Gå til innhold

Barn og sex

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er de mellom 16 og 18 får de bestemme selv. Er de under 16 vil de få strenge formaninger og eventuelle straffetiltak på samme måte som om de utfører andre kriminelle handlinger som tyveri, bilkjøring, bruk av alkohol og narkotika o.s.v.

Anonymous poster hash: 8197c...60a

Det er ikke ulovlig å ha sex når man er under 16 år, så de gjør jo ikke noe kriminelt. Det eneste den seksuelle lavalder er der for er jo for å hindre at noen over 16 år har sex med noen under 16. Ikke for å hindre to under 16 år fra å ha sex med hverandre.

Anonymous poster hash: 44910...0c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du ønsker de orgasmer og gir de tips om hvordan de skal oppnå nytelse når de er 14-15 år? Det er jo det jeg reagerer på. Klart du vil de skal ha det bra. Men du går ikke rundt og tenker på hvor deilige orgasmer de skal få med kjæresten sin vel? Og jeg har ikke et hstforhold til sex men keg mener at barn er for unge til å ha det. Jeg syns til og med seksen er en alt for lav lavalder. Det skulle vært 18. Og tror du barna dine går og tenker over dine orgasmer? Stråmann.

Jeg tror du leser for mye inn i det vedkommende skriver. Jeg forstår det ikke som at det er snakk om å gi egne barn orgasmetips eller tenke på orgasmene deres, det synes jo ALLE er helt sprøtt. Essensen her er vel at man ønsker at barna får et fint og naturlig forhold til sex? Er dét kontroversielt? Som sagt, jeg håper jo mine barn når den tid kommer får et fint sexliv på samme måte som jeg håper de får et fint liv på andre måter. Og nei, utover det behøver jeg ingen detaljer fra deres aktiviteter.

Det virker som om du mener at sex skal være et ikke-tema mellom barn og foreldre, og det tror jeg er en ufornuftig strategi.

Og øke seksuell lavalder til 18? Dårlig idé. Det kommer ikke til å forhindre flere fra å ha sex, det kommer bare til å kriminalisere flere ungdommer for aktiviteter og behov som er fullstendig normale.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg tror du leser for mye inn i det vedkommende skriver. Jeg forstår det ikke som at det er snakk om å gi egne barn orgasmetips eller tenke på orgasmene deres, det synes jo ALLE er helt sprøtt. Essensen her er vel at man ønsker at barna får et fint og naturlig forhold til sex? Er dét kontroversielt? Som sagt, jeg håper jo mine barn når den tid kommer får et fint sexliv på samme måte som jeg håper de får et fint liv på andre måter. Og nei, utover det behøver jeg ingen detaljer fra deres aktiviteter.

Det virker som om du mener at sex skal være et ikke-tema mellom barn og foreldre, og det tror jeg er en ufornuftig strategi.

Og øke seksuell lavalder til 18? Dårlig idé. Det kommer ikke til å forhindre flere fra å ha sex, det kommer bare til å kriminalisere flere ungdommer for aktiviteter og behov som er fullstendig normale.

det var en annen ab her inne som snakket om at ungdommene måtte få lov å pule så mye de vil fordi foreldrene måtte jo unne de deilige orgasmer. Og jegctrodde hun jeg svsrte sist var hjertens enig i dette.
Gjest BettyBoop
Skrevet

det kommer ikke til å kriminalisere noen flere. Ok da. Men jeg mener at lavalderen skulle være gradert. Var du 16 fikk du kun lov å ha sex med folk under 20, og over 18 kunne man ha seg med voksne og. Jeg liker ikke at voksne har lov å ha sex med 16 åringer.
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Altså nå er min sønn 7 år så det er ikke tema før på mange år. I min familie har vi alltid vært svært åpne med hverandre og alt kan snakkes om. Selv debuterte jeg som 14 åring da viste jeg allerede at kondom skulle brukes og fikk jeg fast kjæreste var det rett på pilla. Min første kjæreste var vell 18, min første kjæreste jeg hadde sex med vell og merke. Pappan til min sønn debuterte vell som 13 åring.

Min sønn skal vertfall vite at han må beskytte seg, både for sin egen skyld og for ikke å gjøre andre gravide. Når han vil ha sex er opp til han selv. Men vil nå helst han er vertfall 16 år men verken jeg eller pappan er vell den rette til å snakke vis han har sex tidligere. Vi har samme åpne kommunikasjon og gode forhold som jeg hadde til min mor så tror ikke det blir noe problem. Viktigste er at det er en jente han er glad i og at han behandler henne bra. Det er de holdningene han lærer av meg.

Har faktisk fått et spm av han allerede han ble kjæreste med en i 3.klasse her for litt siden og spurte meg om han måtte kysse henne. Hun ville det. Da svarte jeg at nei det måtte han slettes ikke. Han skulle ikke gjøre noe han ikke ville selv. Så spurte han når man kysser kjæresten sin, da sa jeg at han kan vente til ungdomskolen :P Hehe det syns jeg var et greit svar, vil jo helst det og vertfall ikke at han som 7 åring skal kysse noen.

Pappan på den annen side bare lo og syns det var morsomt at han hadde "draget" da jeg forklarte han hva jeg og sønnen hadde pratet om. Han var forøvrig enig med meg så den praten har vi tatt allerede. Alltid greit å være føre var =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...