Fibonacci Skrevet 27. januar 2015 #1421 Del Skrevet 27. januar 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #1422 Del Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk for alle ord og klemmer Jeg fikk omsider "mannet" meg opp på mandags kveld og ringte henne på Skype. Vi pratet litt løst og fast først, og så spurte hun om jeg var trøtt, for jeg så sliten ut. Jeg svarte at jeg hadde vært litt nedfor de siste dagene. Jeg fikk fortalt litt fra min side, hvor viktig det var for meg å få den tiden med henne nå, og hun fikk forklart at hun var redd for å være "i veien", både fordi hun syntes vi burde kose oss alene denne siste tiden, og fordi hun vet at jeg er veldig mye sliten for tida. Men det er mulig jeg fikk overtalt henne til å komme hit fra i morgen til søndag ^^ Fortalte henne også at gubben kunne hente og kjøre henne hvis det gjorde det litt lettere for henne å komme utover, så vi skal vel snakke om det i dag Få ett endelig svar, og avklaring på om hun vil hentes eller ta toget eventuelt. Det var godt å få snakket om det, jeg greide såvidt å ikke gråte, men nå prater vi sammen som normalt enn så lenge hvertfall Blir dødsskuffa hvis hun nå ikke kommer likevel... I går var en bra dag, altså! På dagen så var jeg og gubben hos jordmor, og det var den koseligste timen jeg har hatt der! Ble jo litt trist for at det ikke er flere jm-kontroller på planen Blodtrykket mitt var litt høyere, men vi hadde nettopp sittet og skravlet, så var nok derfor Lillemor har ikke festet seg, men hun var ganske dypt nedi bekkenet, sa jordmor Så jeg slipper å legge meg ned og ringe ambulanse hvis vannet går (jeg spurte), for hun sa eneste som kommer til å "skje" når vannet går når hun er så langt ned, men ikke festet, er at hodet fester seg .. Hun skal visst ha nattevakt på fødeavdelinga helga før termin, så hun sa at hvis jeg ville føde da, så måtte jeg gjeeerne gjøre det altså *hint hint* Vi ba henne tippe på når jeg kom til å føde, og da valgte hun å tippe natt til 9. februar, da var jo hun på jobb enda også ;P Møtte legen min i gangen der, tror det er hun som sjekker babyene der (det ville vært perfekt!), og så sa jeg til henne "Vi får se om jeg kommer meg på neste kontroll hos deg, i uke 40", og legen svarte "Hmmmmm, jeg tror ikke det", og så smilte hun ^^ Jeg digger legen min, vi har fått veldig god tone etterhvert Jeg er jo i grunn ganske ofte inne hos lege til vanlig, pga astmaen. Når den blir verre så må jeg ganske ofte inn for å sjekke om det er forverring av astma eller om jeg kan ha fått lungebetennelse eller ett annet virus. På kvelden kom først snilleste svigermor og hjalp oss med å vaske rundt, hun og gubben stod skikkelig på, jeg fikk som regel bare beskjed om å sette meg ned Fikk sneket meg til å lage dem kaffe og ordne dem vann, da ;P Så kom svigerfar etter en stund og hjalp oss med å få opp taklampa til lillemor på det som en gang i fremtiden blir barnerommet! ^^ Det ble AAAALT for sterkt lys i den, så må nok få tak i svakere pærer, men den ble veldig fin, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. januar 2015 #1423 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra at du og moren din fikk snakket ut. Da vet du i alle fall at det ikke var det at hun ikke ønsket å være der. Og jeg skjønner hun er redd for å være i veien. Det er jo så mange som klager over kommende bestemødre som involverer seg mye mer enn de er invitert til. For å si det sånn da. Koselig med vellykket kontroll hos jordmor. Hvis jordmoren din får rett i 9 februar, så føder du/har du akkurat født når jeg er på sykehuset med O for falsk-mandel-operasjon og innsetting av dren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #1424 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra at du og moren din fikk snakket ut. Da vet du i alle fall at det ikke var det at hun ikke ønsket å være der. Og jeg skjønner hun er redd for å være i veien. Det er jo så mange som klager over kommende bestemødre som involverer seg mye mer enn de er invitert til. For å si det sånn da. Koselig med vellykket kontroll hos jordmor. Hvis jordmoren din får rett i 9 februar, så føder du/har du akkurat født når jeg er på sykehuset med O for falsk-mandel-operasjon og innsetting av dren. Ja, det gjorde godt Jeg fikk hvertfall sagt til henne at jeg ikke hadde bedt henne hit hvis jeg ikke ville ha henne her, og at jeg kjenner så på mammasavnet nå! Snakker om kommende bestemødre som involverer seg mer, svigermor var så søt i går, hun sa flere ganger at jeg bare måtte "sette henne på plass" hvis jeg eller vi syntes hun gjorde for mye eller overkjørte oss Akkurat i går svarte jeg at det var veldig godt å få hjelp, og at jeg nok