Gå til innhold

"Nei, jeg er ikke kvinnehater" Hvilke kvinner LIKER dere da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Idollet

Da vil jeg ikke kalle deg spesielt for en kvinnehater eller kvinnekritiker.. og det var vel poenget her?

Som nevnt over synes jeg f.eks. det er mye stygt damer gjør som ikke blir gjort noe med, som f.eks. får barn uten å gi det sin far, eller lurer en mann til å tro at barnet til en annen mann er sitt, selv om det ikke er det. Men det er jo ikke "kvinner" som gjør det, men noen få kvinner. Så jeg er vel ikke kvinnehater eller direkte kritiker kanskje ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest .-L-.

Hvorfor skal vi alltid møte disse med sympati og empati? Jeg har merket meg dette argumentet i mange diskusjoner, og selv om jeg er enig i at man bør søke å forstå hvordan denne gruppen menn "blir som de blir", så er det noe provoserende med dette slik det ofte brukes.

Det blir nemlig brukt som retorikk, at kvinner som er uenige med mennene det gjelder i en tråd der mennene ikke klarer å skille egne møkkaopplevelser fra tendenser eller være generelle, rett og slett bare mangler empati. Det er en super måte å ta fra en hel gruppe meningsmotstandere legitimitet og troverdighet. Rart hvordan det blir tatt for gitt at kvinnene det gjelder ikke selv har dårlige erfaringer som merker dem, rart at denne overveldende empatien som tydeligvis mange har for disse mennene ikke strekker seg til andre grupper enn kvinnehatere.

Vi kan alltids diskutere om det finnes "en sannhet" (noe det antagelig ikke gjør, uansett hva man mener med det) når en sak diskuteres, men faktum er at det ofte finnes en del tendenser og det finnes noen generelle holdepunkter som ikke kan trumfes med at "min sannhet er ikke din sannhet og du mangler empati".

Anonymous poster hash: debea...0ba

Tror du det er lurt å møte menns frustrasjon med egen frustrasjon da?

Man ser jo hvilken kommunikasjon som oppstår når det gjøres, ganske dårlig kommunikasjon for å si det mildt.

Jeg likte det du skrev. Menn burde ikke generalisere ut i fra noen møkkaopplevelser, men samtidig er det ikke så rart at menn gjør det visst man bare har møkkaopplevelser under beltet. Har man noen dårlige erfaringer på rad går man fort ned i kjelleren og blir bitter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Første steg i en sånn prosess må jo da være at personer som sliter med såkalte indre demoner søker hjelp hos profesjonelle mennesker som har forutsetninger for å hjelpe dem å bli kvitt disse demonene.

Noe det virker som de ikke gjør fordi de selv sannsynligvis ikke innser at det er dem det er noe i veien med. Det er alle andre.

Det er ikke lett å føle empati for noen som tydelig gir uttrykk for at de hater og forakter kvinner generelt, kun fordi de er kvinner.

Igjen, det finnes ingen seriøs forskning på dette så vidt jeg vet. Og, er det bare dem det er noe i veien med, elelr kan det hende at det finnes kvinner i verden som ikke er særlig til mennesker? Dette raseriet og frustrasjon oppstår jo ikke i et vakum? En ting er i alle fall sikkert, ingenting vil bli bedre hvis alt en har å tilby disse er hat og forakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til lurer jeg på om Teeden er den mest populære mannen på KG. Han kan velge og vrake mellom mange i tråden om hvem en ville spleise på forumet, her spør jentene om hva en må gjøre for å bli akseptert hos dem og så videre. Han har utvilsomt rett, han kan velge og vrake jenter. Får bli idolet mitt han ;)

Haha, jeg føler (om ikke annet) en sterk fascinasjon over at noen kan ha slike synspunkter. Jeg skjønner at du tuller, men jeg nok ikke du trenger noe idol i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: a98a1...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Unnskyld meg? Mener du at alle alenemødre har kasta ut pappaen til ungen sin? For en merkelig ting å tro! Det finnes menn som velger å forlate kvinner de er i et forhold med (og har barn med) også.. så da vet du det!

