Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Er det noen som bor i Oslo/ akershus området?:-) har termin midten i Jan:-) vil bli kjent med flere som har samme termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke svangerskapskontrollene gratis? Igår fikk jeg en faktura fra legekontoret på den siste legetimen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke svangerskapskontrollene gratis? Igår fikk jeg en faktura fra legekontoret på den siste legetimen min.

Jo,alle svangerskapskontroller skal være gratis. Men de kan ta betalt hvis du er der om noe annet, en forkjølelse f.eks. men som regel slipper man å betale da også (noe ulik praksis rundt omkring.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,alle svangerskapskontroller skal være gratis. Men de kan ta betalt hvis du er der om noe annet, en forkjølelse f.eks. men som regel slipper man å betale da også (noe ulik praksis rundt omkring.)

Jeg var på min første kontroll forrige uke og det er den timen de har sendt meg en regning for. Da får jeg ringe og si fra om det. Legen sa jo til og med at de kontrollene er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart MissStiles! Jeg fikk en haug med fakturaer fra legen etter jeg mistet i desember, for da var jeg jo ikke gravid lengre. Fikk fakturaer for alle timene jeg hadde vært på mens jeg var gravid! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt svangerskapsrelatert skal være gratis. Jeg måtte betale for celleprøven på første kontroll bare. Har sluppet å betale på legevakten og jeg, fordi jeg nevnte at jeg var gravid, selv om det ikke var direkte relatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med legekontoret. Jeg skulle bare se bortifra fakturaen og de skulle ordne det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart MissStiles! Jeg fikk en haug med fakturaer fra legen etter jeg mistet i desember, for da var jeg jo ikke gravid lengre. Fikk fakturaer for alle timene jeg hadde vært på mens jeg var gravid! :bond:

Nei, fy søren! Det kan da ikke være lov???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom legekontoret noen dager etter kontroll for å be om henvisning til fysio, som legen hadde sagt at jeg kunne be om dersom korsryggen ikke ble bedre. I dag fikk jeg faktura på henvisningsgebyr. Noen som vet om jeg skal betale for dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom legekontoret noen dager etter kontroll for å be om henvisning til fysio, som legen hadde sagt at jeg kunne be om dersom korsryggen ikke ble bedre. I dag fikk jeg faktura på henvisningsgebyr. Noen som vet om jeg skal betale for dette?

Tror ikke du skal betale nei. Bare ring legekontoret og spør! :) Iallefall super rart om du må det...

---

Absolutt idiotisk gjort av mitt legekontor ja! Ble kjempeskuffa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frika nesten i går kveld. Satte meg ned med en pose sjokoladekonfekt fra Pascal, som jeg kjøpte til jul.

(altså, vanligvis holder ikke sjokolade mer enn ei uke her, men denne var jo så dyr!)

Spiste en 5-6 biter før jeg plutselig så at det var noen merkelige tråder i posen! MUGGTRÅDER!

Fyttigrisen så ekkelt. følte jeg hadde tråder i munnen resten av kvelden :trist:

Har ikke merka noenting i magen eller noe i dag, så håper ikke det var alt for farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg ha kjent spark allerede nå??? :klo: l

Jeg er jo "bare" 13+2!!! Fornuften sier meg at det er alt for tidlig, men...

Bøyde meg ned for å ta opp matrester etter poden på gulvet, og da kjente jeg spark rett under navlen.

Men, har livmora kommet opp til navlen enda?

Kjente ingenting før 19+1 forrige svangerskap, så jeg veit liksom ikke hva jeg skal tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vetikke: Jeg har ikke kjent noe til bevegelse enda. Kjenner ofte noe som minner om kraftige spark i området, men vet at det er luft som lager både bevegelsene og følelsen.

Vesla starter i barnehage i morgen, nå er det under to uker til ultralydtimen og om akkurat to uker overtar vi vår nye og egne leilighet! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vetikke: Jeg har ikke kjent noe til bevegelse enda. Kjenner ofte noe som minner om kraftige spark i området, men vet at det er luft som lager både bevegelsene og følelsen.

Vesla starter i barnehage i morgen, nå er det under to uker til ultralydtimen og om akkurat to uker overtar vi vår nye og egne leilighet! :bolledeig:

Så herlig med mye å glede seg til!!!

Fornuften min sier at det er ikke mulig å kjenne spark så tidlig, så tror nok jeg lander på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææsj, så ekkelt med muggtråder :sjokkert:

Aner ingenting om dette med å kjenne spark jeg :P Leste i boka fra legen om den uka jeg er i nå (15) at noen kjenner bevegelse, men at de kjenner det som "sommerfugler i magen" eller noe, altså veldig lette bevegelser, for babyen skulle visst ikke være sterk nok til at man kan kjenne det godt enda, pluss at fostervannet fortsatt skulle dempe så godt eller noe i den duren :P:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjent bevegelse et par uker. Kjennes ut som såpebobler som sprekker egentlig :hjerte:

Så ekkelt med mugg i sjokkisen, men du hadde jo kjent det om du spiste av det, tror ikke det er noe farlig :troest:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte jeg en tur inn hit, etter en lang sommerferie fra alt som heter forum, terminklubber, grupper osv. Veldig gøy og se hvor langt alle er kommet her inne :hjerte: Jeg var på ordinær ultralyd på Fredag og fikk se en stor og fin baby :rodmer: Ble satt litt frem og fikk termin satt til den 12 Januar. Er dermed 19+3 idag. Dette går jo altfor fort! :fnise: Fikk også vite kjønn helt sikkert. (Lille knøtt var ikke av den sjenerte typen og viste gladelig frem). Fikk derfor endelig gå og kjøpe litt annet enn unisex klær etterpå. :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...