Gå til innhold

De som "låner ut gratis til familier som ikke har råd til ferie med barna"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det nok en mulighet til å skryte: "seee, så snill jeg er som låner ut", nok en mulighet for dyreparkene og lekeanleggene til å reklamere, gi ut gratisbilletter? "Seee, så snille vi eeeeer... Vi deler ut gratisbilletter til verdens mest verdifulle opplevelse"

Handler sommerferien om det å oppleve mest mulig dyrt, mest mulig kommersielt og merkelig? Er det en for DÅRLIG sommerferie å være hjemme med barna og finne på noe hjemme? Er det ikke nok lenger? Er det "synd på de barna" som ikke får oppleve Dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd, Kongeparken, Bjørneparken, syden og Legoland i sommer?

Har samfunnet gått så langt at alt handler om penger, å reise rundt? Trist!

Det viktigste skal være at man har foreldre som er glade i en. Og det koster ikke mye penger å kose seg hjemme. Men det er tydeligvis ikke NOK LENGER...!

Anonymous poster hash: 3bb3b...055

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke nok. Men hvorfor bli så rasende for det? Det er bare én konsekvens av at samfunnet har endret seg, og fortsetter å gjøre det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ikke vært "nok" på så lang tid som jeg kan huske. Da jeg gikk på barbeskolen for 30 år siden var det mange som fikk høre det hvis de ikke hadde gjort annet enn å være hjemme, og jeg vil da tro det var slik en stund før "min tid" også.

Anonymous poster hash: 0aa66...112

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tiltak at de som kan og vil gjør noe for å hjelpe andre. Det er mange måter å hjelpe på og det å gi barn sommerminner (sier slett ikke at barn eller voksne må ha dyre sommerferier proppfulle av opplevelser) er en god idè og jeg tror at intensjonen til de menneskene som åpner hjemmene sine er gode.

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å være fattig i Norge der nesten alle eier iPad, reiser til syden, har dyre hus, merkeklær osv. Forskjellene og den relative fattigdommen blir så stor. Og er det da så galt og gi noe til de som ikke selv har midler til en litt annerledes sommerferie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du velger jo selv hvordan du skal oppfatte en slik generøsitet. De gjør det for å "skryte" eller de gjør det for å være snill. Kan ikke se at det er galt å gjøre noe positivt for andre...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*barneskolen

Anonymous poster hash: 0aa66...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steamboat

Du traff i hvert fall med riktig forum: skråblikk.

Endret av Steamboat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Jeg er såpass kynisk at jeg tror at noen gjør det for å vise hvor snille de er med de fattige. Og så har de de som gjør det for å faktisk være snill. Og så lenge noen nytter godt av det så får heller hensikten være så som så.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, som jeg gir en god faen i om parker og hva har du har skjult agenda. Jeg driter så langt oppi det som mulig, for bare tanken på å se ansiktene til unger som aldri har vært slike steder, når de får lov å dra på Tusenfryd eller Dyreparken eller til Danmark på piratcruise eller hva det måtte være, TENK da, for faen!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som blir lånt ut da? Har du link til et eksempel?



Anonymous poster hash: a8c59...497
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er flott uansett jeg da, selv om det er for å skryte til omverdenen, så er det noen som får glede av det.

Husker selv en sommer, hvor vi ikke var på en eneste ferie, for jeg hadde lite penger, og i juni måned var jeg med i en ulykke, så det var ganske begrenset hva vi kunne finne på. Og selvfølgelig skulle barnefar straffe meg for denne ulykken, da ved å ikke ha barna en time engang, hele den sommeren.

Det største barnet syntes det var flaut å komme tilbake til skolen, og ikke ha gjort noe den sommeren. Vi bor og et sted med en del velstående mennesker, så her er det mye ferie på de fleste. Bor her grunnet bra skoler og skolemiljø.



Anonymous poster hash: ca7fa...729
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Det er jo ikke for å skryte, om man ikke skryter av det... Er det folk som skryter av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært alene med omsorg for barn, men har likevel hatt mulighet til ferier.

Det har vært en prioriteringssak for meg, derfor er både Legoland, Disneyland og Dyreparken besøkt, Syden også..og det 4 ganger..men har bare en da.

Flott at de vil hjelpe:)



Anonymous poster hash: 98065...c79
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo du, TS, som mener det handler om penger........................



Anonymous poster hash: 00236...b2b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være bitter, TS!

Hvorfor skal de som velger å være generøse rakkes ned? At det viser seg frem som generøse, kan bidra til at andre også vil gi.

Selv er jeg heldigere stilt nå, men vet hvordan det er å være fattig. Hvert år gir jeg deler av feriepengene mine til organisasjoner som gir barna en opplevelse i sommer. Bruk heller energien din på å hjelpe, istedenfor å være så negativ. Hva får du ut av å være negativ?

Anonymous poster hash: d9bb1...43a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nok en mulighet til å skryte: "seee, så snill jeg er som låner ut", nok en mulighet for dyreparkene og lekeanleggene til å reklamere, gi ut gratisbilletter? "Seee, så snille vi eeeeer... Vi deler ut gratisbilletter til verdens mest verdifulle opplevelse"

Handler sommerferien om det å oppleve mest mulig dyrt, mest mulig kommersielt og merkelig? Er det en for DÅRLIG sommerferie å være hjemme med barna og finne på noe hjemme? Er det ikke nok lenger? Er det "synd på de barna" som ikke får oppleve Dyreparken i Kristiansand, Tusenfryd, Kongeparken, Bjørneparken, syden og Legoland i sommer?

Har samfunnet gått så langt at alt handler om penger, å reise rundt? Trist!

Det viktigste skal være at man har foreldre som er glade i en. Og det koster ikke mye penger å kose seg hjemme. Men det er tydeligvis ikke NOK LENGER...!

Anonymous poster hash: 3bb3b...055

Har du barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...