Gå til innhold

Tror du livet består av klær, sko og mote?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om jeg bryr meg om både klær, hår og sminke så revolverer ikke min verden rundt det. Det er en liten del av hverdagen min og det er såpass rutinebasert at jeg bruker fint lite tid og energi på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress

Sjølvsagt kan eg gå ut utan sminke.

Eg elskar sminke og pene klede og sko, men det tek ikkje nett opp så mykje av tida mi. Eg klarar å ha fleire interessar samstundes, og trur ikkje TS veit nok om nokon av oss på dette forumet til å seie noko om at vi lev i ei boble. Ein kan ikkje seie stort om eit liv berre ut i frå forumaktivitet. Lukkelegvis, får ein vel seie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som du sier så fremstår man ikke så skikkelig om man ser ut som et dass i møter og slike ting :)

Det er fullt mulig å ikke fremstå som et dass, selv om man ikke bruker sminke og hudpleieprodukter i dyre dommer... :jolie:

Jeg går uten sminke 95% av tiden, har et klesbudsjett på kanskje 500 kroner i året, og gjør ikke stort annet med håret enn å børste det og vaske det. Opplever nå likevel at jeg er feminin, og like proff i jobben som dem som bruker sminke. Klesmessig kommer man langt med å ta godt vare på det man har - klærne mine varer lett i 10 år, så det er lekende lett å ha et rikt utvalg av klær selv om man ikke shopper mer en times tid i året.

Anonymous poster hash: a5b16...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig å gå uten sminke, gjør det ofte selv. Min grunn til sminken er fordi jeg selv liker det. Derimot bruker jeg ikke mye av min tid ila en dag på å tenke på eller påføre sminke. Det samme med klær. Dersom man kjøper klær av god kvalitet (hm, gina, cubus ol er ikke med i den rekken!!) kan klær vare lenge. Dersom man i tillegg er flink til å ta vare på klærne, varer de lenge. Gjenbruk er også fint. Kvalitet over kvantitet, såre enkelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det er fullt mulig å ikke fremstå som et dass, selv om man ikke bruker sminke og hudpleieprodukter i dyre dommer... :jolie:Jeg går uten sminke 95% av tiden, har et klesbudsjett på kanskje 500 kroner i året, og gjør ikke stort annet med håret enn å børste det og vaske det. Opplever nå likevel at jeg er feminin, og like proff i jobben som dem som bruker sminke. Klesmessig kommer man langt med å ta godt vare på det man har - klærne mine varer lett i 10 år, så det er lekende lett å ha et rikt utvalg av klær selv om man ikke shopper mer en times tid i året. Anonymous poster hash: a5b16...182

Det er selvsagt ikke bare snakk om sminke, men tror du at du gjør et godt inntrykk om du kommer i slitte klær siden man tydeligvis ikke skal bry seg om hva man har på seg og håret til alle kanter? Klær blir nok slitte selv om en passer på dem og holder ikke i 10 år, men kanskje du ikke ser det selv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg går uten sminke 80% av tiden. Handler klær 3-5 ganger i året, og bruker klærne mine til de slites helt ut. Jeg er enig i at det er mer her i verden enn klær, sko og mote, men samtidig så er jeg veldig opptatt av at folk må få lov til å ta sine egne valg og prioriteringer. Jeg har ikke noe imot at andre mennesker kan ha andre prioriteringer enn meg, også når det kommer til klær og mote. Klær og mote betyr veldig mye for enkelte av oss, mange anser dette som en lidenskap, noe de uttrykker seg igjennom og noe som er en del av deres identitet.

Jeg er enig i at forbruksmønsteret i Vesten ikke er bærekraftig og at det må endres på, men jeg synes ikke dette kan gjøres ved å stigmatisere forbrukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnneShirley

Selvfølgelig ;)

Nei, jeg er egentlig ikke veldig opptatt av dette. Jeg går mer uten sminke enn med, og klær ++ er ikke på topp blant mine interesser. Men alle må jo forholde seg til dette med klær og utseende. Det handlet om å bli tatt seriøst på jobb, om å kle seg passende i spesielle anledninger, om å føle seg vel og få selvtillit.

Jeg har oppdaget at jeg sparer både tid og penger ved å engasjere meg litt. Slipper å lete så lenge når jeg vet hva jeg er ute etter og slipper bomkjøp fordi jeg ikke tenkt nøye nok gjennom hva som egentlig passer meg og mine behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...