missdior Skrevet 11. august 2014 #741 Del Skrevet 11. august 2014 Jeg er ikke sååååååå sliten lenger, men går oftere på do! Kjennes faktisk litt lysere og lettere ut nå som jeg er godt inn i 2.trimester Har første jordmortime på onsdag, og gruer meg litt! Tenk om det ikke er noe inne magen min :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 11. august 2014 #742 Del Skrevet 11. august 2014 14+4 i dag og kjenner jeg har mer energi enn i 1. trimester, men har fortsatt dager der jeg kan sove MASSE og føle meg tung og død i kroppen. Har et håp om at dette er på bedringens vei siden jeg har flere gode dager. Men tisse, det gjør jeg oftere enn noen gang . Forrige gang var jeg også trøtt i starten, men det gikk over rundt uke 9-10. Etter det ble jeg MYE bedre. Men, det skal sies at det er litt mer jobb når man har en på snart tre å ta seg av i tillegg, så det kan jo være derfor jeg er mer sliten denne gangen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 12. august 2014 #743 Del Skrevet 12. august 2014 Ikke opplevd at jeg må opp og natta for å tisse. Men må ofte på do på morgenen og i løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2014 #744 Del Skrevet 12. august 2014 Huff, det er ikke noe særlig! Merker nå luksusen av å sove gjennom natten, men regner med gleden er kortvarig og det blir verre når gutten kommer! Jeg sliter med at jeg ikke kan ligge på magen, noe jeg alltid har gjort... Hehe, det er så mange småting jeg ikke har tenkt over er plagsomt før jeg ble gravid selv! Jeg lå på magen til jeg var 30 uker på vei, etter det lå jeg halvveis på magen. Fra uke 20 bygde jeg meg opp med puter slik at det ikke ble ubehagelig. Jeg går forresten på do hele svangerskapet. Blæra mi påvirkes veldig mye av hormonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 12. august 2014 #745 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg tror jeg har vært oppe og tisset fem ganger i natt! Men det har vært kraftig uvær i natt, så har nok våknet av det også. Energien min er også på vei oppover. Det skjedde litt over natten forrige uke. Våknet og orket å vaske hus og vinduer. Men er fortsatt så sliten innimellom på kvelden at jeg bare vil gråte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 12. august 2014 #746 Del Skrevet 12. august 2014 Har bare tisset tre ganger i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. august 2014 #747 Del Skrevet 12. august 2014 Hehe, jeg må nesten tisse bare jeg rører på meg, føles det som Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2014 #748 Del Skrevet 12. august 2014 Dette med tissing om natten har både med hormoner og press på blæra å gjøre, men husk å gjør knipeøvelser hver dag. Det kanhjelpe litt, og fforebygger dessuten at man tisser på seg av å nyse litt lengre ut i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 12. august 2014 #749 Del Skrevet 12. august 2014 Ser at det er flere her som er slitne. Skal straks avgårde til legen pga dette. Hvor går egentlig grensen for når man innser at det blir for mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 12. august 2014 #750 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg lå på magen til jeg var 30 uker på vei, etter det lå jeg halvveis på magen. Fra uke 20 bygde jeg meg opp med puter slik at det ikke ble ubehagelig. Jeg går forresten på do hele svangerskapet. Blæra mi påvirkes veldig mye av hormonene. Årh, heldig! Hos meg går det bare ikke. En liten periode, men så kjenner jeg press og trykk overalt, og tenker at jeg bør ta hensyn til lillegutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 12. august 2014 #751 Del Skrevet 12. august 2014 Ser at det er flere her som er slitne. Skal straks avgårde til legen pga dette. Hvor går egentlig grensen for når man innser at det blir for mye? Hadde en venninne hvor det ble for mye. Hun kunne sovnet bak rattet, over stekeovnen osv. Hun kjøpte noe fra helsekosten som fungerte topp. En "skal" jo være sliten i graviditeten. Kroppen jobber på spreng. Legen min ga meg ingen sympati og sa det bare var å forberede seg på å være sliten noen år til. Jeg gjesper på jobb, og sover på ettermiddag, noe jeg tror er helt normalt. En må kjenne på kroppen hvor grensen går, ingen vits å presse seg bare fordi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 12. august 2014 #752 Del Skrevet 12. august 2014 14+4 og utslitt, så, vi er flere, Susa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 12. august 2014 #753 Del Skrevet 12. august 2014 Fant akkurat hjertelyden med angelsounds Tok litt tid før jeg fant den, skulle egentlig akkurat til å gi meg og prøve igjen om en uke, plutselig var den der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 12. august 2014 #754 Del Skrevet 12. august 2014 Idag var olabuksa skikkelig trang rundt magen. Ubehagelig. Tror jeg legger denne buksa i NEI haugen over bukser jeg ikke kan ha på meg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 12. august 2014 #755 Del Skrevet 12. august 2014 Sånn har jeg det også, missStiles. Selv om ikke magen er synlig større, er det ubehagelig når det strammer over magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 12. august 2014 #756 Del Skrevet 12. august 2014 Idag var olabuksa skikkelig trang rundt magen. Ubehagelig. Tror jeg legger denne buksa i NEI haugen over bukser jeg ikke kan ha på meg mer. Hehe kjenner til det. I helgen gikk alle buksene mine i en eske på loftet. Jeg måtte gi opp, gjorde altfor vondt når jeg tok de av igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 12. august 2014 #757 Del Skrevet 12. august 2014 (endret) Jeg går med knappen åpen når jeg har på meg Stormberg-buksene mine på meg, men i dag hadde jeg gravidbukse for første gang i dette svangerskapet. Var litt artig, for den knøttlille magen vises litt bedre da. Men kommer ikke til å bruke den så mye med det første. Regner med magen popper mer ut de neste 2-4 ukene, så da må nok gravidbukser permanent på. Sist var jeg vel nesten 20 uker før jeg begynte å bruke gravidbukse, men brukte jo mye tights og tunika før det da. Endret 12. august 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 12. august 2014 #758 Del Skrevet 12. august 2014 Det med å bli sliten har jeg ikke merket så veldig mye til, hvertfall ikke i det siste Verre er det med ryggen Tar liksom noen ekstra sekunder før jeg får til å rette den helt opp når jeg har sittet i sofaen, og selv etter under 6 timer på jobb kjennes det ut som at ryggen skal knekke i to eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 12. august 2014 #759 Del Skrevet 12. august 2014 Jeg sovna nesten på legekontoret idag, kan sovne nårsomhelst, hvorsomhelst tror jeg...er fortsatt fult sykemeldt ut august. Graviditetshormonene er nok ikke så snille mot meg. Svever liksom ikke rundt på en rosa sky for tiden. Alt er tungt og slitsomt, og jeg føler mest for å legge meg ned og gråte! Det hjalp litt da hun fant hjertelyden da. Herlig lyd! Ang det å sykemelde seg når man er sliten. Forrige gang nekta jeg å sykemelde neg, skulle jobbe, selv om mannen ba meg ta det med ro. I ettertid ser jeg jo at jeg sleit ut meg selv, og ble tilslutt tvangssykemeldt med høyt blodtrykk. Nå lytter jeg mer til kroppen, desutten så har jeg legghinnebetennelse, skal prøve akupunktur mot den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 12. august 2014 #760 Del Skrevet 12. august 2014 Ser at det er flere her som er slitne. Skal straks avgårde til legen pga dette. Hvor går egentlig grensen for når man innser at det blir for mye? Samme her! Nå er jeg 17 + 5 , og er sliten hele tiden. ..syns det er et ork å gå på jobb. Jobber som sykepleier.Det har vært noen tøffe uker nå med full avdeling, tungt arbeid og overtid. Jobber 100 %. Har presset meg lenge nå, men har ikke tatt noen sykedager fordi det har vært nærmest umulig å få tak i vikar pga ferieavvikling. .. lurer også på når nok er nok...skulle gjerne hatt en gradert sykmelding sånn at jeg fikk hentet meg inn igjen mellom slagene. Har en toåring hjem fra før som trenger mye. Har ellers ingen plager utenom å være sykt sliten... Vurderer både egenmelding og å få meg legetime...men vet jo ikke hva legens holdning er til en evt sykemelding. ..redd for å bli avvist. Er ikke moro å være borte fra jobb heller uten å være direkte "syk"...men ikke gøy å være på jobb å føle at en ikke følger med i svingene heller og er sløv og uoppmerksom! ! Lederen min er fortsatt på ferie, så tilrettelegging er ikke et tema enda heller... nå følte jeg plutselig at dette ble et fryktelig langt klageinnlegg...men lurer på det samme som Fanteria...når er nok nok? Blir glad for innspill. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå