Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015

Nautika

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørsmål! Vi skal fly 5 ganger i løpey av de neste tre ukene, ingen av turene er lenger enn 2 timer. Burde jeg kjøpe støttestrømper?

Bedre føre var, tenker nå jeg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål! Vi skal fly 5 ganger i løpey av de neste tre ukene, ingen av turene er lenger enn 2 timer. Burde jeg kjøpe støttestrømper?

Jeg fløy 4 ganger t/r i juli og klarte meg fint uten. Ba alltid om å sitte i midtgangen hvis vi ikke hadde forhåndsbestilt seter. Da kan man bevege seg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg muligens kjent litt liv. Kjente det når jeg lå på ryggen like under ribbena. 💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se det an etter flyturen til Oslo :) Det er jo bare 1t20min så! Takk for svar!

Åh, så koselig, Tinylene :) Gleder meg til å kjenne liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg muligens kjent litt liv. Kjente det når jeg lå på ryggen like under ribbena. 💕💕

Det er nok neppe babyen du har kjent da, livmora er ikke så høyt oppe enda. Om du kjenner liv vil du kjenne det under navelen så tidlig :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var litt tidlig? 😳 kjenner liksom noe "hardt" som flytter på seg etter en liten stund når jeg trykker lett på magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg hos legen etter å ha drukket glukoseblanding ifbm glukosebelastning. Vil bare si at det gikk helt fint å drikke det. Hadde lest i forkant at det var forferdelig kvalmende, men det var ikke noe problem.

Ikke noe å grue seg for, med andre ord, dersom noen andre skal ha glukosebelastning :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg hos legen etter å ha drukket glukoseblanding ifbm glukosebelastning. Vil bare si at det gikk helt fint å drikke det. Hadde lest i forkant at det var forferdelig kvalmende, men det var ikke noe problem.

Ikke noe å grue seg for, med andre ord, dersom noen andre skal ha glukosebelastning :)

Oj, har du det allerede? Jeg skal ikke inn før i uke 28 :) Men veldig betryggende å lese at det ikke var såååå ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekta plent å ta sånn glukosebelastning...gjort det en gang før, aldri mer.

Så de sjekker heller blodsukkeret mitt ved hver kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, har du det allerede? Jeg skal ikke inn før i uke 28 :) Men veldig betryggende å lese at det ikke var såååå ille!

Jeg har pcos, mulig det er derfor. Står på nhi sine sider at svangerskapsdiabetes forekommer hos 20% av gravide med pcos, og det anbefales at glukosebelastning utføres ved første kontroll, og ev gjentas senere. Gruer meg hvertfall ikke for det, hvis det må gjøres igjen. Kan være jeg slapp "billig" unna for pulveret ble blandet i ganske kaldt vann, selv om det egentlig skal blandes i lunket vann for at det skal løse seg opp lettere.

Det verste var å sitte og vente i to timer på legekontoret - legen sa til meg at jeg kunne reise hjem og legge meg på sofaen, men det var ikke snakk om. Men ev neste gang er jeg forberedt på det, og tar med musikk og strikketøy :) Hun sa forsåvidt at jeg kunne reise hjem på eget ansvar, men etter at jeg så stjerner etter det andre glasset, tenkte jeg at det kanskje var best å bli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vel kommet over i 2 trimester, hvor vi jo leser om at ting blir lettere! NOPE! Jeg er såååå sliten, vil helst ligge i fosterstilling på sofaen hele dagen. Flyr på do i ett sett også, kvalmen har heller ikke forsvunnet.

blæh, ekke bare glam å være gravid nei.

Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vel kommet over i 2 trimester, hvor vi jo leser om at ting blir lettere! NOPE! Jeg er såååå sliten, vil helst ligge i fosterstilling på sofaen hele dagen. Flyr på do i ett sett også, kvalmen har heller ikke forsvunnet.

Flere som har det sånn?

Jeg er 11+4, og snart i andre trimester, men kan ikke si det letter noe særlig hos meg heller. Altså, kvalmen forsvant hos meg da jeg var 9 uker tror jeg, men jeg er enda like trøtt, sånn at det nesten svir i øynene nå når jeg har vært med sønnen min i hele dag.

Når det er sagt så har jeg ikke så mye stikking og menssmerter lenger da, så sånn sett er det bare voldsom trøtthet og ømme pupper som gjør at jeg føler meg gravid.. :P

Kan ikke huske jeg var såpass trøtt sist jeg var gravid..

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt trøtt siste ukene. Sover alltid på dagtid i helgene og en liten dupp etter jobb! Bah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har det sånn?

Kunne ønske jeg hadde gode nyheter til deg.. Jeg er 19+2, og det er ikke så mye bedre.. Hadde en uke og to hvor jeg ikke var kjempe trett, men det var fordi jeg sov utrolig mye på nettene.

Eneste som har bedret seg er toalettbesøkene. Jeg våkner ikke på nettene for å tisse! Jippi :fnise: Små gleder! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske jeg hadde gode nyheter til deg.. Jeg er 19+2, og det er ikke så mye bedre.. Hadde en uke og to hvor jeg ikke var kjempe trett, men det var fordi jeg sov utrolig mye på nettene.

Eneste som har bedret seg er toalettbesøkene. Jeg våkner ikke på nettene for å tisse! Jippi :fnise: Små gleder! Hehe!

De to andre gangene jeg har vært gravid har jeg sluttet å gå på do på natta rundt uke 12-14, men nå er jeg 18 uker på vei og er fortsatt på do hver eneste natt! Vil bare sove en hel natt uten å gå på do, men det ser ikke ut til å skje i nærmeste framtid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to andre gangene jeg har vært gravid har jeg sluttet å gå på do på natta rundt uke 12-14, men nå er jeg 18 uker på vei og er fortsatt på do hver eneste natt! Vil bare sove en hel natt uten å gå på do, men det ser ikke ut til å skje i nærmeste framtid!

Huff, det er ikke noe særlig! Merker nå luksusen av å sove gjennom natten, men regner med gleden er kortvarig og det blir verre når gutten kommer! Jeg sliter med at jeg ikke kan ligge på magen, noe jeg alltid har gjort... Hehe, det er så mange småting jeg ikke har tenkt over er plagsomt før jeg ble gravid selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...