Gå til innhold

Fått sjokkbeskjeden. Jeg har pco..Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner du blir forvirret og frustrert, og skal prøve å svare som best jeg kan på det du spør om.

Du har cyster på den ene eggstokken, ingen på den andre? Da vil jeg tro den uten fungerer som normalt, og gir deg eggløsning annenhver måned.

Jeg vet ikke hvor regelmessig eggløsning er, om den alltid kommer midt mellom to menstruasjoner, men sædcellene kan overleve en stund i kvinnekroppen, så det er ikke nødvendig å ha samleie den dagen du har eggløsning. Samleie tre ganger i uken er visst det optimale med tanke på graviditet.

Det dere bør gjøre nå er å følge legens råd. Du bør prøve å gå ned i vekt, jeg kjenner flere som har gjort det og blitt gravide etterpå. Lev sunt, beveg deg og nyt sommeren. Det er ikke noe poeng å begynne behandling av deg før mannens sædkvalitet er undersøkt.

Pergotime ol er hormonbehandling som skal gjøre det lettere å bli gravid. Ettersom jeg har skjønt er humørsvingninger en vanlig bivirkning.

Når det gjelder det uthevede, så er det ikke sånn at dersom en eggstokk ikke virker, så uteblir eggløsning annenhver syklus. Dersom en eggstokk f.eks er operert bort, vil den eggstokken som er igjen ta over, og eggløsningen skjer fra den samme eggstokken hver syklus.

Anonymous poster hash: 8ecad...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle sammen! En annen ting jeg nå lurer på er dette med el- igjen. Noen ganger opplevr jeg å få el-slim. Altså eggehviteaktig slim som kan strekkes. Jeg trodde jeg da kunne få el når jeg hadde det? Eller er det kroppen som forbereder seg å prøver å få el når jeg har dette? Hadde vært glad om dette faktisk betyr at jeg noen ganger har el.....



Anonymous poster hash: aa6ca...07a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen! En annen ting jeg nå lurer på er dette med el- igjen. Noen ganger opplevr jeg å få el-slim. Altså eggehviteaktig slim som kan strekkes. Jeg trodde jeg da kunne få el når jeg hadde det? Eller er det kroppen som forbereder seg å prøver å få el når jeg har dette? Hadde vært glad om dette faktisk betyr at jeg noen ganger har el.....

Anonymous poster hash: aa6ca...07a

EL-slim betyr at kroppen forbereder EL.

Jeg har det samme som deg, og jeg har eggløsning. Det er sannsynlig at du også har det, når du har regelmessig syklus. At eggløsning har skjedd kan bekreftes ved blodprøve på dag 21 i syklus (måler hormonet progesteron).

Spontan graviditet betyr naturlig oppstått, altså uten assistert befruktning.

Det er svært mange som har litt for mange follikkelcyster på eggstokkene som blir gravide uten å trenge hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-slim betyr at kroppen forbereder EL.

Jeg har det samme som deg, og jeg har eggløsning. Det er sannsynlig at du også har det, når du har regelmessig syklus. At eggløsning har skjedd kan bekreftes ved blodprøve på dag 21 i syklus (måler hormonet progesteron).

Spontan graviditet betyr naturlig oppstått, altså uten assistert befruktning.

Det er svært mange som har litt for mange follikkelcyster på eggstokkene som blir gravide uten å trenge hjelp.

Men betyr det at jeg får el når jeg har elslim? eller kan plustelig el komme når jeg minst aner det en annen gang...Mener egget prøver å slippe, men får det ikke til. Plustelig slipper det?

Anonymous poster hash: aa6ca...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...