umwar Skrevet 6. august 2014 #701 Del Skrevet 6. august 2014 Var helt tilfeldig at jeg var innom nettsida til en babybutikk her i byen. Det var siste vogna også. De ville ha den ut pga den var 2014modell og 2015vognene kom inn, og fordi Brio selger ganske dårlig her nord. Butikkmannen sa tilogmed at Bodø var sånn Emmaljunga-land. Er knallfornøyd! Det er bare å følge med litt rundt om kring, kanskje den dukker opp i en billigere variant for dere også Hmm.. Kanskje jeg isåfall må få noen av mine nordligere venner til å undersøke litt Virker som en veldig bra vogn, og merke har jo et veldig godt rykte etter hva jeg har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 6. august 2014 #702 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg derimot liker ikke tfk. Synes den har mange tungvindte konsepter. Kjempeliten bag (kan vel muligens kjøpes i to størrelser?), glidelåser for å heve og senke ryggen, noe som er greit når ryggen skal ned, men utrolig tungvindt når den skal opp. Liten kurv på understellet som dessuten er vanskelig å komme til, liten kalesje så den blir ikke like lun som Emmaljunga, og dessuten synes jeg den er stygg. Ja, også tipper den hvis man prøver å rygge den med bare en hånd. Hvis jeg skulle kjøpt en annen vogn enn Emmaljunga City Cross, så hadde det enten blitt Mondial med det nye, svingbare understellet, eller Brio Happy/Go. Eller en lignende vogn. Nå er jeg superfornøyd med Emmaljunga. Det eneste jeg ikke liker på min vogn er hjulene, som ikke er direkte supre på tjukt vinterføre. Oi, takk for mer info Emmaljunga er jo utrolig fine Jeg bor sørvest, så tjukt vinterføre varer ikke mer enn en uke eller to, hvis det overhodet kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. august 2014 #703 Del Skrevet 6. august 2014 (endret) Oi, takk for mer info Emmaljunga er jo utrolig fine Jeg bor sørvest, så tjukt vinterføre varer ikke mer enn en uke eller to, hvis det overhodet kommer Jeg har inntrykk av at TFK er litt elsk/hat. Jeg har aldri likt den, mens stabile og gode 4-hjulinger liker jeg svært godt, bortsett fra tunge drog som Simo. Har ei venninne som er superfornøyd med vogna, men..Synes rett og slett ikke den er verdt prisen. Dessuten er det litt tungvint med vaiersystem på bremsene. Med mindre man er såpass "flink" at man vet hvordan det skal vedlikeholdes, så blir vaieren slakk og bremsen dårlig etter hvert. Det er jo selvsagt noe butikker som selger disse vognene pleier å ta service på. Endret 6. august 2014 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 6. august 2014 #704 Del Skrevet 6. august 2014 Hehe, trenger ikke alltid være skikkelig vinterføre her heller! Hadde vel maks to uker med snø denne vinteren, hadde vi ikke, Teriyaki? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. august 2014 #705 Del Skrevet 6. august 2014 Oi, takk for mer info Emmaljunga er jo utrolig fine Jeg bor sørvest, så tjukt vinterføre varer ikke mer enn en uke eller to, hvis det overhodet kommer Da må jeg si at jeg er veldig uenig i Teriyaki . Syns ikke TFK er stygg, syns den er fin jeg . Bagen er faktisk veldig lang, av de lengste trodde jeg (men mulig jeg tar feil der. Men tror bagen til TFK er 82cm. Vi hadde lillemor i den til hun var ca 7 mnd før vi byttet til sportsdelen (som forøvrig har god liggestilling. Og i sportsdelen ligger de veldig lunt og godt. Jeg har ikke irritert meg over glidlåsene, det har gått helt greit. Kurven på understellet skal jeg si meg enig i at det er vanskelig å komme til når du har barnet liggende i sportsdelen, men ellers syns jeg det har gått greit Har dessuten aldri opplevd at den har tippet. Vi har brukt denne i ALT mulig terreng fra kjøpesenter til jogging i dyp snø og humpete veier. Så godt fornøyd Vi har forøvrig Joggster iii, ikke twist. Synes egentlig twist er finere å se på, men vi valgte den andre fordi den