skulle ha vett til å si ifra hvis det ble for mye Heheey! Kanskje vi møtes i døra, jeg med veer og du med fine O Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 28. januar 2015 #1425 Del Skrevet 28. januar 2015 Ja, det gjorde godt Jeg fikk hvertfall sagt til henne at jeg ikke hadde bedt henne hit hvis jeg ikke ville ha henne her, og at jeg kjenner så på mammasavnet nå! Snakker om kommende bestemødre som involverer seg mer, svigermor var så søt i går, hun sa flere ganger at jeg bare måtte "sette henne på plass" hvis jeg eller vi syntes hun gjorde for mye eller overkjørte oss Akkurat i går svarte jeg at det var veldig godt å få hjelp, og at jeg nok skulle ha vett til å si ifra hvis det ble for mye Heheey! Kanskje vi møtes i døra, jeg med veer og du med fine O Hehe, ja det kan jo hende! Du kommer nok ikke til å være i humør til å treffe på folk da, i alle fall var ikke jeg det. Da R parkerte stod jeg inntil et hjørne og var litt i min egen verden, mens jeg ventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 28. januar 2015 #1426 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra at dere fikk snakket ut og at hun kanskje kommer en tur likevel Og deilig å få ordnet en del ting med hjelp fra svigers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaospåtobein Skrevet 28. januar 2015 #1427 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra du fikk pratet med mammaen din. Håper hun kommer! Sånn sett er jeg glad mamma bor 20 min unna, selvom det kan være litt masete noen ganger Også så koselig på kontroll da! Må du prøøve å ikke bli skuffet/utålmodig om du må gå over tiden da, men jeg skjønner at man blir utålmodig. Man venter liksom bare på at det skal skje noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nautika Skrevet 28. januar 2015 #1428 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra dere fikk snakket ut! Høres ut som dere har supre folk rundt dere på alle kanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 28. januar 2015 #1429 Del Skrevet 28. januar 2015 Det var godt å høre du fikk pratet med moren din, og at hun kanskje kommer likevel! Krysser fingrene Og så koselig at svigermor er så engasjert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 28. januar 2015 #1430 Del Skrevet 28. januar 2015 Så godt å høre at dere fikk snakket ut! Krysser fingrene for at hun kommer:) Og tenk, siste jordmorkontroll! Du har virkelig ikke lenge igjen nå :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malicious Skrevet 28. januar 2015 #1431 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra dere fikk snakket ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. januar 2015 #1432 Del Skrevet 28. januar 2015 Så bra at dere fikk prata ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #1433 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hehe, ja det kan jo hende! Du kommer nok ikke til å være i humør til å treffe på folk da, i alle fall var ikke jeg det. Da R parkerte stod jeg inntil et hjørne og var litt i min egen verden, mens jeg ventet. Haha, nei, blir nok ikke store samtalen, du får vel kanskje ett nikk Så bra at dere fikk snakket ut og at hun kanskje kommer en tur likevel Og deilig å få ordnet en del ting med hjelp fra svigers! Så bra du fikk pratet med mammaen din. Håper hun kommer! Sånn sett er jeg glad mamma bor 20 min unna, selvom det kan være litt masete noen ganger Også så koselig på kontroll da! Må du prøøve å ikke bli skuffet/utålmodig om du må gå over tiden da, men jeg skjønner at man blir utålmodig. Man venter liksom bare på at det skal skje noe Så bra dere fikk snakket ut! Høres ut som dere har supre folk rundt dere på alle kanter. Det var godt å høre du fikk pratet med moren din, og at hun kanskje kommer likevel! Krysser fingrene Og så koselig at svigermor er så engasjert! Så godt å høre at dere fikk snakket ut! Krysser fingrene for at hun kommer:) Og tenk, siste jordmorkontroll! Du har virkelig ikke lenge igjen nå :o Så bra dere fikk snakket ut Så bra at dere fikk prata ut Takk, dere Det gjorde godt, ja! Har snakket litt mer med henne i dag, om når hun tenkte å komme, og hun sa nå at hun skal kjøre hit på fredag "med mindre været blir kjempedårlig". Det er pga migrenen hennes da, hun får fort migrene hvis hun kjører i snøvær blant annet ;P Men jeg passet på å poengtere at gubben har sagt han kan dra og hente henne, om så var Så tenkte hun å bli til mandag formiddag. Edit: Heldigvis finnes jeg ikke utålmodig enda, men man kjenner jo litt ekstra godt etter på kroppen Endret 28. januar 2015 av Lilleninja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 28. januar 2015 Forfatter #1434 Del Skrevet 28. januar 2015 (endret) I