Gå til innhold

Når blir man regnet som høy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er over 180 høy og merker at jeg er midt på treet. Det er like mange som er høyere enn meg som det er lavere. Spørs jo kanskje hvor i landet du bor og hvem du omgås også.

Synes du jenter som er over 175 cm blir for høyt for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra mitt perspektiv (er 168) er kvinner fra 175 cm og opp høye, men det er ikke sånn at jeg synes det er for høyt - skulle gjerne vært det selv. Har ei venninne som er 187, hun synes ikke det er veldig gøy akkurat. Menn er for min del høye fra 185 og opp, og veldig høye fra 190 og opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du jenter som er over 175 cm blir for høyt for deg?

Overhodet ikke. Hvorfor skulle jeg det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhodet ikke. Hvorfor skulle jeg det :)

Vet ikke :) Jeg er 176 cm og er noen ganger redd for at jeg blir for høy, særlig med litt høyhæla sko, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.70m og jente, har skikkelig lange bein og føler meg ganske høy. Når blir man egentlig regnet som "høy" som jente?

Anonymous poster hash: 84b47...bcd

Du er ikke høy, du er bare 2-3 cm over gjennomsnittet. Jeg er 1,76 og føler meg egentlig bare høy om jeg tar på meg 15 cm kilehæler.

Endret av KG dama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm og føler meg lav - selv om jeg synes høyden min er helt perfekt!

Bruker gjerne høye hæler, men selv med 13 cm (da blir jeg 177 cm) føler jeg meg ikke spesielt høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Dreamdrops

For min del er høye jenter de som er over 175.

Høye gutter er over 185.

Enig i denne :) Kanskje plusse på et par cm på gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke :) Jeg er 176 cm og er noen ganger redd for at jeg blir for høy, særlig med litt høyhæla sko, hehe!

Tror det ligger mer i huet på jenter, som kvier seg for å eksempelvis gå med høye sko fordi de føler de føler de må være kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i denne :) Kanskje plusse på et par cm på gutta.

Egentlig enig. Menn over 190 er høye. De på 185 er vel mer normal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Synes man er ganske høy når man er 170 cm. Jeg er 173 cm, de aller fleste kvinner er enten lavere eller omtrent like høye som meg.

Snitthøyden for kvinner er vel 167 eller 168 cm, ikke 170 som noen påstod (uten kilder).

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det ligger mer i huet på jenter, som kvier seg for å eksempelvis gå med høye sko fordi de føler de føler de må være kortere.

Ja, mulig det. Men ville ikke likt å vært høyere enn gutten ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man er ganske høy når man er 170 cm. Jeg er 173 cm, de aller fleste kvinner er enten lavere eller omtrent like høye som meg.

Snitthøyden for kvinner er vel 167 eller 168 cm, ikke 170 som noen påstod (uten kilder).

Vittig at du i sedvanlig påståelig stil gjør det samme du kritisere andre for ;) dobbeltmoralsk?

Kildene oppga jeg. Ssb. Og det er mange år siden norske kvinner hadde snitthøyde så lavt som 167. Den har steget med 0,5-1 cm hvert 10 år.

At du bare kjenner lave kvinner og omgås disse er svært dårlig empiri å basere seg på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

180+

170 cm er gjennomsnittshøyen for jenter i Norge. Altså du er midt på treet.

Nei. Det er 167-168 cm.

Anonymous poster hash: 6d26b...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 170 er lavt. Og det som er under 170 er skikkelig lavt.. Er selv 179. Og mine nærmeste venninner er rundt 180 høye, ei er 188. På grunn av dette ser jeg på jenter som er under 175 som lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

linken ligger jo rett her, på samme sida - høyde for jenter i 2012 er 167, og nesten 180 for gutter.

Anonymous poster hash: 7d2f7...16b

Innshill, har ikke sett det om noen har postet samme kilde. Geeez

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...