Gå til innhold

Å ikke få hjelp av tillitsvalgt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du klager til tvisteløsningsnemnda. Jeg anbefaler deg å klage, mest sannsynlig vil du vinne.

Hvordan kan du si det når du ikke kjenner saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snakket ikke kun om kompetanse, som du vil se nevnte jeg egnethet også. Har flere eksempler der lederen har brukt kompetanse som grunn,mens andre har faktisk vært bedre egnet. Så trynefaktor går den veien også ;) Men du kverulerer og går utenom tema nå. Krangle med kona istedet;)

Anonymous poster hash: 3babc...2c0

Jeg nevnte faktisk ikke kompetanse AT ALL ;) Nattaaaa

Anonymous poster hash: 3babc...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mener det bør være helt og fullt opp til arbeidsgiver hvem han vil gi arbeid. Og uansett så er ikke faglig kompetanse alt. Det finnes en million tilfeller der en godt likt person med litt mindre faglig kompetanse egner seg bedre enn ei flink megge. Også en million andre variabler.

På skole er det noe helt annet. Der er det bare kompetansen som skal være avgjørende.

Niks, det finnes det ikke noe mange tilfeller av nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si det når du ikke kjenner saken?

Ut i fra hvordan saken framstilles her + presedens i andre saker. Av diverse årsaker har jeg lest veldig mange ulike saksdokumenter og dommer fra tvisteløsningsnemnda, og mange gjelder nettopp dette med fortrinnsrett og deltid. Les selv om du tviler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med fagforeningen din sentralt. Det du trenger er en med juridisk kompetanse, og det har ikke lokal tillitsvalgt (med mindre denne tilfeldigvis er utdannet jurist).

Dersom du har skrevet i søknaden at du ønsker fortrinnsrett vil du antagelig vinne en tvist. Men jeg må advare deg om at du neppe blir ledelsens favoritt etter dette, og de kommer ikke til å satse på deg når det gjelder faglig utvikling etc., da du vil bli sett på som en bråkmaker.



Anonymous poster hash: 2731d...9b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. Har lest meg opp på arbeidsmiljøloven og hovedtariffavtalen og bestemt meg for å gå videre med saken til tvisteløsningsnemda. Tillitsvalgt vil ikke hjelpe meg da hun mener jeg ikke har noen sak. Men jeg gir meg ikke. Etter denbe saken er over, uansett utfall, kommer jeg til å melde meg inn i en annen fagforening. Betaler ikke hundrevis hver måned uten å få hjelp når jeg trenger det. Takk for svar alle sammen.

Ts

Anonymous poster hash: 289cd...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...