Gå til innhold

LilleNinja og gubben har fått sin vakre frøken <3


Lilleninja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jo også nevnes at jeg ikke har fått kvittet meg med noe særlig...avfall etter at jeg spiste TO store porsjoner taco på lørdag, og spiste meg så mett på fårikål i går at jeg lurte på om magen kom til å eksplodere hvis lille hadde sparket :fnise: Så har jeg spist kanelboller og wienerbrød i tillegg, så vektøkning var forventet, for å si det sånn :hoho:

Men forrige uke kommenterte jo legen at hun ikke syntes jeg hadde gått opp noe særlig enda, så hun lurte på om jeg spiste nok :fnise: Så jeg sa til henne i dag at "Nå har du fått vektøkningen du etterlyste forrige uke" :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte legger man på seg litt i rykk og napp i graviditeten også. :jepp:

Sant :laugh: Det er jo litt trøst i det :nigo: Håper på å ikke gå opp noe særlig da, siden jeg hadde litt å ta av i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går nok ned mye av det i løpet av to-tre dager. ;) Jeg legger alltid på meg ca 1,5 kg etter helgen. Vannvekt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede lagt på meg 4 kilo jeg :sjenert: Men legen sa ikke noe på det, hadde forståelse for at jeg var helt nødt til å spise :fnise: Men jeg kan jo ikke gå opp 4 kilo hver gang da. Satser på at det stabiliserer seg når jeg ikke er så kvalm lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går nok ned mye av det i løpet av to-tre dager. ;) Jeg legger alltid på meg ca 1,5 kg etter helgen. Vannvekt. :)

Ja, jeg satser på det :) Hehe, kan hende det er vann, men jeg tror mer på at det bare er "avfallsstoffer" :P

Rosiner og yoghurt er inntatt :fnise:

Jeg har allerede lagt på meg 4 kilo jeg :sjenert: Men legen sa ikke noe på det, hadde forståelse for at jeg var helt nødt til å spise :fnise: Men jeg kan jo ikke gå opp 4 kilo hver gang da. Satser på at det stabiliserer seg når jeg ikke er så kvalm lenger.

DU MÅ FÅ DEG TICKER :opplyser: Har du kommet langt nå egentlig? :nigo:

Det er noe herk når man må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk.. :/ Jeg fikk ikke til å spise etterhvert, for det som hadde hjulpet tidligere gjorde meg plutselig kvalm :P (Riskaker og ritz-kjeks)

Nå får jeg omsider til å spise Ritz-kjeks igjen, med tine sin smøreost med pepper :wow: Riskaker blir jeg litt uvel av å bare se på fortsatt da, etter at jeg kastet opp en "salig" blanding av nettopp spiste riskaker og tomatsuppe :dry:

JEG ER SÅ SULTEN FOR TIDA :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sulten ja...Dont get me started.. :fnise:

Slik blir det vel til magesekken får så lite plass at man blir mett av ingenting.. :P

Edit: Trenger inspirasjon til middager å sette på ukesmenyen. Tips?

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten ja...Dont get me started.. :fnise:

Slik blir det vel til magesekken får så lite plass at man blir mett av ingenting.. :P

Edit: Trenger inspirasjon til middager å sette på ukesmenyen. Tips?

Hihi :fnise: Aaaaner ikke, her har vi noe så oppfinnsomt som spaghetti og kjøttsaus (dolmio) i dag :P

Sulten? I hear you! Er jo sulten konstant i dag!

Mmhmmmm :wow:

Henger litt etter, men hurra for 22 uker! :danse:

Johoo, tusen takk :nigo:

Blir kvalm av å bare tenke på riskaker:p spiste det en del i starten... :)

Hehe, samme her :P Det var eneste som funket når ritz-kjeksen hadde for mye smak, men så kastet jeg som sagt opp riskaker jeg nettopp hadde spist, sammen med tomatsuppe :glare: Ikke noen god combo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg forsøkt meg litt på jobb i dag. Det ble 3 timer i stedet for 2,5.

Når jeg hadde kommet på jobb ville sjefen snakke litt med meg. Hun hadde fått beskjed fra høyere sjefer at de hadde regnet ut at jeg skulle jobbe 15 timer i uka når jeg var 50% sykmeldt, og at det da var to alternativer hun hadde fått som mulighet av sjefene sine. Enten to dager i uka med jobb 7,5 time, eller 3 dager i uka med 5 timers arbeid. Jeg sa at jeg ikke tror jeg greier noen av de alternativene, så vi ble enige om at jeg skal kontakte legen i morgen og få 100% sykmelding :)

Egentlig er jeg lettet! :) Det begynte å "gnisse" i ryggen allerede etter en halvtime (!), og etter tre timer på jobb var det faktisk veldig vondt! Så da går det ikke..