er enda bedre på ulendt terreng og til jogging. Lykke til i den store jakten! Du får finne ut av hva som er viktig for deg og gå å ta en titt på de etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 6. august 2014 #706 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg har inntrykk av at TFK er litt elsk/hat. Jeg har aldri likt den, mens stabile og gode 4-hjulinger liker jeg svært godt, bortsett fra tunge drog som Simo. Har ei venninne som er superfornøyd med vogna, men..Synes rett og slett ikke den er verdt prisen. Dessuten er det litt tungvint med vaiersystem på bremsene. Med mindre man er såpass "flink" at man vet hvordan det skal vedlikeholdes, så blir vaieren slakk og bremsen dårlig etter hvert. Det er jo selvsagt noe butikker som selger disse vognene pleier å ta service på. Ja, er nok som med andre vogner - man finner sine favoritter og vi har alle forskjellige behov og syn på hva som er best . Må legge til at en av grunnene til at vi valgte denne var håndbremsene, noe som er VELDIG kjekt dersom en skal bruke den til jogging. Men også kjekt i foreksempel bratte nedoverbakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 6. august 2014 #707 Del Skrevet 6. august 2014 Kjøpte sportsvogna pga vi måtte ha en vogn til og synes emmaljungaen tok stor plass bak i bilen med sportsdelen 😊 kjøpte tfk'n i Tyskland på en kieltur. Sparte 3000-4000 kr. Ekstremt forskjell på prisene i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 6. august 2014 #708 Del Skrevet 6. august 2014 Da må jeg si at jeg er veldig uenig i Teriyaki . Syns ikke TFK er stygg, syns den er fin jeg . Bagen er faktisk veldig lang, av de lengste trodde jeg (men mulig jeg tar feil der. Men tror bagen til TFK er 82cm. Vi hadde lillemor i den til hun var ca 7 mnd før vi byttet til sportsdelen (som forøvrig har god liggestilling. Og i sportsdelen ligger de veldig lunt og godt. Jeg har ikke irritert meg over glidlåsene, det har gått helt greit. Kurven på understellet skal jeg si meg enig i at det er vanskelig å komme til når du har barnet liggende i sportsdelen, men ellers syns jeg det har gått greit Har dessuten aldri opplevd at den har tippet. Vi har brukt denne i ALT mulig terreng fra kjøpesenter til jogging i dyp snø og humpete veier. Så godt fornøyd Vi har forøvrig Joggster iii, ikke twist. Synes egentlig twist er finere å se på, men vi valgte den andre fordi den er enda bedre på ulendt terreng og til jogging. Lykke til i den store jakten! Du får finne ut av hva som er viktig for deg og gå å ta en titt på de etter hvert. Jeg tror bagen kommer i to størrelser, for bagen til tfk-vogna til min venninne var absolutt ikke 82 cm. Den var kortere enn bagen til min City Cross, som forøvrig ikke er blant de største på markedet. Husker også hun snakket om å kjøpe større bag til nestemann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 6. august 2014 #709 Del Skrevet 6. august 2014 Jeg tror bagen kommer i to størrelser, for bagen til tfk-vogna til min venninne var absolutt ikke 82 cm. Den var kortere enn bagen til min City Cross, som forøvrig ikke er blant de største på markedet. Husker også hun snakket om å kjøpe større bag til nestemann. Det er riktig at de har to forskjellige bager. Hardbagen er den lengste og mest romslige vognbagen på markede, ellers har de en som heter MultiX (tror jeg) denne er betydlige mindre, men ryggen kan stilles om til sittestilling. Vi har TFK joggster twist. Vi kommer ikke til å kjøpe ny til knøttet. Det er jo selvsagt pluss og minus med alle vogner. TFK er intet unntak. Både fordelene og ulempene ved denne vogna er listet opp her. Jeg vil bare føye til regntrekket som følger med vogna. Den patenten kan de få billig av meg. Heldigvis finnes det universelltrekk til vognene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 7. august 2014 #710 Del Skrevet 7. august 2014 