Gå til innhold

Barn og sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit at barna deres har sex føre de er myndige? Lukker dere øyne for det eller hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 79d1b...185

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Det hadde kommet an på hvor gammel hun var og hvem hun hadde sex med.

Jeg håper derimot hun venter så lenge som mulig.

Informasjon om prevensjon og konsekvensene av sex skulle hun i hvert fall få høre om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja seksuell lavalder er jo 16 år, og da man er jo ikke myndig. Hva skal man liksom gjøre dersom barnet vil ha sex? Følge etter poden 24/7?

Jeg tror det er viktig å oppfordre til å vente så lenge som mulig, samt informere om prevensjon.

Anonymous poster hash: ef7f8...612
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Er de mellom 16 og 18 får de bestemme selv. Er de under 16 vil de få strenge formaninger og eventuelle straffetiltak på samme måte som om de utfører andre kriminelle handlinger som tyveri, bilkjøring, bruk av alkohol og narkotika o.s.v.

Anonymous poster hash: 8197c...60a
Skrevet

Er det greit at barna deres har sex føre de er myndige? Lukker dere øyne for det eller hva gjør dere?

Jeg ville bli svært bekymret hvis mine sønner hadde ventet med sex til de ble 18. Det kan selvfølgelig være resultatet av en bevist tankegang, og det er jo kjempeflott, men det kan også være tegn på aseksualitet, og selv om aseksualitet ikke i seg selv er ett alvorlig problem, gir det tunge konsekvenser som krever oppmerksomhet.

Jeg TROR du EGENTLIG mener om de har sex før lavalderen, bygd på misforståelsen av at lavalderen regulerer når barn får lov til å ha sex. DET er ikke det loven er ment til å regulere og jeg har ikke brukt 2 kalorier på å styre når de føler seg moden til å ha sex.

Istedet har jeg fokusert på bevisthet om sex, grensesetting og tilhørende konsekvenser.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke under noen omstendigheter godtatt at min datter hadde hatt sex under 15 år, og absolutte foretrukne alder ville vært 16år +.

Anonymous poster hash: e3aee...3d7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Jeg jobber på ungdomsskole og ser det blir mer og mer overnattinger, sex og drama.. Derfor lurer jeg litt på hva foreldre tenker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex for første gang da jeg var 14 år. Da jeg var 15, hadde jeg et aktivt sexliv. Husker jeg var mye kåt og at jeg fikk kraftige orgasmer hver gang. Kan ikke sammenlignes med nå :) Tror ikke jeg kommer til å legge meg oppi hva mitt barn gjør når det kommer til noe så personlig som sex. Det får være opp til hver enkelt, tenker jeg - noen er klar tidlig, andre venter lenger. Det som er viktig er at en ikke skal føle seg presset til noe en ikke er klar for. Synes det er viktigere å vektlegge samtaler og åpenhet om prevensjon (at hun tør å snakke med meg om feks p-piller), bestemme over egen kropp etc... Som mor kommer jeg nok heller til å bekymre meg/legge meg opp i hvilke gutter hun involverer seg med

Anonymous poster hash: 7a9ab...4d6
  • Liker 4
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg ville bli svært bekymret hvis mine sønner hadde ventet med sex til de ble 18. Det kan selvfølgelig være resultatet av en bevist tankegang, og det er jo kjempeflott, men det kan også være tegn på aseksualitet, og selv om aseksualitet ikke i seg selv er ett alvorlig problem, gir det tunge konsekvenser som krever oppmerksomhet.

:klo: Mtp at gjennomsnittlig debutalder for gutter i Norge er nesten 18 år, er det litt rart at du blir bekymret hvis de viser seg å være gjennomsnittlige. Må være stressende å ha en forelder som bekymrer seg for aseksualitet bare fordi man er ... normal ... ?

• Liker 22
Skrevet

Mine barn er langt unna den alderen, men:

Jeg vil selvfølgelig at de skal vente lengst mulig. Jeg har tenkt å snakke med dem om sex og prevensjon tidlig, for undersøkelser viser at ungdom som er godt informert gjerne er tryggere og venter lenger.

Men hvis de har sex med en jevnaldrende kjæreste så har jeg ikke så stor tro på at man får forhindret det. Da snakker jeg om en alder av 15-16. Da tror jeg kanskje fokuset heller bør være å sørge for at de bruker prevensjon.