Jeg tenker på de som velger seg Storken og tilsvarende løsninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den perfekte kvinnen er et monogamt jomfruelig ludder på over 25 som har gått på kostskole for piker og jobbet i et nonnekloster?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Nei, for da er hun selvhøytidelig, kjedelig og uoppnåelig. Hallo, alle vet at kvinner skal være lett tilgjengelige for menns sexdrifter!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså man er ikke kvinnehater fordi man kritiserer enkelte kvinner og samfunnet (ofte da medregnet mye som har med kvinner å gjør, siden det er tema).

De jeg liker er dem som behandler andre rettferdig, godt og tenker på menneskeverdet, men da ikke er dumsnille og irrasjonelle. F.eks. på den måten at man ikke ser realiteten i øynene og faktisk hjelper dem som trenger hjelp, men hjelper dem man tror gjør det. Det er ikke nødvendigvis i balanse. Eller ofrer eller hjelper til sin egen selvødeleggelse.

Svar på dette enkle spørsmålet: En kvinne som avviser en manns tilnærmelser fordi hun ikke tenner på ham, behandler hun denne mannen urettferdig? Har det noe å si om denne mannen lett får kjæreste eller har blitt avvist hundrevis av ganger tidligere og føler seg dømt til et liv i ensomhet og strever med å få dekket sine seksuelle "behov"? Og hvis hun ikke avviser ham til tross for at hun ikke tenner på ham, men er redd for ham eller synes synd på ham, behandler hun ham da rettferdig eller er hun dumsnill og/eller irrasjonell?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for da er hun selvhøytidelig, kjedelig og uoppnåelig. Hallo, alle vet at kvinner skal være lett tilgjengelige for menns sexdrifter!

Ergo et jomfruelig ludder.

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo et jomfruelig ludder.

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Du skal ha selvrespekt i form av at du ikke har sex med gud og hvermann som en hvilkensomhest hore, men samtidig skal du ikke være uoppnåelig og dele velvillig av kroppen din til menn.

Så. Lykke til.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parafraserte bitterpikkene her. Ingenting er jo godt nok for dem.

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Bare lure på dette utrykket "bitterpikk".... Hva er motstØkket? Kan "kaustisk kuse" funke?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nightwich

Av og til lurer jeg på om Teeden er den mest populære mannen på KG. Han kan velge og vrake mellom mange i tråden om hvem en ville spleise på forumet, her spør jentene om hva en må gjøre for å bli akseptert hos dem og så videre. Han har utvilsomt rett, han kan velge og vrake jenter. Får bli idolet mitt han ;)

Teeden kan ikke velge og vrake. Vi damer har en medfødt trang til å hjelpe de svake og redde de som virker fortapte.

Velg deg et annet idol kjære deg !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Svar på dette enkle spørsmålet: En kvinne som avviser en manns tilnærmelser fordi hun ikke tenner på ham, behandler hun denne mannen urettferdig? Har det noe å si om denne mannen lett får kjæreste eller har blitt avvist hundrevis av ganger tidligere og føler seg dømt til et liv i ensomhet og strever med å få dekket sine seksuelle "behov"? Og hvis hun ikke avviser ham til tross for at hun ikke tenner på ham, men er redd for ham eller synes synd på ham, behandler hun ham da rettferdig eller er hun dumsnill og/eller irrasjonell?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Hun må få lov å gjøre som hun vil. Men da må man samtidig la kvinner som har lyst å tjene penger på seksuelle tjenester få lov til det. Siden det jo er etterspørsel, får man jo tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Teeden kan ikke velge og vrake. Vi damer har en medfødt trang til å hjelpe de svake og redde de som virker fortapte.

Velg deg et annet idol kjære deg !

Bare tuller vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun må få lov å gjøre som hun vil. Men da må man samtidig la kvinner som har lyst å tjene penger på seksuelle tjenester få lov til det. Siden det jo er etterspørsel, får man jo tilbud.

Spørsmålet var ikke hva hun ville, men hvordan DU dømmer handlingene hennes. GRettferdig, dumsnill, irrasjonell?

Det er for øvrig ingen som stopper kvinner som har lyst til å tjene penger på seksuelle tjenester.

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lure på dette utrykket "bitterpikk".... Hva er motstØkket? Kan "kaustisk kuse" funke?

Hehe, "feminist" holder visst i massevis. Eventuelt "dere kvinner".

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Spørsmålet var ikke hva hun ville, men hvordan DU dømmer handlingene hennes. GRettferdig, dumsnill, irrasjonell? Det er for øvrig ingen som stopper kvinner som har lyst til å tjene penger på seksuelle tjenester. Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Om ei dame ikke vil ligge med noen er vel ikke min sak vel. Og ja, kvinner har lov å selge, men kundene har ikke lov å kjøpe. Mao er tjenesten forbudt. Staten har ingen ting med hva en kvinne eller mann gjør med kroppene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men de jo må ha hatt andre kvinner i livene sine! Ikke bare hespetrær!

Anonymous poster hash: e4c55...5cc

Joda, men det kan du jo si om de kvinnene her inne som sier at alle menn er utro svin verden hadde vært bedre uten, hvilket er tema for et en rekke tråder i samlivsforumet her. Jeg forstår at man ikke klarer å holde et edruelig syn hvis man støter på et par som er tilstrekkelig jævlige. Det er ikke bra, men det blir jo samme greia: Man har hatt noen kjipe opplevelser og klandrer alle av motsatt kjønn. Det skjer hele tiden begge veier.

Anonymous poster hash: 831a1...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ei dame ikke vil ligge med noen er vel ikke min sak vel. Og ja, kvinner har lov å selge, men kundene har ikke lov å kjøpe. Mao er tjenesten forbudt. Staten har ingen ting med hva en kvinne eller mann gjør med kroppene sine.

Du svarer ikke på spørsmålet som faktisk dreier seg om hvem du liker.

Altså man er ikke kvinnehater fordi man kritiserer enkelte kvinner og samfunnet (ofte da medregnet mye som har med kvinner å gjør, siden det er tema).

De jeg liker er dem som behandler andre rettferdig, godt og tenker på menneskeverdet, men da ikke er dumsnille og irrasjonelle. F.eks. på den måten at man ikke ser realiteten i øynene og faktisk hjelper dem som trenger hjelp, men hjelper dem man tror gjør det. Det er ikke nødvendigvis i balanse. Eller ofrer eller hjelper til sin egen selvødeleggelse.

Det du sier her er nemlig ikke spesielt presist, så derfor spurte jeg:

Svar på dette enkle spørsmålet: En kvinne som avviser en manns tilnærmelser fordi hun ikke tenner på ham, behandler hun denne mannen urettferdig? Har det noe å si om denne mannen lett får kjæreste eller har blitt avvist hundrevis av ganger tidligere og føler seg dømt til et liv i ensomhet og strever med å få dekket sine seksuelle "behov"? Og hvis hun ikke avviser ham til tross for at hun ikke tenner på ham, men er redd for ham eller synes synd på ham, behandler hun ham da rettferdig eller er hun dumsnill og/eller irrasjonell?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Dette fikk jeg ikke noe svar på, for spørsmålet er nemlig HVEM det er som er slik du beskriver dem. Du svarte bare:

Hun må få lov å gjøre som hun vil. Men da må man samtidig la kvinner som har lyst å tjene penger på seksuelle tjenester få lov til det. Siden det jo er etterspørsel, får man jo tilbud.

Spørsmålet var ikke hva hun ville, men hvordan DU dømmer handlingene hennes. GRettferdig, dumsnill, irrasjonell?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

Så, hva kjennetegner denne kvinnen du liker?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Snill, omgjengelig, artig å prate med, er med meg mye slik at jeg blir venn med henne osv. Om det er den andre typen liker, så kommer mer inn.

Endret av Idollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill, omgjengelig, artig å prate med, er med meg mye slik at jeg blir venn med henne osv. Om det er den andre typen liker, så kommer mer inn.

Du greier altså ikke å gjøre rede for det du selv skriver.

Skal vi se om vi får svar nå: En kvinne som avviser en manns tilnærmelser fordi hun ikke tenner på ham, behandler hun denne mannen urettferdig? Har det noe å si om denne mannen lett får kjæreste eller har blitt avvist hundrevis av ganger tidligere og føler seg dømt til et liv i ensomhet og strever med å få dekket sine seksuelle "behov"? Og hvis hun ikke avviser ham til tross for at hun ikke tenner på ham, men er redd for ham eller synes synd på ham, behandler hun ham da rettferdig eller er hun dumsnill og/eller irrasjonell?

Anonymous poster hash: 133cd...b8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...