Gå til innhold

Er dette vanlig der dere bor...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg syntes folk som jobber på helligdager virker "litt mindre oppegående". Normale oppegående mennesker vet at slike dager bråker man ikke. Man må gjerne jobbe med ting som ikke bråker, det er ikke jobbing i seg selv som er problemet. Hverdagene består av mye bråk, og mange folk bor tett. Da er det godt at noen dager kan være rolige. (Men mange mener vel at alle "tradisjoner" skal forsvinne...) Det har også blitt en veldig MEG-SELV holdning hos mange. "JEG bryr meg ikke om at JEG bråker, for JEG skal bli ferdig med MINE ting." (Ergo da DRITER JEG i hva andre må plages med....)

Så TS du er ikke gammeldags, men det vokser opp en meget egoistisk gruppe mennesker...

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest BrienneOfTarth
Skrevet

Ja, her er det vanlig at det er stille, men jeg bryr meg ikke noe særlig om det.

Joda, flott at man kan ha litt fred og ro, men så er det jo også sånn at helgene ofte er da man har tid til sånt. Ikke alle har mulighet til å legge absolutt alt de ikke har tid til ellers på lørdag.

Noen ganger må man også benytte sjansen hvis det er fint vær også, så jeg reagerer ikke så lenge det ikke er bråk om nettene eller grytidlig.

Skrevet

Jeg vasker ikke klær på søndager av hensyn til naboene, men hadde ikke brydd meg om de skulle klippet gresset el. For min del er det bare en vanlig dag, men skjønner jo om andre har et annet syn enn meg.

Skrevet

Helt vanlig her jeg bor, men er ikke allverdens med naboer i rundt så det er vel kanskje ikke så mange som blir plaget av det uansett. Når vi benytter helligdager til jobbing (som skjer av og til) begynner vi vanligvis ikke før 12-13. og slutter relativt tidlig på kvelden.

Skrevet

Det er bare og ringe politiet.

Det er greit med en dag i uken uten å bli druknet i lydforrurensing :

Politiadvokat Svein Folkestad tror det er grunn til å minne om hva Lov om helligdagsfred sier.

- Ifølge loven skal det være ro på søndager fra klokken 00.00 til 24.00, sier politiadvokaten.

Argumentet med at man kan klippe plenen utenfor kirketiden holder dermed ikke.

BOLIG- OG HYTTESTRØK

Det vil si at utilbørlig larm og bråk som gressklipping med motorklipper og bruk av motorsag, er forbudt hele døgnet på søndager.

- Dette gjelder både i bolig- og hyttestrøk, sier Folkestad.

Ifølge politiadvokaten mottar politiet mange klager fra fortvilte naboer på søndager med sol og fint vær.

- Mange ønsker ro på søndager og det må man respektere, sier han.

Folkestad sier at politiet er nødt til å prioritere slike saker om de får mange henvendelser.

• Liker 6
Skrevet

Det er bare og ringe politiet.

Det er greit med en dag i uken uten å bli druknet i lydforrurensing :

Politiadvokat Svein Folkestad tror det er grunn til å minne om hva Lov om helligdagsfred sier.

- Ifølge loven skal det være ro på søndager fra klokken 00.00 til 24.00, sier politiadvokaten.

Argumentet med at man kan klippe plenen utenfor kirketiden holder dermed ikke.

BOLIG- OG HYTTESTRØK

Det vil si at utilbørlig larm og bråk som gressklipping med motorklipper og bruk av motorsag, er forbudt hele døgnet på søndager.

- Dette gjelder både i bolig- og hyttestrøk, sier Folkestad.

Ifølge politiadvokaten mottar politiet mange klager fra fortvilte naboer på søndager med sol og fint vær.

- Mange ønsker ro på søndager og det må man respektere, sier han.

Folkestad sier at politiet er nødt til å prioritere slike saker om de får mange henvendelser.

• Liker 1
Skrevet

Ring politiet liksom.

• Liker 2
Gjest lurven
Skrevet

Norge er ikke lenger et religiøst samfunn så hvorfor skal man holde hviledagen hellig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes folk som jobber på helligdager virker "litt mindre oppegående". Normale oppegående mennesker vet at slike dager bråker man ikke. Man må gjerne jobbe med ting som ikke bråker, det er ikke jobbing i seg selv som er problemet. Hverdagene består av mye bråk, og mange folk bor tett. Da er det godt at noen dager kan være rolige. (Men mange mener vel at alle "tradisjoner" skal forsvinne...) Det har også blitt en veldig MEG-SELV holdning hos mange. "JEG bryr meg ikke om at JEG bråker, for JEG skal bli ferdig med MINE ting." (Ergo da DRITER JEG i hva andre må plages med....)

Så TS du er ikke gammeldags, men det vokser opp en meget egoistisk gruppe mennesker...

JEG har en religion som tilsier at DU ikke skal bråke visse dager. Hvordan er det mindre egoistisk?

Anonymous poster hash: 3c5a0...832

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt nabolag er det heldigvis stille :) Eneste positive med å bo her :P Enkelte tar nok klesvask, men det bråker jo ikke :)

Anonymous poster hash: 7c80a...073
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det har regnet i dagevis, kanskje en uke eller to, så må gresset klippes når det endelig er oppholdsvær.

Tror ikke naboene hadde blitt så fornøyde om det hadde sett ut som en villmark her heller...

Men man trenger ikke akkurat å sette i gang før etter "kirketiden" dvs kl 12.

Anonymous poster hash: 35c3b...824

Skrevet

Jeg er vokst opp med at man ikke gjør sånne bråkete ting på søndager. Plenklipping o.l. bør etter min mening legges til en av ukens 6 andre dager. Det er greit å ha én dag hvor det er enighet om å holde det rolig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

JEG har en religion som tilsier at DU ikke skal bråke visse dager. Hvordan er det mindre egoistisk?

Kjære vene, det handler ikke om religion i det hele tatt. Det er ingen kristne som tror de kommer til helvete fordi noen andre ikke følger reglene. Poenget er jo å ha en dag i uken uten støy.

Anonymous poster hash: 4fd94...8e8

• Liker 7
Skrevet

Ikke noe sånt her siden jeg bor i et område med bare leiligheter, men om det hadde vært villaområde så ville jeg ikke tenkt over gressklipping på en søndag. Hadde bare tenkt at :"Jaja, i dag har de tid til å klippe plenen."

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg er ikke religiøs, men jeg er overbevist om at vi alle trenger å ha én felles fast dag i uken der tempoet ar lavere og alt er stillere enn resten av uken. Det handler om mental velvære.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, det handler ikke om religion i det hele tatt. Det er ingen kristne som tror de kommer til helvete fordi noen andre ikke følger reglene. Poenget er jo å ha en dag i uken uten støy. Anonymous poster hash: 4fd94...8e8

Selvfølgelig handler det om religion når det kalles " helligdagsfred".

• Liker 2
Skrevet

Ja, da var vi inne på JEG igjen.... :fnise: Altså nok en egoist. Hvorfor skal du blande din religion oppi dette? Vi skal ha EN rolig dag (søndag) i uken, og vi har helligdagene (som er fastsatt for ALLE) rolige.

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig handler det om religion når det kalles " helligdagsfred".

Da får du flytte til et annet land da :danse:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fryktelig unødvendig å støye så mye på søndager og andre helligdager. Nå på sommeren er det fint å sitte ute når det er så fint vær, og det blir jo mildt sagt forstyrrende og irriterende når naboer ikke tar hensyn. Høytrykksspyling, motorsag, hamring og graving er noe av tingene man burde holde seg for god for på slike dager. .

Anonymous poster hash: f0861...696
  • Liker 5
Skrevet

Ja, det er fryktelig unødvendig å støye så mye på søndager og andre helligdager. Nå på sommeren er det fint å sitte ute når det er så fint vær, og det blir jo mildt sagt forstyrrende og irriterende når naboer ikke tar hensyn. Høytrykksspyling, motorsag, hamring og graving er noe av tingene man burde holde seg for god for på slike dager. .

Anonymous poster hash: f0861...696

Er ikke alle som har mulighet til å ikke jobbe med ting da.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...