Men vet dere hva, jeg syns faktisk det er helt greit nå, føler nesten at de hjalp meg litt med å ta valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt dårlig av ledelsen da må jeg si... Men kanskje for det beste som du sier:)

Jeg skjønner det egentlig da :) Det er jo veldig vanskelig å finne noen som vil jobbe 2,5 timer, man vil jo gjerne jobbe lenger når man først kommer på jobb :) Tror nok det er det beste, når det begynte å gnisse så fort der, så ville jeg nok bare blitt mye verre av å jobbe tror jeg ^^

Håper det ordner seg så du får den løsningen som er best for deg nå :hug:

Takk :klem: Det har begynt å synke inn at det beste nok er at jeg holder meg 100% sykmeldt, selv om jeg syns det er veldig trist, så ville jeg som sagt sikkert bare blitt mye verre av å jobbe videre! :( Og jeg vil jo kunne løfte lille når han/hun kommer :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det egentlig da :) Det er jo veldig vanskelig å finne noen som vil jobbe 2,5 timer, man vil jo gjerne jobbe lenger når man først kommer på jobb :) Tror nok det er det beste, når det begynte å gnisse så fort der, så ville jeg nok bare blitt mye verre av å jobbe tror jeg ^^

Takk :klem: Det har begynt å synke inn at det beste nok er at jeg holder meg 100% sykmeldt, selv om jeg syns det er veldig trist, så ville jeg som sagt sikkert bare blitt mye verre av å jobbe videre! :( Og jeg vil jo kunne løfte lille når han/hun kommer :hjerte:

Etter det du har skrevet så er jeg helt enig med deg, det beste for kroppen din er nok 100% ja. Ikke tenk på at det er trist osv, tenk at det er best for deg og den lille :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sikkert like greit, ja. :) Skulle ønske min lege bare sa at "NÅ, kaster vi inn håndkleet", så hadde jeg sluppet å gå rundt med denne usikkerheten, men jeg vet jo at han ikke blir å tvinge meg ut i jobb når jeg føler det ikke blir å gå. Likevel hadde det vært godt å bare ha det fastsatt, i stedet for sånn som det er nå hvor vi evaluerer hver tredje uke. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det du har skrevet så er jeg helt enig med deg, det beste for kroppen din er nok 100% ja. Ikke tenk på at det er trist osv, tenk at det er best for deg og den lille :hjerte:

Takk, du har rett i at jeg må endre tankemåte ja :hjerte:

Ser absolutt den:) har det gått greit de dagene du har gert hjemme da? :)

Det har gått veldig greit :) Så lenge jeg holder meg i ro for det meste, så har jeg nesten ikke vondt i det hele tatt :) Så har jo blitt litt "lurt" av kroppen sånn sett :P Men når jeg var hos mamma i helga, og vi skulle gå sånn... 500 meter, så måtte jeg stoppe ca. halvveis og sette meg på en benk :/ Planen er jo å komme meg i litt aktivitet, for det er ikke bra å kutte all bevegelse heller :) Men jobb må jeg nok bare gi opp, det ble for tungt :(

Sikkert like greit, ja. :) Skulle ønske min lege bare sa at "NÅ, kaster vi inn håndkleet", så hadde jeg sluppet å gå rundt med denne usikkerheten, men jeg vet jo at han ikke blir å tvinge meg ut i jobb når jeg føler det ikke blir å gå. Likevel hadde det vært godt å bare ha det fastsatt, i stedet for sånn som det er nå hvor vi evaluerer hver tredje uke. ;)

Ja, legen min var som sagt usikker nok på om jeg kom til å greie å jobbe mer at hun spurte meg rett ut om jeg trodde jeg kom til å greie det :) Og hun sa jo at hvis det ikke gikk bra så skulle jeg bare si ifra, så skulle hun ordne meg 100% sykmelding, siden det ikke går an å sykmelde mer enn 50% heller egentlig, sånn praktisk sett :)

Vet dere? Jeg er SÅ lettet og faktisk glad for at jeg ikke skal på halv dag engang i morra! For jeg merker at ryggen er vond enda etter de tre timene på jobb i dag :sjokkert: "Stivner" liksom litt når jeg reiser meg igjen, det har jeg ikke gjort på litt under en uke.. Så tydelig at kroppen ikke var glad for å ha jobbet i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er dårlig av ledelsen. De skal ikke tilby deg to alternativer, de skal sammen med deg sette opp en vaktliste som funker. Om så det er bare 2 timer den ene dagen. Men så deilig å få det konkret at du skal ha 100% sm! Jeg har som Teriyaki, evaluering hver måned, og det er stressende. Jeg vet jo at jeg ikke klarer noe mer, så hvorfor må jeg innom der en gang i månedeeeen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...