Gå til innhold

DU som gnåler om oss som går på trygd og bruker deres skattepenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke sånne som deg de sikter til, så slapp av.

Anonymous poster hash: 19960...4d4

Ikke i teorien nei, men når de ser en trygdet person kose seg ute med venner eller ta seg en ferietur tar de det ganske som en selvfølge at akkurat denne NAV'eren er en sånn snylter som bruker opp andres skattepenger. Det er da ingen som klarer å skille mellom rettmessige trygdemottakere og snyltere så da langer de ut mot alt og alle og gjemmer seg bak "nei altså jeg snakker bare om dem som faktisk snylter".

Anonymous poster hash: 92ee4...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvordan vet du at det er slik? Er dette noe du tror eller har du kilder på dette?

Kilder?Tror? Jeg kjenner folk som er der veldig godt og deres grunn for å la være å jobbe har ingenting med at de ikke kan, verken fysisk eller psykisk. De vil rett og slett ikke jobbe. Kilder da heller....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en slik. Har nå fått innvilget ufør og er superlykkelig over det. Det betyr altså at jeg slipper å gjøre et dagsverk mer i resten av mitt liv. Jeg gir blaffen i om folk ikke liker det. Jeg stortives med trygden min.

Nå kan jeg gjøre hva jeg vil, hele tiden. Så kan dere sitte der og hyle. Det er ikke for alle å jobbe!

Anonymous poster hash: e9cef...27b

Gratulerer så mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilder?Tror? Jeg kjenner folk som er der veldig godt og deres grunn for å la være å jobbe har ingenting med at de ikke kan, verken fysisk eller psykisk. De vil rett og slett ikke jobbe. Kilder da heller....!

Ja ok, jeg forholder meg til kilder. Da mange ikke tør fortelle om psykiske tilstander til andre dømmende bekjente, de velger heller å late som at de ikke er så syke som de egentlig er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i teorien nei, men når de ser en trygdet person kose seg ute med venner eller ta seg en ferietur tar de det ganske som en selvfølge at akkurat denne NAV'eren er en sånn snylter som bruker opp andres skattepenger. Det er da ingen som klarer å skille mellom rettmessige trygdemottakere og snyltere så da langer de ut mot alt og alle og gjemmer seg bak "nei altså jeg snakker bare om dem som faktisk snylter".

Anonymous poster hash: 92ee4...425

Ja slik tror jeg at de kommer frem til hvem som snylter og ikke

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ok, jeg forholder meg til kilder. Da mange ikke tør fortelle om psykiske tilstander til andre dømmende bekjente, de velger heller å late som at de ikke er så syke som de egentlig er.

Men kjære deg. Det har ingen verdens ting med dømming å gjøre. Hvor naiv er det mulig å bli? Og for de som skulle slite så kan det å komme seg ut i en liten jobbstilling gjøre dem godt. For NOEN!

Det er flere som har gitt min kjære råd for hvordan man kan trygde seg. Skade seg f.eks. Ja, de har gjort det selv så de ikke kan bruke armen sin f.eks. De mottar trygd og gjør svart arbeid for å spe på trygden sin. De vil ikke jobbe, det vil heller ikke en nær familiemedlem. H*n er rett og slett dønn lat. Men vedkommende er meget flink til å klage på andre som sliter med å få tak i en jobb. De kaller h*n for late mennesker som snylter på andre. Snakk om å avsløre seg selv. Eller kanskje som ordtaket sier: På seg selv kjenner man andre.

Men her kan ikke jeg gi deg kilder. Det vet du godt selv. Snakk om å være vanskelig.

Eller forresten. Vil du se det med egne øyne så kan jo jeg huke deg med dem så kan du se selv. Da får du se det med egne øyne, kilder som du kan se tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Det har ingen verdens ting med dømming å gjøre. Hvor naiv er det mulig å bli? Og for de som skulle slite så kan det å komme seg ut i en liten jobbstilling gjøre dem godt. For NOEN!

Det er flere som har gitt min kjære råd for hvordan man kan trygde seg. Skade seg f.eks. Ja, de har gjort det selv så de ikke kan bruke armen sin f.eks. De mottar trygd og gjør svart arbeid for å spe på trygden sin. De vil ikke jobbe, det vil heller ikke en nær familiemedlem. H*n er rett og slett dønn lat. Men vedkommende er meget flink til å klage på andre som sliter med å få tak i en jobb. De kaller h*n for late mennesker som snylter på andre. Snakk om å avsløre seg selv. Eller kanskje som ordtaket sier: På seg selv kjenner man andre.

Men her kan ikke jeg gi deg kilder. Det vet du godt selv. Snakk om å være vanskelig.

Eller forresten. Vil du se det med egne øyne så kan jo jeg huke deg med dem så kan du se selv. Da får du se det med egne øyne, kilder som du kan se tydelig.

Ja ok.

Da synes jeg du skal "melde" han til skatteetaten og NAV for svindel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok.

Da synes jeg du skal "melde" han til skatteetaten og NAV for svindel

Ja kanskje jeg burde gjøre det. Eller ta opp det de sier heretter å sende det til nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje jeg burde gjøre det. Eller ta opp det de sier heretter å sende det til nav.

Ja, jeg er for at man skal melde om man vet om slikt. Som sagt setter dette stigma for de rettmessige mottakerne

Og svart arbeide over 4000 kr i året (tror det er det som er grensen) er vel ulovlig og straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er jo en ganske interessant uttalelse, da.

