Gå til innhold

Er dette vanlig der dere bor...?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes gressklipping, husbygging osv på helligdager er en uting.

Lærte og hjemmefra at man hang heller ikke ut klesvask på søndager/helligdager.

Om det gjør meg gammeldags så overlever nok.....

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig bryr meg ikke så veldig. Jeg synes det er mye mer irriterende med naboer som klipper gress klokken 8 på en lørdag morgen enn naboer som klipper gress midt på dagen på en søndag eller hvilken som helst helligdag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hviledager? Når i hælvete skal vi som jobber få rekke å gjort alt vi skal, her er det ikke tillatt med å henge opp klær ute på søndager engang, sånne regler passet nok bra når kvinnfolk var hjemme og ikke jobba, ikke i 2014.

Anonymous poster hash: e7553...61a
  • Liker 3
Skrevet

Føler med TS, å bo i et villestrøk på våren og sommeren er ikke moro.

Jeg vokste opp i et slikt område.

Kommer nok til å flytte inn i blokk en dag selv.

Uansett. Ideen om søndag som hviledag er heldigvis død. Verden går videre.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fryktelig unødvendig å støye så mye på søndager og andre helligdager. Nå på sommeren er det fint å sitte ute når det er så fint vær, og det blir jo mildt sagt forstyrrende og irriterende når naboer ikke tar hensyn. Høytrykksspyling, motorsag, hamring og graving er noe av tingene man burde holde seg for god for på slike dager. .

Anonymous poster hash: f0861...696

Er vel ikke så vanlig å klippe gresset om vinteren, ihvertfall ikke her i Norge ;-)

Gressklipping synes jeg er helt ok, så lenge der er etter 9-10 på dagen.

Gressklipper er en del av sommeren.

Anonymous poster hash: aa48f...9b3

Skrevet (endret)

Det er ikke vanlig her jeg bor nå, her bruker de søndagen til sånne ting, men på landet der jeg vokste opp var det vanlig. Det er det samme for meg hvilken dag de gjør det egentlig :)

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Føler med TS, å bo i et villestrøk på våren og sommeren er ikke moro.

Jeg vokste opp i et slikt område.

Kommer nok til å flytte inn i blokk en dag selv.

Uansett. Ideen om søndag som hviledag er heldigvis død. Verden går videre.

Vi trenger hviledagen

Anonymous poster hash: 03873...6f3

• Liker 1
Skrevet

Her er det heldigvis få som driver med støyende arbeid på søndager, de fleste tar hensyn til søndagsfreden. Men at man ikke skal få vaske og henge ut klær er å dra det litt langt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der jeg bodde før bråka det fra 10-18 hver eneste lørdag og søndag. Gressklipper, motorsag, hamring, graving osv.. Det var faktisk ikke spesielt hyggelig å sitte ute om våren og sommern. Ikke noe ro når man har gjester heller. Når nærmeste nabo var ferdig med sin gressplen, da starta han ved siden av.

Anonymous poster hash: f21eb...6f4

• Liker 3
Skrevet

Selv om jeg ikke er oppdratt religiøst, er jeg oppvokst med at søndagen skal holdes såpass hellig at man ikke driver med motorsag, plenklipping og andre ting. Ihvertfall ikke så lenge det forstyrrer naboer..

I dag er det ikke bare søndag, men i tillegg 1. pinsedag. To naboer (med store plener) har avvekslet hverandre med plenklipping, så tilsammen har de nå holdt på i halvanna time. Det er ikke det at de ikke kan gjøre det andre dager, da jeg ser de hjemme hver bidige dag. De driver gjerne med bråkete verktøy på hverdager også, men det legger jeg meg jo naturligvis ikke borti.

Dette er så vanvittig irriterende, i dag og i morgen hadde jeg sett frem til rolige dager der jeg kunne sitte ute i min egen hage og lese til eksamen. Er det slik at det er jeg som er "gammeldags" her, eller er det fortsatt noe i at søndager holder man plenklipperen i ro??

Anonymous poster hash: a464c...adf

Tro det eller ei, men politiet kan gi bot hvis du f eks klipper gress eller bedriver annet maskinelt arbeid som lager støy på helligdagene, så du kan faktisk ringe politiet og få de til å sette en stopper for dette bråket.

• Liker 3
Skrevet

Ingen rundt her som bryr seg egnetlig! Jeg har fått noen stygge blikk av å henge opp klær fordi en del som bor rundt her er rimelig kristne, men de har sluttet å kommentere etter at jeg selv minnet de på noen ting fra bibelen som er forbudt ;)

Veldig sjelden vi bråker på søndager når jeg tenker etter. Samboeren brukte saga litt i går bare, men bryr meg minimalt om noen andre gjør noe.

Flere av naboene kan også fort klippe plenen i åtte tiden en lørdagskveld, men bryr meg minimalt om det også :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke til lovverket e.l. angående dette, men jeg ble også oppdratt til å ikke lage støy på søndager, om dette har endret seg vet jeg ikke.

Skrevet

Wow, overraskende at så få respekterer hellidagsfreden. Det har for meg ingenting med religiøsitet og gjøre, men at man skal respektere at enkelte dager skal man kunne få ro og fred. Synes det er viktig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes jeg har lest at en kan få bot eller noe sånt hvis en klipper plen på søndager

Anonymous poster hash: 458b3...e6a
  • Liker 1
Gjest fotballflue
Skrevet

Hviledager? Når i hælvete skal vi som jobber få rekke å gjort alt vi skal, her er det ikke tillatt med å henge opp klær ute på søndager engang, sånne regler passet nok bra når kvinnfolk var hjemme og ikke jobba, ikke i 2014.

Jeg jobber 100%, og det er ikke noe problem for meg å rekke å gjøre andre ting. Er bare å gjøre det som skal gjøres etter jobb eller på lørdager det :)

• Liker 4
Skrevet

Her klypper vi gresset når vi vil... Men så er det ikke så mange naboer å plage :P

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke akkurat at klesvask er noe problem. Det jeg reagerer på er unødvendig støy som forstyrrer andre i nabolaget. Spesielt når været er fint, og folk flest vil sitte ute.

Anonymous poster hash: f0861...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dem som skylder på at dem jobber så dem har bare tid å gjøre det på søndager, jobber dem døgnet rundt fra mandag til fredag dem da eller?

Anonymous poster hash: 08f08...430
  • Liker 2
Skrevet

Vi bor i borettslag, med vaktmestertjeneste som tar seg av gressklipping, så det problemet slipper vi. Ordensreglene forbyr også støyende aktiviteter på søndager (fra lørdag ettermiddag), de samme aktivitetene må avsluttes tidlig hverdager oss. Men klesvask og sånne ting som ikke bråker spesielt mye er selvfølgelig tillatt. Det synes jeg er veldig greit. Og med tanke på allergi er jeg veldig glad for at det ikke klippes gress rundt meg i alle fall en dag i uka (da må jeg gå inn).

• Liker 1
Skrevet

Dere vil ikke holde helligdagen hellig, men jeg tipper dere gjerne vil ha fri??

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...