Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Går du annen hver gang? Her jeg bor i så har jordmor veldig god kapasitet. Bedre enn i byen der du har jordmor. Også er legen min veldig interessert i å følge meg opp. Når det er sagt så har vi fulgt det kontroll-skjemaet, om ikke slavisk så har vi ikke lagt inn noe ekstra tror jeg.

Er jo en stund å gå fra 32 til 38 uker. Jeg hadde da jeg var 30 uker og 33 uker, også blir jo da neste ved 36 uker.

Jeg må gå til legen annenhver gang ja, for jordmor har absolutt ikke kapasitet nei! :( Har kun vært innom og sjekka blodtrykk og urin, og nesten blitt kasta på dør av legen for de har for mye å gjøre.. Maste meg til at hun målte hjertelyd og magestørrelse sist jeg var der, men det var så vidt det ble gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må gå til legen annenhver gang ja, for jordmor har absolutt ikke kapasitet nei! :( Har kun vært innom og sjekka blodtrykk og urin, og nesten blitt kasta på dør av legen for de har for mye å gjøre.. Maste meg til at hun målte hjertelyd og magestørrelse sist jeg var der, men det var så vidt det ble gjort..

Så dumt! :( min lege tar seg god tid, og vi prater og ler i løpet av timen også. Alle skulle hatt en lege som han altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt! :( min lege tar seg god tid, og vi prater og ler i løpet av timen også. Alle skulle hatt en lege som han altså. :)

Min fastlege er jo sånn, utrolig hyggelig og har alltid kjempegod tid, og prater masse. Har jo vikarlege nå... Blæh : p Snart ferdig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller dere dere til å legge ut bilder av (den kommende) babyen/barnet på sosiale medier?

Kjenner jeg ikke har lyst til at andre legger ut noe som helst med bilde av mitt barn, da jeg ikke vet hvem som får tilgang til det ...

Jeg tenker også på dette. Men jeg ser for meg at det er vanskelig å "overholde" dette i dag - hvertfall uten å bli sett på som hysterisk. Men jeg legger selv aldri ut bilder av andres barn uten at foreldrene syns det er greit. Svigerbror og kjæresten legger ikke ut bilder av ansiktet til barnet sitt, og det virker som om alle rundt respekterer dette.

Men jeg vet at mamma gleder seg til å dele at hun har blitt mormor på Facebook (og helt sikkert med bilde) - jeg er fortsatt usikker på om jeg vil dele det der selv, og har stengt veggen min. Har vært innom tanken å slette profilen min, men da mister jeg hvertfall kontrollen over hva som legges ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er slitne her, eller? Fem uker igjen til termin her, og jeg føler meg helt ferdig :P Vondt i bekkenet, ryggen, søvnproblemer, sure oppstøt, kvalme og hodepine fra he****... Hver dag, hele tiden!

Tanken på å gå syv uker til er tung! Og det blir sikkert ikke noe enklere utover heller..

Ferdig med syting for i dag ;) Dét er verdt det (forhåpentligvis.....), snart får vi møte barnet vi har ventet på i to år.

Endret av Essie_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ut som du har fått utrolig dårlig oppfølging, spesielt med tanke på risikosvangerskap. Her er heldigvis kapasiteten hos jordmor bra, så har hatt god oppfølging :-) Har i tillegg gått til fødselslege, og der er det ul hver gang :-) Så føler absolutt jeg er godt tatt vare på i mine svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min fastlege er jo sånn, utrolig hyggelig og har alltid kjempegod tid, og prater masse. Har jo vikarlege nå... Blæh : p Snart ferdig da!

Ingen god følelse å føle at man blir kastet på dør :/ 6 uker syns jeg var lenge å gå mellom hver gang.

Jeg har valgt å gå til jordmor i stede for legen. Føler meg godt ivaretatt og hun har mange års erfaring som jordmor på Riksen. Går gjennom alle prøver og prater litt om det jeg måtte lure på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her miss Dior! 6 uker høres for lenge ut nå på slutten av svangerskapet. Det er jo da man trapper opp til hver 14 dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden uke 24 har jeg vært på kontroll hver 4. uke. Og etter uke 36 er det vel vanlig med kontroll hver 14. dag, hvis ikke oftere?!

Hittil har jeg vært på kontroll hos fastlegen min men etter at jeg har fått ny fastlege som jeg ikke synes er like flink, så tror jeg har jeg bestilt neste kontroll hos jordmor. Jeg skal også på kontroll den 27/1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller dere dere til å legge ut bilder av (den kommende) babyen/barnet på sosiale medier?

Kjenner jeg ikke har lyst til at andre legger ut noe som helst med bilde av mitt barn, da jeg ikke vet hvem som får tilgang til det ...

Jeg har generelt ikke noe imot sosiale medier, så lenge man holder det på et smakfullt nivå. Har skjult mange fra min egen facebook pga at de "prakker" på meg bilder av sine perfekte babyer, barn og liv opptil flere ganger daglig.

Jeg la ut en kunngjøring på graviditeten når det var en måned igjen til termin, og tenker jeg kommer til å legge ut et kunngjøringsbilde når lille baby har kommet, men ut over det vil jeg nok holde meg til spesielle anledninger som jeg føler trenger ekstra oppmerksomhet.

Synes dessuten at dersom man skal legge ut bilder av sine barn, må man tenke på at det bør være smakfullt og kledelig, både fordi at man ikke vet hvor ting havner i dette internettet, men også fordi at man risikerer jo at en stakkars 12åring i fremtiden finner nakenbilde av seg selv som smårolling.

Folk må jo selvfølgelig få gjøre hva de vil med seg selv og sine egne, men jeg er ikke overaktiv med privatlivet på sosiale medier, og forventer at andre respekterer det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er slitne her, eller? Fem uker igjen til termin her, og jeg føler meg helt ferdig :P Vondt i bekkenet, ryggen, søvnproblemer, sure oppstøt, kvalme og hodepine fra he****... Hver dag, hele tiden!

Tanken på å gå syv uker til er tung! Og det blir sikkert ikke noe enklere utover heller..

Ferdig med syting for i dag ;) Dét er verdt det (forhåpentligvis.....), snart får vi møte barnet vi har ventet på i to år.

Utslitt! Og har hatt et, i mine øyne, enkelt svangerskap frem til desember ca. Men nå begynner bekkenet å krangle smått, ryggen er vond hver kveld, halsbrann og sure oppstøt døgnet rundt, og søvn er absolutt ikke en selvfølge :P

Men man var vel forberedt på at det ikke skulle bli en dans på roser ;)

Og som du sier, er det jo verdt det :) Det blir faktisk 2 års venting her også, eller dvs vi sluttet å bruke prevensjon for 2 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa..... under 3 uker til termin...

Bekkenet er faktisk ikke gale! Litt ømt av og til, men ikke noe å klage over =)

Ryggen er pyton.. Sover ikke.. Svimmel .. Tung og fæl og kjenner ikke igjen meg selv i speilet :P (hoven..)

Men er ikke lenge igjen nå ;) Så jeg klarer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har generelt ikke noe imot sosiale medier, så lenge man holder det på et smakfullt nivå. Har skjult mange fra min egen facebook pga at de "prakker" på meg bilder av sine perfekte babyer, barn og liv opptil flere ganger daglig.

Jeg la ut en kunngjøring på graviditeten når det var en måned igjen til termin, og tenker jeg kommer til å legge ut et kunngjøringsbilde når lille baby har kommet, men ut over det vil jeg nok holde meg til spesielle anledninger som jeg føler trenger ekstra oppmerksomhet.

Synes dessuten at dersom man skal legge ut bilder av sine barn, må man tenke på at det bør være smakfullt og kledelig, både fordi at man ikke vet hvor ting havner i dette internettet, men også fordi at man risikerer jo at en stakkars 12åring i fremtiden finner nakenbilde av seg selv som smårolling.

Folk må jo selvfølgelig få gjøre hva de vil med seg selv og sine egne, men jeg er ikke overaktiv med privatlivet på sosiale medier, og forventer at andre respekterer det :)

Jeg tok det opp med mannen etter at jeg skrev her. Kjenner nå at det var godt å prate om for vi hadde litt ulike meninger, men samme ting vi fryktet.

Så nå er vi blitt enige om noen retningslinjer. Det er som du sier, disse bildene vil ligge ute for alltid og nakenhet er spesielt en ting som IKKE er ok. Han skal heller ikke behøve skjemme seg for uflatterende bilder.

Men så er det jo en ting hvor vi mener grensen går, en annen ting hvor besteforeldrene sine grenser går. Det er jo deres tid på Facebook og de vil jo stolt vise frem sine barnebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lukket profil på Facebook, og er generelt sett restriktiv med hvem jeg legger til. Også av Kg-venner, selv om jeg ofte har hatt lyst til å se hvem som skjuler seg bak av brukernavnet av Kg-venner. Legger av og til ut bilde av gutten, men aldri nakenbilder, ikke av bar overkropp heller. Bildene må også være fine. Legger ikke ut bilder fordi de feks er artige dersom de ser helt jævlig ut. ;)

Og ellers så er nå alle i familien flinke til å ikke legge ut bilder av han. Uten at vi egentlig har snakket om det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det du hadde termin igjen? :)

10. februar ^^ Så jeg er 38+3 på jordmorkontrollen :) Forrige kontroll jeg var på var hos legen 9/1, da var det både svangerskapskontroll og blodprøve siden jeg er rhesus negativ :)

Ja, men følte jeg fikk ett kick med energi i går :P Kan være fordi både jeg og gubben har begynt å sove "ettermiddagsblund" nesten hver dag :fnise:

Her er det bekkenet som er verst.. :P Og så er det plagsomt å ikke få til alt på "bakkenivå" som jeg skulle ønske! Blir jo andpusten bare av å ta på sokker, nærmest :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. februar ^^ Så jeg er 38+3 på jordmorkontrollen :) Forrige kontroll jeg var på var hos legen 9/1, da var det både svangerskapskontroll og blodprøve siden jeg er rhesus negativ :)

5 dager før meg det :) Nærmer seg med stormskritt nå! :O :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lukket profil på Facebook, og er generelt sett restriktiv med hvem jeg legger til. Også av Kg-venner, selv om jeg ofte har hatt lyst til å se hvem som skjuler seg bak av brukernavnet av Kg-venner. Legger av og til ut bilde av gutten, men aldri nakenbilder, ikke av bar overkropp heller. Bildene må også være fine. Legger ikke ut bilder fordi de feks er artige dersom de ser helt jævlig ut. ;)

Og ellers så er nå alle i familien flinke til å ikke legge ut bilder av han. Uten at vi egentlig har snakket om det. :)

Nå har ikke jeg blitt personlig nok til å legge til noen fra KG, men har jo folk fra jobben og tidligere medelever. Godt at familien din har forståelse for hva som er ok og ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 dager før meg det :) Nærmer seg med stormskritt nå! :O :D

Ja :P Vet ikke hvor klar jeg egentlig føler meg, altså :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun instagram av sosiale medier, og lurer på å legge ut ett bilde der med kunngjøring, men er redd for at jeg da "inviterer" andre til å publisere bilder. Familien kjenner oss godt og vet hvor vi står iht bilder av barna på nettet. Vi får se :)

Jeg er også sliten, 3 uker til termin i dag. Har så mye murringer og kynnere, nesten konstant og det tærer på kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært på kontroll i dag. Hadde håpet det skulle være skjedd litt "der nede", men var visst en laaang livmorhals som var svært lite moden :( Har termin i morgen, så derfor hadde jeg håpet at det var skjedd litt! Men men, ikke noe å gjøre med det, annet enn å smøre seg med tålmodighet :) Får prøve med litt :humpe: i kveld og se om det kan hjelpe :yvonne:

Ble det noe liv i går? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...