Hvordan kan du vite at feks ikke en nabo som ikke kjenner TS, men ser at vedkommende er hjemme om dagene og flotter seg med taxiturer, ikke trekker nettopp slike konklusjoner som korttenkte folk i endeløse tråder her, og mistenkeliggjør grunnlaget for trygden hennes/hans? Hva vet vi egentlig om våre medmennesker?

Og disse som "de sikter til", hvem er de da, mener du? Hva kjennetegner dem? Kan du vise til dokumentasjon og tall på om og i hvilken grad de faktisk finnes?

Anonymous poster hash: 491af...2e7

Som jeg skulle sakt det sjæl!!

Anonymous poster hash: 49424...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at man føler seg truffet når andre snakker om NAVere og latsabber, fordi man vet så alt for godt at det sikkert er en nabo eller bekjent som trekker den konklusjonen om deg.

Selv er jeg i 20-årene og går på AAP på grunn av en psykisk lidelse. Altså er jeg jo definisjonen på en NAVer i følge mange.

Jeg er utdannet hjelpepleier og har alltid jobbet fullt uten en eneste fraværsdag. Alltid betalt skatt selvfølgelig.

Og på grunn av en traumatisk hendelse jeg var ute for ble altså livet mitt snudd på hodet for 1 1/2 år siden. Og jeg må sitte å høre på folk på min egen alder, prate om alle som bruker skattepenger på å NAVe. Selv har de studert til langt inn i 30årene og aldri jobbet så mye at de har betalt skatt.

Må også legge til at det å få trygd/ aap faktisk er en privatsak. Jeg føler hvertfall jeg må rettferdiggjøre hvorfor jeg mottar stønad, fordi jeg vet av erfaring at når folk hører grunnen så forstår de..

Vel, jeg har ikke noe ønske om å dele mitt livs vanskeligste hendelse og tiden etter, kun for å bevise at jeg har bruk for hjelpen jeg får.

Anonymous poster hash: 49424...6b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo å bruke "skattepenger". Hvor mye betaler man ikke selv i skatt, eller moms når man handler, og andre skatter og avgifter? De som klager mest over at andre bruker "deres" skattepenger, klager jo gjerne i neste omgang på at de betaler totalt 70-80% skatt (?), så hvor mye av "andres" skattepenger får man.

Folk som går på trygd er de som er minst "flinke" til å spare så pengene deres går rett tilbake i samfunnet igjen. Det som ikke er bra er når en stor del av økonomien støver bort i bankkonti. Det er når penger raskt omsettes at jobb skapes og økonomien blomstrer.



Anonymous poster hash: 32fea...5a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvem er det som fortjener trygdepenger? Hvor går grensen?

F.eks Hans Olav Lahlum er jo en veldig merkelig fyr. Som nok ville ha fått en autistisk diagnose som asbergers, el hadde han gått til en psykolog. Og hadde han ikke vært kjendis og forfatter kunne han nok ha slitt en del med å få seg en ordinær jobb. Hadde han vært en som fortjener trygd? Selv om det ikke er noe fysisk galt med han og heller ikke noe totalt lammende psykisk galt.



Anonymous poster hash: 8ab97...f6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig når man ser å alderen deres. Over halvparten av de som får innvilget uføretrygd er over 50 år gamle, og når man tar hensyn til problem med alderen er det godt mulig at ti prosent ikke er arbeidsføre.

I tillegg til at en stor del av trygemottakerne også er andre ting enn "ikke gidder", bl.a. arbeidssøkende etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at en stor del av trygemottakerne også er andre ting enn "ikke gidder", bl.a. arbeidssøkende etc.

Arbeidssøkende når man ikke KAN arbeide pga sykdom.

Hvordan fungerer det?

Anonymous poster hash: 8ab97...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor føler du deg så truffet TS? Det som irriterer folk flest er jo snyltere. Altså de som ikke GIDDER å jobbe. Du er vel ikke en av de så skjønner ikke hva du piper for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvorfor føler du deg så truffet TS? Det som irriterer folk flest er jo snyltere. Altså de som ikke GIDDER å jobbe. Du er vel ikke en av de så skjønner ikke hva du piper for?

Fordi folk gjerne tar alle over en kam,og vi som faktisk fortjener pengene blir også uglesett.Det er bare å lese gjennom x antall tråder her på kg så ser du det. Det er en stor prosentandel her som mener at hvis du kan gå på cafe,eller gud for by smiler og ser velstelt ut ja da kan du jaggu meg jobbe også. Og de som snylter bryr seg jo ikke om hva folk tenker om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk gjerne tar alle over en kam,og vi som faktisk fortjener pengene blir også uglesett.Det er bare å lese gjennom x antall tråder her på kg så ser du det. Det er en stor prosentandel her som mener at hvis du kan gå på cafe,eller gud for by smiler og ser velstelt ut ja da kan du jaggu meg jobbe også. Og de som snylter bryr seg jo ikke om hva folk tenker om de.

Det er ikke det at man drar alle over en kam, men vi har ikke lov til å si noe som helst om de som faktisk snylter på staten uten at det blir ramaskrik. Selvsagt så forstår vi at noen har behov for det. Har selv blitt sett skjevt på fordi jeg gikk på nav den tiden jeg slet med å finne en jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler skatt av penger de får fra staten :fnise::fnise: . Ergo betales det ikke skatt.

Anonymous poster hash: e9cef...27b

Som alle statsansatte :fnise::fnise::fnise::fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...