Myrthel Skrevet 10. juni 2014 #81 Skrevet 10. juni 2014 Dine ønsker her handler jo også om at DU VIL, DU VIL, DU VIL. Du vil at alle andre skal utsette viktige gjøremål, som feks fikse et tak eller liknende fordi DU VIL lese en bok. Fordi DU VIL kunne snakke med noen ute. DU VIL at andre skal gjøre ting når DU VIL. Nuvel. Nå misforstår du sikkelig hva vi diskuterer her. Det er ikke MINE ønsker som skal taes hensyn til, men til REGLENE som finnes i VÅRT samfunn. Regler er ikke noe JEG har bestemt. Blir helligdagene borte, slik du ønsker og det blir en helt vanlig arbeidsdag - retter jeg meg etter reglene jeg. 2
Myrthel Skrevet 10. juni 2014 #82 Skrevet 10. juni 2014 +1 og en blomst til deg Klarte vist å pirke bort i noe som irriterte deg....."Smiler". Det blir ikke mindre dumt det du gjør selvom du henger deg på og dilter etter en som heller ikke forstår regler 2
Birdo Skrevet 10. juni 2014 #83 Skrevet 10. juni 2014 Klarte vist å pirke bort i noe som irriterte deg....."Smiler". Det blir ikke mindre dumt det du gjør selvom du henger deg på og dilter etter en som heller ikke forstår regler Haha, ja hvis du vil tro det så skal ikke jeg stoppe deg Henger meg ikke på noe som helst jeg, var bare enig i det denne personen sa(som forsåvidt var enig med meg i første omgang) 1
Missy1 Skrevet 10. juni 2014 #84 Skrevet 10. juni 2014 Jeg blir faktisk veldig provosert av den såkalte "helligdagsfreden" Det er tydeligvis ikke greit å klippe gresset på en helligdag, men det er heeelt greit at helligdagene er forebeholdt rølpefyll og bråk? Hvorfor er det sånn at det er mer akseptert å drikke seg dritings enn å klippe gresset på helligdager? Det gir meg ingen mening. For meg er lyden av gressklipper en sommerlyd, den plager meg ikke i det heletatt. Folk som er dritings midt på dagen og som spiller istykker musikkanlegget sitt derimot, det er plagsomt støy. Det klages når man klipper gresset og det klages hvis man ikke klipper gresset. Det er alltid noe å klage på. Ja man bør ta hensyn, men det bør man gjøre selvom det ikke er merket med rødt i kalenderen!! 2
Vulpes Skrevet 10. juni 2014 #85 Skrevet 10. juni 2014 Jeg tenker ikke over at det må være rolig på søndager. Så lenge folk ikke bråker for tidlig eller sent på dagen er det for min del det samme om de klipper gresset eller snekrer på huset på en søndag eller en vanlig ukedag. En jeg kjenner leide i en periode en sokkelleilighet hvor utleieren krevde i leiekontrakten at hun ikke hang opp tøy ute i hagen på søndager. Jeg må innrømme at jeg flirte litt av det og så på det som gammeldags. 1
King in the North Skrevet 10. juni 2014 #86 Skrevet 10. juni 2014 Nå misforstår du sikkelig hva vi diskuterer her. Det er ikke MINE ønsker som skal taes hensyn til, men til REGLENE som finnes i VÅRT samfunn. Regler er ikke noe JEG har bestemt. Blir helligdagene borte, slik du ønsker og det blir en helt vanlig arbeidsdag - retter jeg meg etter reglene jeg. Vi diskuterer vel strengt tatt om det er vanlig å gjøre nødvendig arbeid på søndager der jeg bor? Blir litt trist når man skal henge seg opp i at naboene tar seg den FRIHET, og klipper gresset på en søndag. Politiet fnyser som regel av dere sinte naboer som ringer inn tenåringen nedi gata som tar seg en runde på plenen med klipperen. 2
Alice123 Skrevet 10. juni 2014 #87 Skrevet 10. juni 2014 Dere vil ikke holde helligdagen hellig, men jeg tipper dere gjerne vil ha fri?? Haha, dette tenkte jeg også
Susa84 Skrevet 10. juni 2014 #88 Skrevet 10. juni 2014 Jeg bryr meg ikke om hva naboene gjør på en søndag. Så lenge dem ikke starter kl 7 . Jeg bråker ikke så mye på søndager. Men hva andre gjør får være opp til dem. 1
la Flaca Skrevet 11. juni 2014 #89 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Politiet fnyser som regel av dere sinte naboer som ringer inn tenåringen nedi gata som tar seg en runde på plenen med klipperen. Det gjør de nok ja. Men dette med ro på en helligdag er visst forankret i loven. Faktisk såpass at vi fikk daglig leder på Statoil stasjonen i nærheten på døra en dag, fordi han måtte varsle alle naboer om at de skulle gjøre noe gravearbeid 1.mai. (Bor ikke så nær heller, og hørte ingen ting). Endret 11. juni 2014 av la Flaca
SmallTalk Skrevet 11. juni 2014 #90 Skrevet 11. juni 2014 Jeg/vi klipper plenen den dagen i uken som passer oss best, og som oftest så er dette da en av fridagene (lørdag, søndag, helligdag). Alternativet er at naboene må leve med gressklipperdur etter kl 20 i ukedagene, men med mange barn i området, så anser jeg klipping på dagtid når det er fri som et bedre alternativ. Og, la meg si det sånn, vi er ikke alene om å gjøre det på denne måten i gata. 1
SmallTalk Skrevet 11. juni 2014 #91 Skrevet 11. juni 2014 Hva er galt med å vaske og henge opp klær? :S Anonymous poster hash: 73c4d...fbb Det ligger i det at man egentlig ikke skal arbeide på helligdagen i det hele tatt, og klesvask var fra gamle tider regnet som arbeid. Reelt sett så burde man vel heller ikke laget mat denne dagen, støvsugd huset, spilt musikk eller gjort noe annet som kan defineres som arbeid eller bråk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå