Gjest Pheel Skrevet 9. juni 2014 #61 Skrevet 9. juni 2014 Jeg trodde helt ærlig at det ble ansett som frekt å lage bråk på søndager, men ser det er veldig vanlig, gressklipping, musikkanlegg og snekring/annet arbeid som bråker er vanlig.
summerrain Skrevet 9. juni 2014 #62 Skrevet 9. juni 2014 Her jeg bor er alle stille på helligdager/søndager. Alltid vært sånn Og for ei som sliter med migrene må jeg si at det er deilig med en dag i uka der jeg slipper unna plagene... 1
Timza Skrevet 9. juni 2014 #63 Skrevet 9. juni 2014 Ikke bare kan du droppe det, men du skal droppe det, ifølge loven om helligdagsfred. Bråk på slike dager kan man ringe politiet om, faktisk. Detter har ingenting med å være gammeldags å gjøre. Anonymous poster hash: 1ad57...dd2 Politiet idag gir faen om man må bytte et tak. Det er da måte på hva en skal bry seg om. Har selv opplevd en megakristen nabo som til stadighet ringte og klagde til politiet under påbygg til hus, og de bare lo og sa at vi selvfølgelig måtte få lov til å få ferdig huset når det var pent vær. Med andre ord, loven om helligdagsfred er avleggs og burde skrapes. Det blir ikke fulgt uansett, og er en tåpelig regel. 4
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2014 #64 Skrevet 10. juni 2014 Politiet idag gir faen om man må bytte et tak. Det er da måte på hva en skal bry seg om. Har selv opplevd en megakristen nabo som til stadighet ringte og klagde til politiet under påbygg til hus, og de bare lo og sa at vi selvfølgelig måtte få lov til å få ferdig huset når det var pent vær. Med andre ord, loven om helligdagsfred er avleggs og burde skrapes. Det blir ikke fulgt uansett, og er en tåpelig regel. Men du vil gjerne ha fri? 1
Timza Skrevet 10. juni 2014 #65 Skrevet 10. juni 2014 Men du vil gjerne ha fri? Hæ? Kan du forklare litt mer sammenhengen med hva dette har til det jeg skrev å gjøre? Helligdagen er tull. Folk jobber på helligdager, og det var ulovlig før i tiden det også.
Birdo Skrevet 10. juni 2014 #66 Skrevet 10. juni 2014 Da hadde du hatt det grusomt hos oss idag! Naboen har flydd med kantklipper i hele dag og vi har sagd, borret og skrudd i hele dag 2
Djungelvrål Skrevet 10. juni 2014 #67 Skrevet 10. juni 2014 (endret) Hæ? Kan du forklare litt mer sammenhengen med hva dette har til det jeg skrev å gjøre? Helligdagen er tull. Folk jobber på helligdager, og det var ulovlig før i tiden det også. Folk har fri 1-2 juledag, 1 pinsedag, 1 påskedag osv i tillegg til søndager og det er noe folk setter pris på og ikke alle respekter ikke at de er hellige. Men tviler på at de fleste ville hatt helt vanlige arbeidsdager f.eks nyttår og jul. Det er ikke ulovlig for alle å jobbe søndager, helsearbeidere har alltid måttet jobbe helligdager året rundt. Endret 10. juni 2014 av KG dama 1
Timza Skrevet 10. juni 2014 #68 Skrevet 10. juni 2014 Folk har fri 1-2 juledag, 1 pinsedag, 1 påskedag osv i tillegg til søndager og det er noe folk setter pris på og ikke alle respekter ikke at de er hellige. Men tviler på at de fleste ville hatt helt vanlige arbeidsdager f.eks nyttår og jul. Det er ikke ulovlig for alle å jobbe søndager, helsearbeidere har alltid måttet jobbe helligdager året rundt. NOEN folk har fri 1-2 juledag, 1 pinsedag, 1 påskedag og i tillegg til søndager. Som sagt, helligdags regelen er piss. Folk må få gjøre det de vil innenfor rimelige grenser når de har tid til det. Det å klippe plenen klokka 13 er greit, mens det å klippe plenen klokka 01 er feil. 3
Gjest Skrevet 10. juni 2014 #69 Skrevet 10. juni 2014 Dere vil ikke holde helligdagen hellig, men jeg tipper dere gjerne vil ha fri?? Det er jo fri lørdager også uten at det er noen regler om stillhet da også Og jeg er er en av de som er for at man dropper de kristne helligdagene og heller gir mer ferie! Men Norge er alt for mye inne i tradisjoner til at noe slikt kan skje. Eneste jeg er enig i er julen, men den har jo eksistert lenge før kristendommen kom til Norge!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #70 Skrevet 10. juni 2014 Hva er galt med å vaske og henge opp klær? :S Anonymous poster hash: 73c4d...fbb 2
Myrthel Skrevet 10. juni 2014 #71 Skrevet 10. juni 2014 Da hadde du hatt det grusomt hos oss idag! Naboen har flydd med kantklipper i hele dag og vi har sagd, borret og skrudd i hele dag Så fint å høre at noen bare tenker på seg selv.... Det slår dere ikke at det sitter en nabo i nærheten som er sliten etter ei lang arbeidsuke, og har lyst til å kose seg på terassen sin med ei god bok - eller prate med kona si??? Egoisme er roten til mye vondt og i alle svarene her - som forsvarer bråk - kommer det frem JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL. Hadde naboen min hatt familien på grilling en lørdags-ettermiddag ville jeg aldri tenkt tanken på og dratt igang med bråking. MEN hadde jeg hatt DEG som nabo - ja, da ville jeg nok bråka bare på trass når jeg så at du ønsket stillhet på tidspunkter det er LOVLIG med bråk... Vi kunne jo ikke fått et verre naboskap av det, eller??? 1
Birdo Skrevet 10. juni 2014 #72 Skrevet 10. juni 2014 Så fint å høre at noen bare tenker på seg selv.... Det slår dere ikke at det sitter en nabo i nærheten som er sliten etter ei lang arbeidsuke, og har lyst til å kose seg på terassen sin med ei god bok - eller prate med kona si??? Egoisme er roten til mye vondt og i alle svarene her - som forsvarer bråk - kommer det frem JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL. Hadde naboen min hatt familien på grilling en lørdags-ettermiddag ville jeg aldri tenkt tanken på og dratt igang med bråking. MEN hadde jeg hatt DEG som nabo - ja, da ville jeg nok bråka bare på trass når jeg så at du ønsket stillhet på tidspunkter det er LOVLIG med bråk... Vi kunne jo ikke fått et verre naboskap av det, eller??? Nope.. her jeg bor er det vanlig med bråk, enten fra mølla rett ved huset, rallykjøring ved grusveien bak oss og naboene som har div prosjekter Hva skal vi gjøre da mener du, når mandag var den enste dagen på fler uker vi har mulighet til å få ferdig oppussinga? Å tror ikke naboen klager, med tanke på at det er svigers Sier jo mer om deg da, når du på trass ville bråka for å plage naboen din. Veldig glad jeg ikke er naboen din hvert fall 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #73 Skrevet 10. juni 2014 Du er ikke gammeldags. Hvor jeg bor er folk flinke til å ikke "bråke" for naboer på søndager og helligdager. Jeg synes dette er kjempeflott, og skaper en fin atmosfære!Anonymous poster hash: 5c313...cca
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2014 #74 Skrevet 10. juni 2014 Det er jo fri lørdager også uten at det er noen regler om stillhet da også Og jeg er er en av de som er for at man dropper de kristne helligdagene og heller gir mer ferie! Men Norge er alt for mye inne i tradisjoner til at noe slikt kan skje. Eneste jeg er enig i er julen, men den har jo eksistert lenge før kristendommen kom til Norge! Så kul du er som hever deg over 1000 år lange tradisjoner. Alle andre som vil ha påskeferie er noen naut! (Not!)Anonymous poster hash: 5c313...cca 2
Gjest Skrevet 10. juni 2014 #75 Skrevet 10. juni 2014 Så kul du er som hever deg over 1000 år lange tradisjoner. Alle andre som vil ha påskeferie er noen naut! (Not!)Anonymous poster hash: 5c313...cca Hvem har sagt jeg hever meg over de? Jeg bråker ikke noe mer enn naboene gjør på helligdagene! Derimot er jeg ikke den eneste som sitter en søndag og ikke gjør noe, bare fordi det er helligdag, mens naboene klipper plenen, bygger på hus og bråker! Og faktisk kjenner jeg et fåtall som vil ha påskeferie. Eller jo da, de vil ha påskeferie fordi de får ferie, men hadde det blitt gjort om til feriedager hadde de heller valgt det!
King in the North Skrevet 10. juni 2014 #76 Skrevet 10. juni 2014 Men du vil gjerne ha fri? Ja takk, og gjerne få gjort ting man ellers ikke har tid til i jobbuken? #RetoriskSpørsmål 1
King in the North Skrevet 10. juni 2014 #77 Skrevet 10. juni 2014 Så fint å høre at noen bare tenker på seg selv.... Det slår dere ikke at det sitter en nabo i nærheten som er sliten etter ei lang arbeidsuke, og har lyst til å kose seg på terassen sin med ei god bok - eller prate med kona si??? Egoisme er roten til mye vondt og i alle svarene her - som forsvarer bråk - kommer det frem JEG VIL, JEG VIL, JEG VIL. Hadde naboen min hatt familien på grilling en lørdags-ettermiddag ville jeg aldri tenkt tanken på og dratt igang med bråking. MEN hadde jeg hatt DEG som nabo - ja, da ville jeg nok bråka bare på trass når jeg så at du ønsket stillhet på tidspunkter det er LOVLIG med bråk... Vi kunne jo ikke fått et verre naboskap av det, eller??? Dine ønsker her handler jo også om at DU VIL, DU VIL, DU VIL. Du vil at alle andre skal utsette viktige gjøremål, som feks fikse et tak eller liknende fordi DU VIL lese en bok. Fordi DU VIL kunne snakke med noen ute. DU VIL at andre skal gjøre ting når DU VIL. Nuvel. 5
Birdo Skrevet 10. juni 2014 #78 Skrevet 10. juni 2014 Dine ønsker her handler jo også om at DU VIL, DU VIL, DU VIL. Du vil at alle andre skal utsette viktige gjøremål, som feks fikse et tak eller liknende fordi DU VIL lese en bok. Fordi DU VIL kunne snakke med noen ute. DU VIL at andre skal gjøre ting når DU VIL. Nuvel. +1 og en blomst til deg
makkapakka Skrevet 10. juni 2014 #79 Skrevet 10. juni 2014 (endret) hvis jeg ikke kunne jobbe på helligdagene hjemme så hadde det ikke gått rundt her, men jeg jobber ikke ute før lunsj. Endret 10. juni 2014 av makkapakka 1
kvinne1992 Skrevet 10. juni 2014 #80 Skrevet 10. juni 2014 Var ikke helligdag i dag men jeg våknet av naboens motorsag klokken 0730, det var irriterende..kunne sove til klokken 0800...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå