Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Legen min sa at når jeg hadde såpass lavt blodtrykk i utgangspunktet (ca. 104/65 eller noe), så skulle det ikke store fallet i blodtrykk til før jeg merket det godt (svimmelhet ++) :) Tenker det skal enda mindre til for deg da, med 90/60! :P

Ja det er jo veldig logisk :P Har bare aldri opplevd det før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er jo veldig logisk :P Har bare aldri opplevd det før..

Jeg pleide å svime av i dusjen hvis vi gjorde.. spennende ting der :fnise:

Kjenner veldig fort hvis blodtrykket faller, og kjenner det som regel igjen, heldigvis ^^ Da er det bare å enten legge seg ned eller holde seg mest mulig i ro til det går over :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier blodtrykket mitt er helt fint, men det er lavt, og har alltid vært det. (90/60) De syns sikkert det bare er bra det ikke er høyt :P

Det er første gang jeg opplever at jeg er så svimmel, så får egentlig bare håpe det går over =)

Det kan ha vært i forbindelse med kynnere, for det ar jeg hatt siden før uke 20.

Får håpe jeg overlever dagen! Har masse jeg skal ha gjort utenfor hjemmet i dag :P

Jeg har iallefall tenk for min egen del at dersom det ikke skjer ofte, og ikke er smertefullt/meget ubehagelig, så er det neppe noe å bekymre seg for. Nå virker det jo som om flere har hatt lignende opplevelser, så da kan man nok slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekstkontroll i dag. Baby ligger festet i hodeleie med ryggen på min venstre side, akkurat som jm trodde og akkurat slik storesøster lå :)

Legen estimerte denne til 4,3 kg om bebis kommer til termin. Storesøster ble estimert til 4 blank og hun veide 3,6 og hun kom 6 dager før termin. Er ikke videre bekymret kjenner jeg :hjerte:

Vi snakket litt om epidural og komplikasjoner ift min overvekt. Jeg fødte raskt og ukomplisert sist, uten medisinsk smertelindring. Allikevel ønsker de at anestesi kommer og ser på ryggen min når fødsel er i gang. Bare sånn dersomatte, hvisomatte så vet de hva de har å jobbe med.

Jeg gleder meg til å føde igjen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på vekstkontroll i dag. Baby ligger festet i hodeleie med ryggen på min venstre side, akkurat som jm trodde og akkurat slik storesøster lå :)

Legen estimerte denne til 4,3 kg om bebis kommer til termin. Storesøster ble estimert til 4 blank og hun veide 3,6 og hun kom 6 dager før termin. Er ikke videre bekymret kjenner jeg :hjerte:

Vi snakket litt om epidural og komplikasjoner ift min overvekt. Jeg fødte raskt og ukomplisert sist, uten medisinsk smertelindring. Allikevel ønsker de at anestesi kommer og ser på ryggen min når fødsel er i gang. Bare sånn dersomatte, hvisomatte så vet de hva de har å jobbe med.

Jeg gleder meg til å føde igjen! :hjerte:

Er det hos jordmor du er på vekstkontroll?

Har ikke time før 27. januar og syns det er så lenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lege på svangerskapspoliklinikk. Jeg følges opp grunnet vekt. Hvor ofte går du til jm nå mot slutten? Jeg er hver fjortende dag, men har jo såkalt risikosvangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var lege på svangerskapspoliklinikk. Jeg følges opp grunnet vekt. Hvor ofte går du til jm nå mot slutten? Jeg er hver fjortende dag, men har jo såkalt risikosvangerskap.

Jeg går en gang i uken de siste ukene. Før det var det ca hver 14 dag og i begynnelsen var det ca 1 gang i mnd. Jeg har også såkalt risikosvangerskap :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på kontroll i dag. Hadde håpet det skulle være skjedd litt "der nede", men var visst en laaang livmorhals som var svært lite moden :( Har termin i morgen, så derfor hadde jeg håpet at det var skjedd litt! Men men, ikke noe å gjøre med det, annet enn å smøre seg med tålmodighet :) Får prøve med litt :humpe: i kveld og se om det kan hjelpe :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller dere dere til å legge ut bilder av (den kommende) babyen/barnet på sosiale medier?

Kjenner jeg ikke har lyst til at andre legger ut noe som helst med bilde av mitt barn, da jeg ikke vet hvem som får tilgang til det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er Tusle, som får ekstra oppfølging :) Jeg har virkelig savnet det, for jeg leser så mye om at alle med BMI over 32 har skikkelig risikosvangerskap, og er du over 40 i BMI så er det skikkeligskikkelig risiko.. Jeg har over 40 i BMI, men ingen av legene eller jordmødrene jeg har vært hos har reagert på det. Syns det er så skummelt at noen plasser er det ekstra kontroller, og jeg har såvidt fått de kontrollene jeg skal ha :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på kontroll i dag. Hadde håpet det skulle være skjedd litt "der nede", men var visst en laaang livmorhals som var svært lite moden :( Har termin i morgen, så derfor hadde jeg håpet at det var skjedd litt! Men men, ikke noe å gjøre med det, annet enn å smøre seg med tålmodighet :) Får prøve med litt :humpe: i kveld og se om det kan hjelpe :yvonne:

Kjør på! :hoppe: Mannen spurte meg i dag om vi hadde kommet dit at jeg var lei og ville ha ungen ut, med et sleskt smil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe risikosvangerskap, så her må jeg pent vente. Siden jeg forskøv timen pga romjula må jeg "bare" vente 3 uker mellom timene denne gangen. Har time 27/1 og så er det vel 2 uker til neste. Har termin 15/2, så sånn sett håper jeg at jg ikke trenger den :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller dere dere til å legge ut bilder av (den kommende) babyen/barnet på sosiale medier?

Kjenner jeg ikke har lyst til at andre legger ut noe som helst med bilde av mitt barn, da jeg ikke vet hvem som får tilgang til det ...

Jeg føler meg heller ikke komfortabel med at andre legger ut bilder av han. Jeg kan gå med på bilder hvor de holder og ansiktet ikke vises, men vil helst at de spør meg først. Jeg legger heller ikke ut bilder av venners barn.

Tror ikke jeg kommer til å legge ut bilder selv. Kanskje av hånda eller noe når vi annonserer at han er kommet. Ellers får de som ønsker bilde på sms/mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har neste time 26/1, da er jeg 36+3. Etter det har jeg hver 14 dag de 4 siste ukene, også blir det jo trivselskontroll på sykehuset en uke etter termin dersom baby ikke har kommet til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk 38+3 på neste kontroll, og den forrige kontrollen jeg hadde var da i uke 32 hos jordmor! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til lege 20/1, sykehus for ul-estimering 26/1 og jordmor 4/2.

Blir en gang i uka det, men sykehuset sjekker jo ikke urin og blodtrykk, kommer vel til å gå hver 14 dag, om ikke annet tilsier det. Sist gikk jeg hos jordmor 2-3 ganger i uka fra uke 33 pga høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk 38+3 på neste kontroll, og den forrige kontrollen jeg hadde var da i uke 32 hos jordmor! :o

Går du annen hver gang? Her jeg bor i så har jordmor veldig god kapasitet. Bedre enn i byen der du har jordmor. Også er legen min veldig interessert i å følge meg opp. Når det er sagt så har vi fulgt det kontroll-skjemaet, om ikke slavisk så har vi ikke lagt inn noe ekstra tror jeg.

Er jo en stund å gå fra 32 til 38 uker. Jeg hadde da jeg var 30 uker og 33 uker, også blir jo da neste ved 36 uker.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...