Gjest Eurodice Skrevet 27. mai 2014 #41 Skrevet 27. mai 2014 Kjæresten hadde "morrabrød" når jeg våknet i dag. Jeg var kåt, og bynte å suge han. Han våknet litt av og til, men jeg lurer på om dette er rart/galt av meg? Han sa ikke noe spessielt.Anonymous poster hash: a8817...4be sex og samliv: Derfor får han «morrabrød» - KK.no
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2014 #42 Skrevet 27. mai 2014 Spurte han om det var noe jeg ikke skulle gjenta, men han sa han likte det. Og at det var helt greit det jeg gjorde. Vil ikke kalle det en voldtekt når det er kjæresten min det er snakk om.. Skulle ikke kaldt deg idiot, du som sa det var voldtekt, men voldtekt er en ganske alvorlig sak i mine øyne. TsAnonymous poster hash: a8817...4be Ikke når det kommer til voldtekt av menn tydeligvis, Men vist typen din synes det er greit så er det jo ikke noe galt i det. Anonymous poster hash: 619ad...a7d 2
Gjest HarryDotter Skrevet 27. mai 2014 #43 Skrevet 27. mai 2014 Jeg hadde satt pris på om kjæresten ville spurt om det var ok for meg EN gang. Men ja...jeg ville syntes det hadde vært helt topp om det var min faste partner som gjorde det mot meg.
Gjest constance90 Skrevet 27. mai 2014 #44 Skrevet 27. mai 2014 WTF!!!! Seriøst? Finnes det virkelig menn som ikke liker å bli vekket med sex??? Og folk som mumler voldtekt; nei, det er ikke voldtekt. Det kan være ett overgrep, men seriøst, hvis han føler det som overgrep, er han antagelig ikke egentlig interessert i deg. Jeg håper du troller eller så har noen mistet deg på hodet når du var liten. Hvis du blir voldtatt av kjæresten din da når du sov eller er kraftig beruset så er det ikke overgrep lengre "fordi du er interessert i han". Slik holdning bør settes bak murene, det er det som gjør samfunnet vårt skummelt. 3
Gjest heihade Skrevet 27. mai 2014 #45 Skrevet 27. mai 2014 Det virker til at det er litt dobbeltmoral her ute og går blant en del av kvinnene. Mener å ha lest opptil flere tråder om å ha sex med en sovende jentekjæreste og der var det mange som mente at det ikke var greit fordi de ikke hadde mulighet til å si ja eller nei og at det i visse tilfeller kunne blitt regnet som voldtekt. Så å kalle noen, som sier det samme når det er snakk om en mann som sover, for en dust blir ikke helt etter boken. Nå kan det jo hende at det ikke er de samme kvinnene som mener at menn ikke kan ha sex med sovende kvinner, men at kvinner kan ha sex med sovende menn da, riktignok. Men folk burde begynne å huske på at alt skal helst gå begge veier, hvis man skal være rettferdig. 2
Gjest constance90 Skrevet 27. mai 2014 #46 Skrevet 27. mai 2014 Det virker til at det er litt dobbeltmoral her ute og går blant en del av kvinnene. Mener å ha lest opptil flere tråder om å ha sex med en sovende jentekjæreste og der var det mange som mente at det ikke var greit fordi de ikke hadde mulighet til å si ja eller nei og at det i visse tilfeller kunne blitt regnet som voldtekt. Så å kalle noen, som sier det samme når det er snakk om en mann som sover, for en dust blir ikke helt etter boken. Nå kan det jo hende at det ikke er de samme kvinnene som mener at menn ikke kan ha sex med sovende kvinner, men at kvinner kan ha sex med sovende menn da, riktignok. Men folk burde begynne å huske på at alt skal helst gå begge veier, hvis man skal være rettferdig. Amen! 3
OlaP Skrevet 27. mai 2014 #47 Skrevet 27. mai 2014 Det virker til at det er litt dobbeltmoral her ute og går blant en del av kvinnene. Mener å ha lest opptil flere tråder om å ha sex med en sovende jentekjæreste og der var det mange som mente at det ikke var greit fordi de ikke hadde mulighet til å si ja eller nei og at det i visse tilfeller kunne blitt regnet som voldtekt. Så å kalle noen, som sier det samme når det er snakk om en mann som sover, for en dust blir ikke helt etter boken. Nå kan det jo hende at det ikke er de samme kvinnene som mener at menn ikke kan ha sex med sovende kvinner, men at kvinner kan ha sex med sovende menn da, riktignok. Men folk burde begynne å huske på at alt skal helst gå begge veier, hvis man skal være rettferdig. Det er ikke dobbeltmoral når to forskjellige mennesker mener to forskjellige ting... Vi kan ikke forvente et homogent tankesett tvers igjennom en hel gruppe mennesker. Det er umulig. 2
Gjest heihade Skrevet 27. mai 2014 #48 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Det er ikke dobbeltmoral når to forskjellige mennesker mener to forskjellige ting... Vi kan ikke forvente et homogent tankesett tvers igjennom en hel gruppe mennesker. Det er umulig. Og det tok jeg også høyde for at kunne være tilfelle i innlegget, så du trenger ikke påpeke det. Les, og så svar, er du snill. Men jeg har vært her lenge nok nå til å få med meg at det ikke er uvanlig at kvinner forventer bedre behandling enn de gir menn, og menn forventer bedre behandling enn de gir kvinner - så jeg ser ikke bort i fra at det er dobbeltmoralister ute og går når dette er tema heller. Endret 27. mai 2014 av heihade
OlaP Skrevet 27. mai 2014 #49 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Og det tok jeg også høyde for at kunne være tilfelle i innlegget, så du trenger ikke påpeke det. Les, og så svar, er du snill. Men jeg har vært her lenge nok nå til å få med meg at det ikke er uvanlig at kvinner forventer bedre behandling enn de gir menn, og menn forventer bedre behandling enn de gir kvinner - så jeg ser ikke bort i fra at det er dobbeltmoralister ute og går når dette er tema heller. Jeg leste og så svarte jeg. Det er ikke dobbeltmoral at to forskjellige mennesker mener to forskjellige ting. Punktum. Du kan ikke komme med dette før du har en person som mener to ting. Det blir absurd. At du har opplevet dette i andre sammenhenger er greit nok. Lag en egen tråd på det. Endret 27. mai 2014 av OlaP 2
Bettina82 Skrevet 27. mai 2014 #50 Skrevet 27. mai 2014 For min del er det absolutt ikke hverken overgrep eller voldtekt om mannen min hadde fingret meg når jeg sov/var full. Vi ligger tross alt nakne under dobbeldyne, og det skal nesten godt gjøres å unngå at den ene ikke "gnikker" på den andre innimellom Dette er forøvrig "regler" vi sammen har laget og er enige om. Hadde absolutt vært noe annet om det var en person man ikke stolte på osv. 2
Gjest heihade Skrevet 27. mai 2014 #51 Skrevet 27. mai 2014 Jeg leste og så svarte jeg. Det er ikke dobbeltmoral at to forskjellige mennesker mener to forskjellige ting. Punktum. Du kan ikke komme med dette før du har en person som mener to ting. Det blir absurd. At du har opplevet dette i andre sammenhenger er greit nok. Lag en egen tråd på det. Kverrulant i dag? Du har hengt deg opp i ett ord jeg brukte i innlegget mitt uten å egentlig ha noe mer å si om sakens kjerne. Saken er at jeg ser stadig vekk, også i denne tråden, en annerledes holdning blant kvinnene enn det jeg gjør i tråder der det er kvinnene som er i offerrollen. Det er saken og det ER tema, så jeg kan fint ta det her.
skreppamedleppa Skrevet 27. mai 2014 #52 Skrevet 27. mai 2014 (endret) Spurte han om det var noe jeg ikke skulle gjenta, men han sa han likte det. Og at det var helt greit det jeg gjorde. Vil ikke kalle det en voldtekt når det er kjæresten min det er snakk om.. Skulle ikke kaldt deg idiot, du som sa det var voldtekt, men voldtekt er en ganske alvorlig sak i mine øyne. TsAnonymous poster hash: a8817...4be Voldtekt er ganske alvorlig ja, nettopp derfor er loven også så pass omfattende av voldtekts paragrafen og uansett hva du vil kalle det så innbefatter lovverket at dette kan kalles en voldtekt. Sex med sovende mennesker er voldtekt om dere er kjærester eller ei. Nå var det ikke personen du siterte som har funnet opp loven så det blir litt dumt å kalle noen dust når de skriver hva lovverket innbefatter. Nei de aller fleste menn vil nok ikke se på seg selv som et voldtekts offer om kjæresten gir de en bj i halv/hel søvne men selv er dette noe jeg aldri ville gjort før vi hadde snakket sammen om det om det var greit. For min egen del så hadde jeg ikke likt å plutselig være midt i en sex scene fordi sidemannen er kåt og fant det for godt til å forsyne seg. Sex er best når to frivillige beviste mennesker er med på akten, noe annet har jeg aldri prøvd og det ønsker jeg heller aldri å teste ut. Men mannen din syntes det var greit, godt og digg og det er jo han det skal være greit for, men igjen jeg ville ikke ha gjort det. Endret 27. mai 2014 av skreppamedleppa 3
Gjest Geit Skrevet 27. mai 2014 #53 Skrevet 27. mai 2014 Jeg tror ikke det handler om kvinners dobbeltmoral, jeg tror det handler om et generelt syn på kjønnsroller, en del av pakka der man forventer ulike ting fra kjønnene. Som i dette tilfellet, en forventning om at det en kvinne ville opplevd som et overgrep skal være bare stas for mannen (for alle vet jo at mannen alltid er klar, og nesten anser seg heldig som får seg noe.....). Det er en veldig uheldig holdning, som er med på å opprettholde et stigma for menn og gutter som utsettes for overgrep og voldtekt. Ellers mener jeg at sex med sovende personer kun er greit når det er et uttrykt ønske og gjensidig avtale mellom partene, og gjerne i et fast forhold der man er trygge på hverandre. 6
OlaP Skrevet 27. mai 2014 #54 Skrevet 27. mai 2014 Kverrulant i dag? Du har hengt deg opp i ett ord jeg brukte i innlegget mitt uten å egentlig ha noe mer å si om sakens kjerne. Saken er at jeg ser stadig vekk, også i denne tråden, en annerledes holdning blant kvinnene enn det jeg gjør i tråder der det er kvinnene som er i offerrollen. Det er saken og det ER tema, så jeg kan fint ta det her. Jeg blir kverulant av deg, ja. Jeg ønsker ikke å være det. Hele innlegget ditt handler om dobbeltmoral, så jeg hang meg ikke opp i et ord, men hele innlegget ditt. Dobbetlmoral krever at samme person prater imot seg selv. Jeg har ikke sett det, men det har du. Så ta det mot den som er dobbeltmoralsk. Loven skal ikke være dobbeltmoralsk, men det er ikke loven vi diskuterer her. Vi diskuterer om det er greit at en dame sugde typen sin. Og er der SVÆRT individuelt. Det er ikke noe vi kan ta i generelle termer, annet enn at det burde være avklart dem imellom enden via sedvane eller ved avtale. Så enkelt er det.
Savannah Skrevet 27. mai 2014 #55 Skrevet 27. mai 2014 Du har rett i at det er voldtekt, dersom den som blir sugd ikke på forhånd har sagt til kjæresten at han ønsker det. Anonymous poster hash: 7b46f...53d Ja, helt enig altså. Hver gang kjæresten min vil ha sex med meg spør han pent. En gang glemte han det, så da anmeldte jeg ham. 2
Gjest heihade Skrevet 27. mai 2014 #56 Skrevet 27. mai 2014 Jeg blir kverulant av deg, ja. Jeg ønsker ikke å være det. Hele innlegget ditt handler om dobbeltmoral, så jeg hang meg ikke opp i et ord, men hele innlegget ditt. Dobbetlmoral krever at samme person prater imot seg selv. Jeg har ikke sett det, men det har du. Så ta det mot den som er dobbeltmoralsk. Loven skal ikke være dobbeltmoralsk, men det er ikke loven vi diskuterer her. Vi diskuterer om det er greit at en dame sugde typen sin. Og er der SVÆRT individuelt. Det er ikke noe vi kan ta i generelle termer, annet enn at det burde være avklart dem imellom enden via sedvane eller ved avtale. Så enkelt er det. Jeg snakker om dobbeltmoral blant kvinner og menn, som grupper, her inne. Jeg påpeker bare hvordan fordelingen av positive og negative reaksjoner endrer seg når kjønnene i situasjonen endrer seg. Det er kun en observasjon jeg har gjort meg av å lese hvilke svar som går igjen og igjen. Jeg anser det som relevant til denne diskusjonen fordi jeg ser det her også, med kvinner og menn som grupper. Du står helt fritt til å mene at jeg prater utenfor tema og må ta det opp med enkeltpersoner eller starte egen tråd, og da får du bare rapportere innleggene mine. Jeg synes selv det er viktig å få med i diskusjonen. 1
Gjest Malanthor Skrevet 27. mai 2014 #58 Skrevet 27. mai 2014 Ja jeg er en kjempe dust fordi jeg sier at noe som er voldtekt er voldtekt. Anonymous poster hash: 619ad...a7d I utganspunktet så er oral sex utført på sovende person voldtekt, men i dette tilfellet så er det snakk om to stykker som er i et kjæreste forhold. Dette ville aldri blitt domfellelse, og dermed ingen voldtekt. Forstålig? 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. mai 2014 #59 Skrevet 28. mai 2014 (endret) Jeg hadde ikke sett på det som voldtekt om en kjæreste hadde vekket meg av det, selv om jeg ikke hadde likt det, for jeg bruker 20 min på å våkne skikkelig Endret 28. mai 2014 av Evilposelos
Gjest avocadoen Skrevet 28. mai 2014 #60 Skrevet 28. mai 2014 Jeg tror ikke det handler om kvinners dobbeltmoral, jeg tror det handler om et generelt syn på kjønnsroller, en del av pakka der man forventer ulike ting fra kjønnene. Som i dette tilfellet, en forventning om at det en kvinne ville opplevd som et overgrep skal være bare stas for mannen (for alle vet jo at mannen alltid er klar, og nesten anser seg heldig som får seg noe.....). Det er en veldig uheldig holdning, som er med på å opprettholde et stigma for menn og gutter som utsettes for overgrep og voldtekt. Ellers mener jeg at sex med sovende personer kun er greit når det er et uttrykt ønske og gjensidig avtale mellom partene, og gjerne i et fast forhold der man er trygge på hverandre. Jeg kjenner i tillegg ei som begynte å le da jeg tok opp temaet om menn som blir voldtatt. Er så utrolig grusomt at folk synes slikt er morsomt... Da lurer jeg på hva som er morsomt med han jeg kjenner som ble voldtatt av stefaren sin da han var mindre og fortsatt har store problemer på grunn av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå