Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner liv hver dag, men siden morkaka er framme er det ikke så sterke spark. Helt herlig å kjenne, finnes ingen følelse som er lik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner liv hver dag, men siden morkaka er framme er det ikke så sterke spark. Helt herlig å kjenne, finnes ingen følelse som er lik :)

Jeg har og det. Er litt ergerlig, men sikkert litt greit når baby begynner å sparke om nettene. Hehe! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og det. Er litt ergerlig, men sikkert litt greit når baby begynner å sparke om nettene. Hehe! :)

Min sparket sjeldent om nettene. :) Han sparket aller mest på ettermiddag/kveld. :) Samme mønsteret hadde han som baby. Sov om nettene, hadde kun våkentid når han ble ammet eller slet med magevondt. Ingen våkenperioder på natt slik mange nyfødt har før de får riktig døgnrytme. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sparket sjeldent om nettene. :) Han sparket aller mest på ettermiddag/kveld. :) Samme mønsteret hadde han som baby. Sov om nettene, hadde kun våkentid når han ble ammet eller slet med magevondt. Ingen våkenperioder på natt slik mange nyfødt har før de får riktig døgnrytme. :jepp:

Begge mine har vært rolige i magen på natta, men ikke vært det når de ble født. Aldri vært plaget med mye våkentid på natta sånn egentlig, men har vært mye amming på natta de første månedene.

Mange som sier at hvis de er rolige i magen, blir de det når de blir født også, men det har ikke stemt på mine. Spesielt ikke nummer to. Måtte inn på sykehuset flere ganger fordi det var lite/ingen liv i magen, men han har vært rimelig aktiv siden han kom til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine har vært rolige i magen på natta, men ikke vært det når de ble født. Aldri vært plaget med mye våkentid på natta sånn egentlig, men har vært mye amming på natta de første månedene.

Mange som sier at hvis de er rolige i magen, blir de det når de blir født også, men det har ikke stemt på mine. Spesielt ikke nummer to. Måtte inn på sykehuset flere ganger fordi det var lite/ingen liv i magen, men han har vært rimelig aktiv siden han kom til!

Min våknet for mat mange ganger i løpet av natten og, men han sovnet alltid fint igjen etter ammingen. Ikke noe byssing eller noe sånt etterpå.

Jeg tror ikke det er noen sammenheng mellom hvordan de er i magen og på utsiden. Finner jo ulike erfaringer over alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt var veldig rolig imagen. Men jeg hadde jo morkaka foran da.

Han har ihvertfall vært krutt siden han kom til! Pleier å si at han aldri har lært seg å gå jeg...gikk rett på løping og klatring han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jenta var en turbo i magen, men nå er hun veldig rolig av seg. Liker best å sitte på fanget mitt og bli lest for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ul? Herlig å se det vesle knøttet igjen kan jeg tenke meg!

Har 4 uker igjen til ul jeg...

Noen av dere som merker noe til bekkenet? Jeg har en følelse av å gå med kniv i korsryggen iblant. Stråler nedover rumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innkallingen var for OUL, men det var fremdeles for tidlig å gjøre målingene så jeg har ny time om 4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på oul og det er en liten jente i magen 😀 alt var fint med frøkna og det var så koselig å se henne ☺️ Terminen ble flyttet fra 25 til 27 januar, så det kan jeg ikke klage på 😉

Endret av langbein86
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mye oppfølging har dere hatt med jordmor / lege når dere var rundt uke 14? Synes jeg ikke har hatt noe egentlig, men aner ikke hva som er normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jordmor i uke 8! Hadde vel ikke venta det, men hun ville gjerne ha meg inn. Veldig koselig og entusiastisk dame.

Lege i uke 12.

Så skal jeg til oul i uke 18.

Jordmor i uke 20.

Lege i uke 25.

Det er timene jeg har fått tildelt til nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på oul og det er en liten jente i magen alt var fint med frøkna og det var så koselig å se henne ☺️ Terminen ble flyttet fra 25 til 27 januar, så det kan jeg ikke klage på

Gratulerer med ei lita frøken i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye oppfølging har dere hatt med jordmor / lege når dere var rundt uke 14? Synes jeg ikke har hatt noe egentlig, men aner ikke hva som er normalt :)

Det er ikke noe mellom første kontrollen og oul. Ikke med mindre du ber om det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos legen i uke 11.

Tidlig UL i uke 13.

Jordmor blir i uke 16.

OUL blir i uke 19.

Også skal jeg bestille time hos legen i uke 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppdatere terminlista når jeg kommer meg på pc :)

Lege: Uke 13

Jordmor: Uke 15

OUl: Uke 18

Jordmor: Uke 24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege uke 10

Jordmor uke 16

Oul uke 18

Jordmor uke 23

I dag var jeg på gravidtrening 😊 der var det mange mager. Godt å få brukt kroppen litt etter riktige "måter" 😊 skal fast på dette hver onsdag. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...