dag har jeg vært en tur inne på føden. Syntes lillemor var veldig rolig i magen i dag, selv etter at jeg prøvde å lage litt "liv og røre" ved å spise brødskiver med nugatti, drikke melk OG drikke to glass saft. Snakket med de på tlf, og de ville ha meg inn, så da ringte jeg gubben og han hastet hjem fra jobb for å hente meg Ble satt på CTG-registrering, så fikk høre hjertelyden (og se tallene), og måtte trykke hver gang hun rørte seg. Hun rørte seg mer på den halvtimen enn hun hadde gjort de 5-6 timene jeg hadde vært våken.. Typisk, anyone? Men føltes likevel riktig å dra inn i dag, for hun var kjempeaktiv i går, men nesten ingenting frem til jeg dro inn i dag. Fikk også beskjed om at vi var velkommen tilbake Ikke så galt at det ikke er godt for noe, da, jeg fikk se miljørommet, som er rommet jeg håper å få føde i ^^ Registreringene ble forresten godkjent av lege, og så sjekket hun urin (som var fin) og BT (hvor overtrykket var myyye høyere enn det pleier å gjøre, men hun sa det nok var pga stress ;P). Jeg får forresten kynnere, men kjenner ikke noe særlig til dem Ene "tallet" som stod på skjermen i dag fulgte med på om livmoren trakk seg sammen, og den registrerte 2-5 når jeg pustet (normalt med litt utslag på pusting ifølge jm), men var ett par ganger jeg lurte på om jeg kaaaanskje hadde en bitteliten kynner, og da var den over 100 noen ganger, og rundt 80 andre ganger Vi tok oss en gooood og lang blund når vi kom hjem, etter å ha vært innom jobben hans igjen, og når vi hadde stått opp dro gubben for å hente vugga Så nå står den ferdig sammenskrudd i stua ^^ Har bare igjen å skjære til madrassen nå, så kan jeg legge på senga hennes Endret 28. januar 2015 av Lilleninja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 28. januar 2015 #1435 Del Skrevet 28. januar 2015 Klapper for gubben som tilslutt fikk ferdig vugge Godt alt var i orden med lille. Greit å ta en tur for mye enn en for lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 29. januar 2015 #1436 Del Skrevet 29. januar 2015 Så bra at alt var i orden! bedre med en sjekk for mye enn for lite:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiremor Skrevet 29. januar 2015 #1437 Del Skrevet 29. januar 2015 Så bra at lillemor hadde det fint, selv om hun skremte dere litt. Og nå har jo mannen fått fikset ferdig vugga OG tatt den med hjem, hurra!! Snart i mål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 29. januar 2015 #1438 Del Skrevet 29. januar 2015 Bra alt stod godt til der inne i magen Kan tenke meg blodtrykket steg litt ekstra pga stress ja! En ting jeg lurer på, når dere kontakter føden pga lite liv, hva er det dere da regner som lite liv? Det er sikkert individuelt, men dere som har gjort det? Har det ikke vært noe en dag, eller hvordan er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 29. januar 2015 Forfatter #1439 Del Skrevet 29. januar 2015 Klapper for gubben som tilslutt fikk ferdig vugge Godt alt var i orden med lille. Greit å ta en tur for mye enn en for lite! Ja, det var ikke verst Det var veldig godt å få den sjekken Hun var jo helt vill i magen dagen før, så hun hadde vel slitt seg ut Så bra at alt var i orden! bedre med en sjekk for mye enn for lite:) Ja, definitivt! Jeg var jo bra nervøs og redd for å "mase" når jeg ringte inn, men med en gang jeg sa at jeg syntes det hadde vært rolig i magen, så sa de "Da må du komme inn på en sjekk" Så bra at lillemor hadde det fint, selv om hun skremte dere litt. Og nå har jo mannen fått fikset ferdig vugga OG tatt den med hjem, hurra!! Snart i mål Ja, hun var tullejente i går! Men jeg ble SÅ glad da hun kviknet til, selv om timinga var skikkelig typisk ... Nå hikker hun i magen Det tok bare 25,5 uke cirka fra vi fikk den dit den skulle stå under renoveringa, såååeeh, røft ett halvt år? Den ble veldig fin da Kan prøve å få lagt inn ett bilde når vi har lagt oppi madrassen også La til en litt personal touch også da, tok et rosa, tykt silkebånd fra ene bleiekaka og knøt det rundt "pinnen" som stopper vugginga og rundt "foten" til vugga på den siden, sånn at vi bare kan nappe den ut uten å tenke på hvor vi legger fra oss pinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Focklop Skrevet 29. januar 2015 #1440 Del Skrevet 29. januar 2015 En ting jeg lurer på, når dere kontakter føden pga lite liv, hva er det dere da regner som lite liv? Det er sikkert individuelt, men dere som har gjort det? Har det ikke vært noe en dag, eller hvordan er det? Jeg har ikke opplevd det selv enda, men det er nok veldig individuelt. Jeg som har ei så aktiv tulle vil bli urolig om hun er langt mindre aktiv enn vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå