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok en mulighet til å skryte: "seee, så snill jeg er som låner ut", nok en mulighet for dyreparkene og lekeanleggene til å reklamere, gi ut gratisbilletter? "Seee, så snille vi eeeeer... Vi deler ut gratisbilletter til verdens mest verdifulle opplevelse"

Handler sommerferien om det å oppleve mest mulig dyrt, mest mulig kommersielt og merkelig? Er det en for DÅRLIG sommerferie å være hjemme med barna og finne på noe hjemme? Er det ikke nok lenger? Er det "synd på de barna" som ikke får oppleve Dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd, Kongeparken, Bjørneparken, syden og Legoland i sommer?

Har samfunnet gått så langt at alt handler om penger, å reise rundt? Trist!

Det viktigste skal være at man har foreldre som er glade i en. Og det koster ikke mye penger å kose seg hjemme. Men det er tydeligvis ikke NOK LENGER...!

Anonymous poster hash: 3bb3b...055

Hvorfor skal du absolutt se dette på en så negativ måte? Det finnes faktisk snille mennesker selv om du kanskje ikke tror det. Det virker nesten som om du er misunnelig

Anonymous poster hash: f3bf4...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Jeg kom tilfeldigvis over denne da jeg satt og googlet og dagdrømte om ferie.

Her offentliggjør de ikke bare navnene, men også hva de sliter med.

http://www.jesperhus.dk/om-jesperhus/nyheder/fem-ferier-gives-vaek-til-udsatte-familier/

Jeg håper ikke det er vanlig å offentliggjøre så mye?



Anonymous poster hash: a8c59...497
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gjorde ikke noe dyrt hver sommer men koste oss like mye som før, men selvfølgelig er det morsomt for barna å få prøve noe nytt i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes det er litt spesielt at det de siste årene tydeligvis er blitt slik at man er lutfattig og det er synd på en hvis man ikke har råd til å dra til "syden". Sier vel litt om hvor bra vi faktisk har det her i landet...

Jeg synes man bør prøve å dra på en eller annen ferie med barna, der "ferie" betyr "gjøre noe annet/være et annet sted". Med små barn trenger man ikke gjøre annet enn å sove i telt i hagen... Etterhvert som barna blir større og får tilsvarende større krav, må de jo nesten bare lære seg at ikke alle har råd til alt. Så lenge de har det de trenger av mat, klær, leker osv, ser jeg null problem i å oppleve at det er noe de ikke har råd til! Virker som om den rådende oppfatningen i dag er at barn aldri skal måtte oppleve at foreldrene har dårlig råd, og at de alltid må få det samme som "alle andre". Jeg vil si at de aller fleste barn i dag har alt de trenger av materielle ting, så å oppleve at de ikke har råd til en dyr utenlandsferie tror jeg absolutt ikke de tar skade av. Sydenferie er ikke en menneskerett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sobril

Altruisme. Det er bare sånn vi er. Men en utrolig hyggelig gest, så jeg ser ikke helt hvordan det går an å la seg irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et poeng er også det at det har blitt "synd" på de barna som ikke blir overøst med overdådige opplevelser i sommerferien. Sommerferien har blitt et symbol på en sesong der man måler hverandres verdi i hva slags opplevelser de (barna) har hatt i sommerferien.

Det er ikke nok lenger å ta med et telt (til 150kr) og telte et sted, fiske litt, leke i naturen?

Det er ikke nok å sykle med foreldrene sine og ha piknik?

Er det ikke nok det lenger, det er så LITE nok at man må ha støttegrupper og veldedighetsordninger for de foreldrene som ikke hadde råd til å ta med ungene sine til dyreparken, legoland eller disneyland i år.

For huff, det er virkelig synd på de barna som må sitte hjemme i ferien, og omgås sine foreldre, og slappe av! For samfunnet har bestemt at det gjør dem mindreverdige og fattige.

Hva med å istedet gi penger til barn som faktisk har noe å klage på? De har ikke mat, barna i Norge har ikke ferie. Hva er verst, egentlig?

Anonymous poster hash: fc9b8...e4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...