Gå til innhold

Tror du på livet etter døden?


Gjest Steamboat

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke sitte å tenke på dette her... :fnise:

Jeg tror det finnes ett liv etter døden, enten på denne jord, eller i ett parallelt univers.

Jeg tror ikke på "skaperen", men jeg tror at selve oss...mennesket egentlig er fra ett annet univers...

Nå høres jeg helt ko-ko ut, men det får bare være :)
For jeg tror ikke på en fyr som skapte verden på 7 dager heller..


(tenk om livet vårs går i reprise? Menneskene har allerede dratt ut i verdensrommet, vi har gått på månen og vi har ett prosjekt gående med å sende ut mennesker til Mars...tenk om vi ødelegger jorda så mye at vi er nødt til å flytte..selvfølgelig ikke i vårs levetid, men ett par hundre år til kanskje...Også finner vi en klode som er lik vårs egen...ett par kolonier bosetter seg der og må starte alt på scratch igjen....og slikt går det rundt og vi fødes på nytt...)

(på tide å sove!!!overtrøtt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det du forklarer der i starten er jo individuelle ting. Hvis sjelen gav deg den opplevelsen så burde jo alle andre også ha den samme opplevelsen siden som du sier - sjelen er i alle og er overalt i alt. Så hvorfor betrakter jeg ikke mitt tre som et familiemedlem? Jeg er jo glad i det siden det gir meg gode epler, men jeg kan jo ikke si at jeg ser på det som et familiemedlem. Jeg har jo kuttet noen store grener osv for å gi plass til sola på terassen, noe man jo neppe gjør med et familiemedlem.

Fordi du velger selv hvordan du vil oppleve ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sitte å tenke på dette her... :fnise:

Jeg tror det finnes ett liv etter døden, enten på denne jord, eller i ett parallelt univers.

Jeg tror ikke på "skaperen", men jeg tror at selve oss...mennesket egentlig er fra ett annet univers...

Nå høres jeg helt ko-ko ut, men det får bare være :)

For jeg tror ikke på en fyr som skapte verden på 7 dager heller..

(tenk om livet vårs går i reprise? Menneskene har allerede dratt ut i verdensrommet, vi har gått på månen og vi har ett prosjekt gående med å sende ut mennesker til Mars...tenk om vi ødelegger jorda så mye at vi er nødt til å flytte..selvfølgelig ikke i vårs levetid, men ett par hundre år til kanskje...Også finner vi en klode som er lik vårs egen...ett par kolonier bosetter seg der og må starte alt på scratch igjen....og slikt går det rundt og vi fødes på nytt...)

(på tide å sove!!!overtrøtt)

Problemet med dette er da at vi ikke hadde hatt noe til felles med alle andre organismer på kloden, noe vi jo har. Så hvis vi er fra "the outer space" noe som jo er en teori, så er det ikke vi mennesker som kom, men selve livet som startet å utvikle seg i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke sitte å tenke på dette her... :fnise:

Jeg tror det finnes ett liv etter døden, enten på denne jord, eller i ett parallelt univers.

Jeg tror ikke på "skaperen", men jeg tror at selve oss...mennesket egentlig er fra ett annet univers...

Nå høres jeg helt ko-ko ut, men det får bare være :)

For jeg tror ikke på en fyr som skapte verden på 7 dager heller..

(tenk om livet vårs går i reprise? Menneskene har allerede dratt ut i verdensrommet, vi har gått på månen og vi har ett prosjekt gående med å sende ut mennesker til Mars...tenk om vi ødelegger jorda så mye at vi er nødt til å flytte..selvfølgelig ikke i vårs levetid, men ett par hundre år til kanskje...Også finner vi en klode som er lik vårs egen...ett par kolonier bosetter seg der og må starte alt på scratch igjen....og slikt går det rundt og vi fødes på nytt...)

(på tide å sove!!!overtrøtt)

Sant? Noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du velger selv hvordan du vil oppleve ditt liv.

Ja, men siden du forbinder din "connection" (norske ord.. bah) med naturen, at du tenker på det som din familie, så burde jo alle andre med en sjel gjøre det samme bare med andre ting, siden vi velger selv hvordan man vil oppleve våre liv. Hvis sjelen er avgjørende her så burde flere dele den formeningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overtrøtt :fnise:
Og da tenker jeg aaaalt for mye,
også burde jeg kanskje slutte å se på sci-fi før leggetid :D

Nei men..
Om neste klode er lik vår, så kan det jo hende at den kloden også har menneskelignende arter, men det er først da det moderne mennesket kommer.

Det jeg mente var altså, mennesket kom fra "outer space" til denne kloden, får så å dra videre til neste etter ett par tusener av år fordi vi har ødelagt kloden *igjen*
Og det vil bare fortsette om og om og om igjen helt til vi forstår at slikt kan vi ikke holde på...

Jeg må seriøst legge meg -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men siden du forbinder din "connection" (norske ord.. bah) med naturen, at du tenker på det som din familie, så burde jo alle andre med en sjel gjøre det samme bare med andre ting, siden vi velger selv hvordan man vil oppleve våre liv. Hvis sjelen er avgjørende her så burde flere dele den formeningen.

Nei, alle bør ikke gjøre det samme. Det er der den frie viljen kommer inn. Om alle menn skulle sykle samtidig ville det blitt kaos. Ikke sant?

Og selv om dette var morsomt så¨bør jeg sove nå..

Endret av Evel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle bør ikke gjøre det samme. Det er der den frie viljen kommer inn. Om alle menn skulle sykle samtidig ville det blitt kaos. Ikke sant?

Og selv om dette var morsomt så¨bør jeg sove nå..

Var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på ditt forhold til naturen og at du tar det som et bevis på at sjelen er der og i alle, selv i steiner osv. Hva slags forhold har andre til andre ting som de kan forklares med sjelen? Eller er det bare du som har din forbindelse der? Isåfall syns jeg jo det er rart at kun du skal kunne få gleden av å kjenne på hvordan det er hvis sjelen er over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på ditt forhold til naturen og at du tar det som et bevis på at sjelen er der og i alle, selv i steiner osv. Hva slags forhold har andre til andre ting som de kan forklares med sjelen? Eller er det bare du som har din forbindelse der? Isåfall syns jeg jo det er rart at kun du skal kunne få gleden av å kjenne på hvordan det er hvis sjelen er over alt.

Jeg har valgt å se dette, allerede som bitteliten. Andre vil nok se det selv en dag, kanskje, om det er hva de velger. Ellers er det jo så himla masse annet å fokusere på, tv, mat, klær, jobb, reise, whatever fill your heart. Jeg vil si det blir feil å si at min måte å se ting på er den eneste riktige. For det er det jo ikke. Det er mange veier til Rom, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å se dette, allerede som bitteliten. Andre vil nok se det selv en dag, kanskje, om det er hva de velger. Ellers er det jo så himla masse annet å fokusere på, tv, mat, klær, jobb, reise, whatever fill your heart. Jeg vil si det blir feil å si at min måte å se ting på er den eneste riktige. For det er det jo ikke. Det er mange veier til Rom, ikke sant?

Folk har levd i 200,000 år, og jeg har ikke hørt om denne teorien før nå, så jeg trur neppe andre folk vil komme til den samme konklusjonen. ^^ Da er det isåfall bare noe du tenker og føler pga du føler deg bedre, og det er jo bare positivt. Men jeg ser heller ikke her hvor sjelen kommer inn i bildet. Dette er ting du kan føle uten at ordet "sjelen" trenger å blandes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har levd i 200,000 år, og jeg har ikke hørt om denne teorien før nå, så jeg trur neppe andre folk vil komme til den samme konklusjonen. ^^ Da er det isåfall bare noe du tenker og føler pga du føler deg bedre, og det er jo bare positivt. Men jeg ser heller ikke her hvor sjelen kommer inn i bildet. Dette er ting du kan føle uten at ordet "sjelen" trenger å blandes inn.

Jeg har heller ikke funnet andre med denne teorien så.. Men min sjel er i alt og samtidig er jeg fri til å gjøre hva jeg vil :) Mens andre mennesker ofte sier at dette er en ball og den ballen der borte er en annen ball, så ser jeg to baller og samtidig bare en ball.

Men, det skulle ikke forundre meg om religiøse mennesker hadde en teori om hva jeg snakker om. Som sagt tidligere, jeg har ingen god forklaring på hvorfor og hvordan jeg ser dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke funnet andre med denne teorien så.. Men min sjel er i alt og samtidig er jeg fri til å gjøre hva jeg vil :) Mens andre mennesker ofte sier at dette er en ball og den ballen der borte er en annen ball, så ser jeg to baller og samtidig bare en ball.

Men, det skulle ikke forundre meg om religiøse mennesker hadde en teori om hva jeg snakker om. Som sagt tidligere, jeg har ingen god forklaring på hvorfor og hvordan jeg ser dette.

Ok, der falt jeg ut. :P Men ja greit, for min del er nok dette en blindgate, slik som vanlig religion. Jeg er nok litt for glad i å forstå ting før jeg hopper på toget. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke funnet andre med denne teorien så.. Men min sjel er i alt og samtidig er jeg fri til å gjøre hva jeg vil :) Mens andre mennesker ofte sier at dette er en ball og den ballen der borte er en annen ball, så ser jeg to baller og samtidig bare en ball.

Men, det skulle ikke forundre meg om religiøse mennesker hadde en teori om hva jeg snakker om. Som sagt tidligere, jeg har ingen god forklaring på hvorfor og hvordan jeg ser dette.

Det minner meg nesten om en type New Age, Spiritualisme opplegg ^^

Men det finnes jo flere hundrevis av forskjellige religioner og sånt ^_^

Man velger selv hva man vil tro på :)

Man kan jo alltids si at man tror på gud og hele pakka bare for å bli akseptert, men er ikke bra å lyve for seg selv heller. Vi trenger balanse i sinn og sjel for å ha det bra.

De jeg ikke forstår meg på, er jo de som sier at "de som ikke tror på skaperen blir straffet".

Jeg pusher ikke min tro på de, så hvorfor skal de absolutt pushe og fortelle meg hva som er riktig å tro på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det minner meg nesten om en type New Age, Spiritualisme opplegg ^^

Men det finnes jo flere hundrevis av forskjellige religioner og sånt ^_^

Man velger selv hva man vil tro på :)

Man kan jo alltids si at man tror på gud og hele pakka bare for å bli akseptert, men er ikke bra å lyve for seg selv heller. Vi trenger balanse i sinn og sjel for å ha det bra.

De jeg ikke forstår meg på, er jo de som sier at "de som ikke tror på skaperen blir straffet".

Jeg pusher ikke min tro på de, så hvorfor skal de absolutt pushe og fortelle meg hva som er riktig å tro på?

Det kan sikkert minne om det, men jeg tror ikke på slikt heller.

Ja, det er noe som irriterer meg. Hvorfor skal jeg straffes bare fordi jeg har et annet syn på livet enn noen religiøse? Derfor mener jeg de bøkene er rent oppspinn. Alle er jo enige om at de vil ha fred og balanse, så hvorfor ikke fokusere på det og ikke på hvem en skal tilbe, og hvem en skal takke for egen suksess? Jeg velger å takke meg selv når jeg velger noe som er bra for meg, og skylde på meg selv om jeg velger noe som ikke er fullt så bra for meg. Selvinnsikt og personlig ansvar.

Men herregud nå må jeg køye.. Imorgen (senere i dag) blir en hard dag.. Takket være meg selv... Grynt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Corto Maltese

jaha. Så sjelen havner i pungen på en eller annen random fyr? Å bli gjenføďt er at man blir født på ny. Ikke at en sjel hopper inn i en kropp som alt lever.

Det er sjelen som gjenfødes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg tror på evig liv.. Jeg vokste opp rundt folk som trodde på evig liv, og jeg selv syntes den dag i dag det er utrolig vanskelig å finne noe som helst mening med livet, selv om jeg skulle ønske jeg fant en som jeg kunne slått meg til ro med, men det er bare ingen av alternativene som virker logisk nok for meg til å tro på.

Jeg håper jo kanskje at det skjer noe fint etter døden, men samtidig virker det skummelt hvis det skulle være noe etter døden også. Jeg husker jeg alltid gråt og ble livredd som liten når jeg prøvde å forestille meg et evig liv etter døden. Jeg klarte bare ikke å se for meg noe evig.



Anonymous poster hash: c6b60...23e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror på energi, den kan aldri hverken oppstå eller forsvinne, bare formes om.

Men om det betyr et liv i bevissthet etter døden, det vet jeg ikke om jeg tror, men det betyr ikke så mye i den store sammenhengen heller. Det er viktigere å gjøre energien jeg holder på nå god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig har jeg ikke noe som helst tro på et liv etter døden. Ikke håper jeg det er noe heller, dem sier jo du går inn i evigheten, nei uff det er lenge det gitt.

Endret av Silhouettes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...