• Liker 2
Skrevet

:klo: Mtp at gjennomsnittlig debutalder for gutter i Norge er nesten 18 år, er det litt rart at du blir bekymret hvis de viser seg å være gjennomsnittlige. Må være stressende å ha en forelder som bekymrer seg for aseksualitet bare fordi man er ... normal ... ?

Ouch! Det Kan Ikke Være Sundt! Ikke rart vi har mye menn med pussige oppfatninger på KG.

Begge mine gutter debuterte på mer fornuftige tid. Virkelig sjokkert her nå. Debutalder ser ut til å ha økt med nesten to år siden jeg var ung... Not good!

Gjest Pheel
Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe om jeg hadde en 15-åring som hadde sex med kjæresten, og jeg samtidig visste at de brukte prevensjon og forstod viktigheten av det.

Skrevet

Nå er det en stund til lillegutt kommer på slike tanker men så lenge han venter til han er 15-16 så er jeg fornøyd. Det viktigste er uansett at han bruker kondom. :)

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på 15 år som har sex med sin kjæreste. Hadde jo håpet hun ventet ei stund til, men når man først er i et forhold og har hatt sex så er det ikke lett å nekte de. Eneste jeg er glad for er hun er ærlig og åpen om dette, og at de er ansvarlige og beskytter seg.

Anonymous poster hash: f8547...94b
Gjest Ciegus
Skrevet

Ouch! Det Kan Ikke Være Sundt! Ikke rart vi har mye menn med pussige oppfatninger på KG.

Begge mine gutter debuterte på mer fornuftige tid. Virkelig sjokkert her nå. Debutalder ser ut til å ha økt med nesten to år siden jeg var ung... Not good!

Debutalder har falt jevnt og trutt, ikke økt. Så enten husker du feil, eller så kan du ikke helt konseptet med gjennomsnitt ;)

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor er dette "ikke sunt"? Samme om de debuterer om de er 18 eller 23 år vel. Det er ikke om å gjør å ha sex tidligst mulig bare for å være "normal"..

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker som så at hvis foreldre gir sunne og gode verdier til sex og samliv så får poden ta valget selv. Uavhengig om det er 13 år eller 18 år. Vil de debutere så vil de debutere og det å nekte en person å ha sex er vanskelig og jeg mener at hvis man har sex så er man gammel nok til å ha sex. Joda. Ungdommen kåler det til en gang eller to, men hvem faen har ikke gjort det før da?

Mamma var ikke fornøyd med meg overhodet når hun fant ut at jeg hadde debutert, men hun skjønte til slutt at det var et valg jeg hadde tatt, et valg jeg trivdes med, en gutt jeg kjente godt og hadde vært med en god stund, og med lovnader om at jeg ikke kom til å kaste musa mi på hver eneste ståpikk jeg kom over. Altså ta vare på meg selv og bruke fornuften.

Og nå kommer vel den store talen om at jeg ikke er en mor og ikke har peiling på hva jeg snakker om? Jeg er ungdom, og jeg har peiling på hvordan det er å være ung og ha sex. Det trenger ikke være å hore rundt, og de aller færreste tenåringene løper rundt med pisk i full BDSM blomst (satt på spissen), så ro ned gemyttene litt. Det er bare sex. et av primærbehovene til alle pattedyr.

Anonymous poster hash: 5756e...3cd
  • Liker 1
Skrevet

Debutalder har falt jevnt og trutt, ikke økt. Så enten husker du feil, eller så kan du ikke helt konseptet med gjennomsnitt ;)

Gjennomsnitt i 82 var 15 og ett halvt og 16.

Skrevet

Haha, tror dere virkelig at dere hadde funnet det ut om barna deres hadde hatt sex før fylte 16? Pappa fant det ut da jeg var 16, etter å ha snoket på telefonen min, og han tok det tungt. Det var to år etter at jeg hadde frivillig sex første gangen. Dere finner nok ikke ut av det uansett ;)

Dessuten er det ikke sånn at ungene deres gjør noe kriminelt eller ulovlig når de har sex før fylte 16 heller.

• Liker 3
Gjest Ciegus
Skrevet

Gjennomsnitt i 82 var 15 og ett halvt og 16.

Det hadde det vært interessant å se kilden på, ettersom snittet da må ha økt radikalt på 90-tallet for så å falle igjen.

Skjønner uansett ikke problemet med at gutter debuterer som 18-åringer, og det tror jeg neimen ikke gutta selv ser problemet med heller. ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...