Har dere fortalt om graviditeten på jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 7. august 2014 #711 Del Skrevet 7. august 2014 Har dere fortalt om graviditeten på jobb? Nei. Jeg jobber deltid ved siden av studiene, og tør ikke si noe før høstplanen kommer. Selv om jeg har hatt faste vakter i 2 år, er jeg redd de skal finne på noe tull. Så jeg venter til midten av september, ettersom jeg ikke må før det mtp permisjon. Med mindre det er umulig å skjule da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 7. august 2014 #712 Del Skrevet 7. august 2014 Innkalling til UL to dager etter første kontroll :o Nesten så man skulle tro de hadde lite å gjøre på sjukehuset her. Uansett, ultralyd den 28.08. I følge minimumsberegningene mine er jeg da ca 15 uker på vei. Vil det da være innvendig eller utvendig UL? Jeg hadde utvendig 11+5, og så fosteret tydelig. Ingen grunn til innvendig UL i uke 15, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essie_ Skrevet 7. august 2014 #713 Del Skrevet 7. august 2014 Har dere fortalt om graviditeten på jobb? Har fortalt sjefen, som ble kjempeglad. Hun har underveis blitt informert om abortene mine også, pga fravær. Forteller nok kollegaene mine i løpet av et par uker. En kollega av meg har termin noen dager etter meg, men hun måtte fortelle i uke 5 fordi hun var så dårlig på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. august 2014 #714 Del Skrevet 7. august 2014 Har dere fortalt om graviditeten på jobb? Jeg fortalte det til sjefen min for noen uker siden. Kollegaene mine fikk vite det forrige uke og noen denne uka da de kom fra ferie . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 7. august 2014 #715 Del Skrevet 7. august 2014 Har dere fortalt om graviditeten på jobb? Ja, mest fordi jeg hadde kullsvart samvittighet fordi jeg hadde gått henn og blitt gravid like etter ansettelsen, og fordi vi har rn litt presset situasjon hva angår arbeidskraft (vi er bare to) og da er det greit å vite i god tid. Har også fortalt det til lederen for klubben jeg er instruktør på babysvømming for, så de kan begynne med rekruttering av nye instuktører i løpet av høsten. Familie og venner vet ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkeliggift Skrevet 7. august 2014 #716 Del Skrevet 7. august 2014 Fortalte det til sjefen min da jeg var nesten 11 uker på vei, de andre har fått vite det etterhvert som ferien har vært over Når det gjelder vogn har vi emmaljunga edge duo og er veldig fornøyd med den Hatt den til de to andre også, så kjenner egentlig jeg begynner å bli litt lysten på ei ny Vi får se! Siden dette er nummer tre blir det ikke mye innkjøp, vi har jo alt fra før. Eneste vi skal handle er newbornsetet til tripp-trapp stolen. Hadde det ikke til første, lånte et til nummer to, og da fant vi ut at det skal vi ha til nummer tre! Får muligens kjøpe av ei venninne, hvis ikke prøver jeg å kjøpe et brukt på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinylene Skrevet 7. august 2014 #717 Del Skrevet 7. august 2014 Her fikk alle på jobben vite det forrige uke 😊 vi er allerede i gang med å planlegge tiden fremover på jobben da jeg er teamleder 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 7. august 2014 #718 Del Skrevet 7. august 2014 Måtte fortelle til en kollega allerede da jeg var 6-7 uker på vei fordi jeg var så dårlig. Sjefen fikk vite i uke 11 Vi skal offentliggjøre i helga, gleder meg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleninja Skrevet 7. august 2014 #719 Del Skrevet 7. august 2014 Hoho, jeg skal følge med 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 9. august 2014 #720 Del Skrevet 9. august 2014 Spørsmål! Vi skal fly 5 ganger i løpey av de neste tre ukene, ingen av turene er lenger enn 2 timer. Burde jeg kjøpe støttestrømper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå